Nämä ovat nyt myynnissä, loppuvarasto. Ostin ja oikein hyvä on, hintaisekseen (15e) varsinkin.
Printable View
Muutama sata kilometriä olen nyt Lidlin vermeillä ajanut. Kokemuksia:
-Pitkät ajohousut on ihan toimivat vaikka leikkaus on hiukan omituinen. Polvissa kiristää pyörittäessä, muualta löysät. Eivät hengitä hyvin mutta ovat tarpeeksi lämpimät. Säämiskä hyvä.
-Takki: Ihan OK välikausitakki. Ei kovin lämmin mutta tarkenee hyvin vielä näillä keleillä. Ei hengitä hyvin, eli hikistä on meno.
-Hanskat: Huonot. Eivät istu ainakaan minun käsiin ja geelit riittämättömiä.
-Lasit: Ihan OK. Linssien vaihto kohtalaisen vaikeata.
Yhteenvetona: Lidlin vermeet ovat huonompia kun merkkitavara. Tosin kun sen huonommuuden suhteuttaa hintaan (verrattuna siihen mitä merkkisälä maksaa) niin ne on silti hyvä ostos. Kakkos-setiksi suositeltava valinta, mutta en välttämättä laittaisi niitä esimerkiksi Vätterniin.
Huomenna olisi mahdollisuus hankkia omaksi ihka-aito Lidlin moottorisaha (Made in USA).
Jos joku kaipaa niitä pari viikkoa sitten kauppaan tulleita pitkähihaisia paitoja, niin Vantaalla Kaivokselan myymälässä oli tänään vielä parikymmentä kappaletta jäljellä.
hiomakone on asiallinen peli, tekee saman asian kuin 400e detco paitsi liipaisin on hieman pienempi ja ote on vähän huonompi.
Klaukkalan Lidlistä loppuu urheilukamat välittömästi, mutta lähiöiden Lidleissä tavaraa riittää kokemuseni mukaan kauemmin. Poikkesin Kontulassa ja katselin hetken paikallisia ihmisiä. Tajusin heti, että urheiluvarusteet eivät ostarin Lidlistä kovin nopeasti hupene. Hävikki lienee suurempi kuin menekki ja Lidlistä kannetaan ulos enemmän urheilujuomia. Menin siis Lidliin ja löysin henkselilliset pitkät pyöräilyhousut kokoa xxl. Vaimo kavensi puoli metriä vyötäröä ja nyt ovat erittäin hyvät, jämäkät ja lämpimät. Saa nähdä miten kestävät kovaa kulutusta.
Joulu tulee! Tänään satuin käymään Liiterissä, ja sinne oli jo kärrätty hyllyllinen saksalaisia jouluherkkuja, kuten piparkakkuja, marsipaania, stollenia ja suklaata.
Siltä varalta että joku haluaisi pukeutua joulukuuseksi, niin toisesta laarista löytyi huomio-LEDeillä varustettuja heijastinpantoja, jotka olivat tulleet vähän aikaan sitten myyntiin. Noita näytti olevan neljä kappaletta paketissa, ja paristot tulevat mukaan.
Oven pielessä olleen julisteen mukaan ensi torstaina olisi tulossa myyntiin teknisiä alusvaatteita ja talvijuoksuhousuja. Meikäläiselle jäi tosin hämäräksi miten nuo talvijuoksuhousut eroavat kesämallista.
Niinpä näyttää tulevankin 20.10 softshell-takkeja ja teknisiä alusvaatteita. Pitää käydä täydentämässä varastoa kunhan takit vain olisivat vähän paremman värisiä kuin sini- tai punamustia, keltamusta olisi hyvä. Tykästyin kyllä itse noihin teknisiin aluspaitoihin, riittävän tiivistä neuletta pitämään viimaa, mutta kuitenkin hengittävää. Mennyt hyvin aina näihin päiviin asti merinovillaisen ajotakin kanssa.
Juu, vähän niukkaahan tuo Lidlin ulkoiluvaatteiden värivalikoima usein on: sinistä, punaista ja mustaa. Mutta onhan siellä välillä muitakin värejä.
Fillarikamojen suhteen olisi mukavaa jos kirkkaan keltaisia kamppeita olisi useamminkin kaupan.
Jotenki mulla on sellanen tuntuma että lidlissä ollaan tultu siihen tulokseen että pyöräilykama menee pääasiassa sunnuntaiajelijoille, näin ollen värejä ei tunneta. Luonnollisestikin lidlin periaate on se, että mahdollisimman kapeaan kategoriaan tuotteita koska ne saa nopeasti myytyä pois.
Mun ajohousut oli sentään Sini-oranssi mutta aika vähän oranssia.
Nuo Liiterin koot eivät meikäläisen parin rätin oston myötä vielä ole natsanneet, mutta täytyy kuitenkin tunnustaa, että sen NTZ Siwan kolmiojuustot ja ne monensortin sakemannimakkarat ovat kyllä kaikki olleet ihan sopivia!
Ja se Tilsiter-juusto, valmiiksi viipaloitua herkkua halvemmalla kilohinnalla kuin muiden kauppojen arkijuustot yms.
Suosittelen Lidlin jogurtteja (Milbona), ½l hyvä satsi lenkin jälkeen.
Yksi parhaista Lidl tuotteista on creme fraichellä ja ruohosipililla maustettu perunasalaatti. Tietysti vain tankkaamiseen. ;) Eikä tuota ällötystä niinkuin kotimaiset majoneesipohjaiset.
Nyt tulossa myös soft shell takit 19.90 ja keltaistakin löytyy:
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl...ndex_15016.htm
Onkohan ne housut sitten nuo tuossa kuvassa, netissä ei ollut mainintaa juoksuhousuista?
Täytyy kyllä myöntää, että mitä on porukkalenkeillä tullut vaatetusta katseltua, niin yksiväriset punaiset, siniset ja mustat takit tuntuvat olevan aika suosittuja ihan ns. aktiivipyöräilijöidenkin keskuudessa. Ja ne kaikki takit tuskin ovat Liiteristä hankittuja.
Jostakin syystä tuohon nettiversioon ei aina ympätä kaikkia tuotteita mitä on tulossa, paperiversiossa on sitten täydellisempi listaus.
Voisko noi mainostukset jättää tekemättä tulevista tarjouksista, tavaraa ei riitä kaikille kuitenkaan ;)
Mulla on viime aikoina ollut vähän ongelmia maantielenkille pukeutumisessa, nimenomaan yläkropan osalta. Aina on liian kuuma tai liian kylmä, windstopperi lepattaa kuin huonosti reivattu märssypurje ja softshell ei päästä sisältä kumpuavaa lämpöä ulospäin. Pari päivää sitten näin Korson (=Metsolan) Lidlissä tarjouksella naisten pyöräilyliivejä, siis "gilet". En tiedä koska nuo on olleet varsinaisesti myynnissä, ei pysty muistamaan. Mut nyt siis on loput koot (S ja XS) myynnissä.
Ostinpas siis piruuttani sellaisen, S kokoa, väri musta. Etupuoli+olkapäiden osuus on ohutta softshell-tyyppistä kangasta, selkäosa neulosta. Takana pieni vetoketjullinen tasku, samoin rintamuksessa vasemmalla puolella. Tänään aloin sitten taiteilemaan sitä päälleni :D Hyvin se meni ohuen pitkähihaisen paidan päälle, mitä nyt vetoketju vähän soi (no, se on naisten S-koko ja minä olen kokoluokkaa M/L, miesten kokoa...) ja kauluksesta joutui pikkusen avaamaa saumaa, ettei ihan kuristu. Mut ehdottomasti paras keksintö sitten ympyränmuotoisen pyörän. :cool: Ei se etuosasta hirmusesti hengitä, mut kun siinä on verkkovuori + se selkäosa verkkokangasta, niin ei olo muistuta turkkilaista saunaa kuitenkaan. Pitää tuulen täydellisesti, eikä taatusti lepata!! :D
Jos joku tuollaisen haluaa, niin siellä niitä luultavasti vielä on (pari päivää sitten kymmeniä kappaleita): väreinä valkoinen ja musta, koot siis S ja XS, ja naisten malli. Hinta 8,00 euroa. :)
Johan se taas tekninen alusvaate liikahti sukkelaan.
Joo mä kävin kattelemassa teknistä aluspaitaa. L-kokoisena se näytti tosi pieneltä. Hihat olisivat olleet 15cm liian lyhyet mulle ja selkä ois varmasti ollu myös. Kaikki XL-kokoiset olivat loppu mutta tuskin nekään olisivat sopineet. Nuilla kaavoilla ensi vuonna saa olla tavallista (180/84) ihmistä varten XXL-kokoja.
Rouva toi L-kokoiset housut ja paidan. Näyttivät paketista otettuna lasten vaatteilta mutta päälle vedettynä olivat erinomaiset. Eli matsku venyy runsaasti. Strategiset mitat 183/78.
Se tekninen aluspaita on hyvä. Ostin silloin joskus lyhythihaisen ja myöhemmin pitkähihaisen. M-koko kerrankin oli S ja M-koon välimuoto, joten ei ollut löysä päällä. Juoksuvaatteet älysin ostaa Stadiumista enkä sortua LIDL-krääsään enää toistamiseen kun koot on aina telttoja.
Jos joku sinne Liiteriin eksyy, niin kannattaa huomata että muro/myslipatukat ovat nyt tarjouksessa 1,29€ paketti (200 grammaa).
Ulkopuolella vitriinissä olleen lakanan mukaan niitä Tronic-latureita akkuparistoille olisi lähitulevaisuudessa tulossa myyntiin.
Noiden hanskojen kestävyyttä epäilen pyöräilykäytössäkin, sillä omat antautuivat halkosavotassa ja toisen motin kohdalla. Peukalot irti, onneksi sentään vain hanskoista...Verrokkina Yokon ohuet välikelin käsineet ovat kestäneet niin maastoryskäämisen, kuin halkosavotatkin jo pari vuotta. Ne liiterin patukat on ihan jees.
Itse olen joutunut jo useammasta Lidl-hanskasta ("maasto" ja "geeli") joutunut ompelmaan kämmenpohjan ja ranteen välisen sauman kun ovat ratkenneet. No nyt ei ainakaan siitä kohtaa ratkea.
Ne "maastohanskat" ovat kyllä jossain määrin ärsyttävät maantiekäytössä. Niissä on melko pitkä halkio tarranauhan kohdalla, joka tulee kahvoilla ajaessa suoraan eteenpäin, eli ajoviima ottaa siihen ilkiästi. Sinänsä kelin puolesta riittäisivat ihan hyvin.
Juoksuhousut on paksureisisemmälle kuin minä ja vielä nilkoistakin liian leveät, joten kylmäkin pääsee sisälle, ellei laita tyylikkäästi sukkia lahkeen päälle. Sitten on lämpöset.
180/74 kg tuo puku on täydellinen lukuunottamatta sitä että paita saisi olla himpun pidempi. Nyt vähän pelottaa että nousee ja paljastaa selän hiihdossa, pyöräilyssä tuntuu toimivan. Hihan pituus hyvä jos ei ole orangin käsiä, mulle tuntuu toimivan. En pahastuisi paria lisäsenttiäkään toisaalta.
Samaan hintaan saa alesta tosin jotain Hellynkin alusasuja, mutta nää tuntuu kyllä äkkiseltään paremmilta.
Toissapäivänä liiteristä tarttui mukaan "tekninen" laskettelupaita ja korkeavartiset laskettelusukat huikeaan 15e yhteishintaan. Toi paita on ihan ok työmatkajunnaamisessa ja sukat lämmittää mukavasti "pohkeita".
Laitanpa joutessani taasen linkin tyrkylle, joskos vaikka sattuisi jollekin tarpeeseen.
Tässä.
Jokos kerääntynyt porukalle "kokemuksia" tänään ma 21.11.11 myyntiin tulleista hieman tuhdimmista välikerrastopaidoista? Itselläni kumpaakin mallia olevat pystykaulukselliset paidat L-kokoa autossa - vielä en ole koettanut päälle. (Toivottavasti eivät haise pahasti ensimmäisten lenkkien jälkeen - kuten esim. Craftin keskihintaluokan välikerrastot (paidat) - jotka siis olleet iso pettymys hajun vuoksi.)
-E
Laitetaan ny tännekki....
Ultraäänipesureita tullu tänään myyntiin. 24.99e
Pikainen kokeilu wurthin pinelinellä ja d-a ketjulla
http://suvanto.kuvat.fi/kuvat/da_ketju_likainen.JPG
http://suvanto.kuvat.fi/kuvat/da_ketju_2x300s_pesu.JPG
Voittaa ainakin löpössä/lamppuöljyssä liottamisen 6-0
Taitaa kaikki keinokuituvaatteet haista pahalle hikoillessa. Sille ei mahda juurikaan mitään. Toisaalta en ole koskaan ymmärtänyt miten hienhaju ketään haittaa kun urheillaan. Mä en ole kokenut asiaa ongelmaksi edes pitkillä vaelluksilla, se vaan on fakta että päivästä toiseen rymytessä ihminen haisee pahalle. Jos haluaa olla mahdollisimman hajuton, niin sitten ostamaan merinovillakerrastoja.
Ei kyllä ois paha investointi ja 3 vuoden takuukin. Taidan hakea moisen vehkeen...
Jos näitä suurennuslaseja on vielä Lidl'ssa jäljellä, niin on mainio ostos ainakin tälläiselle ikänäön vaivaamalle tinurille.
http://img405.imageshack.us/img405/1...rennuslasi.jpg
Ettei kukaan pahoittaisi mieltään, niin kerrotaan, että tämä liittyy pyöräilyyn siten, että kolvasin tuon avulla kiinavaloon paremmat liittimet saadakseni Lipo'n toimimaan ;) .