Onko ideoita missä kohtaa vika kun 2015 Reverb stealthin letkusta kuuluu suhinaa penkin alas painaessa? Ilmaus ei auttanut asiaan. Letku lyhennetty ja toiminta siis suhinaa lukuunottamatta muuten normaalia letkun ilmauksen jälkeen.
Printable View
Onko ideoita missä kohtaa vika kun 2015 Reverb stealthin letkusta kuuluu suhinaa penkin alas painaessa? Ilmaus ei auttanut asiaan. Letku lyhennetty ja toiminta siis suhinaa lukuunottamatta muuten normaalia letkun ilmauksen jälkeen.
^ ettei olis kuitenkin tolppa ku suhisee ja jos toiminta on moitteetonta niin onko niin väliä..
Ei vaikuta mun mielestä itse tolpasta tulevalta ääneltä, eikä sinällään haittaa muuten kuin että rasittaa kuunnella sitä sihinää ja puhallusta tolppaa käyttäessä [emoji6] Toisessa pyörässä vastaavanlainen Reverbi täysin äänetön
Sent from my iPad using Tapatalk
Miksei Elite toimi talvella?
Uudistunut Rock Shox Reverb.. Syksyllä oli sramin kaverin kanssa juttua tuosta ja mainitsi että pitäisi olla nyt hieman säänkestävämpi mitä aikaisempi malli..
Onko käyttö kokemusta kellään rallinaaman turbine tolpasta?
Pari lenkkiä ollut alla ja ei voi muuta kuin kehua! Ei mitään ongelmaa vaikka jätti tolpan ala-asentoon, tulee vauhdilla ylös. Ja pitäisi vielä kestää pakkasta hyvin, -5 asteessa ei toiminta hidastunut ollenkaan. Asennus oli melko mielenkiintoinen, mutta ohjeet olivat hyvät ja bonuksena tolpan saa irti ilman, että joutuu vaijeria irrottaa. Perusvipu on hyvä, mutta kohta pitäisi saada hop-up vipua myös.
Jees itkin jo tuola jousitus ketjussa, mutta valitetaan vielä. Reverb stealth temppuilee 50h ajon jälkeen. Katselin rockshoxin 4 osaisen huoltovideon. Tosi huvittava laite, jos tuo pitää huoltaa pari kertaa vuodessa?
^takuuseen ja sitten myyntiin.
Reverb kyllä oudon vaihtelevalaatuinen laite, mulla menossa kolmas vuosi nyt... varmaan 6000 kilsaa ajanut tuon kanssa ja kerran ilmannut. Muuten ei mitään ongelmia. 😎
Toki olen antanut tuolle armoa eli putsaan ulkoisesti aina lenkin jälkeen ja talvisin vaihdan tilalle tavallisen tolpan.
Nyt mutua: Noi o-renkaat ja tiivisteet ei kestä talvikäyttöä? Ts. laatu on huonoa, tai väärät rasvat.
Uudessahan se kriittisin ja useimmiten falskaava O-rengas on korvattu jollain uudella SKF:n tiivisteellä jotta nämä ongelmat poistuisivat, ilmeisesti uusi Reverb päällisin puolin vanhan mallin näköinen mutta sisuskalut on uusittu.
Ihmeen monta vuotta otti ennen ku tuokin "korjattiin" vaikka aina on tuo välimännän tiiviste tiedostettu tuon tolpan heikoksi kohdaksi..
Onko kukaan tilannut reverbiin käypästä letkua? fillariosassa on mutta näyttäisi saldo olevan 0.
Kenelläkään ideoita, miten saada ylhäällä jumissa olevat KS Levit taas toimimaan?
Kyseessä 2015 mallit. Toisella ajettu 2 lenkkiä, toisella viime kausi. Toimivat syksyllä moiteetta, mutta olivat käyttämättöminä koko talven. Nyt sitten kumpikaan ei liikahda mihinkään. Avasin tuon vanhemman ja se oli sisältä ihan puhdas ja hyvissä rasvoissa.
Puritko myös patruunan vai pelkästään siihen asti mitä ks levin ohjeessa?
Avasin vaan pohjassa olevan "korkin". En irroittanut vaijeria pohjasta tai lähtenyt purkamaan sitä pidemmälle.
Otin myös ilmat pois ja pomppasin takaisin 150 psi.
Ittellä 2015 mallisessa ks levissä samankaltaista ongelmaa, oli myös pidemmän käyttämättömyyden jälkeen. Mut ongelma poistui, kun rasvasin käyttö vaijerin. Kyseinen malli alapuolisella vaijerilla, jostain syystää vaijeri "kuivahtaa" melko nopeasti... Liipaisimesta kun painoi niin vaijeri kyllä liikkui, mutta sormi tuntuma oli jotenkin kumimainen...!
Vaijeriongelma helppo sulkea pois irroittamalla tolppa ja painamalla vipua suoraan ja samalla painaa tolppaa lattiaa tms vasten. Mulla tuli just vastaavasti jumahtanut tolppa vastaa. Purku kokonaan ja puhdistus/rasvaus/uudet öljyt/kasaus paineineen niin rupes pelaan.
Command posti näyttää vuotavan ilmoja. Ilmeisesti talven -30 pakkaset oli liikaa.
Käykö noihin kahteen samat huoltosarjat:
Mulla siis jemmassa huoltosarja siihen vanhempaan malliin.
http://brimages.bikeboardmedia.netdn...lacklite01.jpg
Ja nykyinen tolppa tämä:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/i...n70Vm2QbjjbDHj
Pitäis käydä. IR mallille on oma sarjansa, mutta ulkosella vaijerilla oleviin pitäis käydä kaikkiin sama huoltosarja..
^Kiitos tiedosta, pannaan huoltaen siis. :)
No eipä ollu paha rasti. (y)
Olikos porukalla kokemuksia XFusionin HiLo tolpasta?
Reverb on varmaan ihan ok kesäkäyttöön? Vanhaa Stealth mallia saisi saksasta ihan kohtuulliseen 270€ hintaan. 125mm 30.9 on varmaan sopiva pyörääni? Ainakin noissa kalliimmissa malleissa näyttäisi olevan kyseinen tolppa vakiona.
Kovasti väännelty ja käännelty mielessä tuleeko uuteen läskiin hissitolppa vai ei.
Yksi kriteeri kun on se että tolppaa ei talveksi irroitella. Jos se ei talvea kestä, on kelvoton kapine.
Kuten ne on kaikki olleet siis tähän asti. ;)
Gravity Dropper taitanee jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi?
Jos haetaan luotettavuutta ja toimivuutta myös kylmässä.
Saako tuota EU:n alueelta nykypäivänä mistään?
Mieluummin toki olisin kokonaan ilman hissitolppaa, mutta epäilen sen olevan vaikeaa jossei mahdotonta kun sellainen on jo vuosia ollut käytössä. :)
^ Command post?
Pojan pyörää tuli hommattua halpamalli. On se ainakin pari lenkkiä jo kestänyt vähän yli 50 kiloisella kuskilla lämpimällä kelillä. Vipu toimii ihan mukavasti, mutta vaijerin kuoren jäykkä mutkapala hankaloittaa asennusta. En nyt jaksanut säätää enempää, joten annoin olla. Jos tuo kestää pidempään niin vaijerin vaihdossa sitten katsotaan mahdollisesti jotain viritystä tilalle.
Mulla oli yhdessä vaiheessa fillarin mukana tullut Command postikin käytössä, joka ei sit talvella säätämisestä huolimatta toiminut. Tämän jälkeen palasin onnellisena takaisin Gravitydropperin käyttäjäksi. Varmaan tänään laukeaa, kun kehun pomminvarmaksi peliksi. :) Yhteensä noin neljä vuotta olen Dropperia käyttänyt ja ongelmatilanteita on ollut tasan nolla. Sen verran on välystä nyt tullut käytössä, että sen "holkin" uusin jossain vaiheessa. Pikku klappikaan ei ole haitannut toiminnallisuutta.
Vähän on huonoa ollut viime aikoina saatavuus Euroopan alueella.
Forca Sportsilla on halppis versio mekaanisesta. Aika hintsusti on vaan kokemusperäistä infoa saatavilla.
Paljonko tossa reverb:ssä on luonnostaan klapia. Mulla painuu jonku sentin istuessa päälle. Meniskö takuuseen...
Gravity droppereita löytyy ainakin www.gocycle.de, yhden tilauksen perusteella voin suositella.
Parin GD:n perusteella en ottais. Suurin miinus on neuvostoliittolais-suuruiset välykset; jos p*erse ei oo penkissä niin helisee ja kolisee enempi kun keskiverto UAZ.
Liipasinnamiskuukkeli on suunniteltu tyhmästi ynnä pari muutakin tolpan osaa. Saa nuo ajossa pidettyä omatoimisesti mut ei nuo mitään ota_ja_unohda-toloppia ole.
Reilun kymmenen eri säätötolppamallin kokeilun perusteella valkkaisin Thompsonin Covertin. Eka tolppa jolle ei vuoden ajoilla oo tarttenu tehdä mitään.
9point8 voipi olla kans hyvä ynnä sen kiinakopiot (iiston/ rf), niistä ei oo kokemusta.
Covert lienee Eliten stealth-malli? Mulla perus-Elite ja se on hissannut pari vuotta kahden läskin - pyörän ja minun - välillä oikeestaan vailla huoltoa. Pölytiivistettä ja liukuputkea putsattu ja öljytty, siinäpä ne. Korkki löystyy joskus ja pitää hassua nitinää, siitä pääsee kiristämällä.
Oli pakko katsoa thomsonin sivuilta mut joo. Covertissa ei oo löystyviä korkkeja, ainakaan en semmosia oo siitä löytäny. Siel putken
alapäässä on semmonen punanen mötikkä; actuator, johon vaijeri kiinnittyy. On ilmeisesti hydraulinen syteemi, mun mun mielikuvitus ei
vaan oo tähän päivään viel riittäny jummartamaan miten se oikeesti toimii kun sen kumminkin toimii.
Vaikken talvella paljoa juustotolppapööriä käytä, niin männä talvena ihan kiinnostuksesta kokeilin kylmimmillä keleillä miten toi futaa -
ei eroa kesäkeleihin. Säilytys noilla on aina ulkolämpötiloissa. Tiivisteet ynnä muu mekaniikka noissa tuntuu olevan vaffaa - kerran fillari
landas korkeekaarisen voltin alastulossa vauhdilla maahan niin et penkki otti ekana kivikkoon - satulasta väänty ti-kisko mut tolppa pelas
fine.
Olen tuota Thomsonia moneen kertaan harkinnut läskiin, mutta 27.2 koossa huolettaa hieman tämä:
Lainaus:
Parrett does acknowledge one minor problem with the smaller diameter post though, "The one issue you're going to have, and it's almost unavoidable, is that in a cold climate, and when I say cold, I mean close to zero, it'll slow down. It won't stop working, but it will slow down. The nitrogen becomes more dense so you lose a little push. That's probably unavoidable, we're working to see what improvements can be made to that, but there are probably none."
Lainaus koskee siis 27.2 halkaisijalla olevaa Eliteä. Ja todennäköisesti puhuvat fahrenheiteistä.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...6011a7cde4.jpg
Tarkoitan korkilla tuota paksunnosta liukuputken ja alajalan yhtymäkohdassa. Perusmallissa siinä on jenka alla. Vaiva on sinänsä täysin mitätön