Et vaan ajellu joskus kolmen korvilla kahdesti vastaan, keimolassa ja seutulassa.
Juu ja moikkas siellä muutkin. Vesisateessa, nollakelissä, vastatuuleen ja ylämäkeen, voikos sitä parempaa ajokeliä toivoakaan.
Printable View
Luulin ensiksi, että nuorempi maastopyöräilijä tervehti keski-ikäistä luistellen hiihtävää sukkispelleä, ja ihmettelin mistäköhän porukasta tai maantielenkiltä toikin minut tuntee - ja miten ylipäätään tuntee ilman pyörää, kypärää ja muita tunnisteita - mutta sitten oivalsin, että hän vain kiitti siitä että annoin selvästi (ja ajoissa) tilaa latu-uralla...
Eilen oli vähän sellaista "varsa kevätlaitumella" fiilistä kaikesta kurasta yms. huolimatta ja morjestelutkin sujui aika iloisesti sekä itseltä että vastaantulijoilta.
Ai tällaista? http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...44#post1141844
Nähtävästi tänään oli muutama muukin hullu innostunut lähtemään ulos kuramaan itsensä ja pyöränsä.
Jumbon kohdalla kun köröttelin 100 kg painavalla talvifillarillani niin joku jopa moikkasi samalla kun ohitti :)
Joku moikkasi tänään Helsingissä Malminrinteen/Eerikinkadun hujakoilla tuossa neljän - puoli viiden välillä, moikkasin takas - yllättyneenä tervehdyksestä tosin kovin hätäisesti ja vikkelään. Silti, eka moikkaus, jee! ;)
Jaahas tänään oli innokkaita moikkailijaoita Vantaalla. Suunilleen kymmenen pyöräilijää tuli vastaan ja vain yksi näytti hölmistyneeltä kun häntä moikkasin. Loput moikkasivat iloisesti takas.
Tänään ajelin Tuusulan järven ympäri ja siellä tuli letka pyöräilijöitä vastaan, aivan kuin se eka pyöräilijä olisi keikauttanut päätään meikäläisen suuntaan - tulkitsin sen moikkaamiseksi =) Arvatkaapa ilahduinko:)
Tänään perjantaina Oulussa Alakyläntiellä tuli joku nelisen pyöräilijää vastaan, ei puhettakaan että joku olisi jättänyt moikkaamatta! Kaikille näytin peukkua ja hymyilin suun leveydeltä - niin iloisesti polkimet pyörivät! Yhden kanssapyöräilijän kohdalle piti pysähtyä moikkaamaan renkaanvaihdon vuoksi, pääsimme molemmat kuitenkin omilla pyörillä jatkamaan matkaa!
Tänään ei ainakaan Vantaalla ollut ruuhkaa, nähtävästi sadesäällä oli jotain asian kanssa tekemistä :D
Yksi harrastaja sentään tuli vastaan joten vähän pääsi sentään kättä nostamaan lenkin aikana.
1 bassottelija ja 1 kpl valkoinen skedekypärä liikenteessä.Joo hiljaista oli.....
Moikkasin 2:ta pyöräilijää soittamalla ovikelloa.3:s ei ollut paikkalla.
Mä niin mietin vanhaa tuusulanväylää ajellessa että emmä noille suoratankosille ainakaan moikkaile. Sit jollain olikin sarvet ja se yllätti mut. Ekaa kertaa elämässäni vastasin. Kauheeta, tunsin homoutuvani.
kyllä minä ainakin moikkaan melkein kaikille pyöräiliöille...
Moikkaaminen on karavaanareille ja bussikuskeille. ;)
Vesikansassa tuli vastaan tommonen 20 ajajan peloton. Sille jo nostin lapaa.
Tulin kotio ja kotitalon risteyksessä tietä ylitti ihan pieni tyttö, noin. 6-8 -vuotias. Talutti pyörää. Mutta eipä ollu mikätahansa junnu-insera tai nopsa! Tytöllä oli kunnon temppupyörä, sellainen jolla teinijannut (jä vähän vanhemmatki herrat) temppuilee ostarin betonirappusilla. Intoa puhkuen ja leveä hymy naamallaan tyttö hyppäsi pyörän selkään ja lähti rullaamaan puistokatua pitki etiäpäin.
Siitä tytöstä tulee vielä foorumilainen, sanon minä! Harmitti ettei ollu itellä juuri silloin pyörää mukana, muuten olisin kyllä menny haastamaan juttua. Sen verran oli asenne sillä tytöllä kohdillaan!
Minä moikkailen aika liberaalisti kaikkia vähänkään harrastajan näköisiä, vilkutan tai valoissa tms. ihan ääneen. Puolet vastaa, yksi kymmenestä hämmästyy niin että meinaa ajaa seinään ja lopuilla on joko hirveä tuuttaus menossa tai muuten nyreitä.
Sellainen sääntö tosin on että jos ei ole kypärää niin sitten ei tervehditä!
Vähän samalla linjalla itsekin... pyrin moikkaamaan aina kaikkia tosiharrastajia liikenteessä.
Ja joskus joku huomaa moikata takaisinkin.
Jazmanin ja Rhubarbin kanssa samoilla linjoilla. Samaa lajia harrastavat tervehtivät toisiaan kohdattaessa. Myös minulla kypärä kriteerinä.
Se, että ei vastata tervehdykseen, ei ainakaan minun silmissä herätä mitään positiivisia ajatuksia. Tulee lähinnä mieleen, että onpa jätkä täynnä itseään.
Tervehtimiseen pätee hyvä sääntö: "Kohteliaampi tervehtii ensin".
Ajelin Nordenskiöldinkatua keskiviikkona ja vastaantulevasta autosta töötättiin ja heilutettiin, olikohan se joku tuttu vai mitä ihmettä. :seko:
Mä moikkailen niin perkeleesti. Olen sauvakävelylenkilläkin moikannut pyöräilijöitä.
Tottakai pyöräilijöitä morjestetaan - ja vaihdetaan pari sanaa jos sattuu kohdalle.
Ne on meidän miehiä/naisia :)
En tervehdi vieläkään, kun ei muutkaan tervehdi "typerää kypärätöntä". Jatkan siis samalla linjalla kuin 2 vuotta sitten.
Jos tulee sukkiksissa semmonen perinteinen fillarointilippis päässä saa rispektit vaikka kypärä jäikin kotiin.
Tyyliin tämä:
http://4.bp.blogspot.com/_F2fJOIKB7X...k/s320/hat.jpg
:D
Kaikkia tervehditään. Paitsi jos on shimanoa pyörässä tai karvoja kintuissa. Myös kahvavaihtajat ja ei muhviliitokset on pannassa. Kypärät osoittaa vaan alistumista autoilun ylivallalle, terrrvehdys lähtee kuitenkin jos löytyy nakkikypärä ja 80-luvun oakleyt tyyliin factory pilot.
Kerran kävi niin että tyyppi joka ei koskaan moikannut takas oli kumi tussuna tien poskessa. Silloin ei ollut vielä kännyköitä. Jätän kertomatta loput :D
Ideana onkin nimenomaan pitää tämä asianlaita sen sijaan että se jätkän itseys pursuaisi ulos kallohalkeamasta jossain kanttarilla.
Jotten aiheuta turhaa mielipahaa niin tuollaista vakavapohjaista vitsintynkäähän siinä yritin. Kypäräkeskustelua voidaan jatkaa muualla ;)
Eilisellä lenkillä tuli taas vastaan ties millaista kammentönääjää ja minä tapani mukaan ajoin silmät kiinni kaikkien ohi. Tai no. Kyllä mä parille morjestavalle vastaantulijalle virnuilin sillain pirullisesti.:D Sillain kuin täällä nyt yleensä on tapana.:D
Nojapyörällä ajaessa on hauska katsella vastaantulevien pyöräilijöiden reaktioita. Osa morjestaa leveän hymyn kera ja osa vain tuijottaa suu auki.
kippurasarvella ajaessa tervehdin vastaavalla fillarityypillä ajavia ja yleensä saan takaisinkin tervehdyksen. Maasturilla liikenteessä ollessa en ole koskaan vielä saanut vastausta moikkaukseen joten en enää yritäkään
Tänään (eilen) tuli maantiellä vastaan mies metsäkoneella, käsi ylhäällä, kuin myös minullakin.
Terveisiä nille kolmelle kaverille aamupäivällä maantiepyörillä Nikkilässä! Kannattaa siten varoa ettei juomapullosta läiky pyörälle juomaa, se sitruunamehu voi viedä maalista kiillon...
Metsään on tullut jo syys, lohduton yön hämäryys!