No mutta, onpas näissä(kin) erilaisia mielipiteitä, itsellä juurikin tuo halvin Dude ja juuri tänään itsekseni ajattelin että jarrut toimii yllättävän hyvin, levyt kylläkin simpan paremmat "icetech" mallit.
Printable View
No mutta, onpas näissä(kin) erilaisia mielipiteitä, itsellä juurikin tuo halvin Dude ja juuri tänään itsekseni ajattelin että jarrut toimii yllättävän hyvin, levyt kylläkin simpan paremmat "icetech" mallit.
No kyllähän nyt Shimpan paremmat Servo wavella olevat jarrut on ihan eri maailmasta kuin tuon karvalakin halpikset, vaikka kohta joku örkki tuleekin päinvastaista änkyttämään.
Halppissimppojen levyt toimii ihan OK kunnon jarrujen kanssa. Varmaan aika paljon paloistakin kiinni, kun noihin simpan jarruihin ei saa muuta kuin orgaaniset palat. Mutta joo, ihan sama mulle jos nuo jollekin riittää niin mikäs siinä.
Yhä vaan enemmän haittaa silmää tuo markettiversion vihreä väri, kuinkas pitkä takuu näissä oli? Joko saa alkaa hiomaan?
En ajatellut mustaa, jos sävyttäisi epoksia jollakin karkkivärillä ja maalaisi sillä. Maahantuoja vinkkasi, että ensi vuoden värit on vähän järkevämmät. Näitä se meinas että on tulossa. Ajattelin, että vois kopsata, niin kukaan ei tietäs, että ajan vahnalla mallilla. Pääväri on jäykissä tämä:
http://www.malvolio.com.au/wp-conten...448C-300x0.jpg
Ja neonvihreän tilalle tulee tämä:
http://wac.450f.edgecastcdn.net/8045...4/10/LSU-1.jpg
Tekstit on 2016-mallissa punaset.
Olihan noi jarrut vaihtolistalla kun pyörän ostin mutta kun ei ole ollut valittamista niin siinä ne vielä on, ehkä mä vaan ajan niin hiljaa että huonotkin jarrut tuntuu hyviltä:seko:
Saako runkoa teipata ilman pelkoa lujuuden tai takuun menetyksestä? Feikkihiilikuituteippi tuntuisi juuri epäsopivalta ajatukselta :)
"Rajoittunuttakin" mallia oli lauantai-iltana ässänä ostettavissa, joten löin tilauksen sisään. Nyt maanantaina se on taas Sold out eikä lopullista laskua/tilausvahvistusta ole vielä kuulunut. Mitenköhän äijän käy. Edit: Tiistaina tuli lasku.
Ruden "dropoutit", ovatko ne kuitua vai metallia, ja mikä on etunavan leveys? Kattotelinekiinnitystä suunnittelen.
Olen jo jonkin aikaa miettinyt uuden pyörän hommaamista ja nyt ongelmaksi koitui, että en osaa päättää täysjouston ja fatbiken välillä.... Dudea olen tässä vähän aikaa kuolannut ja miettinyt olisiko siinä hyvä pyörä. Mitä immeiset on mieltä 9.0sl ja 9.0 unlimitedin välillä? Olen 174 pitkä, niin olisiko se M kokoinen runko minulle passeli? Paljon tulee ympäri vuoden ajoa.
Duden/ e13trs vakiospideri ei olekaan ihan yhteensopiva tuon absoluteblackin 28t 64bcd ovaalin kanssa. Kuva selventänee - tussilla töhritty spiderin ääriviivoja:
http://uppaa.fi/images/2015/09/17/Pi...12785ecb8b.jpg
Täytynee työstää hieman spideria. Noin 1,5mm on tuo upotus eli sen verran saisi eturatasta ulommas.
Tuollaisenaan ketjulinja jää liian lähelle rengasta 4,8" Knardin kanssa. Isoimmalla takarattaalla kovaa polkaistaessa ketju hankaa kumia.
Laitoin 30t 104bcd racefacen nyt paikalle ja sillä ei hankaa ja toimii muutenkin ok. Ei vain ole ovaali.
Minun mitat 174/82 inseam ja arvoin M ja S koon välillä itsellelleni ässän, olen ollut erittäin tyytyväinen, ainoastaan vaihdoin Thomsonin SetBack malliin.
Millälailla eroaa unlimited malli cf8.0:sta, muutenkuin isommat kumet ja hinta?
^ Ulkomuistista 1x-vaihteisto, vaihteet ja jarrut Srammia vs. perusmallin Shimanot, kuituohjaustanko.
^^Mikä vika Canyonin sivuissa on...?
Itsekin olen foorumilta kysellyt Canyonin speksejä. Olivat sivulla väärin. Korjasivat kun huomautin.
Onko muilla lähtenyt nuo e thirteenin kammet irti suosiolla? Mullapa on ihan jämpissä, irrotusjengat korkkas jo, jee! Mitähän tolle keksis? Rautasaha?
^Miten sä yritit niitä irrottaa? Ainakin mä sain Park Tool:n CCP-44:lla. Ekalla kertaa kun väänsin, tuli vähän uskon puute, mutta sitten kun otin työkalun irti ja tarkistin että työkalu ottaa kammissa varmasti kiinni koko kierteiden matkalla, uskalsin vääntää kovempaa. Lähti irti...
Mun 8.0:n kammet oli kanssa aika kovasti kiinni, mutta lähti kuitenkin kun käytti voimaa.
Vastaava työkalu kuin yllä (ei parktool), oli käytössä.
Miä en uskaltanut irrottaa itse, vein liikkeeseen. Sielläkään eivät uskaltaneet irroittaa tuolla Park Toolin työkalulla kierteiden vähyyden vuoksi, mutta hommasin sitten e13:n oman työkalun ja sillä lähti kuulemma helposti..
Vastaavalla työkalulla olin liikenteessä. Kierrettä on kyllä tosi vähän noissa kammissa. Sain lopulta kammen irti "erikoistyökalulla". Jeesus, että oli tiukassa. Armottoman pamahduksen kanssa irtos, kun pitkällä jakarilla väänsi täysiä. On nämä kiilautumiseen perustuvat kammet kyllä aivan /C:stä. Simppa vois kyllä tehdä kohta läskikammet... Joo, molemmat laakerit rohisee kunnolla eli nekin sais vaihtaa.
https://lh3.googleusercontent.com/-X..._05_24_Pro.jpg
"If things go to hell in a hand-basket quickly, we offer a 1 year no questions asked warranty on all our bearings, so we've got you covered."
https://thehiveglobal.zendesk.com/hc...-wore-out-why-
Annan rohista, löin täyteen vaseliiniä. Kuhan pyörii. Laakerille ei näytä olevan muuta suojausta kuin sen omat tiivisteet. Aika paska systeemi siltäkin osin tämä kampiviritys. Akseli oli ruosteessa. Eikä ole pesty painepesurilla, paitsi Syötteellä ja varovasti. Lisäksi 2 hanapesua tänä kesänä. Muuten on kyllä uinut...
Taitaa shimanolla olla niin hyvät patentit niiden kammissa, että sitä ei voi kopsata helposti ja siksi pitää kilpailijoiden viritellä tälläsia kyhäyksiä? Onko Race Facekin vielä samanmoinen kuin ennen, että elastomeereillä säädellään laakerin välystä ja kammen kiinnitys on kiilautuvaa mallia?
Löyty romuista 32-eturatas ja ruuvasin sen paikalleen ja heitin etuvaihtajan hilppeineen mäkeen. Ihan hienosti toimii 9-rataskin, joka tönärillä mitaten on ohuempi kuin ethirteen 10. Voipi kyllä olla kulunutkin tuo 9. Saa nähä pääseekö 32-36 väleillä mitään mäkiä ylös muuta kuin taluttamalla.
11.92kg näyttää puntari halppis-Shimanon polkimilla. Menis 4" Jumpojimeillä ja kevyemmille polkimilla alle 11.
Alle 11kg just :) Vaihtamalla 4.8" Jumbo Jimeistä 4.0" versioihin painoa lähtee yhteensä noin -400g. Aika tiiliskivet saa tän hetkiset Shimanon polkimet olla jos polkimia vaihtamalla lähtee vielä -500g :)
Painavimmat shimanon polkimet mitä markkinoilta löytyy paivavat noin 560g ja kevyimmät noin 350g eli siitä lähtee noin -200g eli melkein 300g täytyisi vielä jostain saada pois jos kyppikerhoon haluaa
markettipyörämiehellä taitaa tosin olla BFL jolloin painoa lähtisi lähemmäs 800g renkaanvaihdolla
Itsellä ei kampien irrotuksessa ollut ongelmia (Parktoolin vehkeellä irti) mutta tässäkin vetopuolen laakeri rahisi. putsailin sen minkä pystyi ilman irrotusta ja täytin rasvalla ja nyt on hiljainen taas.