Alkujaan tämän lähetti
Lasol
Tarkottaako toi että on nälkä lenkin jälkeen? Niiku tossa jo todettiin, niin geeneillä on selkeä merkitys. Silti, niin kuin muissakin elämän alueissa, myös ympäristöllä (entisellä ja nykyisellä) on erittäin merkittävä rooli. Esimerkiksi jos on WAG joka tekee safkaa usein ja runsaasti niin on helpompi syödä liikaa kun esim sillon kun ite tekee ruoan. Myös se, minkälaista ruokaa ympärillä olevat ihmiset valmistavat sinun mahaasi, on merkitystä. Esimerkiksi setäni vaimo tekee TO-DEL-LA rasvasta ruokaa. Mun suuhun maistuu pahalta kun rasva maistuu eikä muu, mutta heille maku on normaali (ympäristö muokannut makutottumuksia). En väitä että sinulla asia on näin, mutta jotenkin tähän suuntaan ehkä mahdollisesti (tai jollain muulla ainakin).
Itse olen myös miettinyt asian niin, ettei lenkin jälkeen saa olla hirvee nälkä. Muuten tulee helposti ahmittua liikaa. Toisinsanoen, ainakin itselle toimiva ratkaisu, on syödä (lähes) joka lenkillä esim myslipatukka tai banaani, jolloin energiantarve kotiin päästyä ei ole niin radikaali. Tämän asian olen ajatellut myös parantavan harjoutuksen laatua (ei lopu bensa koneesta).