Alkujaan tämän lähetti
Ishtor
...Ei kuulu minulle arvioida onko myyjä tehnyt parhaansa kylmäketjun toteuttamiseksi mutta juuri sillä kertaa sattui kompura kärähtämään autosta, tai kesäharjoittelija hyllyttämään viime viikkoista leipää. Tai onko kotiinkuljetusfirma toteuttanut myyjän asiakkaalle tekemän lupauksen jakelua edeltävästä puhelinsoitosta puutteellisesti. Eikä minulla asiakkaana ole edes mitään edellytyksiä arvioida noita myyjän sisäisiä asioita itse. Minä näen ainostaan kuivan leivän ja ihmettelen miksi kauppa myy vanhaa leipää täydellä hinnalla.
Asiaa voisi havainnollistaa vielä kysymällä 5 kertaa miksi: 1. miksi jakelu kesti normaalia kauemmin? Siksi että kuriiri soittanut etukäteen. 2. Miksei soittanut etukäteen? Hänen työnantajansa ei maksa puhelinlaskuja. 3. Miksei maksa? Koska se söisi liikaa jakelusta tulevaa katetta. 4. Miksi kate ei riitä yrityksen maksamaan puhelinlaskuun? Siksi että palvelun ostaja on halunnut kilpailuttaa kuljetusfirmat ja valinnut halvimman. 5. Miksi ostaja (XXL) on valinnut halvimman? Että se voisi myydä tuotteensa halvemmalla kuin kilpailijat, tiedostaen että asiakkaan palvelukokemus voi kokonaisuutena jossain tilanteissa vaihdella liikaa, tai toteutua heikkotasoisesti. Toisin sanoen, kun myyjä tekee tämän tahallaan, niin miksen minä asiakkaana saisi syyttää tästä myyjää? :P
BTW, pyörä tuli tänään. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Vai onko sittenkään... Ostettu runkolukko ei sopinut pyörään. Kun alunperin tilaamaani lukkoa ei ollut varastossa (vaikka tilatessa oli), myyjä pyysi vaihtoa, ja sen tein, mutta myyjä ei "estänyt" minua ostamasta lukkoa joka ei sovi pyörään. No, erehtyminen on inhimillistä. Kiinnikkeiden leveys on kapeimmallakin asennolla leveämpi kuin takahaarukka. Eli tuo menee palautukseen. Samoin oli hankaluuksia (chattimyyjän suositteleman) pikakiinnityslokasuojasarjan kanssa. Taakse meni heittämällä mutta Whiten etuhaarukan kolmiomainen muoto tekin etulokarin tukevasta asentamisesta melkoista tuskaa. Tunnin verran vääntelin rautoja kunnes kyllästyin. Jatkan huomenna... Mutta voi olla että vain takalokari on käyttökelpoinen Whitessa. Harmi kun ei tullut tallennettua tuota nettimyyjän kanssa käytyä chattia. Hän nimenomaan suositteli tuota lokasuojamallia tähän pyörään. No, uskon kyllä että lokarin saa kiinni, mutta joutuu vääntelemään rautoja ihan eri suuntiin kuin ohjelehtinen antaa ymmärtää, jotta saa kiinnityskohdat juuri noiden kolmioiden kärkiin jossa ne pysyvät kunnolla paikoillaan.