Minulla hankasi myös. Pyyhkäisin hieman spaiderin jalkoja kulmahiomakoneella.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
Onkos joku irroittanut takahaarukan spectralista, onko siinä akselin pultin irroittamisessa joku kikka ? Kun lähden avaamaan akselin pulttia vasemmalta puolelta niin se ikäänkuin työntää sitä oikeaa puolta (läpipultti) ulospäin, vasenpuoli ei aukea ja sitten tulee stoppi vastaan, kun se tarpeeksi sitä oikeaa puolta on vääntänyt. Ketjuohjurin olen irrottanut ensimmäisenä.
siis tuota akseli nro 15 olen avaamassa, pyörii kyllä, mutta ei lähde irtoamaan
https://drive.google.com/file/d/19ju...w?usp=drivesdk
Niin minäkin ajattelin, että se kuuluis lähteä, jumissa on, taidan viedä Canyonin korjaamolle niin saavat kattoa mikä siellä on jumissa.
Se vain takertuu laakeriin tai väliholkkiin. Pikkasen naputusta sopivalla tuurnalla kierrepäästä niin lähtee.
Oliko tuossa joku jippo kun Spectralista alkanut kuormaa vastaan kuulua natinaa keskiöstä. Mielestäni polkimien ruuvit ovat kiinni. Onko varsinainen keskiö jotenkin löysällä?
^ muistan lukeneeni että moottorin kiinnityspulttien irroitus ja puhdistus olisi poistanut "keskiön natinat"
Mulla natina johtui takahaarukan akselin väljistä laakereista, se on ainakin helppo todeta, kun takapyörästä vääntelee edestakaisin niin huomaa, jos siitä on kyse.
”Keskiöstä kuuluviksi” natinan lähteeksi on mulla paljastunut ainakin satula, satulaputki(hiekka), moottorin kiinnitykset, iskarin kiinnitykset, ohjainlaakeri, hiekka linkuissa ja polkimet. Ainoastaan ohjainlaakeri oli rikki, muuten pääsi kiristyksillä ja tai putsaamalla.
Minkäslaisia valoja ootte laitellu pyörään Spectralin usb-lähtöä hyödyntäen?
11s ketjussa pitää ketju vaihtaa 0.5% kohdalla
https://www.parktool.com/blog/repair...n-on-a-bicycle
”Now let’s talk about what each reading on the CC-3.2 means. Anything at or beyond the 0.75 percent reading means that you should change your chain immediately. If you are using a chain designed for ten or fewer gears, replace your chain as it nears the 0.75 percent mark. If you are using an eleven or twelve speed chain, replace your chain once it has reached 0.5 percent wear. For two-sprocket or single speed bikes, replace your chain as it reaches the 1 percent wear mark.”
Jännitteessäkin oli eroja.
Minulla on erillinen akkupaketti josta step-up-chipillä ulos 12V 2A max virralla. Valona Supernova M99 mini https://supernova-lights.com/en/prod...9-mini-pro-25/
Onko supernovan valossa huomattavaa eroa 6V 2A ja 12V 2A tehoilla? Kannattaisiko minunkin rakentaa toinen akkupaketti sille?
Kokeilin tätä
https://m.motonet.fi/fi/tuote/384953...lo-10W-1200-lm
Täydensi hieman spottimaisuudellan Armytek Pro XHP50 otsavalaisinta, joka siis hajottaa valon mukavasti. Usb:stä saa ulos juurikin tuon 10 W (Motonetin lampun teho 10 W). On kyllä kätevä, mutta etsin ehkä tehokkaampaa. Hyvin hyvin nopealla vertailulla Lezymen tämä lamppu
https://ride.lezyne.com/products/1-led-emacr-v104s
vaikutti olevan samassa teholuokassa ja sivuston mukaan on juurikin n. 10 watin lamppu. Tässä tosin selvästi hajottavampi linssi. Eli ehkä tuo Shimanon akun tai moottorin kautta tarjoamalla 10-12 watilla ei kirkkaampaa saa. Tosin Lupinen SL X on ”up to 1800 lumen”, mutta liekö vähemmän Shimanossa, koska tehoja vähemmän tarjolla kuin esim uusi Bosch.
Olen varmaan kääntymässä ulkoiseen virtalähteeseen jotta saisi enemmän valoa.
Edit. Jälkimmäiset lamput vaativat siis kytkennän moottorin liitäntään.
Onko jollain spectralissa shimanon m8100 takavaihtaja, pitääkö ne vaihtajan pikkurattaat semmosta rallatusta? Vaihdoin vihdoin sramin NX tilalle tuon shimanon m8100. Harvinaisen ärsyttävää ääni.
on ja ei pitä ääntä, tai ainakaan en ole huomannu
Nykyisessä autossa ei ole koukkua niin onko kokemuksia katolle tulevasta pyörätelineestä johon 2019 mallin pyörä mahtuisi. Riittääkö kiinnitysvarat esim. Thulen ProRide 598? Vai onko ainoa vaihtoehto Thulen UpRide 599? Painorajahan noissa on ainakin hilkulla ilman akkuakin.
Kaverin Proridessa on pyörä ollut pari kertaa kiinni. En tiedä onko Proride uudempaa vai vanhempaa mallia. Katumaasturi kyseessä, joten kiinnityksessä aina kaksi kaveria ja pyörästä akku pois. Alaputki mahtui juuri leukojen väliin ja sai ihan hyvään kohtaan kiinni.
Jep, Proride 598:lla kuljettanut Neuron:On ja Spectral:On yhdessä ja erikseen. Ei mitään ongelmaa, käy kummankin puolen kiinnitykseen, vaikka viistoputkihan on epäsymmetrinen.
Mitenkäs nämä Canyon:ien koot menee? Itsellä pituutta/lyhyyttä 173 tjsp ja se sattuu juuri M-koon alarajalle.
^ selkee M koko eikä edes dropperia tarvitse laittaa pohjaan asti. En edes miettisi S kokoa
^Ok, kiitos. Spectral:ON olisi kyllä kiinnostava peli ja nythän ne on hieman alessakin. Mutta se uusi EP8:n mukana tuleva suurempi akku kiinnostaisi.
e8000 + 630Wh akku olis oma suosikki jos nyt pitäisi päättää..
^Tämä olisi kyllä minullakin se optimi-setup. 130Wh lisää on juuri sen verran, mitä monasti jää kaipaamaan. Voisi ajaa joko selvästi pidempiä lenkkejä tai ei tarvitsisi sniiduilla sen avustuksen kanssa turhaan. Ei mulla akku kyllä ole koskaan päässyt kovin pahasti loppumaan, mutta pari kertaa on pitänyt alkaa säännöstelemään kesken ajon.