Laitoin lamppukauden alkaessa kokeen vuoksi mailateippiä tankoon lampun kumilenkin alle ja hyvin on toiminut. Ei pyöri pikkulamppu enää tangossa kovemmassakaan rynkytyksessä.
Printable View
Laitoin lamppukauden alkaessa kokeen vuoksi mailateippiä tankoon lampun kumilenkin alle ja hyvin on toiminut. Ei pyöri pikkulamppu enää tangossa kovemmassakaan rynkytyksessä.
https://lh3.googleusercontent.com/Yp...=w1274-h955-no
Työvalo asennettuna, hyvin näkyy.
4x3W ledit.
Minä tosiaan olen käytänyt tätä silikooni teippiä vähän kaikkialla. Tarttuu vain itseensä, eikä jätä mitään liiman jäämiä tai muutakaan pyörään. Kestää ja pitää.
Ebaysta edullisemmin.
Eilen saapui Lumonite Navigator 3000 ja tänään illalla tuli tehtyä 34km ja 2h 15min testilenkki. Valaisimen lisäksi tilasin GoPro -kiinnikkeen ja kiinnitys kypärään sujui helposti. Akulle löytyi sopiva paikka CamelBak M.U.L.E -juomarepun ylimmästä taskusta. Akulta valaisimelle johtavan kaapelin kun pujotti läpi repun kahvasta sekä kypärän ilmanottoaukoista oli asennus valmis eikä koko kaapelin olemassaoloa lenkin aikana edes huomannut.
Lähtö tapahtui klo 19.00 paikallista aikaa ja ulkolämpötila +7 °C. Keli kuiva mutta tuulinen. Lyhyt siirtymä, jonka jälkeen sukellus Lohjanharjun metsiin. Ensimmäisen 500 metrin matkalla pari pysähdystä ja pientä hienosäätöä, jotta sain valokeilan osoittamaan haluamaani paikkaan. Tehotiloja valaisimessa on 5 kpl ja valmistaja ilmoittaa niistä seuraavaa:
Turbo: 3000+ lm / 280 m / 2 h (kytkeytyy tuplaklikillä)
High: 2200 lm / 220 m / 3 h 30 min
Med2: 1400 lm / 180 m / 6 h 30 min
Med1: 400 lm / 100 m / 25 h
Low: 100 lm / 50 m / 80 h
Kaikkia tiloja tuli kokeiltua mutta arviolta 90% lenkistä tuli ajettua tuolla Med2 asetuksella. Valoa tuntui olevan tuollakin asetuksella riittävästi omaan rauhalliseen etenemiseen eikä yksikään juuri tai kivi tullut yllätyksenä. Polulla vastaan kävellyt supikoira sen sijaan tuli semiyllätyksenä ja vauhdissa puusta kypärään tippunut käpy tuli täytenä yllätyksenä. Valokeilan suhteen ei moitittavaa ja värilämpötila ainakin itseäni miellyttävä 6700K. Eihän tuo nyt halvin vaihtoehto ollut, mutta vaikuttaa ainakin ensimmäisen lenkin perusteella hyvältä ostokselta.
Onko muille tullut eteen akkujen rahtirajoituksia?
Itse koitin Dealextremeltä tilata uuden akun. Homma tyssäsi johonkin lentorahti rajoitukseen. Eli pelkkää akkua ei voi Kiinan pojilta tilata.
Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla
Taisi olla li-on akut lentokiellossa.
Edit:
https://www.theguardian.com/world/2016/feb/23/lithium-ion-batteries-banned-as-cargo-on-passenger-flights
GearBest:stä niin tilasin Yinding:n kylkiäisenä Panasonic 3400mAh kennonelikön niin tulivat kyllä mutta perinteisen hitaasti...
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Tilasin samat hilkkeet valostoresta, hintaero on kuitenkin karmea.
Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla
Kävin hakemassa Fenix BC30R lampun hintaan 119€ ScandinavianOutdoorStoresta.
Hyvä käyttöliittymä sekä hyvä näyttö ja boost nappi jolla voi vilkutella aamu unisille koiran kusettajille.
Ensi viikolla pääsee työmatkatempoon kokeilemaan itse valokuviota.
Tuntuu näppärältä siirtyä tämmöseen all-in-one ratkaisuun kun on monta vuotta ollut erilliset akut myös työmatkapyörässä.
^^ ^ Ja kiitos EI VILKKUVAA VALOA! ei edessä eikä takana, piruvie joutuu laittaan käden eteen kun semmoinen vilkuttelija tulee vastaan. Tai jos menee ohi.
Joo. En tajua, miksi tämä pärkeleen vilkku pitää edes olla valoissa. Tosi ärsyttävää rassailla pieniä etu- ja takavalo kohmeisilla näpeillä päältä pois. Miksei kaikissa voisi olla yhden näppäimen sammutusta, kuten esimerkiksi tässä fenixissä, jossa ei muuten ole tuota vilkkuakaan.
Nykyään - ilmeisesti keväästä lähtien - DHL laskuttaa itsetullauksen tapauksessa 20€ palvelumaksua. Jos he tullaavat niin 25€ tai 5% tulleista (suurempi noista, toki). Ihan kusetusta mutta minkäs teet, en jaksanut palauttaa kiinaan tuon takia. Nähtävästi ainakaan GBn nopein toimitustapa ei enää ole kovin järkevä.
Tähän DHL juttuun liittyen, kurkatkaapa tuo viestiketju, sen mukaan ei tarvitse maksaa: https://www.dvdplaza.fi/forum/thread.../#post-1636443
Fenix BT20 akkuineen latureineen jaksoi toimia yhden talven. Kaput. Ei herää uusilla akuilla ei latureilla.
Tuota merkkiä en osta enää koskaan. Klassinen ensimmäinen ja viimeinen ostos.
Oletko ajatellut ottavasi yhteyttä fenixille? Näissä on kunnollinen takuu.
http://www.fenixvalaisimet.fi/takuuehdot
No jopas .Ompa kauhia spämmääjä toi Speseri verratuna muutamaan nicciin joka härvää hieman eri postausinnolla.
Ööö tota noin,mä en huomannut mitään joka olisi viitannut siihen ettei kaveri olisi ollut yhteydessä asian tiimoilta Fenixiin tai myyjään?
Vai häh?
Kyl Piko on vaan hyvä valo. Juurikin se langaton ohjaus ja kevyempi paino vrt. GW:n 3 ledin valaisin kypäräkäytössä.
Voisinkin kertoa tähän oman kokemukseni Fenixin takuusta, otsavalaisimien osalta.
Jo alkumetreillä valaisimen firmiksestä löytyi bugi. Aina välillä akkujen vaihdon jälkeen ei saanut käyttöön kuin muutaman himmeimmän tehon. Onneksi valon resetointiin (sic) löytyi kiertotie. Noin vuoden käytön jälkeen tapahtui sitten jotain mystistä, valaisimen akkukotelo alkoi kuumenemaan rajusti ilman syytä. Ensin tuhoutui yksi valaisin ja kuukauden päästä toinen. Lopputuloksena kourallinen kiehuneita enelooppeja ja kaksi (2/2) tuhoutunutta akkukoteloa.
Fenixit takuuvaihtoon. Kuluu puolisen vuotta. Kyselen että mitenkäs. Kuluu 3 kk. Kyselen uudelleen. Paluupostissa tulee vihdoin vähän patentoidut uudet akkukotelot. Kokeilen toista, se sulaa käsiin koekäytön aikana.
Kulut ja toisen merkkiset vastaavat valaisimet kyllä korvattiin takuun toimesta, että sinänsä homma meni jotenkuten OK.
Minä muuten nöyrryin ja ostin takavalon motonetistä. Aivan ilman googlettelua päätin, että blackburnin takavalo on 30e hintaan edullinen ostos. On riittävän kirkas sekä leveälle näyttävä valo. Löytyy kuminauhaa ja metallilangasta väännettyä pikaklipsiä. Valo syttyy ja sammuu lampun keskeltä painelemalla. Ei mitään tunnottomia pieniä kuminäppämiä. Viikon ollut nyt käytössä.
http://www.roadbikereview.com/review...ear-tail-light
Valojen vilkutuksesta on varmaan monessa ketjussa avauduttu mut onko kukaan vielä pohtinu sitä että itseasiassa jostakinnsyystä fillareiden valot on aika vaikee havaita. En tiedä onko kyse pienestä valon lähteestä vai mistä mut useammin kuin kerran on mulle käynyt niin että ajelen kirkkaalla etuvalolla kaupungissa ja autoilijat vasta viimetingassa huomaavat ja polkevat jarrua. Tätä pohtiessa oon sit ollu myös huomaavinani et onhan sitä iteasiassa mullakin samaa vikaa kun pimeän aikaan katuvalaistulla alueella (eli siis hämärässä) vastaantulevat pyörät aina välillä pääsee yllättää siitäkin huolimatta että valot on ollu kauan jo näkyvissä ja on kirkkaat.
Olisin vähän näiden mietteiden jälkeen sitä mieltä että pyörissä vois olla itseasiassa parempi liikenteessä olla pienitehoinen rauhallinen vilkkuvalo esim sellainen euron avaimenperä ledituikku.
Jotenkin tuo kirkas valo saa ehkä aikaan sen että vastaan tulijasta ei näy kuin vain se kirkas löhestyvä piste mikä ei sellaisenaan näkökentässä välttämättä herätä huomiota. Ei varsinkaan siitä mitä siellä takana on. Ihmis silmä on kuitenkin liikeärsylleelle alttiimpi kuin tasaiselle.
^Vilkkuvalot pitäisi kieltää lailla. Ne kuuluu liikenteeseen ainoastaan hälytysajoneuvoissa. :)
Ja kannattaa myös käyttää niitä heijastimia. Ne herättävät myös huomion.
Toinen asia on sitten se, haluaako se autoilija sinua väistää. Sillä voi olla kiire aamupalaveriin. Tai ABC:lle kahville.
Kaasujalan höllääminen jo sinänsä raskasta. Saati jos vielä joutuu hipomaan jarrua. Ja kiihdyttämään uudestaan.
Esim. näillä tulet nähdyksi.
http://www.provizsports.com/en-us/hi...viz-reflect360
Juu mä tiedän ton kyllä et vilkut ei oo lailliset mut puhuinkin siitä mikä olis henk koht kokemuksen pohjalta turvallisempi (ehkä) näkyvyyden ja havaittavuuden osalta. Tosin jos kirkkaat valot olis suunnattu samalla tavalla kuin tieliinkennelainsäädäntö edellyttää muilta ajoneuvoilta eli ei horisontin yli käytännössä niin sillä vois olla suurikin merkitys tälle asialle. Häikäsyn sijaan näkis mitä siel o tulos vastaan ja samalla silmiin osuvan valon teho putoaa huomattavasti kun se on enempi tai vähempi myös epäsuoraa.
Ja kyllä samaa mieltä et ne kaikenmaailmanstrobovilkkusysteemit yli sadan lumenin on vaarallisia.
EI VILKKUVALOJA!
"ajat kirkkaalla etuvalolla kaupungissa..." no kun autoilijat ei katsele kevyen liikenteen väylälle, katsoo vaan autoja. Siittä se johtuu. Jos vastaantuleva pyöräilijä ei valoa huomaa niin on katsellu/keskittyny johonkin muuhun ( mitä tapahtuu erityisesti päivävalossa, joutuu huutaan vastaantulevalle että kato etees, kun niitä kännyköitä räpläävät)
Ite kyllä olen sanonut yhdelle vakiovastaantulevalle vilkuttajalle että kamalaa tommonen, joudun laittaan käden eteen siten etten näe sitä vilkkua. Ja auta armias jos joutuu jonkun takavalovilkuttajan perään. Joko sitten menee ohi, odottaa tai ajaa vaihtoehtoista reittiä ( mikä usein ei ole mahdollista).
Osa tietty kuvittelee että kun on katulamput ja minä ( ajaja) näen, niin kyllä mun muutkin näkee. Ei näe, pimeellä se valo on todella tärkeä. Mutta kohtuus kaikessa, erityisesti kevyen liikenteen väylällä.
Tosin muuallakin; aamulenkeillä tuli usein vastaan pyöräilijä, jonka valo voitti autojen normivalot mennen tullen. Ei voinu katsoa siihen suuntaan, että mitä järkeä on olla niin kirkas valo että vastaantulijat joutuu kääntään pään pois.
Tänään aamulla tossa kävi muuten sillein että vasemmalta sivusta tuli kelviä pitkin pyöräiljä jolla oli kirkasetuvalo pyörässä ja toinen kypärässä. Aluksi kattoin kentän toiseltapuolen että onko toi joku uus pihavalo valon takana näkyvässä rivarin pihassa. Mentiin just sen verran sopivaa vauhtia ristiin että valot ei juurikaan liikkunnu. Risteystä lähestyessä huomasin kuitenkin että ei ku on se pyöräilijä mut vasta viime metreillä. Mulla oli huomattavasti enemmän vauhtia nii olin ensin risteyksessä ja jatkoin matkaa.
Elikkäs en muuten räpläilly kännyä vaan yritin joutusasti ehtiä määränpäähän ja katselin liikennettä. Piipittävä ledituikku olis paljastanu kohteen ehkä toisella tavalla. Vai oliskohan sit luullu jouluvaloiksi [emoji15].
Tossa on aamuisin muutamalla koiralla pannassa tai hihnassa itseasiasss tuollaaset pienet villkuvalot ja ne tulee kyl huomattua aina. [emoji108]