XR jos akunkesto on ykkösasia. Muuten tää on pikkaisen liian painava minun mielestä. Puolet käyttöajasta lusittu (työpuhelin) ilman ongelmia.
Printable View
XR jos akunkesto on ykkösasia. Muuten tää on pikkaisen liian painava minun mielestä. Puolet käyttöajasta lusittu (työpuhelin) ilman ongelmia.
Tuo oli hyvä tieto. Koko kyllä hieman mietityttää kun paljon taskussa kulkee.
Onkos kukaan keksiny miten samsungeista saa tuon näyttökuvan tallenuksen pois päältä? virtanappi + volume.
Jatkuvasti naputtelee kuvia ku ottaa puhelimesta kiinni. Ovat vastakkaisilla puolin.
https://us.community.samsung.com/t5/...15/td-p/828018 Onko tuosta apua, en lukenut...
Eipä ole. Ei liity mitenkään tohon nappi yhistelmään
Onhan se vähän iso farkun taskussa pidettäväksi. Varsinkin kun on lompakkokuoret päällä.
Akku tosiaan kestää ja kestää. Latailen harvakseltaan ja silloinkin monesti vain osittain kun langaton laturi on sen verran hidas. Tosin kotona käytän enimmäkseen iPadia, joten puhelimen akku vähene siksikään kovin.
Kiitoksia näistä tiedoista. Kaupasta tarttui mukaan tällä kertaa xs. Yritetään nyt elää tuon kanssa.
Samsung galaxy s20 ultra 5g
Kamera 108Mpix 100x zoomilla. (10x optinen)
Melekosta. S10:ssäki jo tosi hyvä kamera.
Tekeekö sellaisella "100x zoomilla" yhtään mitään, jos haluaisi oikeasti kivoja kaukokuvia? Ei varmaan..
Yllättävän tarkkoja kuvia sillä saa kaukaakin mitä netistä katoin.
En minä ainakaan jaksa objektiiveja kantaa mukana :D
Mites se iPhone ja pakkanen kävikään yhteen? Joko 7 kestää Suomen talvet?
7 ja XR ei ole tehneet mitään merkillisiä temppuja pakkasessa.
Mun laite on Xr (vai olikohan se Xs) ja kestää pakkasta mainiosti. Muutenkin akku on loistava. Latasin toissa yönä täyteen ja nyt aamulla oli varausta 79%.
No niin, tuo oli mielipide vuonna 2017. :cool: Ja nyt alkaa kyykkäämään vanha työluuri, joka onkin kestänyt jo neljä vuotta. Eli siis uutta pitäisi valita firman kataloogista.
Ja kun mallistoa käy läpi, niin esille nousee iPhone 7 ja uusi SE. On siellä kyllä Samppojakin tyrkyllä, mutta ne kaikki on kolhon kokoisia. Eli pakkaskestosta tuli jo kysyttyä, mutta kuinka nykyään nuo karttajutut pelaa? Saako Trailmapin kartat sinne kätevästi ja toimiiko muut GPX-jutut niin hyvin kuin Androideissa?
iPhone SE on kyllä aika vakuuttavan oloinen ja tehoja piisaa. Vähän siitä tuo varusteosio on karsittu vrt kalliimmat mutta minun mielestäni hintaan nähden erittäin pätevä älypuhelin.
No on kyllä tuo teidän firman kataloogikin vuodelta 2017... Meillä on sentään iPhone 11 vakiovaihtoehtona. Androidit on meillä kielletty firman verkossa & firman sovellusten osalta. Eli Androidilla voi soittaa, mutta mitään sähköposteja tai muita firman juttuja ei niihin saa ladata.
Tosin tuo uusi SE lienee ihan soiva peli, jos ei halua kovin isoa luuria.
Uuden iPhonen ostoa olen itsekin suunnitellut. Lähinnä ajatuksena on odottaa kun uudet iPhonet tulee myyntiin, niissähän pitäisi ensimmäistä kertaa olla 5G tuki myös. Nykyinen puhelimeni on jo vanhaksi luokiteltava iPhone 6 joka on hyvin pelittänyt muuten mutta akku hiipuu lopussa aika nopeasti.
Piti mennä vielä katsomaan. Eli on meilläkin 11 malli siellä tyrkyllä, mutta itse olen valinnut laitteet aina sieltä listojen halvimmasta päästä, eli en edes noteerannut tuota mallia. Kustannustehokkuus ja vaatimattomuus kaunistaa vai miten se menee... :)
Ja 11 näyttää olevan tolkuttoman iso, noin 14 cm saisi olla max-pituus.
Nyt käytössä Iphone xs ja hyvin on tämäkin kyllä pelittänyt. Ennen tätä oli 7 ja siitä tykkäsin kyllä, kokonsa ja muidenkin ominaisuuksien puolesta. Nyt valintani olisi todennäköisesti tuo SE malli. Jotenkin oon vanhanaikainen ja tykkäsin siitä kotinäppäimestä enempi.
Tuli sitten iluuriin iOS 14 ja kovin on buginen vaikka kaikille käyttäjille jaossa, kamera ei toimi kiva kiva. :p Softallinen ongelma.
muoks.
Näköjään kameran saa toimimaan kun avaa taskulampun valikosta ja vasta sitten kamera-apin tai muun kameraa käyttävän sovelluksen, esimerkiksi Wahoo Elemnt Companion -apin. Mikä kiire Applellä oli lykätä keskeneräinen tekele julkiseen jakeluun? Nyt pitää odotella päivitystä kun 13.7:aan ei ole paluuta tän 14:n ollessa virallinen julkaisu. :D
Onko kellään kokemuksia pariuttaa Sonyn tietyt mallit ja Sailfish?
Tästä syystä minulla on päivitykset manuaalivalinnalla. Oikeastaan koskaan ei kannata tehdä major updatea (kokonainen numero) ihan heti, ellei siellä ole joku kammottava tietoturva-aukko joka on niin kriittinen että se on pakko saada heti.
Epästandardit latausjohdot ärsyttää joo, mutta "sen kanssa oppi elämään" mikä nyt ei tietysti silloin lämmittänyt kun johtoja oli 1 ja se oli kotona ja itse ei.
Typerä käytettävyys tarvitsisi nyt vähän enemmän avaamista, ainakin minä olen pitänyt käytettävyyttä ihan hyvänä.
Hintaan nähden heikko suorituskyky vähän mietityttää mistä tuo tulee, jos iPhone SE maksaa 499 ja siinä saa samat tehot kuin iphone 11:ssa on.
Täälläkin toimii iOS 14 mutta melko vaatimaton päivitys tämä vaikuttaa olevan. Eniten ilahduttaa sivustojen seurantajärjestelmien nilkkaan potkiminen.
Palataanpa aiheeseen. Nyt kyykähti kotikäytössä ollut Samsung ja uutta tarvitaan.
Pieni koko ja vesitiiveys puoltaa iPhone SE mallia, mutta mites se pakkanen. Vanha 5S väijyy vieläkin mielen sopukoissa. Toiset kehuu että nämä uudet olisi parempia, mutta toiset sanoo ettei ne silti Samsungille pärjää.
Mites se on, onko täällä uuden SE:n käyttäjiä.
En tiedä mikä on muuttunut mutta 7:sta alkaen ei ole ollut ongelmia iPhonien kanssa pakkasessa.
Kuukausi puhelimen vaihdosta ja eniten ilahduttanut muutos on kevyempi paino, kehuttuja tehoeroja ei kyllä huomaa käytössä.
Tuli hankittua iPhone 12 mini. Tää on kyllä kivan pieni kun on tottunut luureihin jotka ei mahdu edes taskuun.
Akkuongelmat kylmässä ei käsittääkseni Applea enää vaivaa.
Kyllä 7:n akku ”kyykkää” helposti pakkasessa. Myös iPhone 11 akun varaus laskee pakkasessa nopeaan tahtiin joten ei nämä aivan immuuneja pakkaselle kuitenkaan ole. 11:ssa on kuitenkin sen verran iso akku että viime talvena sen kanssa pärjäsi mainiosti, uudemmista pienempiakkuisista en sano mitään. Vanha SE myös alkoi sammua akun hyytymisen takia kun lämpö meni alle nollan. Vertailukohtaa Androidluureihin ei viime vuosilta ole joten en osaa sanoa kestääkö ne pakkasta nykyisiä iPhoneja paremmin.