Ite olen kymmeniä kertoja suunnistanut kiinalampulla, ikinä ei ole pettänyt tai edes loppunut akku kesken. Yösuunnistaessa pidän kyllä aina mukana kunnon varalamppua (Lumonite Compass). Kovia pakkasia ei oikein kestä kiinalamput ja niiden johdot.
Printable View
Ite olen kymmeniä kertoja suunnistanut kiinalampulla, ikinä ei ole pettänyt tai edes loppunut akku kesken. Yösuunnistaessa pidän kyllä aina mukana kunnon varalamppua (Lumonite Compass). Kovia pakkasia ei oikein kestä kiinalamput ja niiden johdot.
Magicshinen 3 ledisiä malleja on paljon porukka käyttänyt metsässä ihan hyvällä menestyksellä. Niitä uusia versioita on XXL:ssä välillä tarjouksessa mutta ilmoitetut tehot ei kohtaa totuutta, etenkään ne korkeat lukemat.
Swenorin lampuilla Haldenin ukot pääosin suunnistaa ja suunnistajankaupoa myy sitä Bikerayta vaimikäsenytoli.
Akku se on se mikä yleensä sippaa, ja halvassa lampussa akku on se halpa versio. Samsungin tai Sanyon tms akkukennot maksaa senverran ettei 150€ lamppuun semmoisia sovi.
Huippulaatu ja inhimillinen hinta niin Wilma on se ykkönen varmaan 5 vuotta ollut.
Kiitoksia vinkeistä. Niiden ansiosta otsalamppuongelmaan löytyi ratkaisu erittäin kilpailukykyiseen hintaan.
Ostin viime syksynä Magicshine MJ-858:n kun halvalla sain, mutta eipä tullut mieleenkään, että sitä voisi käyttää myös otsalamppuna. Nyt kaivoin sen pakkauksen esille kaapin perältä ja siellähän oli oikein asiallisen tuntuinen otsapanta mukana. Ei kun testaamaan.
Tuli tilattua suosittu Nitefighter BT40S ja heti kättelyssä huomattua, että valosta (ei siis akuista) tulee korkeataajuista ääntä sen ollessa päällä (ei tosin tehokkaimmalla tasolla vaan sitä alemmilla tasoilla). Ääni on voimakkuudeltaan sellainen, että sen varmasti kuulee ajaessakin hiljaisemmassa ympäristössä (ei siis tarvi korva olla valossa kiinni kuullakseen sen). Onko tuo kuinka normaalia vai pitääkö tässä alkaa ihan reklamoimaan?
Mulla on nitefighter bt21 ja tuli kokeiltua, eikä oma pidä ääntä. En tunne sähkötekniikkaa erityisesti mutta en ite varmaan reklamoisi ellei ääni kuulu akusta - ei siinä lampussa ole mitään räjähtävää. Jos oikeasti mietit reklamointia kannattanee kysyä mtbr bt40s topikissa tuosta ongelmasta
Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla
Mulla on yksi lamppu joka vinkui uutena ja sitä mykistyi säädin. Tilasin uuden samanlaisen säätimen ja se on hiljainen ja toimii edelleen
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Nyt on testattu Moon LX560. Todella hyvä valaisin. Neljä eri kirkkausmoodia eikä yhtään vilkkuvaloa tms. Heikoin teho valaistulla kelville mainio. Kirkkaimmalla pärjää pilkkopimeässä hyvin. Valokeila sopivan tasainen. Lamppu näkyy myös sivulle. USB-lataus, joka on itselleni must. Ei tarvitse miettiä onko paristoissa vielä virtaa yhdelle lenkille. Tukeva teline ja pikakiinnitys. Itse lamppu on kevyt, kapea ja pienikokoinen.
Minulla on kiinanlamput olleet käytössä siitä asti kun niitä DX:stä alkoi aikoinaan saamaan. Yhtään lamppua ei ole hajonnut, latureita yksi ja akkuja on toki kuoleentunut käytössä. Sitä mukaan kun olen valotehonmetsöstyksen tiimellyksessä päivitellyt tehokkaampiin, on perheenjäsenille siirtynyt edelliset. Kaikki pelissä edelleen. Rahaa olen näihin tuhlannut tässä ~10 vuoden aikana korkeintaan pari sataa euroa.
Jatkan samalla linjalla. :)
Kyllä siinä erottuu pyöreähkö keskikohta. Se on tosin mukavan pehmeä reunoiltaan, joten ei ihan samanlainen, kuin pahimmillaan taskulampuissa. Lisäksi Moon päästää melko hyvin valoa reunoille. Keskiosan ja muun valon kontrasti ei ole todellakaan pahimmasta päästä.
Kiinanvalo toimi itsellä n.3v moitteetta rankkasateet ja paukkupakkaset, mutta erillinen akkupakkaus alkoi viime jouluna lämpiämään ja savuamaan latauksessa, joten lensi kauniilla kaarella hankeen. Ruumiinavauksen jälkeen syy löytyi: oikka johtimissa (erittäin)huonon erityksen johdosta. Vanhasta läppärin akusta "uudet" (4x18650) akut kasaan kolvaten ja halpis toimii vielä toivottavasti ainakin toiset 3v. Pari kertaa tyhjäks ajettu ja taas ladattu valon alkuperäisellä laturilla eikä moitteita missään.
Akuthan tuntuu olevan kaiken kivan riippakivi ainakin vielä: sitä saa mitä maksaa- ja laatu todella maksaa.
Kaidomainista saa nykyään laadukkaita akkupaketteja halvalla, tehty Panasonicin kennoista. Keskustelua näistä akkupaketeista, hinnat ja linkit ensimmäisessä viestissä: http://forums.mtbr.com/lights-night-...ce-995303.html
Voi valita 2-, 4-, 6- tai 8-kennoisen akkupaketin. Nämä siis toimivat käytännössä lähes kaikkien kiinalamppujen kanssa.
Ilmainen postitus Suomeen
https://www.xxl.fi/olight-headlamp-h...aa1vMMH0VWmmi8
Taas on valoa tarjouksella. 60€
Magicshine 608. Ihan kelpopeli. Hyvin levitti valoa. Puoliteho riitti ku oli kypärävaloki kaverina. Kuvassa pelkkä 608
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...7ff318df7c.jpg
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
Tietääkö joku onko kaikki uudet XXL Magicshine valaisimet kaukosäädin yhteensopivia? Vai onko vain ne valaisimet jotka myydään paketissa kaukosäätimen kanssa? Tekisi mieli kokeilla tehokkaampaa versiota kypärässä ja pelkkä valaisin riittäisi jos toimii vanhan kaukosäätimen kanssa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mitkä olivatkaan kameran asetukset, kun valoja kuvataan? Ei ihan helposti haku auttanut, vaikka tiedän niiden täältä löytyvän.
Onhan siihen sellainen jossain määrin vakiintunut valotus, jotta kuvat ovat vertailukelpoisia. Mulla oli muistissa tämmöinen, oliskohan nää ne yleisesti käytetyt:
Kameran asetukset lampulle
* Setting: Full manual
* ISO: 200
* Exposure: 1.6 seconds
* Aperture: F4.0
* Focus: Manual
* White Balance: Daylight
* Quality: Jpeg High
Mistä Fenix BC30:n omistajat ovat ostaneet tankopidikkeitä lisää? Toisen toivoisin löytävän jostain, edullisesti, ei tarttisi jumpata aina pyörästä toiseen ja säätää kulmaa joka kerta uudestaan kun vaihtuu kulkuväline.
Itse ostin: https://varuste.net/Fenix+Bikemount+ALB-10?_tu=60075
Nämä on juuri ne joita MTBR käyttää valovertailuissaan. Kannattaa näillä mennä niin vertailu kuvista onnistuu
Pysyykö BC30 telineessään muuten tiukasti siinä kulmassa mihin se on asennettu? Vai hetken kuopparallin jälkeen sojottaa kohti tangenttia?
Jäykkäkeulaisessa 29ssä ainakin ilman ongelmia pysynyt.
Miten noissa Magicshineissa se akun kiinnitys kypärävalokäytössä on toiminut? Kypärän takaosaan kiinni ja johto lampulle? Onko epäkäytännöllinen vs. lamppu jossa integroitu akku? Magicshinen ja Moon LX-560 välillä harkitsen.
Ei haittaa ainakaan itsellä. Sanoisin että yli 2h kestävä akku painaa niin paljon ettei sitä halua kypärään jos ajaa metsässä täydellä teholla. Ja Magicshine kaukosäädin näppärä kun saa helposti pienemmälle metsästä kelville tullessa.
Sent from my iPhone using Tapatalk