Nyt päivitys oli 2.30 > 2.40.
Tuota varoitusta en nyt(kään) huomannut enkä päivittäessäni muistanut.
Moitimme edellisen päivityksen jälkeen Garminia ja luulin kai, että nyt ei niin kävisi.
Printable View
Nyt päivitys oli 2.30 > 2.40.
Tuota varoitusta en nyt(kään) huomannut enkä päivittäessäni muistanut.
Moitimme edellisen päivityksen jälkeen Garminia ja luulin kai, että nyt ei niin kävisi.
No, aina kun tuollaisten vehkeiden firmiksiä päivitetään, pitää varautua siihen, että vehje resetoituu ihan tehdasasetuksiinsa. Eli kaikki itse tallentamat ja itsestään tallentuneet datat häviävät! Näin se vain on ja on varmaan ollut Garminin vehkeiden kanssa jo noin 20 vuotta ihan sieltä Garmin-12 ym vehkeiden ajoista saakka!
Mutta näissä nykyisissä Garminin juoksu/fillarigepseissähän tämä ei ole mikään ongelma. On niin helppo ladata omat suoritukset ja historiatiedot ennen päivitystä johonkin PC-ohjelmistoon, kuten esim. Zonefivewaren SportTracker ohjelmaan. Ja ne muutamat kellon käyttäjää yksilöivat tiedot voi sitten vaikkapa kirjata ihan kynällä paperille, ellei niitä ulkoa muista!
Ensimmäisen kerran jouduin lähettämään Garminin huoltoon (810), näyttövika. Katsellaan päivitystä sitten ku laite tulee takas.
Edge 810:n ostaminen on harkinnassa. Vieläkö tuon vehkeen sykevyö pitää kostuttaa ennen käyttöä? Jotenkin tuntuu moinen epäilyttävältä kun Polarin kasteltavat sykevyöt on röpöttäneet
ihan huolella. Nykyinen Polarin ei kasteltava on taas pelittänyt katkomatta jo vajaan vuoden. Eli nyt epäilyttää tuo Garminin sykevyön toimivuus, aika paljon on ketjuunkin raportoitu ongelmista.
En ole kertaakaan kastellut Garminin vyötä ja hyvin on toiminut. Ymmärtääkseni palikka on myös yhteensopiva Polarin vöiden kanssa. Ainakin se mahtuu Polarin vyöhön kiinni.
Itse tein myös samaisen päivityksen 810:aan ja mitään ei näyttänyt hävittävän. Kyllä tuolla kaikki asetukset on paikoillaan. Pikaisesti katsoin niin niin ne pari ajoa mitkä mittarilla olen ajanut ennen päivitystä olivat tallella samoin kuin aiemmin ladatut reititkin.
Mulla ei ole toimineet kunnolla vanhat Polarit ja Garminit vähän paremmin. Yleensä vaikka kastelen niin hikoaminen on niin vähäistä että kosketuspinta kuivaa vartissa lenkillä ellei vedä kovaa. Uusin vasta julkaistu Garminin panta (en löytänyt yhtään kuvaa vielä verkosta) on ollut käytössä viime viikosta lähtien ja toiminut pyörälenkeillä ilman kastelua. Yhdellä juoksulenkillä alkoi ottaa askelista virhebiittiä, kunnes otin minuutin kovemman vedon niin alkoi näyttää oikein. Tähän asti on tullut ajeltua vaan sellaisessa vaatetuksessa, joka ei ole niin altis pannan kuivamiselle tai tuulen lepatukselle, joten lopullinen tuomio tulee vasta loppukeväästä, kun pääsee kevyemmässä vaatetuksessa ajamaan. Se on ollut yleensä se pahin ajankohta, kun taas kesällä panta pysyy paremmin kosteana lämpimillä kelillä hikoillessa. Voihan noissa sykepannoissa käyttää sitä kontaktigeeliä, mutta eipä tuo ajelu mulla ole niin vakavaa että täytyy saada viimosen päälle tarkat sykkeet tietää.
No nyt löytyy kuvat, malli näyttää olevan HRM3-SS:
https://lh5.googleusercontent.com/-v...1530.jpg?gl=FI
https://lh6.googleusercontent.com/-1...1531.jpg?gl=FI
Jep, ei tuolla hirveästi ole väliä vaikka sykemittaus välillä röpöttää, saisi laite vaan toimia koko rahan edestä. Menee nyt sitten Edge 810 tilaukseen.
Viestistä nro 925 alkaen oli keskustelua voiko Polarin .hrm ja .gpx tiedostot viedä Garmin connect sivulle. Netin syövereistä löytyy ainakin tällänen konvertteri http://polarconverter.azurewebsites.net
Pikasesti kokeilin ja tiedot vääntyi .tcx muotoon ja manuaalinen siirto Garmin connectiin myös ok. Kaikki alkuperäinen data muuntui ja siirtyi oikein: matka, keskari, kartta, kadenssi jne.
Saa se pätkiä, kunhan edes välillä näyttää oikein. Minulla vanha garminin vyö näyttää melkein aina yli 200:n sykkeitä kun ajan kovaa. Se häiritsee jo jonkin verran.
Nokitetaan, B-D Tages Artikel 229€
http://www.bike-discount.de/shop/a38...lue-black.html
Tuossa ohjeet "käsipelillä" varmuuskopion ottamiseen:
http://support.garmin.com/support/se...00000000000%7D
Kolme tiedostoa talteen siis vain.
Kandee ottaa talteen silloin tällöin. Laitehan saattaa joskus seota ihan itsekseenkin ilman mitään päivityksiä ja hukata dataa. Nimimerkillä kokemusta on. Tää tosin 705 mallissa, joka edelleen vaan kestää ja kestää vaikka kuinka murjoisi.
"We regret not being able to fulfill your order and therefore cancel your order.
Unfortunately, the price of the Garmin Edge 800 was not correct, the correct price should be 329,95e.
Please accept our apologies for the inconvienience. The price is updated in our online-shop now. You are welcome to place a new order with an alternative item online."
Näköjään lähettävät vielä Garminin suomen huollosta takuuseen vanhoja vöitä. Viimeviikon perjantaina tuli juuri yksi zipale, ja wanhaa kastia oli. No, en valita, hienosti vaihtoivat uuden vyön vaikka laitteen takuuaika oli mennyt umpeen ajat sitten jo. Ainakin ekan 12h lenkin jälkeen ei tullut ainuttakaan virhelyöntiä Garminin näyttöön omasta uusvanhasta vyöstä. Yeah! :D
Noin muuten, ei kovin kestävän oloisia laitteita nämä Garminit. Aikoinaan jo G700 meni vaihtoon ja nyt tästä G800:sta sykevyö. Ei yleensä laitteista tarvii jokaisesta jotain vaihtaa... Jätetäänkö tuotekehitys osittain asiakkaiden vastuulle ja vaihdellaan mukisematta viallisia laitteita uusiin?
Edit: Niin, ja tästä G800:sta näyttö niin pirun naarmuilla jo vaikka ei ole mitenkään massiivisesti käytetty. G700 pysyi ilotikkunsa ansiosta uuden karheana loppuun asti. Jos olis tiennyt G800:sen näytön naarmuttumisherkkyyden, olisin ehdottomasti laittanut jonkun suojakalvon siihen ennen ensimmäistä käyttökertaa.
^
Kerää 29 muuta halukasta (mä lähden messiin*) ja tilaa Alibaba.comista tuollainen nippu. Hinnaksi per kappale jää 173,30€. :rolleyes:
*maksan sitten kun saa kapulan :)
Garmin Edge 800:n asetukset:
* Olen lisännyt harjoituksia ja ajanut niitä.
* Matkan mittaaminen, niin että matkamittari lähtee aina nollasta ei onnaa. Ei. En tiedä mistä tökkii?
* Mikä pitää olla kenttään valittuna, että saan tietooni sen harjoituskerran ajetun matkan mittarista?
matkamittari on mittarilla ajettu kokonaismatka..
Harjoituksen matka tais olla nimellä etäisyys tjsp.
Voiko Garmin Connectin "Elevation corrections" -toimintoon luottaa? Ilmanpaineeseen perustuva mittarin nousumetrilukema tämänpäiväiselle vuorireissulle oli n. 1780 m, mutta kun näppäsin "Enabled"-nappia korkeuskorjaimessa, niin nousumetrit muuttuivat 2892:ksi. Jos tuo on totta, niin tulipa rikottua oma ennätys roimasti. (Siltä kyllä tuntuu jaloissakin... mutta todistaako tuo mitään?)
Näin taitaa olla. Tänään ainakin kohtuu kovissa tuuleenpuuskissa alamäkeen rullaillessa 810:n kaltevuuslukemat seikkaili ihan miten sattuu. Vuoroin nousua ja
laskua vaikka alamäkeen mentiin kokoajan. Ilmanpaineesta kai tuo kaltevuus mittauskin jonkin laskennan kautta tulee?
Edit: Kokeilin vielä ja otin GC:ssa korkeuskorjaukseen käyttöön. Ei ainakaan vaikuttanut tämän päivän lenkin nousumetreihin ollenkaan. Saattaapi tuo mittari
myös suodattaa nuo nopeat heittelyt pois.
Edge 500 näyttää kyllä aika oikean oloisia nousulukemia. Olisiko 800:n mittari erilailla toteutettu vai onko yksilöerot suuret?
Hämmennetään kuviota vielä lisää: Bike Ride Toaster, jossa tein reittisuunnitelman kyseiselle lenkille, ilmoitti nousumetreiksi n. 1500 m. Mihin uskoa: Edge 800:n mittari + Bike Ride Toaster vs. Garmin Connect + Strava Ride? Itse kallistuisin jälkimmäiseen, muutenkin kuin siksi että saan eiliselle lenkille kilometrin lisää nousumetrejä...
^ Mitäs jos heivaat reitin Google Earth:iin ja sanot että pudota maan pintaan.
Mun Edge 500 wirmiksellä 2.80 mittas korkeudet ihan miten sattuu. Päivitys 3.0.0 versioon korjasi suurimman osan heitoista ja lenkeille alkoi tulla nousumetrejä suurin piirtein saman verran kuin Google Earth niitä kertoi.
No mistä tiesin epäillä ? Vertaamalla mitä mieltä Suunto T6c:n barometrinen mittaus oli samoista lenkeistä ja Google Earth... Pelkkä GPS-pohjainen korkeuden mittaus ei todellakaan pelitä näillä leveysasteilla, etenkään jos on vähänkään esteitä kuten kapea tie ja korkeita puita tai urbaanit olosuhteet.
Saakos tuota Garminin uutta sykevyötä jo jostain?
Pähkäilin itsekin tuon kanssa.
Laita matka-kierros, sillä toimii ainakin jollet tee harjoituksella eri kierroksia
Kaivoin netistä Edge 800-ohjeen. Mistä johtuu että suomalaisessa ohjeessa on enemmän matkaan liittyviä valikoita kuin itse laitteessa ? Eikö laitteesta saa irti kuluvan harjoituksen kumulatiiviista kuljettua matkaa ?
Ohjeessa mainitaan Matka* -valikko, ainakaan minun 800ssa ei ko valikkoa ole.....
Minulta löytyy etäisyyden alta:
Etäisyys, Matka- kierros, matka- viim.kierros, matkam.
Osaisiko joku auttaa kuinka Google Mapsista siirretään suunniteltu reitti Garminiin. Olen aiemmin käyttänyt reitin suunnitteluun Garmin Conectin palveluja, mutta nyt tuli ystävältä oheinen reitti ajettavaksi
Show on Google Maps.
Startti on huomenaamulla ja reitti olisi kiva saada Garminiin. Nyt olisi apu tarpeen!