Tänään.
Maantietä koska on maantiekausi (ja koska se pieni wannabe joka asuu sisälläni haluaa kokea niitä tunteita joita kokee kun kuvittelee olevansa Tour de France -ajaja). Tänään koska oli vapaata aikaa ja hieno päivä (ja koska eilenkin olisi ollut, mutta ajatuksena ollut lyhyt aamulenkki + lyhyt iltalenkki -kombo jäi toteutumatta niin täydllisesti etten ajanut aamulla enkä illallakaan).
Kuusi ja puoli tuntia netto. Yksi vanhenevan miehen tienlaitatauko, yksi pullojentäyttötauko ja yksi ajopaidan taskusta löytyneen sandwichin (joka löytyi siksi että tiesin sitä etsiä koska olin sen itse sinne varta vasten laittanut) syöntitauko.
Syntillistalle ei tainnut tulla tällä kertaa muuta kuin ajaminen ajoradalla vaikka vieressä (ja oikealla puolella) kulki pyörätie. Muta kun spandeksio haluaa, niin spandeksi tekee (ja se kelvi on sellainen seikkailurata etten sitä toista kertaa aja).
Mustaan kirjaan ylöspantavaksi tuli kaksi tilannetta:
(1) Autoilijalla oli ilmeisesti penteleenmoinen kiire päässtä Porvoon motarille, koska hän ohitti minut noin viisi metriä ennen sen liittymää ja kääntyi eteeni niin että minulle olisi tarjoutunut tilaisuus kokea miltä tuntuu lentää auton sivuikkunasta sisään. (Ajoin siis ajoradalla; vieressä ei ole kelviä kummallakaan puolella.)
(2) Autoiija oli ilmeisesti sitä mieltä että autoilijoillakin on oikeuksia vaikka spandeksit muuta luulevat, sillä hän tuli kolmion takaa sivukadulta ja pysähtyi kreskelle kelviä odottamaan että pääsee kääntymään pääkadulta. (Tällä kertaa ajoin kiltisti kelvillä, vaikka vieressä olisi ollut ajorata.) Huvittavaa - joku voisi sanoa jotain muuta - tilanteessa oli että auton takana oli pyörätline ja siinä kaksi maastopyörää...
Mutta päivä oli, kuten edellä jo todettiin, hieno ja tuulta oli tarjolla niin myötäistä, vastaista kuin tuntuvaa sivariakin, fillari teki sen mitä siltä pyydettiin (tai mtä ajajalla oli varaa siltä vaania), tiet mukavia ja enimmäkseen ihan hyväkuntoisia ja reitti muutenkin onnistunut.