Samat sanat ja tuon ylimääräisen veloituksen poistumisesta isoa plussaa kaupalle. Oma tilaus lähti matkaan maanantaina ja eilen olivat jo työpöydällä. Huippua.
Printable View
Kolme pakettia olen talven aikana tilannut ja jokainen on tullut perille asiallisesti hiukan yli viikossa. Viimeisimmässä oli uudet kiekot ja vähän jännitin, tulevatko ehjinä perille, mutta tulivathan ne.
Nyt taas hoksasin miksi ne ole täältä vähän aikaan tilannut, enkä taida jatkossa tilata, vaikka edullista on. Nyt tulossa oleva tilaus lähti normaalisti Deehooällällä, mutta sitten se häviää jonnekin. Edellisen tilauksen löysin Matkahuollon "salaisesta" toimipisteestä sattumalta matkahuollon töissä olevalta kaverilta saadun vinkin perusteella. Missähän nyt seilaa tuleva paketti? *kele!
Kumma juttu. Bikec:n kuljetukset kun ne saksan maan jättää siirtyvät maitse Suomeen ja täällä Itellan hoteisiin.
DHL:n seurantanumero kelpaa, ainakin teoriassa, Itellalle. Toissa viikolla viimeksi tuli tavaraa. Maanantaina romppeet bikeC:ltä dhl:n hoteisiin, tiistaina lähetys jätti Saksan ja perjantaina tuli tänne itäsuomeen.
Aina ei tämä seuranta postin sivuilla ole kyllä toiminut... Ota yhteyttä Itellan asiakaspalveluun! sinänsä vielä hassumpaa kun asut Kuopiossa, tänne Kiteelle etelän paketit seilaa Kuopion kautta. Oisko joku paikallinen
siis savolainen kierous kyseessä?
Ja lisäyksenä vielä kun dhl kuittaa lähetyksen ulkomaille siirretyksi niin siinä on 2-3 päivää tyhjää välissä ennen kuin Itellan sivuilla näkyy.
Pirkkalaan on kyllä useimmiten tuonut dhl ihan perille asti. Yleensä kyllä soittelen asiakaspalveluun kun paketti lähtenyt ja pyydän ilmoittamaan, kun noudettavissa terminaalista (2km kotoa) niin ei mene ylimääräistä päivää toimitusyritykseen. Itsellä mennyt niin, että jos seuranta onnistuu suomen dhl:n sivuilta niin dhl tuo perille asti. Jos seuranta onnistuu vain saksan dhl-sivuilla niin itella hoitaa suomen pään.
Kouvolaan tuli eilen Itellalla sekalaista sälää 2-3kg. Mielestäni ihan hyvä systeemi että se tulee Itellalla perille, DHL:n seurantakoodi toimii myös Postin lähetystenseurannassa kun paketti on saapunut maahan ja rekisteröitynyt paikalliseen järjestelmään. Jos ei satu olemaan kotona toimituksen aikaan voi paketin aina hakea postitoimipaikalta joka on aika lähellä ja auki alkuiltaan saakka.
Höh! Jos poika DHL-haalareissa ja DHL:n pakettiautossa tuo mun paketin niin en mä pidä sitä Itellan palveluna.
Ja kun haluaisinkin hakea sen mielummin postista sitten kun joudan enkä kytätä kotonaoloa tai sopia työpaikalle tuonnista.
Monenkokoisia ja painoisia paketteja on tullut näin.
OT: Tampereella ja kai lähiympäristössä DHL:n kotijakelun hoitaa Enset Oy. Aikaisemmin, kun Lähetti-Pirkka jakeli DHL:n tavaran, toimitukset tuotiin kotiin kello 20.00 asti. Nykyään homma ei enää yhtä hyvin toimi, vaan jakelu päättyy kello 16.00. Sitten vaan Pirkkalasta DHL:n terminaalilita pakettia hakemaan. Kaikki tilaukset, jotka DHL kuljettaa, tulee nykyään työosoitteeseen...
Vaikuttaisi siltä että DHL:llä on erilaisia tuotteita verkkokaupoille, joista Suomen kohdalla osa sisältää viimeisen legin Itellalla ja osa DHL:llä. Tämä sen perusteella että CRC:n DHL:n toimittamat paketit ovat tulleet loppuvälin Itellalla mutta Bike-Discountin ja Bike24:n DHL-toimitteiset paketit tulee DHL:llä perille asti (Epsoossa siis). Tai sitten on vaan sattumaa, ja vaihtelee muuten vaan. Mutta sama on toteutunut useamman paketin kohdalla.
DHL on saksan posti ja DHL express on ilmeisesti kuriiriyhtiö joka on edellämainitun omistuksessa. Jos olen ymmärtänyt oikein.
Kuriiri tuo itse ovelle ja posti tulee tottakai postin kautta.
DHL, joka meikäläisittäin tunnetaan kuriiripalveluistaan, ja Saksan postilaitos ovat yhtä ja samaa putkaa. DHL tarjoaa saksalaisille postipalvelut ja kuriiripalvelun, mutta muissa maissa vain kuriiripalveluita. Paketin lähettäjä päättää ostaako hän paketille postipalvelun vai kuriiripalvelun. Postina lähetetty paketti tulee maarahtina ja Itella hoitaa kotimaan osuuden, kuriiripaketti tulee lentona ja DHL jakelee kotimaassa.
Sitä en muista mitenpäin omistussuhteet tuossa DHL/Deutche Post -kuviossa menee.
Pitää vähän perua ärtymystä. Paketti löytyi kolmen päivän viiveellä Itellan seurannasta. Ja, kun onneksi laitoin sen tulemaan työpaikan osoitteeseen, se jopa saattaa tulla ihan "käteen".
to aamu tilaus, to ilta paketti ilmoitettiin lähetetyksi, ti puolelta päivin Itellamies kävi ovella. Tämän Oulun alueella. Tilaus DPD kuljetus.
Ärsyttävän toimivaa.
Onneksi on paikalliskauppiaskin hyvin varustettu, ettei tarvi ihan kokonaan alkaa tuohon Kyntteriin varautuun... :)
Jostain syystä Master-Card ei kelvannutkaan maksuvälineenä jonkin maksunvarmennuksen puuttumisen johdosta (on limiittiä :-) ) , joten viimeisin tilaus peruuntui. Aikaisemmin Bike-Component on toiminut kuin junan vessa. Tavarat tulevat nopeasti ja jos jotain ei hyllystä löydy, niin Klaus ottaa sähköpostitse yhteyttä. Kotonakaan ei tarvitse kytätä, kun hokasin laittaa tavarat tulemaan työpaikalle. Sihteeri (pomon) kiikuttaa ne sitten huoneeseeni ;-). Hinnat lienevät keskimäärin Euroopan halvimmat. CRC ei kykene samaan edes tarjoushinnoissaan.
Viime lauantaina tein tilauksen ja tänään toi kuriiri tavarat kotiin asti ja paikkana on Kirkkonummi.
Noinkohan olisi? Saksan seurannasta kadottuaan paketti ilmestyi neljän päivän jälkeen DHL:n Suomen sivulle, toimipaikkaan Turku. Viittaisi paremminkin laivakyytiin. Tänään toi lähetti laatikon ovelle.
Bike-Componentsin toimitus meni jälleen kerran nappiin. Epäonnistumisia näiltä en ole oikeastaan nähnyt. Ainoa pieni miinus on se kerta muutama vuosi sitten, kun yhtä tilattua osaa ei löytynytkään. Siitäkin tuli kuitenkin tieto ja maksun hyvitys nikottelematta.
Tilasinpa taannoin Sram XX-kampiin 39t rattaan oheisesta linkistä:
http://www.bike-components.de/produc...ochkreis-.html
Silloin linkissä vieläpä luki selvästi että ratas olisi nimenomaan 166 Q-factor kampeen tarkoitettu (rattaassa 5 mm pidempi tappi kuin 156 Q -versiossa).
Vielä nytkin linkissä lukee L-pin (long pin). Kun ratas saapui, kävi ilmi että tuo L-pin tarkoittaa Sramin jargonissa jotain muuta kuin "long" pin. Ratas joka minulle saapui olikin lyhyttappinen 156 Q -versio.
Tästä käytiinkin sitten käsittämättömän monivaiheinen sähköpostikirjeenvaihto. Heidän mukaansa Sram kun ei ilmoita kuin yhden varaosanumeron XX:n 39 -rattaille eli versioita siis ei olisi kuin yksi. Lopulta kun olin itse googlettanut oikean Sramin varaosanumeron, tilasivat he minulle oikean rattaan "erikoistilauksena". Näitä 39 -hampaisia XX rattaita löysin 3 erilaista versiota ja se jossa on pitkä tappi onkin muistaakseeni C-pin versio (C kai siksi että sama ratas on myös cännärin kammissa) ja sen oikea Sramin varaosanumero on 11.6215.188.160 (ei siis tuo 11.6215.188.140 kuten linkissä).
Taisi mennä turhan monimutkaiseksi? Eli sitä tässä vaan yritin että jos olet tilaamassa oh. linkistä ratasta, huomaa että 39 -hampainen ratas on 156 Q kammille.
Pisteet taas B-C:lle.
Sähläsin oikein kunnolla ja alkuperäiseen tilaukseen tuli vielä kaksi erikseen tehtyä lisäystä. Sähköposteihin tuli nopeasti vastaus, tavaroiden lisääminen tilaukseen onnistui ja maksun hoidin Paypalilla. Erittäin jouhevaa ja joustavaa tomintaa kauppiaan puolelta (tietty, kun lisämyyntiähän tuo toki oli). Noh, mutta olen erittäin tyytyväinen että sain tilaukseen mukaan lopulta kaiken mitä halusinkin. Nähtäväksi jää, että tulivatko kaikki tilatut ja maksetut tuotteet lopulta pakettiin mukaan, mutta murehditaan sitä sitten.
Jep, sähköposteihin vastaamisesta pitää kyllä antaa täydet pojot B-C:lle. Välillä tuntui jopa siltä että siellä on kaveri varta vasten pelkästään vaan mun posteihin vastailemassa, sen verran pikaisesti tuli vastaukset.
Mutta suunnillleen joka meiliin vastasi kuitenkin eri niminen henkilö, ja jokaiselle piti kertoa samat asiat uudestaan. Noh, mulla on vaan kokemuksia 2 tilauksesta kyseisen kaupan tiimoilta.
eka tilaus tästä kaupasta ja 10 pojoa. Kaikki oli sitä mitä tilasin ja nopea toimitus sillä halvemmalla versiolla. Ainoa täällä kotimaan päässä, että Itella voisi laittaa vaikka tekstarin tai soittaa (kuten kuriirit tekevät), eihän kukaan ole keskellä päivää kotona, höh
Täydet pojot taas kyseiseiselle liikkeelle, nopea toimitus ja price alert toimii.
Täydet pisteet myös täältä. Hintataso erinomainen. Palvelu toimii. Niin puhelimesa, kuin mailissa. Rungon sijaan ostin loputkin sälät sieltä (paitsi kelan).
Niilä on erinomainen asiakkuudenhallintajärjestelmä, jota palvelualttiit työntekijät täydentävät.
Kyselivät just äsken IBAN ja BIC koodit, jotta voivat palauttaa muutosten jälkeen minulle saatavaksi jääneet rahat tillilleni... Näin sitä liiketoimintaa hoidetaan.
Sama ongelma oli täällä Masterin kanssa. Aloin kysellä viikon jälkeen kun status oli vieläkin "processing" ja sain vastaukseksi että "your card is not safe, order was cancelled". Eritysen paljon tämä ihmetytti koska rahat olivat jo lähteneet tililtä ja varmistin pankista että se oli oikea maksu eikä pelkkä katevaraus.
Nyt viimeisin vastaus oli että laita uusi tilaus, he palauttavat rahat. Kuulemma tästä eteenpäin pitäisi taas Suomesta tilaamisen luottokortilla onnistua ongelmitta. Kaikenlaista harmia.
Tuossa vasitella joutilasta tuuratessani taannoin DHl:ltä kysäsin. On mulla tuo meili tallella, eli kaikki tulee maata myöten... No Tukholma-Turku poislukien... Rekkakyydissä siis, enpä jaksa uskoa että mikään Saksan pulju lentorahtia noilla lähetyshinnoilla harrastaa. Ja loppumatkassa näkyy olevan vaihtelua, Luxemburgin kiekkoja toi
isohko kuorma-auto. Poisonin maasturia samaten, muutoin paikallinen posti jonka henkilökunta sen verta tuttua että tietävät missä olen, pihasaunan eteiseen on kontrahti, hoidamma kuittauksen sitten joskus... Tahi Miika ottaa sitte töistä tullessaan kyytiin:)
Köyhälistön edustajana olen maksanut aina pankin kautta, njet problema. Rosen kanssa oli pientä emailipainia yksistä pedaaleista, Rosehan hävisi siinä pyöräkaupan, polkimien takuujuttu oli musta pikkasen tiukkapipoista mutta sattuuhan sitä, noitten puulaakien volyymit on melkoisia eli yksi pieni urputus ei heijän mittapuussaan paljoa merkkaa. Ja tänään viimeksi huomasin, versenderenglanti on oma lukunsa... Bike-components, bike-discount, Rose ja RCZbikeshop.com, jos ei nuilta löyvy niin sitte oon iliman ja usein tieten oon. Syy löytyy pankkitilin saldosta. Ja Poison saksanmaalta, ihan hyvä puulaaki. Siellä Dirk toi mieleen Juicen laulun Marilyn. "Sua tulisesti kirjeellä lemmin MGM vastaili virallisemmin. Hyvän pyörän saimma kuiten aikaseksi, ehken sitten toisenkin. Iliman cyclocrossariahan ei foorumilla voi olla...
Laitanpa tässä omiakin kokemuksia jakoon: Täydet pisteet bike-componentsille. Tilaus luottokortilla perjantaina klo 10, paketti lähtenyt klo 16. Lähetys saapunut Turkuun ma-aamuna ja Helsinkiin ti-aamuna. DHL-kuriiri kävi ti klo 14 mutta en ollut paikalla, joten puhelimitse sovitiin uusi toimitus pari päivää myöhemmin. Tavarat (Tubus-tavarateline ja Ortlieb-laukut kesän viikonloppureissuja varten) olivat hyvin pakattu varsin isoon pakettiin - tämä kaikki erittäin kilpailukykyisillä hinnoilla, eikä postituskaan maksanut kuin kympin.
tämä kauppa on tosi hyvä, ainoa miinus 10 € postikulut, joka rajoittaa hieman tilauksia muutoin tästä hyvästä putiikista. Tilaus sisällä tälläkin hetkellä
Bike-components myy myös tavaraa, mitä ei ole saldossa heillä eli eivät tunne sanoja out of stock! 5 artikkelia tilattu 10.6 ja usean sähköpostikiukuttelun jälkeen paketti lähetetty 25.6. Ja tietenkin projektin kannalta se kaikkein vähäisin osa oli se, jota on odotettu. H&S bike-discountista tullu tähän mennessä mulle n.10 pakettia ja aina viikon toimituksella. Eikä sieltä saa ostettua kamaa jos niillä ei sitä ole. Että ottaa koppaan kun olisin saanut tuon fillarin jo kasaan jos olisin muualta tilannut. Mutta nopeastihan näidenkin paketit tuntuu liikkuvan kunhan saavat lähetettyä.
Juu tuolla "20 days or more" tarkoittaa, että ei ole juuri nyt saatavilla. 2-7 days tarkoittaa, että ei ole heillä varastossa, mutta pitäisi olla toimittajalla (ei tosin aina). Nuo asiat kun tiedostaa niin ei tule yllätyksiä. "in stock" on ainakin toistaiseksi aina tarkoittanut, että tavara lähtee viimeistään seuraavana päivänä.
WTF? Bike-Componentsin saitilla on hyvin selvästi ilmoitettu, että onko tavaraa varastossa ja jos ei ole, niin kauanko sen saamisessa kestää.
Ja mitä järkeä siinä olisi, jos saitilta pystyisi tilaamaan vaan varastossa olevaa tavaraa? Oletetaan, että löydän vaikka kivat kengät, mutta sopivaa kokoa ei juuri silloin ole varastossa. Ei välttämättä ole ongelma odottaa oikeaa kokoa vaikka viikon verran saapuvaksi varastoon.
Joten, et vain osaa? ;)
Ei pidä aina paikkaansa nuo bike componentsin esim 2-7 päivää toimitusaikataulut, ainakaan KS Levin kohdalla.
Minusta esimerkiksi RCZ:n systeemi on hyvä kun siellä näkyy valikoimissa vain ne vermeet mitkä on varastossa.
Näyttäis lukevan kaikkien LEV-mallien kohdalla "20 days or more" eli ei ole heillä harmainta aavistusta, koska saavat. Kuten yllä kirjoitin niin 2-7 days pitää tulkita niin, että sitä saattaa saada tuon ajan sisällä, jos löytyy toimittajan varastosta. Siinäkin tosin mainitaan, että kyseessä on arvio. Tuskin reaaliajassa kuitenkaan pollaavat toimittajien varastosaldoja. Ei ole kuitenkaan B-C:llä varastossa. "In stock" tarkoittaa, että on varastossa. Kieltämättä aavistuksen hämäävä tuo 2-7 days, mutta kyllä tuonkin kai kerrasta oppii eikä tartte edes sitä yhtä kertaa, jos lukee tätä ketjua muutaman edellisen sivun.
Eli kertauksena vielä: Jos haluat tavaraa nopeasti, tilaa vain "in stock" -tavaraa. Muut toimitusaika-arviot ovat arvioita.
Lähinnä mehukatille oli tarkoitettu tuo minun kommentti. Levin kohdalla luki niillä pitkään että toimitus 2-7 päivää vaikka minulle oli vahvistettu että muutaman viikon päästä lähtee, nyt näköjään korjanneet. Omaa tilausta siirsivät muutamaan kertaan ja itseltä loppui kärsivällisyys viimeisen siirron jälkeen. No tolppa tuli muualta viikossa joten kaikki hyvin.
On nuo joskus laittaneet tulemaan keulan minulle seuraavana päivänä vaikka status oli 2-7päivää.
Hyvä kauppa tuo on ja paljon tavaraa lähettäneetkin minulle mutta tuon tolpan toimitus ei sujunut tällä kertaa.
Mullakin on pitänyt aina arviot paikkansa, noin 10 tilausta muutaman viime vuoden aikana. Kuitenkin kuten mainittu, 2-7 päivää tarkoittaa että kaupalla on tukkurin / maahantuojan arvio, jos se ei pidä paikkansa niin vaikea heidän on tehdä muuta kuin korjata omat tiedot (kuten nyt ilmeisesti tehty tuon levin kanssa.
Meikällekin tuli eilen eka b-c tilaus kotiin. Yksi in-stock tavara olikin out of stock ja saatavilla joskus syssymmällä. Vaihto vastaavaan onnistui sähköpostilla samana päivänä ja lisämaksu oli helppo hoitaa Paypalin kautta. Paketti tuli nopeasti, ei voi valittaa. Tilannen jatkossakin, mikäli hinta ja saatavuus kohtaa.
Pelkkää hyvää sanottavaa tähän asti. Keväällä tilasin rungon tuohon retkipyöräprojektiin. Toimitusaikaa lupasivat sivustolla 20 day or more. Tilausvahvistuksen jälkeen tuli arvioitu toimituspäivä sähköpostilla noin 3 viikon päähän. Sitten 3 viikon päästä täsmälleen tuona arvioituna päivänä kurvasi kuriiri pihaan runko kyydissään. Toisen paketin tilasin 19 päivä tätä kuuta ja se tilaus sisälsi yhden komponentin jolla tuo 2-7 day saatavuus. Tänään postiauto toi paketin phaan ja taas asiakas on tyytyväinen :) Nyt loman kunniaksi pyöränkasaushommiin...