Tää on aika huono idea ...
Printable View
Itse laitan puhelimen mustalle listalle kaikki puhelinmyyjistä lähtien, mutta näissä 045 Microsoftin huijareissa on se paha, että numero on joka kerta eri ja googlekaan ei usein löydä tietoa.
Kaveri tätä samaa kirosi muutama vuosi sitten, kun odotteli työhakemuksiin puheluita, mutta oli jäänyt tälläiseen Microsoftin huijauslistalle ja kolme kertaa päivässä soittelivat Suomen suuntanumeroista. Näitä on aika vaikea välttää vaikka numeroon ei itsestään selviin lehtitilauksiin ynm. antaisikaan. Jopa Posti myy tiedot eteenpäin jos olet osoitteenmuutoksen tehnyt sitä kautta.
Mulla on jo pitkään ollut tapana että en vastaa puhelinnumeroihin mitä en tiedä (tulee aika paljon kaupusteluita työnumeroon) vaan katkaisen soiton viestillä "olen varattu, mitä asiaa?" . Ne joilla on oikeaa asiaa tajuaa tuohon jotain vastata.
^ Mannerheimin lastensuojeluliiton lyhenne on MLL, tuo MML on Maanmittauslaitoksen lyhenne.
V-b. Mä olen Lord of Glencoe [emoji16][emoji15] Lapset osti mulle Lordin arvonimen 60v lahjaks
^Täähän on jo 4 vuotta vanha juttu.
En ymmärrä mitä tuolla tarkoitit.
Huomasin kuitenkin ettei tuota ulkomaisten numeroiden estoa ollutkaan enää nykyisessä puhelimessa. Jossakin edellisessä se oli. En tiedä oliko se androidin versiosta vai puhelimesta johtuva ominaisuus, mutta sellainen kuitenkin oli.
Nyt minulle tulee välillä englannin suuntanumerosta puheluita. Kerran vastasin ja sieltä yritettiin myydä vakuutusta. Nyt en enää vastaa niihin. Lisään jokaisen numeron estolistalle. Mutta eihän siitäkään ole hyötyä, kun soittavat aina uudesta numerosta.
Täytyy laittaa hakemus vetämään.
von-liitehän ei tarkoita mitään, vaan sen saa ihan sukunimeä vaihtamalla. Vai olenko väärässä? Ainakin lähes yhtä hienolta kalskahtavan "af"-liitteen saa. Eikös Juhan af Grann ollut joku o.s. "Ville Möttönen"?Lainaus:
Pystyyköhän "von" etuliitteen myös ostamaan?
Onnittelut. Teltan paikka tiedossa.
https://www.highlandtitles.fi/
^Toinen tontti on 1m2 ja toinen on neliöjalan. Ehkä tuohon ekaan saa bajamajan mahtumaan, mut eikös sillä jo pärjää?
Mut ehkä mä stailaan itseni Glencoen Laardiksi?
Sieltä voi joskus tulla vaikka tärkeä puhelu .. tää nyt ei niin tärkeä ollut mutta myin yhdet monot niin hakija soitti Luxemburiin rekisteröidyn yrityksensä liittymästä .. sijoituskonsultti - investointirahaston sijoituspäällikkö tuli sadan tonnin autolla hakemaan alamäkimonoja joiden hinnan tinki 60 -> 40€, 50€ oli kuulemma liikaa koska ne tulisi vasta ensi talvena käyttöön :D .. oli oikeín malliesimerkki äärimmäisen pihistä rahamiehestä, hyvälle tuulelle tulin tästä VB
Rikkaimmat ne piheimpiä ovat. Tietysti poikkeuksiakin on. Huomasin tämän kun itse olin myyntihommissa.
von- etuliitteen kanssa on vaikeeta, ja se etuliite maksaa. Louskuhan yritti ja sai, mutta eipä näköjään sitten kuitenkaan ....jäi Hillebrandtiksi ilman von-etuliitettä ( vrt. kuolinilmoitus). Ja oikeesti, miksi ihmeessä vaihtaa niinkin jykevä ja maineikas sukunimi kun Louhivuori.
Yläkerran naapuri otti sukunimekseen Jelys, ihan itse kehitelty etunimeen sopiva sukunimi. Samoin Jutta ja Juha ( Jutta Gustafsberg ja Juha Rouvali) ottivat sukunimekseen Larm.
Mä ottaisin uudeksi sukunimeksi Lamprey. Joanna ( ensimmäinen etunimeni) Lamprey, kuulostaa hienolta.
^ Hän on muuten aivan loistava näyttelijä, ja se ohjelma jossa matkusteli eksoottisissa paikoissa oli hieno, lisäksi puhe oli niin selkeää että minäkin ymmärsin. Absolutely fabulous.
Savustettuja nahkiaisia voi tarjota juhla-aterialla.
Nahkiaisia vallihaudassa..tarina kertoo että yksi roomalainen ylimys piti nahkiaisia altaassa ja jos joku alkoi hankalaksi tms. niin heitettiin nahkiais-altaaseen. ( no, nahkiaiset eivät ole kiinnostuneet ihmisen verestä, mutta voi ne vertavuotavia haavoja tehdä ja sitä kautta vahingoittaa..)
Martti Innanen otti huuhaa-lisän nimeensä vastalauseena noille af ja von-lisille.
https://www.youtube.com/watch?v=nWaD-Xhp1Os
Kaveri hinasi 2021-mallista jeeppiä asuntoautolla, mutta Jeepissä oli hidas ykkönen silmässä ja kun vauhtia oli vajaa 100kmh, niin Wranglerin kone kiersi hinauksessa noin 54000rpm... Ei jeepin kone tykännyt... VB.
https://www.carscoops.com/2021/03/je...ver-50000-rpm/
Lainaus:
The damage caused is shocking. The crankshaft has been ripped off and two pistons and rods have been sent through the engine block. The clutch and flywheel also destroyed the transmission’s bell housing and tore off the input shaft
Ever given -laivan kapteenilta saattoi päästä vb Suezin kanavassa.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/...2-76fa3e3df7c7
Lähipiirissäni sattui parikymmentä vuotta sitten tällainen tapaus. Kuski ajoi maanrakennuskoneella ns. kaasu pohjassa, eli neljääkymppiä. Puhelin oli latauksessa. Puhelin soi ja kuski otti puhelimen. Latausjohto veti suunnanvaihtajan eteen-asennosta taakse-asentoon. Asfalttiin tuli neljästä renkaasta 3-4 m pitkät 40 cm leveät raiidat, lohkosta mäntiä ulos sekä kiertokanki poikki. Paljon muuta pienempääkin oli toki moottorissa rikki. Piti vaihtaa moottori mutta hydraulinen voimansiirto ei saanut siipeensä. Suunnanvaihtoviiksi ratin vierestä lähti todella kauas sen jälkeen ja suunnanvaihto hoidettiin vain penkin napeilla joita toki oli ennen tapahtunuttakin käytetty ihan ergonimiasyistä. Uuden vaihtomoottorin hinta oli silloin 15000 eur mutta löytyi käytetty n. neljäsosahintaan ja siihen päälle tietysti viikon seisokki ja korjaajan palkka. Kuskia, ja samalla koneen omistajaa, harmitti tapahtunut...
En tiedä, paljonko noi maksoi yhteisöveroja, mutta eipä maksa enää: https://www.iltalehti.fi/talous/a/00...a-ae16ca91b197
Harmi, ettei saatu pidettyä täällä.
Työpaikalla viuhui jo konttien myöhästymis ilmoituksia.
^^Vähän samaa sarjaa.
Kaveri huudahdi aikanaan Fiat 128:lla rekkaa ohittaessaan " nyt lähtee turbo !!"
Vaihtoi 90km/h vauhdista, 4-vaihteelta 2-vaihteelle.
Lopputulos. Apukuski löi pään tuulilasiin sillä seurauksin että säröille meni.
Vahva humalatila suojasi onneksi pahimmalta.
VB.