Eikös toi barometriin perustava korkeusmittaus ole muutenkin sellainen, että se tarvii aina "luotettavan/tunnetun" lähtökorkeuden, jotta se voi sittem esim. treenin aikana sitten koittaa arpoa korkeusmuutoksia ilmanpaineen muutosten mukaan?
Mä siis ymmärrän ton toiminaan niin, että ei se voikaan näyttää oikeata arvoja tossa "lepotilassa", mutta aina kalibroinin jälkeen (esim. treenin aloitus) se pyrkii sitten paineen vaihtelun mukaan arpomaan oikean korkeuden. Mulla on kotona vain poistoilma puhallus (tulo räppänät on isosti auki), joten kämppä ei ole kovin suuressa ali-paineessa, joten kotona mittari on monesti hyvin stabiili päivän aikana. Toisaalta toimistolla on voimakas/säätyvä koneellinen ilmanvaihto ja ainakin musta tuntuu, että tuolla toimistolla kokeus heittelee enemmän päivän aikana.
Mulla on itsellä Fenix 3HR kellon kanssa käytössä toi Auto Cal. joka taisi olla myös oletuksena päällä. Garminin oman dokumentoinin mukaan tämä tekee seuraavaa:
https://www8.garmin.com/manuals/webh...DBC06CDB4.html
Lainaus:
Calibrating the Barometric AltimeterYour device was already calibrated at the factory, and the device uses automatic calibration at your GPS starting point by default. You can manually calibrate the barometric altimeter if you know the correct elevation.
Hold UP.
Select Settings > Sensors > Altimeter.
Select an option:
To calibrate automatically from your GPS starting point, select Auto Cal. > On.
To enter the current elevation, select Calibrate.
Jeps, juuri näin olen sen suunnilleen itsekkin järkeillyt.