Nykäisin uuden läppärin tulille. Vartti asennusta ja toinen päivitystä ja kaikki rokkaa. Onni on Vandraivi. Smo - vieläkö tarvii McbookProota?
Printable View
Nykäisin uuden läppärin tulille. Vartti asennusta ja toinen päivitystä ja kaikki rokkaa. Onni on Vandraivi. Smo - vieläkö tarvii McbookProota?
Vai kertooko ne ihan kyselemättä
Pari viikkoa sitten gravel-tapahtumassa ä yllätti, kun takanani samassa porukassa ajanut kaveri kertoi että häntä ammuttiin juuri jousipyssyllä. Onneksi ei tullut osumaa.
Hyvä kun varoitit. Eipä passaa viedä kypärää ullakkovarastoon. Nimittäin meillä on ampparipesä jossain kattorakenteissa -luultavasti katon tuuletusraossa. Sieltä ne tekkee atakkeja meijän huusholliin. Vessat ovat heijän ykkös väijypaikkoja. Eukko ei uskalla huussiin ilman sähköllä käyvää kärpäsläppää. Tulispa talavi ja -40 kelit. Näin olen kuullut huudeltavan meijän torpassa :)
Yllättävää pakkosinkulointia töistä kotiin, kun sähkövaihteiden akku oli päässyt loppumaan. Oli aika ankeaa, koko ajan väärä vaihde. En ymmärrä miten joku tekee tuota vapaaehtoisesti.
^ Tottumattomasta voi äkkiseltään tuntua tuolta, kun ei ole sinkulahermotusta eikä -lihaksia. Pakkosinkuloitu vaihdepyörä on kyllä myös vähän sama asia kuin ajaisi paksukylkisillä tubeless-renkailla sisureiden kanssa. Siinä saa kokea vaan molempien systeemien huonot puolet.
Jotkut tekee intervallejakin vapaaehtoisesti. Sinkulalla muun muassa sellaiset tarpeet hoituu kuin itsestään ja se tekee muutenkin ihmisestä paremman myös vaihdepyöräilijänä - sekä ajoteknisesti että kuntoilumielessä.
Yllätti jonkun älypään kaivama hyppyri/monttu Olarin cx-harjoitusradalla.
^ Täh? Mitä ajat takaa?
Ice Spiker Pro renkaiden asennusvaikeudet, ei meinaa asettua suoraan vaikka millä koittaa liukastaa. Täytyy vielä koittaa lämmöllä ja lisäliukasteella uudestaan[emoji16]
^Langattomat loistavat ja kyllä se akku varoittaa ajoissa ja voihan sitä ottaa vara-akku taskuun.
Yedi, viittaisitko omaan vai laitteiden ikään ;-)))
Taitaa olla yksi noin 60-luvun fillari, jonka vaihteet toimii edelleen ilman yhtää latauskertaa ja 80-luvulta pari fillaria, joiden vaihteet toimii ilman yhtään latauskertaa. Ei ole tarvinnut kalenterimerkintöjäkään eikä appien vahtaamista, jotta vaihteet toimii.
Myönnän kyllä, että tykkään mahdollisimman yksinkertaisesta ja pitkään toimivasta tekniikasta...
Nure; viittasin akun ikään. :)
Koira söi kaiken ruuan jo kolmatta kertaa peräkkäin. Vuoden ikäinen otus ja paino putos viitisen kiloa kun ei ruoka enää maittanut, nyt ehkä taas suunta ylöspäin.
'
(vaihteista sen verran, että pari lenkkiä sitten sähkövaihteet päätti pitkän alamäen lopuksi lopettaa toimintansa, kiva sitten vetää ylämäet suurimmalla vaihteella, mutta oma moka, mitäs en vaihtanut rävelin akkua parin viikon ajon jälkeen. Mutta läskissä on vaijerivetoiset, ja ihan heti en keksi yhtään syytä vaihtaa niitä patterivetoisiin)
^^ Itsellä toisessa mekaaninen XTR ja toisessa sähköinen XX1 ja ainoa mikä noissa kummassakin hyytynyt on lähinnä kuski. Ei kannata pelätä nyky tekniikkaa moisilla argumenteilla.
^mutta ehkä siksi ettei saa sitä uutta tekniikkaa säädettyä kohdalleen vaan joutuu laittamaan osat myyntiin :rolleyes:
Mielen ja kehon virkistykseksi (ja haastamiseksi). Mulla on nyt maantiepyörä, graveli, täysjäykkä maastopyörä ja viimeisenä tämä yksivaihteinen. Uuteen tutustuminen on aina innostavaa ja palaaminen tuttuun turvallista ja nostalgista -odotankin kevättä ja ekaa puhdasta maantielenkkiä.
Mulla on ikää noin 60 vuotta, että jos en nyt tee mitä haluan, niin koska sitten.
Ylämäkien runttaaminen onnistui hyvin, mutta suoralla vauhdin lisääminen loppui kuin seinään kun minun maksimikadenssi löytyi. Oli varmaan naurettavan näköistä sätkimistä :).
En tuomitse, itse en vaan oikein päässyt sinuiksi asian kanssa.
Amsterdamin uusi velodromi on tehty Kuhmo Oy:n suomalaisesta männystä. Kertoi LinkedIn.
2021 uudistettu velodromi. Radan päällyste on siperiansembraa. Eli Kuhmossa jalostettua Venäjällä kasvanutta puuta.
Yllätti taas kun katoin Peltsin lyhyttä hiihtojuttua. Selitti taas kuinka menee aluskerrasto litimäräksi kun päällä on vaan se kerrasto ja kuoritakki vaikka pakkasta on yli 20 astetta. Miksi joku pöljä hiihtää goretex- muovikalvotakilla kahdenkymmenen asteen pakkasessa?
Paikallisten autoilijoiden kyky jättää väistämisvelvollisuutensa huomioimatta, "vain" neljä autoa tuli viidensadan metrin matkalla kolmion takaa eteen, yhtä piti jo ihan oikesti väistääkin. Ja minä kun luulin kiertoliittymän olevan aika looginen risteysmuoto[emoji2369]
Toistakymmentä (vai montakohan siinä letkassa oli?) Himarsia kuskattiin puolalaisilla rekoilla kohti pohjoista tänään Nelostiellä. Kemijärvelleköhän menossa?
Kyllä varmaan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f...1-645f78d17e7d
Että maantiepyörän takakiekosta oli vanteen reunan kulumisvaroittimet kuluneet 99.99% olemattomiin->ostoksille siis! Edessä oli merkkiä jäljellä vaikka miten.
(että olin vielä talvella tehnyt takakiekkoon työlään laakeriremontin)
Jos piiki ei uppoa läpi kuluneimmasta kohtaa, niin kestää vielä
Piikillä tarkoitan puusepänkin käyttämää kalua, jolla menee pienellä voimalla loppuuajettu jarrupinta puhki
Poliisit möi varastettuja polkupyöriä jobbareille jotka ei maksa veroja.
Inseran sai 200€ ja vähän ajetun 900km kiekottoman täysjousto ep 8000 moottorilla 100€
Wolt-kuskiksi haluavia on jonossa 20 000 kappaletta! Tuntuisi, että niitä on jo muutenkin liikaa.
https://yle.fi/a/74-20120689
Kyllä moneen muuhunkin duuniin haluavia on varmasti paljon, mutta onko tarvetta niin sehän on ihan eri asia.
^Saman joskus olen kuullut sanottavan ja silloinkaan ei ollut jonoa. Toisaaltaan itsellä vahva veikkaus että tiettyihin töihin nykyiset nuoret eivät jonota kun jo kesäduunissa saadaan burnout. Odotetaan että lapsilisä loppuu ja päästään työkyvyttömyys eläkkeelle.