Onzan fr sisurit toimi itelläni CS bud & lou yhdistelmällä just hianosti
Printable View
Hyvä tietää tuo Onzan toimivuus.
http://www.evanscycles.com/products/...34307#features
Tuolta saa Onza sa-fr:ää. Nuo painavat valmistajan mukaan 290g/kpl.
Yhden sortin fiilistelyä tämäkin; nyt tauko läskiajluihin kunnes saa ratkaistuksi haaliiko jostain sopivan jarrulevyn fattyn eteen noihin Avidin db3 rojuihin vai lähteäkö vaihtamaan jarrua/jarruja tyystin. Muutamalla reissulla tuossa hieman jo kihnutteli mutta meni ohi kunhan jaksoi sopivaan paikkaan keskitellä palat mutta nyt ei onnistu enää kiroilemallakaan. Kaiken lisäksi levy ei edes ole saanut kunnollista hittiä mistään (ei ainakaan ns. miesmuistin mukaan) joten mokoma on ilmeisesti jarrutellen ja heinä- ja sammalkosketuksista päättänyt kieroutua. Onko se nyt sitten vaan niin että kun kööhänä joutuu tyytymään talousluokan tuotteisiin niin komponentitkin ovat lähes kaikki järjestään luokkaa -katso mutta älä käytä. Vastaavia kokemuksia, ideoita?
Oikase se levy
Ei nyt ihan 100% läskitekniikkaa, mutta avaudunpa silti oppirahaprojektistani. Se kymmenen pyörää ennen läskiä kasasinkin ilman yhtään ongelmaa.
Aluksi sain väärälle perälle tarkoitetut kammet -> palautukseen. Sitten juoksi rautakaupasta toiseen etsimässä 12mm kuusiokoloavainta, joka sopisi Salsan napaan - lopulta sopiva irtopää löytyi Biltemasta (sulkemisajan jälkeen). Takakiekkoa kasatessa huomasin tarvitsevani toiselle puolelle 2mm pidemmät pinnat - ei löytynyt kivijaloista. On Onen Ringmasterin paksuja hampaita piti viilata, jotta 10speed-ketju siihen mahtui. Yksi ohjainlaakerin alakooli meni ensimmäisellä sivalluksella soiroksi, vaikka käytin samaa työkalua kuin aina aikaisemminkin - eikun uutta etsimään ja varmuuden vuoksi hieman ohjainputken alapäähän viisteitä viilaamaan paremman asettumisen toivossa. Etummaisen jarrulevyn pulttien kantoja oli myös viilattava, etteivät hinkkaa keulaan. Ilmattuani ja asennettuani takajarrun, vitutuksekseni huomasin, etteivät palat palaudu vaan lukittuvat pohjaan -> jarrut atomeiksi, puhdistus, rasvaus ja uudestaan kasaan. Olin myös varma, että mulla on miljoonaboxissa vaihdevaijerin kuorta, mutta ne kaikki olivatkin jarruille.
No kyllä se tästä pikkuhiljaa kasaantuu.
Läskiväki on yllättävän avuliasta porukkaa, ja ainakin 50/60 porukalla on 100varmasti joku jippo kaikkien hankaluuksien varalle. Varaosiakin löytyy melkein hommaan kuin hommaan. Notta kannattaa kysästä täältä enste.
http://img.tapatalk.com/d/14/08/30/ade7age6
Olisiko kenelläkään vinkkiä mistä löytyisi takavaihtajan korvaa Framed läskiin. Kuvassa katkennut alkuperäinen hitsattu kasaan ja venähti hiukan siinä touhussa. Jos löytyisi vaikka likelle samanlainen josta voisi modifioida. Pikaisella selaamisella ei löytynyt nettikaupoista. Nimim: Rakennanko ite
^Oletko kysynyt valmistajalta?
Joo, laittelin eilen sähköpostia valmistajalle ja myyjälle. Tuo alkuperäinen on jotain todella haurasta alumiinivalua. Sen tehtävä on tietysti ollakin sulakkeena ettei runkoon tule vaurioita mutta kun vertaa hiukan parempilaatusiin laitteisiin niin voisi olla ehkä hiukan tukevampi tai vaikka sitkeämpi että voisi vääntää suoraksi. Melkein varakorva on oltava mukana jos metsäpolulle menee.
www.derailleurhanger.comista olen itse tilaillut noita roikottimia. Eikun vaan kuvia vertailemaan, että mikä on oikean mallinen...
Mtbr.comin foorumeista löytyi tieto, että Moonlanderin runko notkuisi niin paljon, että rengas osuu haarukkaan. Liekö täällä kotimaassa samoja kokemuksia?
^Melko vetelähän se on, mitä muuta teräksiseltä retkipyörän rungolta voi olettaakaan :rolleyes:. Pehmee on mukava ja pitävä. Ei se kyllä hyvin vähällä riehumisella niin paljoa myötää, että osuu rengas runkoon. Toisaalta en oo varma, ylämäissä ärisen ja puhisen minä ruokottomin saneluin ja myötäleessä rallattaa Hopen takanapa... <- mukana ajaneet hoi, näköhavaintoja? Just tarkistin ton kolmatta vuotta ajossa olevan takahaarukan maalit, ovat vielä tallella.
juu en epäile yhtään. Vastaava foorumihavainto osittain läskeihin minutkin on ajanut, sillä jostain syystä näissä fatbike-ketjuissa on huomattavan paljon lepposampi meininki kaikenlaisen provosoinnin ja provosoitumisen puuttuessa. Ei muita ketjuja ees jaksa enää jaksa lukea.
Onneksi mun onkelmat ovat olleet enemmän työtunteja aiheuttavia sen sijaan, että ne oisivat pakottaneet sormea suuta kohden. Toki läskikiekon kasaamisessa oli omat niksinsä normikiekkoihin verrattuna, ja tuo nestejarrun atomeihin purkaminen on uus juttu kans.
Mut voinhan minä työtunteja kysyä, että kuka ois vapaaehtoinen purkamaan, putsaamaan, voitelemaan, kasaamaan ja ilmaamaan Formulan jarrut? Joudan minä sen itse myöhemminkin opettelemaan ;)
Viralliseen techtalkkiin palatakseni - kannatti avata ja rasvata Salsan navat. Vapaaratas oli käytännössä kuiva, sillä rasvaa oli vain kynsien reunalla. Kuivan raja oli viivasuora. Selkeästi oli vapaarattaan kärkeä vain dipattu rasvapurkkiin ja sit lyöty loota kiinni.
No mutta mä isompana voitin, jatketaan..
Läski on ikuista, varsinkin ruostumattomana:
http://happymtb.org/wp-content/files...aeb2-image.jpg
Näyttää #25 olevan lähellä sekä derailleurhanger.com attä wheelsmfg.com mallistossa.
Noita myyvat $uoraan tai sitten myös eri €uro verkkoputiikeissa.
wheelsmfg korvakkeita saa kivijalka liikkeistä esim shocktherapy foxcomp turku pyöristi ja moni muu saa niitä toimitettua toi #25 taitaa olla sama ku scotin perus korvake eli pitäis löytyä melkeempä jokasesta inttersportistakin.
Kuljetusasiaa. Joskus pitää jostain kumman syystä siirtää läskipyörää autolla... Mulla on 2kpl thulen prorideja katolla joihin menee iloisesti niin aerokiekoilla oleva maantiekiituri kuin 29 jäykkäperse kuin 26 täpärikin. Läskipyörä on sitten asia erikseen ja pitäisi hommata ainakin pidemmät remmit tuohon. Onko kellään vinkkejä mistä löytyisi sopivia pidempiä remmejä tai vastaavia p-patentteja? Thulen varaosaluettelosta löytyi vain nuo alkuperäisen pituiset remmit.
Kiitos ja kumarrus.
Motonetistä ostin tällaiset Quickstrap remmit ja niillä pysyy kiinni helposti. Laitoin toisen puoliksi kun renkaat ovat viemäriputkesta tehdyssä kourussa (Thulen peräkoukkutelineessä). Eiköhän tuo toimi kattotelineelläkin. Ei ainakaan ole kallis kokeilu ja noita voi käyttää sitten muuhunkin.
Sama kysymys piti kysyä kuin Anaxagore. Katolle löytyy joko Thulen Freeride tai Outride. Ajattelin käyttää tuota Outrideä ja sitoa takarenkaan jollain random remmillä kiinni. Pitäisi pysyä?
Itse laitoin molemmat renkaat kahdella perussiteellä. Side lyhennetty noin 60cm pituiseksi, kaksi kierrosta ympäri. Keskeltä ja toinen 15cm taaksepäin vanteella noin 45asteen kulmaan. Ei pääse liikkumaan tuulessa ja ukkosmyrskyissä (sivutuuli) yhtään.
Minulla ihan perus kuorma/yleishihnat pikalukolla. Proriden orkkis kumin olen pujottatut hihnaan ja kertaalleen ympäri. Tyyliä tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/46113...ukolla-20mm30m ylimääräset saksilla pois ja sytkää perään.
joo pysyy just tuollain. Mää kuitenki joutuin vielä laittaa kolmannen remmin eturenkaaseen jos se ei oo jossain kourussa. Muuten se lähtee kääntyy siinä päällä. Kolmannen remmin laitoin sen runkoputkihässäkän ja vanteen ympäri if juu nou wot ai miin
Mulla on ainakin ne Pro riden "kourut" samassa kohtaa, kuin kapeillakin kumeilla. Orkkis remmit vaan korvattu hihnoilla ja hyvin pysyy eturengas paikoillaan.