Jos vertaa tuota Riejun mrt plus mountainta ja trekin powerfly fs 5 niin kumpi on paremmilla osilla kasattu? Muutenkin mietin että kumpi on parempi FOX vai rockshox?
Printable View
Jos vertaa tuota Riejun mrt plus mountainta ja trekin powerfly fs 5 niin kumpi on paremmilla osilla kasattu? Muutenkin mietin että kumpi on parempi FOX vai rockshox?
Mitäs mieltä raati on tästä, saisko rahalle vastinetta jos tuosta hintaluokasta etsii? Kyseessä siis vuoden -17 Mondraker e-Vantage.
https://bike.motocard.com/en/mountai...te_yellos.aspx
Tuossa kannattaa huomioida jos ei Monnilla ole ennen ajanut niin geometria poikkeaa jossain määrin muista. joku tykkää toinen ei.
Ei kai se kallis ole mutta minun makuun selviä puutteita kuten hissitolppa ja halvemman pään keula ja jarrut. Nämähän on toki helppo päivittää parempiin ja saattaa noista vanhoista osistakin jonkun euron saada.
Joskus saattaa löytää alelaarista paremman keulan tai jarrut, mutta hyvin usein edullisinta on ottaa ne valmiiksi fillarin mukana. Vanhoista halvemman pään osista harva haluaa maksaa juuri mitään.
Kiitos kommenteista. Tosiaan alle 2500 euron hintaluokasta pitäisi pyörä löytyä, joten laadukkaimmista keuloista lienee turha haaveilla. Tässä vielä pari ehdokasta. Kommentoikaahan, jos on malleista tai kaupoista kokemuksia.
Focus Jarifa2 mhw-bike.comista:
https://www.mhw-bike.com/focus-jarif...tainbike-10272
Haibike Hardseven 7.0 ridewill.it:stä:
https://www.ridewill.it/p/en/haibike...0-2019/580718/
Mikä on fiksuin plussa/fat kuminen (2.6"+) jäykkäperäsähkömaasturi kaverille pienellä budjetilla?
Suosittelisin noita kolmen tonnin++ täysjoustoja mutta saako 1000-1500 mitään?
Suositelkaa isokokoiselle 193/115 37v jäykkäperäistä maastopyörää. Mielellään semmonen malli mitä voi kivijalassa käydä koeajamassa. Moni täällä on kehunut ostaneensa esim e290 mutta käyttökokemukset puuttuu.
Ajot ovat pääasiassa työmatkaa 15km ja kiviteiden/ polkujen ajamista. Hintarajana n.3000eur.
Onko täälä kukaan kokeilut vituksen sähköpyöriin 3" renkaita? Kun kaikissa malleissa up to 2.8" maininta.
Onko mielipiteitä Spectral: on 6.0 vs. Neuro: on 5.0? Kaveri ostamassa täysjousto sähköpyörää ja isoimpina vaatimuksina lähinnä täysjousto ja vähän reilun 3k€:n hinta. Eniten tulis työmatka-ajoa ja jonkuverran maastoajoa, luultavasti lähinnä polkuajoa (Oulun korkeudella).
Mitä itse vertailin noita, niin nämä pisti silmään (Spectralon vs Neuron):
-Fox Rhythm 36 vs. Rockshox Recon RL
-12spd NX Eagle vs. 10spd Deore XT
-Takapakka 11-50 vs. 11-36
-Kiekkojen leveys 35 vs. 30
Hintaerohan noissa on 500€ ja lähinnä mietin, että oiskohan tuo Neuron silti täysin riittävä vai kannattaako ehdottomasti satsata Spectraloniin..? Välitykset tuntus 5.0 Neuronissa aika raskailta jos pienin vaihde on edessä 34 ja takana 36, sähkö tieten helpottaa menoa..
Jos talveksi sais mahdutettua Fat Freddiet ni noille Neuronin 30 leveille vanteille niitä ei varmaan kannattane laittaa? Pyörä tulisi S-koossa ja rengaskoko ois tällöin Spectralonissa 27.5"/29", vaatis silloin vaan eteen talveksi uuden 27.5" kiekon tai jonkin 29" nastarenkaan. Onkohan noissa sähköpyörissä taakse turhan työlästä alkaa vaihteleen renkaita pari kertaa vuodessa vai riittäskö pelkästään eteen nastarengas?
Löytyykö täältä mielipiteitä Kona Remote Ctrl- pyörästä? Olen ensimmäistä sähköpyörää hankkimassa ja samalla myös ensimmäistä täysjoustoa. Onko tuossa 4500€ hintaluokassa jotain parempaa mallia saatavilla jota kannattaisi katsoa? Suomesta olisi tarkoitus pyörä löytää.
Maastoajossa voi välitykset käydä pitkäksi Neuronissa mutta riippuu tietty maastosta. Sähkö ei auta jos kadenssi putoaa liian alas.
Ei sähkäriin ole sen kummempaa renkaita vaihtaa kun muihinkaan ja kyllä sen fatfreddyn voi id30 kehillekkin laittaa, ei ehkä optimaalisin leveys mutta ei mahdoton.
Mielipidettä kyllä löytyy:) En ole itse pyörää ajanut mutta parilla kaverilla on ja toinen ajelee SM enskassa hyvällä tasolla. Molemmat tykkää pyörästä joten tuskin se sysipaska on:D
Ymmärtääkseni tuon saa bikeshopista tilaamalla karvan alle 4ke ja voi tilata koeajoon ennen sitä.
Eipä tuu mieleen muuta samantasoista pyörää "kivijalasta" mutta voihan niitä olla varsinkin jos ahkerasti tarjouksia pyytelee.
Onko kukaan tilannut YT Decoy:ta? Itse olen arponut Canyonin Spectral:Onia itselleni, mutta vaikka Decoy onkin tehty kovempaan menoon niin sen ulkonäkö miellyttää omaa silmää aika kovasti. Näitä on ilmeisesti jo toimitettu toukokuun aikana ensimmäisille asiakkaille joissain maissa.
Spectral ON ehdottomasti. Itsekin katsoin tota Neuronia vakavissani mutta aika vitsi, jämä Reconin keula vs 36 mm Foxin keula. Ihan eri planeetalta. Foxin on paljon tukevampi.
Sitten toi vaihtestuis on ihan pelleilyä. 10 speed 11-36 Neuro:ONissa. Ei saakeli.
Trek Powerfly LT 7 Plus. Hinta about 5000€. Oiskohan tää kova, vai mitä suosittelisitte jos tuon 5000€ ois valmis sähköpyörään laittaa. Täysjousto pitää olla
Bulls.. saa tohon hintaan Brosen koneella..
Kysäse tarjous www.movego.fi
Hyviä ehdotuksia. Mites tuo Kona remote ctrl bikeshopista, onko siitä kenelläkään kokemuksia? Omaan silmään vaikuttas ihan hyvältä ja varmaan pääsis koeajamaanki
https://www.rabe-bike.de/en/cube-ste...m-n-blue-2019/
Ostin poluille ja satunnaisiin työmatkoihin Cube stereo hybrid 140 race. Listahinnasta -10% kun kysyin sähköpostilla. Nopea toimitus ja nopea vasteaika tiedusteluihin. Pyörä kotona 8 päivässä tilauksesta. Ja toimitus kotiovelle, jousitus painon mukaan säädettynä.
Kertokaas kokemuksia Cuben Stereo Hybrid 120 EXC 500??? Mitä eroa on EXC, PRO, RACE malleilla? Entäs sit jos tilaa tuolta Saksasta, onko pyörä valmiiksi kasattu? Ja miten takuu asiat? Suomessa ei vissiin liikkeet ota huoltoon jos ei ole heiltä ostettu?
Takuuasioissa oletan että yhteydenotto myyjäliikkeeseen/valmistajaan tuottaa ihan samanlaisen palvelun kuin kivijalkaliikkeeseen vietäessä.
Ottaako joku liike esimerkiksi Saksasta ostettua pyörää huoltoon, selviää parhaiten kysymällä kyseistä liikkeestä. Täällä foorumilla on ollut esillä tapauksia, mutta itsellä ei ole ollut asian kanssa ongelmia.
Kokemuksen mukaan bike-discount ja rabebike toimittavat pyörät kasattuina kotiovelle.
Se mitä eroa noilla mainitsemillasi on, selvinnee parhaiten kun vertaat mitä komponentteja pyörässä on käytetty.
Boschilta tulee vihdoinkin uusi toista kiloa kevyempi kone isolla rattaalla ja jonka ei pitäisi vastustaa ilman sähköjä poljetaessa, sekä 600wh PowerTube akku: https://electrek.co/2019/05/28/bosch...and-batteries/
Meridalta pukka myös uutta pyörää uudella Shimanon 8035 integroidulla akulla ja muodikkaalla 27.5/29" rengastuksella: https://ebike-mtb.com/en/exclusive-r...ixty-10k-2020/
Mä olen vähän eri mieltä. Sähköllä 10 vaihdetta on aivan riittävästi. Ennemmin ottaisin vaikka 8-9 vaihdetta todella kestävällä ketjulla ja pakalla, kuin 12 ohuella ketjulla. Noita 10 pakkojakin on mennyt jo 2 kpl vuoteen. Maastossa kun kadenssi ei olihan niin justiinsa (vrt maantie) ja sähkö vielä vähentää vaihteiden tarvetta. Mulla on 11-36 10-pakka Focus JAMissa, enkä näe yhtään syytä millekään muulle pakalle. On mulla 11 pakka enskafilossa ja siinä isolle 42-piikkiselle on kyllä välillä käyttöä. Mutta siinäpä ei olekaan sähköä...
Niin ja mulla oli tollainen Recon RL JAMissa viikon, kunnes sain Yari RC:n tilalle. Toi Recon on ihan onneton rimpulakeula.
Komppaan. 10 vaihdetta riittää ihan varmasti. Ihan hölmöä speksata 12 vaihdetta sähköfillariin. Ja totta, Recon on ihan hyvä keula hybridiin, ei maastopyörään.
Mielipiteitä on monia niinkuin kuskeja ja ajomaastoja. 10 vaihdetta sinällään riittää mainiosti mutta välitykset on liian harvat tiukkoihin paikkoihin jos takana isoin 36t ja edessä 34t. Kadenssi kun putoaa liian alas ei sähköstä ole enää juuri hyötyä, vähän sama jos yrittää autolla liikkeelle 4 vaihteella vaikka olis 600hp pellin alla. Ja joo, tiedän että vertaus ontuu siinä että sähkömoottorin vääntömomentti nousee jokseenkin pystysuoraan.
polkimet piti ostaa erikseen.
vajaa pariviikkoa meni.
tanko suoraan, polkimet paikalleen ja menoksi :) akkukin oli täynnä.
oon 175 ja 17" on hyvä koko, ei ainakaan liian pieni.
täytyy sanoa että on hauska peli. olen käynyt tuossa lähellä Kaakkurin bike parkissa tutustumassa mäkiajoon ja noita Iinatin vetisiä ja kivikkoisia/juurakkoisia polkuja vedelly ihan surutta, tuntuu se 25kmh ihan hyvältä vauhdilta kapeilla poluilla, tangonpäät raapii välillä puiden runkoja. joka toinen päivä tullu ajeltua sen 1-2 tuntia, ja polarin mukaan menee se 800-950cal tunnissa vaikka kokoajan hymyilyttää :) että kyllä tällä selän märäksi saa. hyvin pyörä menee suoralla ja möykkypoluilla, yllättävän vähän tuo moottori offina vastustaa. kovapintasiirtymät voi ajaa ilman sähköjä..
Haen kokeneempien mielipidettä!
Aikaisemmin itsellä kokemusta jäykkäperäisistä - Gary Fisheristä ja nyt alla Cube.
Tuota ikää kun vaan on kertynyt lisää, niin ylämäet ovat ”jyrkentyneet” ja ajatuksissa nyt sähkötäpäri.
Olen katsonut Canyon:on Neuron 6.0 tai Spectral:on 6.0. Spectralia saisi heti ja Neuronia heinäkuun lopulla.
Oma ajo sekalaista polkuajoa, niin ajattelin tuon Neuronin ehkä vastaavan paremmin siihen. Olisiko tuollainen Spectral sitten tällaiselle ”pappakuskille” liian sporttinen, kun nuo kadenssit on ruvenneet laskemaan ;-)
Kertokaa se hänelle kun itse ei osaa päättää :rolleyes:
Ei varmasti ole liian sporttinen, sähkäri mieluummin vaikka vähän ylimitoitettu kuin alimitoitettu ominaisuuksiltaan. Siinä kun ei samalla tavalla haittaa polkemista pitkät joustot tai paino vs luomupyörä, eikä tuota Spectralia nyt mitenkään pitkäjoustoiseksi tai painavaksi edes voi luonnehtia.
Kiitos ”järtsy” - sinähähän sen sanoiksi puit - mieluimmin vaikka vähän ylimitoitettu kuin alimitoitettu! Vaikka tällaiselle vanhemmalle tahkoajalle, jolle ylämäet alkavat olla harrastuksen hauskuuden este!
Laitoin sitten tilaukseen Spectralin. Eipähän jää sitten minulle ainakaan ominaisuuksista kiinni - taitaa jäädä enempi ”ukosta” kiinni :-) Tiedä vaikka tästä tulisi vielä yhtä hauskaa kuin nuorempana!
Specral:ON on itse asiassa yllättävän hyvä polkea jopa ilman avustustakin jousituksen puolesta. Takapää ei pogoile yhtään vaikka ei käytä edes lukitusta, joten sinällään extra joustosta ei varsinaisesti ole tämän pyörän kohdalla kauheasti haittaa.
Rengastus on sitten sellainen juttu missä tulee takkiin jos vain sorateilla ja helpoilla poluilla ajaa - Minion ei ole kovinkaan rullaava rengas (ja takarengaskin vielä leveä), mutta pitoa on toisaalta mahtavasti. Mutta ei siitäkään muuta haittaa ole kuin kantaman lyhentyminen paremmin rullaaviin renkaisiin nähden.
Itse tein pienen ihmiskokeen tuossa muutama viikko sitten ja ajoin 300km appiukon mökille hiekkateitä pitkin saunomaan omalla Spectral:ONilla (jossa vielä vakiota pidempi keulakin).Varusteitakin oli myös mukana melko tuhdisti kun olin teltalla myös yötä matkalla ja ensimmäiseen pariin sataan kilometriin en saanut edes vettä mistään = piti sitäkin kantaa kuusi litraa mukana. Ensimmäisenä puolikkaana päivänä ajoin reilu 100km kokonaan ilman avustusta, koska mukana koko 300km matkalle oli vain kaksi akkua, eikä minulla ollut hajuakaan kuinka pitkälle ne moisessa ajelussa riittävät (koska normaalit minun ajelut on taas aivan vastakkaista ryönäämistä metsissä).
Olihan se raskas ajaa johtuen ihan puhtaasta painosta kaikkine kamoineen (pyörä + kamat + juomiset painoi yhteensä 47kg!!), mutta jousitus ei kyllä sanottavasti tuossa syö polkutehoja - aikaisempi luomu Mondraker Dune keinui hemmetin paljon enemmän takajousitus "lukittuna" kuin tämä ilman lukitusta.
Isoin ero vakioon (ja aika ratkaiseva), eli se että laitoin pyörään luomupyörästäni 2.35x29" Rock Razor/Hans Dampf yhditelmän kovalla seoksella ja reiluilla paineilla. Teki valtavan eron rullaavuuteen ja lopulta jäi puolikas akkukin jopa käyttämättä. Eli jousituksen extra milleistä ei minusta ole niinkään haittaa - tuollaisessa kevyessä kuvaillun kaltaisessa polkuajossa joustomatkasta jää vain oletettavasti ainakin 1/3 joustomatkasta käyttämättä (koska jousitus on myös melko progressiivinen Spectralissa) ja se ei ole ihan niin mukava kuin Neuron:ONin jousitus olisi (jonka jousitus on paljon lineaarisempi ja mukavuus painoitteisempi).
^ Minkälainen oli akkujen kesto tuolla sun reissulla? Itse olen pari vähän pitempää lenkkiä heittänyt eli noin 54 km ja 58 km lenkit. Akku ei vielä noilla reissuilla loppunut, mutta tuolla lyhyemmällä lenkillä akun varaustilatolpan väri muuttui jo punaiseksi. Kyllähän Spectralilla voi ajaa ilman avustustakin yllättävän hyvin.
tane: Ensimmäinen akku kesti 120km. Toisesta kului reilu puolikas.
Mutta näitä on ihan turha sinällään verrata mihinkään, sillä maasto, renkaat, polkijan kunto ja tuulen suuntakin vaikuttavat aivan oleellisesti lopputulokseen. Itselläni oli tyyni päivä, tiet oli kuivia ja kovapintaisia, edellisenä päivänä oltiin kavuttu reissun korkeimpaan kohtaan keski-suomessa ihan luomuna ja sieltä lähdettiin pikku hiljaa laskeutumana pohjanmaalle sähkön avustuksella seuraavana päivänä = ei ollut mitään isoja mäkiä. Lisäksi pyrin polkemaan ihan lihasvoimalla niin paljon kuin jaloista lähti, sillä silloin säästyy akkua kun mennään sitä 25km/h ja avustus alkaa Ecollakin hyytyä sitä enemmän mitä kovempaa poljet. Tämä oli ainoa tapa pienentää kulutusta, sillä silloin ei vielä ollut tullut tuota Shimanon Eco-tason säätöäkään mikä nyt on mahdollista.
Sinällään tuolle reissulle olisi normaali reissupyöräni (jäykkäperäinen 29" luomu) ollut varmaan fiksumpi valinta, mutta halusinpa nyt kokeilla tuota sähkistä tälläiseenkin. Alunperin olin tosin varannut majoituksen puolivälistä missä olisin akut saanut ladattua, mutta sitten kun keli parani ja majoituksesta olisi tullut ylimääräinen mutka reissuun, niin iski ahneus kokeilla ilman latausta kahdella akulla.. :) Kesälomalla on tarkoitus polkea sama reissu tuolla normi reissupyörällä = pääseepä vähän vertailemaan eroja näin pitkällä matkalla sähkikseen.
Oman kokemukseni mukaan ensimmäinen tolppa Shimanossa on oikeasti 1/3 akun kapasiteetista, kuten toinenkin. Sitten ne kolme viimeistä tippuu melkein yhtä nopeasti kuin ensimmäiset yksittäiset tolpat (etenkin talvella) = aivan susipaska tuo akun varaustilan näyttö & range Shimanossa. Ylivoimaisesti surkein eristys kaikista sähköpyöristä mitä on vastaan tullut.. Punainen kun syttyy, niin peli on menetetty :rolleyes: