Kieltämättä mielenkiintoinen reittivalinta teillä tänään. Mä ainakin tunnustan salaharjoittelun tuolla Korkiksen suunnalla. Ei aamulla jaksanut suunnata salelle, niin ehdin pari tuntia kieputtaan.
Printable View
Kieltämättä mielenkiintoinen reittivalinta teillä tänään. Mä ainakin tunnustan salaharjoittelun tuolla Korkiksen suunnalla. Ei aamulla jaksanut suunnata salelle, niin ehdin pari tuntia kieputtaan.
Joo, Korkiksen "takana" oli ilmiselvästi ajettu 2.25" Ice Spiker Prolla. :)
Taidankin miesten viestin jälkeen etsiä muutaman tunnin uusia salajälkiä korkiksen ja superin seutuvilta.
Tunnustan :D Oli muuten yllättävän raskasta mennä neitseellistä polkua. Lumen pinta oli sopivasti jäässä, ja sen alla pehmosta. Ei päässyt alamäessäkään rullaamaan :) Täytyy varmaan käydä useemmin siellä niin saa polun auki. Tänäpä ei ehdi mukaan, kun ilta menee futsalin parissa. Oli mun kaverit bongannut teidät Niittysaaren paikkeilla, kun olivat mökkitalkoissa eilen..
Joo, se on hyvä aloittaa ajoissa ettei mee ohi :cool:
Kävin pikaisesti kellotuspolulla. Se on nopeassa mutta paikoin jäisessä kunnossa, ja nastarenkaasta taitaisikin nyt olla (ainakin henkistä) hyötyä. Vaikka ajelin jääpaikat varovasti, kello pysähtyi silti aikaan 3:45. Kaksysillä ja suvikumeilla ajoin. Ainakin 3:30 vielä alittuu, jos rata ylipäätään jonkinlaiseen kuntoon tänä talvena saadaan.
Koskin ja Treen välinen matsäreitti Rutajärven kautta on nopeessa kunnossa! Kapearenkaisellakin pääsee ongelmitta, eikä nastoillekaan ole yllättäen juuri mitään käyttöä.
Lauantaina voisi taas yhteisajella, olisiko klo 10.oo salelta sopiva startti?
Näillä näkymin mukana lauantaina kympiltä.
Tämä Sale?
https://maps.google.com/maps?client=...d=0CIgBEPwSMAk
Mulla alkaa oleen pyörä yhtä letkun ilmausta vaille valmis. Erittäin mielelläni mukana huomenna! Pärjäähän ilman nastoja? Lenkin kesto suunnilleen?
Joo sama paikka, tosin hauskasti merkitty tien toiselle puolelle tuossa kuvassa. Ilman nastoja pitänee pärjätä, koska itse en ainakaan jaksa alkaa niitä alle asettelemaan omaan pyörään :D Nämä lenkin on yleensä olleet kestoltaan 3-5h, huomenna varmaan jotain 4h luokkaa ellei sitten kauheesti innostuta. Tosin ajellaan varmaan niin ristiin rastiin että pääsee helposti pois jos on jollain aikataulupaineita.
Melkoista jääränniä oli tänään Treen ja Koskin välillä, mutta eiköhän aamyön loskasade aiheuta taas seinäpidon kaikille poluille. Ei oo mullakaan nastoja huomenna. Sale klo 10!
Ajoin äskön lidliin kauppaan metsän poikki nastarenkailla ja päällä sikaliukas 3 mm kerros luistolunta... ei meinannut nastarengas edes purra
Keskiviikon tahmakeli katos muutamassa tunnissa iltapäivällä....
Jääkelit hirvittää, mutta lähdetään katsomaan :) Yritän löytää paikalle. Siwalle osaisin, mutta Sale vielä hakusessa.
Ei auta läskikään jääränneissä. Monta kertaa oltiin tänään selkä kohti menosuuntaa, kun mopo lähti käsistä... Mutta kertaakaan en kunnolla kaatunut. Jos läskiin laittais nastat, kevään tullen täytyis farkut käydä ostamassa isojen poikien kaupasta. Ja varmaan jäis kinahvikin nousematta, kun happotilavuutta olis tuplasti entiseen verrattuna. :)
Me tullaan Kummeli Siwaa kohti vastaan, jos miestä ei näy Salella kympin maissa.
Tässä on osa tämänpäiväisen retken jäljestä. Jätkät jatkoi vielä ainakin Lotilaan, kun meikän henkinen selkäranka katkesi. Mutta mukavaa oli taas!
Kiitos, mukavaa oli! :) Melkein tuli 5h täyteen ovelta ovelle.
Jaahans, tarvii varmaan aloittaa yy-neuvottelut* vaimon kanssa tulevista lenkeistä Valkeakoskella. Sen verran eeppisiltä lenkeiltä kuulostavat. ;) Pysykö Nineri tällä kertaa ehjänä?
Ei naarmun naarmua vaikka kuinka etsin :D Kai se on hyväksyttävä, että nyt ei tarvi ruveta purkaan pyörää. Kovaa ajoa vain :D
Salaharjoittelija starttasi tänäänkin kuuman ryhmän jälkeen sutimaan poluille. Rapolassa bongasin ainakin yhden paksukaisen ja parin ohukaisen jäljet. Vallon peikkometsässä tuli näköjään yksi sakkokierroskin tehtyä :D Mun reisillä ei kertynyt matkamittariin kuin 37km.
Toimiskohan nyt. Koitanpa ryhdistäytyä porukkalenkille taas joku vkonloppu, niin ei tarvi yksikseen jutella tuolla korvessa.:)
On ollut lumi niin vähissä, että eipä oo tarvinnut paljoa tampata. :) En muista viimeisen 15 vuoden aikana olleen sellaista talvea, että Vlk-Herwood-metsäreitti olisi ollut koko ajan ajettavissa. Tänä talvena se on toistaiseksi ollut koko ajan auki, mutta ehtiihän tässä vielä maalis-huhtikuussa tulla vaikka minkälainen takatalvi...
Mikäs on ennuste huomiselle Hervanta-Kausjärvi -välille? Jos ajelisi kotimatkan sen kautta. Onko polut iljanteella? Jos oikein innostuu niin kai sitä voisi ajaa Valkeakoskelle asti ja sieltä tietä pitkin pois.
Eiköhän sieltä ole jo jäätkin sulaneet, joten varmaan takuupolkua luvassa ;) Tosin viimeisimmät ajelut taitavat olla nuo aiemmalla sivulla löytyvät. Harmillisesti ei tänään tullut mentyä sitä kautta joten tarkempaa tietoa ei meikäläiseltä löydy, vaan joutuu nojautumaan noihin aiempiin kommentteihin.
Mun pelkoni liukkaudesta perustui maanantaiaamun Kauppikokeiluun ja siellä oli kyllä liian liukasta kesärenkaille. Valkeakosken suuntaan ei välttämättä oo niin paljon tampattu että on voinut sulaakin. Noh. Huomenna se selviää ja Savontielle asti nyt vaikka taluttaa. :)
Joo Savontielle asti pääsee onneksi metsäautotietä jos ei sitä muutaman sadan metrin pätkää oteta huomioon ennen Taivalpirttiä, joten se ei varmaan ole ongelmana. Siitä Kausjärvelle ei kulkua varmaan hirveää määrää ole talven aikana ollut, joten veikkaisin senkin olevan ainakin suht hyvässä kunnossa. Kaupin poluilla tuota liikettä on sen verran reippaasti että tamppaantuu helposti kovaksi ja vetää umpijäähän.
Saattaapi olla, että ne metsäautotiet on juurikin liukkaimmassa kunnossa. Itte oon vielä huomiseen Kuopiossa, joten ihan tuoretta dataa ei nyt löydy.
Kertokaas, millaisessa kunnossa se Rutajärvi-reitti oli. Pääseekö to-aamuna läskillä vai tarvitaanko nastat?
Kaikki polut missä on tampattua pohjaa, on nyt todella liukasta jäätä. Vaimon kanssa käytiin (onneksi pystyssä) lipsuttelemassa Heritynniemi - Lotila - Roukon hiihtomaa ja olihan se vähän naurettavaa lipsumista välillä :D Ja hymyilytti myös se lumen määrä näin hiihtolomalaisena...
Kiitos näistä tiedoista Juhalle ja Gixxerille. Läskin piti liikahtaa huomisaamuna, mutta nastarengasnorsu taitaa sittenkin olla parempi vaihtoehto. :)