Kuten niiden lamputkin.
Printable View
Nyt huomasin vielä, että sillä toimivallakin akulla jos on liitetty myös takavalo, niin sammutuksen jälkeen etuvalo alkaa sykkimään himmeänä sen pulssitoiminnon tahtiin. Ottaa vissiin siitä takalampusta jotain häröä.
Laitoin reklamaation matkaan.
Jyri
Juuri näin. Niillä pärjää yhden syksyn ajot. Keväällä on jo puolet amperitunneista kadoksissa ja seuraavana syksynä ei edes vilkahda. Kiinalaisten tahallista kusetusta parhaimmillaan, vaikka nuo ei juuri mitään maksaneetkaan. Ite hölmöilin yhteensä 7 akkua kahden talven aikana, kunnes investoin Lupine-leiriin.
Suosittelen tällaista koteloa johon sitten kunnon suojapiirillisiä 18650 akkuja vaikka akkulasta. Esim Keeppower jotka Panasonicin tekemiä.
https://m.aliexpress.com/s/item/3225...il2msiteDetail
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mulla on keskimäärin toiminut nämä Kiina lamput ihan ok mutta voishan sitä joskus kokeilla jotain laatumerkkejäkin. Otsalamppuina hiihtoon ja retkeilyyn löytyy ledlenseriä eikä laatukokemus ihan järisyttävän erilainen ole. Perhellä on mm kolme kappaletta SEO 7R ja yllättäen näissä on mm keskenään pieniä sävy ja teho eroja. Liekö sitten ledlenserikin joutunut kilpailun keskellä tinkimään laadusta.
Oma Magicshine on vähän yli vuoden vanha. Toistaiseksi akku on pelitellyt mukavasti, varsinkin kun omissa ajoissani on toiseksi matalin valoasetus riittänyt (lisäksi otsalamppu jotta näkee tarvittaessa muuallekin).
Ainakin mulla tuo lamppu kuluttaa virtaa myös valmiustilassa. Jos akun lataa täyteen ja jättäisi muutamaksi kk lamppuun kytkettynä säilytykseen, olisi akku varmasti sen jälkeen sökönä. Tuon valmiustilan virrankulutuksen huomattuani olen pitänyt akkua kiinni vain kun käytän lamppua ja hienosti virtaa on riittänyt. *kop kop*
Pitäs joskus pistää katkaisija tuohon akun johtoon, niin riittäis siitä sammuttaminen. Liittimet on ärsyttävän tiukat.
Joo minä otan myös kaikista lampuista aina saman tien lenkin jälkeen akun irti ja lataan täyteen. Sen jälkeen akku odottaa täyteen ladattuna lämpimässä uutta reissua. Toistaiseksi akkujen ikä on ollut riittävä.
Olen laittanut tavallisen johtoon tarkoitetun valokatkaisijan Y-haarajohdon tulopuolelle.
Tuo akkujen tyhjentyminen kannattaa ottaa huomioon kaikissa akuissa ja jos niitä ei voi irrottaa
kotelostaan, niitä kannattaa ladata kesken säilytyskauden etteivät pääse purkautumaan liikaa.
Käsittääkseni kaikki suojapiirit kuluttaa vähän virtaa.
Taitaa olla paras palauttaa koko lamppu ja katsella ajan kanssa jokun parempi tilalle.
No mulla oli kaksi lamppua kypärässä aina täysillä ja yleensä virta loppui uusistakin akuista hiukan ennen kotiinpaluuta. Latasin kyllä aina heti lenkin jälkeen, mutta ei auttanut. Koitin myös foorumikikkaa balanssoivan laturin ja itte lisättyjen latausjohtojen avulla, mutta ei vaikutusta yhteenkään akkuun.
Viime talven ajot meni magikin kanssa mainiosti, kesällä latasin akut kerran. Äsken latailin molemmat akut ja mittailin jotta täydet höngät tallessa. Ihan kelpo lamppu hintaansa nähden. Varmasti on myös maanantaikappaleita seassa. Tsemppiä ja voimia!
Normaali usb pankki on kyllä helpompi käyttää latauksen vuoksi.
Taitaa kuitenkin olla fiksuinta ostaa suosiolla 18650 pattereilla oleva valo, jolloin lisäakkuja voi kuljettaa helposti mukana. Nykyinen fenix bc30r ei tosiaan toimi usb:n kautta kuin minimiteholla.
Kovasti houkuttaisi ostaa fenix bc30 valo, joka kävisi samoihin kiinnikkeisiin. Mutta saako samaan 100e hintaan jo parempia valoja? Fenix on ollut ainakin kestävä alumiini runkoineen. Olen tipauttanut tuon ainakin kolmesti vauhdista asfalttiin.
Ehkä se ongelma on tässä: lamppu täysillä => akku loppuu kesken leikon => akut hajoaa koska jännite pääsee liian matalaksi (suojapiiri turhan liberaali?)? Mulla on se kahdeksan ledin versio jossa valoa riittää hyvin, lumessa näkee jopa kaikkein matalimmallakin teholla. Tällöin myös virtaa kuluu vähän, ja akku riitti helposti viime talvena viikon työmatkoihin (reilu tunti yht./pv).
Ottalamput mulla on Nitecoreja. Laatuvaikutelma on toiseen potenssiin Magicshinesta, mutta muuten lamppuina ovat niin erilaisia ettei vertailu ole hedelmällistä.
Itse ostin Navigstor 2500 ja ei mitään valittamista, totesin ettei ole varaa ostaa hyvää ja halpaa vaan ainoastaan toinen niistä :D
Jaahas samaa vihreää valoa sykkii off asennolla mullakin toi ms 330. Reklamaatiota menemään ja palautukseen. Täytyy varmaan tutustua johonkin laatumerkkiin. Otsalamppu optio olisi suunnistus harrastuksen takia hyvä. Noista talouden ledlensereistä ei ole siihen. Suosituksia saa antaa.
Taitaa olla Magicshinen feature tuo vihreä valo. Oma oliko se nyt MS-602 tekee samaa. Muuten olen tuohon valopäähän ihan tyytyväinen. Oikein mukavan kevyt kypärävalo ja riittää mulle, kun en koe tarpeelliseksi koko metsää valaista, mutta mukana tulleella akulla ei tosiaan tehnyt mitään.
Lupine. Meillä on taloudessa Betty, Wilma ja 2x Piko. Kaikki erittäin hyviä tangossa, kypärässä tai otsavalona silloin kun tarvitaan paljon valoa. Leirintäkäytössä ja vähäisempää tarpeeseen on Peztl Tikka RXP (pari noitakin) kun siinä reaktiivisuus tarjoaa hyvää käyttömukavuutta.
http://www.rczbikeshop.com on tänään (22.9) Lezynen valot about -50% koodilla RCZLEZY. Pistin Super Drive 1200 XXL Loadedin tulemaan 63e kotiin toimitettuna. Toivottavasti luotettavampi kuin varoittamatta simahtavat Magicshinet.
Noista virtapankeista sen verran että olen ymmärtänyt jottei nyky-akkuja pitäisi ladata alle +5 lämpötilassa.
Loaded-versioissa pitäisi kyllä tulla kaksi akkua mukana.
Olet googlettanut puutteellisesti. Kaikista on tarjolla kypärään, tankoon tai päänauhaan tulevat versiot. Lisäksi kiinnityksiä saa irrallaan jotta lampun voi vaihtaa eri kiinnitykselle.
www.lupine.de näyttää ja tarjoaa kaikki vaihtoehdot, jälleenmyyjillä on sitten mitä sattuu olemaan.
Lupine ei sitten kerro kovin selkeästi saman nimisen mallin eroja, esim. Pikoa taitaa olla neljää eri tehoversiota vuosien varrelta eikä niitä välttämättä erota päällepäin.
Juuri näin. Lupine tuo markkinoille joka vuosi paranneltuja versioita samalla mallinimellä. Lähes aina, jos Lupinea on tarjouksessa, niin se on myös vanhaa vuosikertaa ja niissä muutaman lumenen vähemmän valotehoa. Laatu sinänsä ei vuoden varastoinnissa ole huonontunut muuten kuin, että akut yleisesti vanhenee myös käyttämättöminä. Valon kiinnitystavan lisäksi valopaketeissa on erin kokoisia akkuja ja samaakin akun kokoa balanssoivalla Smart Core tekniikalla tai ilman. Ja nyt viimeisimpänä vielä vaihtoehdot kauko-ohjauksella tai ilman. Että aika tarkkana pitää olla mitä tilaa, jos luulee saavansa jotain "edullisesti".
Jos jollain on Macigshine hajonnut tai muuten sen kaukosäädin ylimääräisenä niin ostan mielelläni pois kuleksimasta. Oma jäi viime keväänä Ylöjärven metsään eikä näitä tahdo saada mistään varaosana. Kypärävalossa kätevä tuo kaukosäädin. Tankovalo saa olla päällä koko ajan ja kun tulee maantielle niin kypärävalo kaukosäätimellä pois päältä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Niin onkos tuolle fenix bc30 valolle nyt järkeviä vaihtoehtoja? Haluaisin valoon vaihdettavat sisäiset akut, eli varmaankin nämä 18650 akut ovat yleisyyden vuoksi fiksuimmat.
En ole koskaan kuullut että kellään olisi ongelmia itse ms lamppujen kanssa mutta akkujen kanssa sitten enemmänkin. Luulis että xxl vois sen verran vaatia laatua toimittajalta.