Löytyy myös erikoisavaimella avattavia malleja. Ja jos on tavallinen pyöreä satulatolppa eikä joku erikoispyörä, niin voi käyttää tarvikeosia. Riittää kun tietää tolpan halkaisijan.
Printable View
Löytyy myös erikoisavaimella avattavia malleja. Ja jos on tavallinen pyöreä satulatolppa eikä joku erikoispyörä, niin voi käyttää tarvikeosia. Riittää kun tietää tolpan halkaisijan.
Sopiihan kymppiketjujen pikalinkit (esim KMC Missing Link) sekä maasto- että maantieketjuille? Eli ovatko maasto- ja maantiekymppiketjut samanlevyisiä?
Ihan satavarma en ole, mutta ainakaan en ole erikseen nähnyt maasto- ja maantiepikalinkkejä. Maastopuolelta ei ole kokemusta, mutta maantiekymppiketjuissa (Shimano) olen käyttänyt sekä KMC:n että SRAMin liittimiä ilman ongelmia.
Onko kenelläkään kokemuksia pitkistä maastoajohousuista joiden alle mahtuisi vaivattomasti polvisuojat alle? Materiaalina saisi olla jotain hieman paksumpaa kuin esim. ohuet windstopper -kankaat jotta housut eivät hajoaisi heti ensimmäisellä kerralla kaaduttaessa. Kesän olen ajanut Troy Lee:n Sprint -shortseilla ja jotain vastaavaa mutta pitkälahkeista etsisin syksyä varten. Troy Lee:llä näyttäisi lähinnä olevan GP -housuja, jotka ovat käsittääkseni pykälää paksumpaa materiaalia ja tarkoitettu enemmän painovoima ajeluun. Tai näin olen ymmärtänyt. Yksi vaihtoehto voisi olla ostaa jotkin succikset shortsien alle. Onko tämä toimiva ja kylmässä ilmassa lämpimänä pitävä ratkaisu?
[QUOTE=kyprok;1687933 Yksi vaihtoehto voisi olla ostaa jotkin succikset shortsien alle. Onko tämä toimiva ja kylmässä ilmassa lämpimänä pitävä ratkaisu?[/QUOTE]
Lyhkäset succikset+ irtolahkeet,shortsit,foxin pitkät polvisyndit.Toimii syksyn keleillä.Voi säädellä kun lämpötilat alkaa vaihdella aamun koleasta aurinkoisen päivän lämpöön.Irtolahkeet mahtuu repun sivutaskuun helposti jos alkaa hiostamaan liikaa.
Irtohihat ja kyynärsyndit lisättävä omalle hankintalistalle.
Syndejä en laita pitkien alle,housut menee rikki ekassa turtsauksessa.
Tästä eri mieltä. Nämä ei mee rikki mistään ja yllättävän joustavat silti. Syndit mahtuu hyvin alle.
http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=1163
Parivuotta ajanut ja mitä kulumiseen tulee niin menee varmaan parikymmentä vielä. Törkeen kestävät.
Mulla siis 2009 malli.
Edit: Ja ihan polkukaahailussa toimivat hyvin.
Sattuuko joku tietämään saako PK-seudulta mistään kivijalasta tuubinliimausteippiä?
Juuri tuollaisia housuja tarkoitin. Kävin itse asiassa vuosi sitten noita ylävitosessa ihmettelemässä mutta tuntuivat olevan niin paksua materiaalia että itselläni nousi epäilys siitä että kuinka mukavat nuo ovat polkukaahailussa kun 2-4 tuntia ne päällä tulisi poljettua. Myyjätkin olivat hieman sitä mieltä että enemmän painovoimaajeluun ne ovat tarkoitettuja. Mutta ilmeisesti kuitenkin toimii? Vastaavasti kyseisessä liikkeessä myynnissä olevat GP -housut tuntuvat olevan sen verran paksua materiaalia että itselleni tuli ensimmäiseksi mieleen että ne mahtavat olla poljettaessa kuumat ja liian paksua materiaalia.
Ei noi TLD:t tai muut vastaavat helteillä mukavimmat ole poluilla pyöriessä. Mut heti kun lämmöt laskee
10C tai sen alle, niin hyvinkin toimivat - olen itse vastaavilla (jokusen vuoden vanha TLD:n joku GP-malli) ajellu
pari talvea syksystä kevääseen ja jos alla on pitkät windstopper-trikoot niin kovillakin pakkasilla tarkenee. Mulla menee
POCin / RaceFacen lyhyet sekä pitkät puolipehmeet suojat alle sovinnolla eikä ahista. Noissa on plussaa kapeat
lahkeet, muotoillut "polvipussit", riittävän liukas verkkovuori ja kun ottaa oikean koon niin kovasti hyvä istuvuus.
Varmasti ovat kuumia kesähelteillä nuo TLD:n housut, eivät heidän shortsitkaan ole viileämmästä päästä kesähelteillä. Mutta syksyksi / talveksi / kevääksi ne olisi tarkoitus hankkia. Kiitos vastauksista, pitääpä mennä käymään ylävitosessa sovittamassa ennen kuin kylmät kelit saapuvat (kop kop).
Kuka myy Vittorian maantierenkaita Helsingissä? Hakusessa olisi open corsa EVO punamustana.
Onko kenelläkään kokemusta vaelluskengillä ajosta flättipolkimien kanssa talviaikaan? Omat Shimanon MW80 kengät ovat viime kahtena viime talvena tuntuneet alle -5 asteen pakkasissa aivan liian kylmiltä vaihtoehdoilta ja ensi talveksi olisi kiva saada jotain hieman lämpimämpää ratkaisua. Yksi vaihtoehto olisi ostaa esimerkiksi paremmat talvikengät kuten Shimanon MW91:t, mutta mieleen tuli voisivatko esimerkiksi vaelluskengät flättipolkimien kanssa toimia?
Vaelluskengissä on jäykkä, mutta varsin kovaa kumiseosta olevat pohjat ja flättipolkimilla poistuisi ongelmat kun lukkopolkimet menevät lumesta tukkoon. En tosin ole ikinä edes flättipolkimilla ajanut, saatikaan en tiedä miten ne toimisivat kovapohjaisten kenkien kanssa, mutta kokemuksesta tiedän että omat vaelluskengät kestävät helposti -20 asteeseen saakka pitäen varpaat kuivina ja lämpiminä, samaa mitä en nykyisistä talvipopoista voi sanoa.
(tuli vain mieleen ja ajattelin täällä pikakysymyksissä asiaa kysäistä..)
Ovatko Sidin maasto- ja maantiekengät keskenään samanlaisia (muoto, jäykkyys ym.) pohjaa ja klossikiinnitystä lukuunottamatta?
Ne tuntuu hypistellessä paksuilta ja jäyköiltä ,mutta eivät ole sitä käytännössä. Lahkeen pituus sekä leveys säädettävissä ja korkea,hyvin säädettävä ja jämäkkä vyötärö tukee hyvin keskivartaloa. Mulla tuli mukana tarralla kiinnitettävät ohuet lantiosuojat joita tosin ei oo tullut hirveesti käytettyä.
Shortseissahan syndien kanssa tarkenee sinne +15 asteeseen ja siitä kylmemmässä ajan sit noilla troy leen pökillä. Ne tosin kahisee vähän ajettaessa ,mut siinäpä ne miinuspuolet sit ovatkin.
Wank bros. 50/50 + vaelluskengät + säärystimet rulettaa mun talvipyöräilyssä.
Aika sama ensivaikutelma oli nykyisiä shortseja (TLD Sprint Shorts) ostettaessa, kangas tuntui jäykältä mutta käytössä materiaali kuitenkin toimii. Samoin istuvuus on erinomainen, joten pitää tosiaan käydä jossain välissä noita pitkiä housuja sovittamassa.
Vain flättipedalit itseltä puuttuvat, pitääpä investoida ja testata kun talvi tulee. Kiitos vastauksesta.
Käpyä ei varmaan kotikonstein saa ohjainputkesta pois? Kun olen laittanut tuon Exoticin keulan toiseen hybridikokoonpanoon, niin putki on liian pitkä ja kun sitten sen joskus lyhennän käpy on sitten jo osaksi esillä. Täytyy sitten ostaa joskus sellainen kiristysjuttu jossa ei käpytekniikkaa käytetä.
Öö, jotakin kohtaa en varman nyt ymmärtänyt mutta eikös se käpy tule ulos lyömällä se putkesta läpi, vaikkapa vähän ohuemmala putkella?
Ruuvaa käpyyn pitkä ruuvi ja kolkuttele kokonaisuus varovasti alakautta ruotoputken läpi pois.
Mutta uuden kävyn tarvinnet sitten.
Jos Giro Monza -kypärä on hyvä päähän, sopiiko Giro Phase? Ovatko samanlaisia muodoiltaan?
Mielestäni kokeilemani Giron potat (Monza, Atmos, Ionos ja Phase) sopivat päähän suurin piirtein samalla lailla. Eli sopii ja on...
Miksi kenkäni narisee?
Kenkä: Specialized sport MTB
Klossi: Shimano SH51
En haluaisi lähteä hampaat irvessä ruuveja kiristämään ennen neuvoja.
Polkiessa. (Nyt kengät vielä eilisen lenkin jäljiltä märät, joten en voi testata, mutta ei mielestäni narise lainkaan kävellessä.)
No sitten se ääni ei liene tule kenkien nahka- ja muoviosista. Mulla narisi kans "kengät" inhottavasti, mutta sitten rasvasin polkimien sisäkalut ja narina lakkasi :seko:
Klossien ruuvithan saa olla *tiukasti* kiinni kyll...
Kuuluu lähinnä ylösvedossa, joten veikkaisin klossin kiinnitystä. Täytynee hieman kiristää vielä.
Käykö 9-ketjun pikaliitin 10-ketjun kanssa?
Onko Sportful:n vaatteet mitensattuumitoitettuja? Takki hakusessa, Craftilla XXL on just hyvä. Normaalivaatteissa olen XL. Minulla on maha mutten ole ihan kamala möhö.
Mistä Giro Indicatoriin uusi lippa? Mielellään sininen, CRC:stä löytyy vain mustaa ja muista tutuista paikoista ei tärpännyt.
Canyoni vaatis uuden takavaihdevaijerin ja tuollaisia rungon sisällä kulkevia ei ole tullut ikinä vaihdettua. Onko jotain erityistä mitä huomioida? Kuoria ei tartte vaihtaa.
E:kaapeli vaihdettu, ei menny kuin trömsöössä mutta onnistui.
Täältä löytyy samat kengät ja sama ongelma, toinen kenkä narisee polkiessa. Klossien kiristely/puhdistus ei auttanut asiaan. Mielestäni ääni on muovista narinaa eikä niinkään metallista jota voisi polkimista kuulua.
Lisäys: Ääni taitaa tulla poljin alhaalla, eli polkaisun vaihtuessa ylösnostoksi.
Olisko tuossa kelvollinen tuote?
http://www.bike-components.de/produc...-Shields-.html
http://www.cswestbikes.com/catalog/cbcandyblk1.jpg
Candyissä tuli noi shimmit mukana (alhaalla keskellä).