Toki on eroa. Mutta jos kivikoissa toimii suht hyvin ja on muuten mukava ajella ja rullaakin kivasti niin onhan tuo mielenkiintoinen. Pistin tilaukseen.
Printable View
Suurin ero Schwalbe Addix vs. Maxxis 3C tulee kun ilmat kylmenee. 3C pehmeät seokset menee aivan saippuaksi. MaxxSpeed toimii vähän paremmin, mutta ei sekään samalla tapaa kuin kesällä ja kaikissa 3C -renkaissa on "ominaisuus" murtua ja halkeilla pakkasella ilmeisesti eri kumiseosten rajakohdista. Itse vaihdan talveksi Schwalbea tai Maxxis Dual Compoundia alle.
Onko kukaan koittanut litkuttaa näitä ja toimisiko se.. https://r2-bike.com/CONTINENTAL-Tire...RaceSport-2020
Onko kellään ollut testissä Misukan Jet XCR:ää? Mitä sanoo?
Kiitoksia!
Miten rengaspaineet kun Continental antaa suosituksena korkeampia paineita minimi paineiksi kuin Schwalbe. Miksi näin, ja käytännössä mitä paineita olette käyttäneet?
Itse olen tiputtanut paineita huomattavasti alemmas ja etenkin juurakossa pyörä käyttäytyy paremmin, etenkin kun on vielä jäykkäperä.
Näissä Contin minimi paine suosituksissa ei ole mitään järkeä.
Pakko todeta, kantapään kautta opittu asia tämä paineiden tiputtaminen.
Onko kokemusta cross king:stä verrattuna barzoon. Kuvio aika lähelle toisiaan. Miten rullaavuus ja pito eroaa. Black chili seoksesta hyviä kokemuksia, mutta conti jäi joskus itseltä pois vaikeana litkutettavana.
Minulla onnistui Contin mountain kingin litkutukset hyvinkin helposti. Rengas nousi helposti vanteelle, venttiilin sisuksen pois ja kompuralla ilmaa renkaaseen. Ainoastaan ventiilin juuri ei meinaa takana oikein pitää, sille ongelmalle pitää vielä tehdä jotain.
Race king on ollut hankalampi litkutettava kun on löysempi rengas🤔.
Otin tuon Mountain Kingit kun polut alkaa olla melkoisen pehmeitä ja sattui Prisman hyllyssä olemaan.
Contin Race King oli kyllä helpoimmasta päästä litkuttaa itsellä. Riippuu kiekostakin. Piti paineet ilman litkuakin varsin hyvin Crank brothersin cobalteille asennettuna.
Protection, 2020 malli. Sori se jäi mainitsematta. Erinomaisen hyvin rullaa alhaisillakin paineilla.
Vaihdoin Commencaliin ensiasennusrenkaiden tilalle Schwalbe Eddy Currentit 27,5 x 2,8.
Alunperin oli edessä Maxxis Assegai 27,5 x 2,5 ja takana Minion DHR II 27,5 x 2,4. Tuntui usein kesällä että pito loppui useimmissa ylämäissä. Ensiajon jälkeen Schwalbet tuntui jotenkin luotettavammilta.
https://www.emtbforums.com/community...102-jpg.41447/
Eddy Currentit ei mun kirjoissa ihan XC-kumien joukkoon lukeudu, mutta mikäs siinä :) Omat EC:t sähköpyörässä taisi olla jotain 1,3kg/kpl.
Joo totta 😅.
Sähköpyörässä ei minusta renkaan painolla ole niin väliä.
Alkaa olla, että tässä ketjussa, "Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?" ja "Renkaat bikepark/enduro käyttöön" -ketjuissa on kaikissa samat suositukset... Eddy Current ei ole XC-rengasta nähnytkään :D
^Sen sijaan Thunder Burtit (Addix Speed, SS) sopivat aiheeseen. Niillä mennään edelleen näin syysliukkaiden alkupuolella. Alkaa kyllä puntti tutista paikoittain niljakkaiden viistojuurien kohdalla. Kävin ajamassa pari lenkkiä vanhoilla kunnon Pacestar RaRa:lla ja niillä pärjääkin sitten jo loistavasti, ilman pelkoa äkillisestä sivuheitosta. On kuitenkin yllättävää, kuinka hyvin TB:kin on pitänyt ja kuinka ennalta-arvattava rengas on kyseessä.
Ensi kaudeksi alle tullee Kisa Kingi Kisaurheilu-seoksella. Takanen TB alkaa olla viiden-kuuden tonnin ajojen jälkeen aika sliksiä sliksimpi, mutta kyllähän tuollakin vielä ajelisi. Etunen on kuin uusi.
Mulla on tuolla varastossa 2 kpl KisaKingi KisaUrheiluja, jotka eivät ota tiivistyäkseen. Litkuna Stanin Race. Tiedä sitten pitäisikö vaihtaa suosiolla laatikosta löytyviin Vittorian Barzo/Mezcaleihin, ne kun toimivat tässä vaiheessa vuotta varmaan muutenkin paremmin.Lainaus:
Ensi kaudeksi alle tullee Kisa Kingi Kisaurheilu-seoksella.
Itsellä RaceKingit CrossMaxeilla ja ei ole paine paljoa laskenut parissa kuukaudessa... Joe´s Flat ja Tunen venttiilit...
Hyvin balanssissa pito ja rullaavuus 2.35 vittorian barzoilla. Muhkea ilmatila ja märälläkin pärjää.
Itsellä 29x2.35 barzot litkutettuna. Vähän alkanut tuntua että vois pitää pienempiä paineita. Mitäs paineita porukka käyttää/suosittaa?
^Sekä myös ajotyylistä ja tottumuksesta.
Kyseessä ht ja elopainoa 80kg. Normi polkuajoa, ei hyppyjä. Pitää varmaan kokeilla pudottaa paineita. Nyt ollut 1,8 bar pumpun mittarin mukaan.
Kiitos, laitetaan kokeiluun