Huomiovalona toimii, mutta pilkkopimeässä ei.
Printable View
Mä ostin kaksi tuollaista, toisen akussa oli johdon kosketushäiriötä ja toinen akku kesti n.12 minuuttia pienimmällä teholla -1 pakkasessa. Vein lamput takaisin, enkä viitsinyt enään toisia ottaa tilalle. Asiakaspalvelu toimi kyllä hyvin, ymmärsi hyvin että haluan rahat takaisin. Kyselin että onko näitä paljonkin tullut takaisin, hän ei ainakaan tiennyt että olis ainuttakaan tullut. Jos olis Biltema lähellä niin olisin varmaan ottanutkin, mutta ~60km ajelut suuntaansa lampun takia ei ole järkevää. Muistelin että jollain oli ollut jatkojohtokin mukana, mulla ei ollut. Valotehoja taisi olla ainakin neljä, olin olettanut että niitä on vain kaksi. Jotkut vastaavat pitäisi kyllä löytää, ehkä mä kohta tilaan Biltemasta uudet ja pidän pakkauslaatikon tallessa palautteluja varten... :)
Mulla toi sama tuikku dx:stä kauan sitten tilattuna on ollu niin mieleinen, että vakaasti harkitsen, ostaisko biltsusta toisen kypärään. Nykyinen on tangossa ja kypärässä pienempi lamppu. Vaan valoa on harvoin liikaa.
Lumiseen aikaan läskillä tosin piisaa 1-2 tehot..
nih..
Viime vuonna vai keväällä ostin siis yhden ja tänävuonna tahi syksyllä ostin toisen sille kaveriks. Pakkaus oli hieman uudistunut ja uudemmassa oli jatkojohto, vanhemmassa ei. Pikkuteholla ajellu kolme noin tunnin lenkkiä ja patteri indikaattori palaa sinisenä, eli virtaa piisaa vielä pitkään.
Olisko ollut mun lamput sit vaan vanhempaa sarjaa ja akut päässyt tiensä päähän. Pakkaus taisi olla punertavan pahvin peitossa, ei tullut otettua kuvaa, Espoosta ostin pari viikkoa sitten.
Onko muilla Bilteman multisport-lampusta kuulunu ylimääräistä helinää? Avasin pakkauksen ja kypärään asentelin ni käännellessä valoa huomasin helinän. Aivan kuin jotain olisi irti sisällä. Kaikki neljä lediä kyllä näyttäisi toimivan. Sekä onko tietoa pitääkö vaihtaessa olla koko paketti mukana vai riittääkö vaan viallinen osa eli tässä tapauksessa pelkkä valoyksikkö?
Tänään kiikutin Magicshine 606c:n takaisin liikkeeseen 3kk käytön jälkeen, alusta asti ollut akkujen kanssa ongelmia ja ne tyhjenevät itsestään, eli joka päivä pitäisi ladata, jotta 30min päivässä pärjäisi. Myyjä ei edes tarjonnut uutta settiä tilalle, joten kysyin suoraan, että kannattaako alkaa katsomaan toisen valmistajan tuotteita. "No rehellisesti sanottuna näitä on palautettu todella paljon, juuri akkuongelmien vuoksi, eli kyllä suosittelen jotain muuta valmistajaa." Melko suorana lainauksena.
Muuten oli ihan passeli, mutta akkuongelmat. Mitähän sitten seuraavaksi? Myyjäkin oli mukavan rehellinen.
Sijoittaa hiukan enemmän ja ostaa jonkun Lumoniten valaisimen, itsellä Navigator 2500 ollut muutaman vuoden eikö mitään ongelmia tai valittamista
^^Kysy Signaturesta Exposuren valaisimia. Ei tartte värkätä niiden akun piuhojen kanssa. :)
Hankintahinta syletti, mutta en ole katunut kertaakaan.
Tuossa omat valot high teholla eli ei tarvi olla täysillä..(tanko:nitecore mh20+mh20gt, kypärä lumolight/lumilight whatever 2500)
https://www.youtube.com/watch?v=BYrkaLQG7QA
Meikällä tuo 1600lm magicshine, ei ole vakuuttanut. Surkea akunkesto alimmallakin teholla. Syö virtaa valmiustilassa ja revin joka lenkin jälkeen johtoa irti akun ja lampun väliltä, no nyt irtosi johto itse akusta. Katotaan mitä xxl vastaa..
Radonin 2200lm lamppu oli hyvä mitä sen pari vuotta kesti, mainio akunkesto isoillakin tehoilla.
XXLn Magicshine akut ovat vissiin todella huonoja. Niitä oli joku länsinaapurista mtbr puolella mittaillut.. Paremmalla akkupaketilla niistä voi saada hyvän tehon irti
Omaani olen muuten tyytyväinen, mutta tuo valmiustilan yllättävän suuri virrankulutus yhdistettynä tuohon turhan tiukkaan liitokseen on jokseenkin rassaavaa. Valokeila vois myös olla parempikin, mutta muuten ihan jees lamppu ysiysi-hinnalla (viiden ledin versio, kaks akkua ja muuta enempi vähempi tarpeetonta tilpehööriä mukana).
Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.
Mulla XXL:n 1600 lumenin lamppu toimii tosi hyvin. Akku kestää täpöllä sen kaksituntisen lenkin. Jos ei olisi muita sijoituskohteita, exposure ilmestyisi tankoon heti, johdot ja irtoakku aiheuttavat allergiaa.
Joo itellä kans ms:t ajaa kyllä asiansa (varsinkin hinta-laatu suhteeltaan) ja kun ei koskaan akku ole pyörässä kiinni ja lamppu taas on ei tuo virran kulutus kytkettynä ole ongelma.
Mutta kyllä jatkossa tulee vain integroiduilla akuilla lamppuja mulle. Nyt oon pelannut 3-4 vuotta muutamilla eri merkeillä ja irto akuilla eikä irto akkuja enää tule...
Täällä kanssa yksi tyytyväinen ms1600 käyttäjä. Muutaman lataus syklin jälkeen akut toiminut hyvin ja aina sammutan johdon irroittamisella, niin ei juuri haittaa vaikka se lepovirrankulutus onkin "älytön". 50€ ja mukana takavalo, kaksi akkua ja kaukosäätö, niin ei paha.
Lähetetty minun F8131 laitteesta Tapatalkilla
Itsellä ollut parisen kuukautta käytössä ms1600 ja pääosin tyytyväinen olen kyllä ollut. Lamppua pidän tangossa kiinni ja akkua rungossa, joten ulkoisesta akusta ei sinänsä ole haittaa. Mitenkäs muilla akut ovat kestäneet näin pakkasilla? Omassani huomattavasti huonompi akun kesto kylmässä. Akku kesti täyteen ladattuna puolisen tuntia suurimmalla valoteholla, kunnes alkoi näyttää oranssia valoa lampun katkaisijassa(< 30%). Juu, ymmärrän, että akku ei tosiaan kestä niin hyvin kylmässä kuin lämpimässä, mutta kyllä nyt yli puoli tuntia pitäisi silti kestää. Valoa tuli varmaankin parisen tuntia ennen kuin lamppu sitten kokonaan sammui.
Otsalamppua en ulkoisella akulla halua millään pitää, reppua tai muuta, johon akun ja johdot saisi kätevästi, en lenkeilläni käytä. Toisaalta tänään äxäxällässä tarjouksessa oleva H35 (99,9€)otsalamppu jotenkin laittoi sydämen tykyttämään suuren valotehonsa(1900lm) ansiosta, mutta enpä pysty päätäni kääntämään ulkoisen akun ja johtoken takia.
Itsellä tuo sama lamppu kaukosäätimellä varustettuna kypärässä, kaukosäädin siis tietenkin tangossa. Kaikissa pyöräilytakeissani on selkätasku, joten jos ei ole reppua selässä niin akku menee selkätaskussa. Lamppu "kiinteästi" kypärässä ja johdot kiinnitettynä takaraivolla, josta jatkojohdolla akulle selkätaskuun. Itse en haluaisi kypärään lisää painoa akuista joten mielestäni tämä akkujohto pienempi ongelma kuin akkujen paino jos kypärävaloa haluaa käyttää. Lumisatella kun ajaa, niin kypärävalo huono ja pitäisi itsellekin hankkia joku tehokas +2000lm tankovalo jolloin voisi ajaa ilman kypärävaloa.
Mulla tyovalot.fi "Roihu" kypärävalo ja akku repussa tai runkolaukussa jos valo tangossa.
NÄKEE mutta on tietty kohtuu hinnakas vaihtoehto.
Akku suomenakut.fi 14.4V/12ah lion (tekevät sellaisen kuin haluaa)--> kestää tunteja.
Itse en ole huomannut selkeää heikentymistä akunkestossa pakkasilla. Toki kovimmat ovat olleet alle -10 astetta mutta aina ovat parin tunnin lenkeille riittäneet kun on siirtymillä laskenut vähän tehoja. Ehkäpä minulla sitten kerrankin "perjantaikappaleet" noista akuista ;)
Minulla on tämä MS-628C 3200lm/takavalo/kaukosäädin/2 akkua-combo.
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-628...124407_1_style
Muuten ihan jees paketti, mutta akut ovat luokattoman surkeat. Valoa jos polttaa 50% teholla niin hyvä jos tunnin pystyy käyttämään. Itseä lyhyt käyttöaika ei niin haittaa kun ajelen pääasiassa hyvin valaistuja maanteitä ja sytytän kaukosäätimestä valon vain lyhyeksi ajaksi kerrallaan tarpeen mukaan. Takavalo on tietysti koko ajan päällä, se tuskin virtaa merkittävästi vie.
Jos tarvitsee valoa pitkään, niin tätä ei kannata hankkia. Kaukosäädin on kyllä tosi kätevä meitsin käytössä kun ei huvita suotta häikäistä tarpeettomasti vastaantulijoita pitämällä otsalamppua päällä koko ajan.
^ Mulla on sama setti ja kyllä se reilun tunnin täydellä teholla toimii. Magicshinellä melkosta laatuvaihtelua akuissa...
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-606...suovMMH0VWmmi8
MS-606C 59,90€ tämän yön tarjouksessa.
Tuollainen XXL:n tarjoustuikku lähti tilaukseen, katsotaan miten akut kestää.. Työkaverin 602 lähti vaihtoon kun puolikkaalla teholla ei jaksanut puolen tunnin matkaa töihin muutamassa pakkas asteessa. Vaihto oli sujunut kyselemättä, uutta antaessa vaihtolaitteen akku oli jopa testattu testerillä!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oulun XXL:ssä on poistomyynnissä Magicshinen akkupaketteja. 6,6 ah:n akkupaketti 25€ ja liitin passaa Kiinan halpislamppuun. Ostin yhen ja testasin niin yli 2h oli lamppu täysillä (Luvattu 2400 Lumenta) eikä lamppu sammunut ja latauksen indikaattori oli vielä vihreänä eli jännitetasokaan ollut kovin laskenu. Näin sain jo roskiin menossa olleelle lampulle uuden elämän ja tuon akkupaketinkin luulisi olevan astetta laadukkaampi. Akkupaketin kotelo väittää sen olevan 7.4 volttia mutta sanoo myös että max latausjännite on 8.5v ja kun kiinan halpislampun halpis laturilla (8.4v 1000mA) sitä latailin niin 8.4v se antoi ulos ilman kuormaa.
Vanhaan DX:n 3200lm lamppuun rakentelin uusista irtokennoista uuden 6200mAh 8.2V akun. Latailin älylaturilla täyteen. Alkuperäisellä DX-akulla vaati kahden LEDin käyttöä aamun työmatkalla, nyt saman valotehon sai yhdellä. Kolmella LEDillä alan uskoa tuohon 3200lm lukemaan, sen verran kirkasta on, että lumi häikäisee takaisin :)
Näissä lamppujen akuissa on käytössä Li-ion/Lipo kennot, joiden nimellisjännite on 3.6V/3.7V/kenno ja täyden akun jännite 4.1V/4.2V/kenno, joten laturi pukkaa sinne sen 8.4V kaksikennoiselle akkupaketille. Lamput yleensä kestää ja toimii, mutta akut alkaa kuolemisen 3V ja 100-200 latauskerran jälkeen.
Mulla kävi kääntymässä Magicshinen MS-628 3200. Lähetin takaisin luokattoman huonon akun keston takia. Sen 6 kennoisella akulla sain lämpimässä SISÄtilassa testissä pisimmäksi ajaksi 75% tehoilla noin 1h 20min, kun valmistaja ilmoittaa 2,5h kestoajaksi. Lisäksi lamppu sammui yht'äkkiä eikä varoitellut alhaisesta jännitteestä. Koitin myös minun, saman firman, vanhan lampun 2 kennoisella akkupaketilla jolla pääsin 2h 14min kestoon. Lisäksi 1h 47min jälkeen lamppu alkoi varottaa alhaisesta jännitteestä ja pudotti tehoa alemmas. On kyllä huono tuo Magicshinen akkujen laatu/laadunvalvonta.
^ Pakkasessa minulla kesti akku paljon pitempään kuin sisällä. Olisiko valopään jäähdytyksellä jotain tekemistä asian kanssa. Sisätiloissa lämpeni polttavan kuumaksi.
jäähdytyksestä on kyse itsellä nyt 602 sisällä ihan turha käyttää lämpenee liikaa
vanha 1600 navigator jäähdyttää paremmin tuo 602 kestää nyt ainakin sen 2.1h ulkona