Nyt on ajettu eka lenkki Mondraker Crafty R 2022 pyörällä (177cm ja M-koko) ja en voi kyllä kuin ihmetellä, että kuinka mahtava oli vetää tutut ylä- ja alamäet laadukkaista osista tehdyllä sähköpyörällä. Koko on just passeli, en haluaisi, että pyörä olisi kovasti isompi. Sähköpyöriä olen päässyt Boschin osalta testailemaan aiemmin vain kaupan pihalla ja Shimanon moottorilla olen muutaman metsäpätkän ajanut. Aiemmin olen kolunnut Kuopion Jynkänmäen ympärystä jäykkäperä Orbea Laufeylla. Boschilla varustettu Mondraker meni isojen kivien yli kuin ahmaisten, niin ylämäkeen kuin alamäkeenkin. Ylämäet olivat hauskoja, sähköpyörällä pääsi ihan hävyttömän jyrkkiä nousuja ylös. Sellaisia, että olisi luomupyörän työntäminenkin niissä ollut ikävä homma. Moottorin avustus mahdollisti ihan erilaisen ajotyyliin ylämäkeen, isoihin taso-eroihin pystyi kiihdyttämään ja Boschin EMTB moodin polkaisun jälkeinen lisävoima oli huomattavissa joka hetkellä, kun teki sellaisia tiukalle menneitä ylityksiä kohtiin, joita kutsuttaisiin dropeiksi alamäkeen mentäessä. Lisääntynyttä painoa en oikein huomannut missään kohtaa. Myin KTM:n 2-tahtisen enduromoottoripyörän tämän edeltä, eli se selittää, miksi nämä 15-25kg laitteet tuntuu lähes samalta. :D Olen erittäin tyytyväinen tähän hankintaan. Tällä pääsee heittämään paljon nätimmin lyhyitä tunnin parin maastosessioita, joita moottoripyörällä ei oikein voinut tehdä.