329€ juoksukaupasta. Alkaa olla hinta kohdillaan. Fenix 5 tulee kohtapuoliin niin tarjouksetkin paranee. https://www.juoksukauppa.fi/garmin-f...ed-108700.html
Printable View
329€ juoksukaupasta. Alkaa olla hinta kohdillaan. Fenix 5 tulee kohtapuoliin niin tarjouksetkin paranee. https://www.juoksukauppa.fi/garmin-f...ed-108700.html
Miten saan kelloon päivittymään uuden askeltavoitteen? Connect appin kautta tehny muutoksen ja koittanu synkata, mutta sitkeesti vaan kellossa näkyy vanha tavoite..
Mikähän mahtaa olla fenixissä vikana kun kadottaa yhteyden välillä stagesin wattikammen tehonmittauksen kans?
Watit tulee edge1000 normaalisti ja katkeilematta mutta fenixin mukaan oon välillä 5min 0wateilla vaikka kadenssi näyttää että oon pyöritelly.
Kellään kokemuksia tästä sovelluksesta garminin kelloissa?
https://apps.garmin.com/fi-FI/apps/2...c-57acc7ce4870
Eli dwmaps kyseessä, tuonne pystyy lataamaan gpx tiedoston ja seuraamaan sitten jälkeä kellon kautta.. Kuinkahan toimisi maastopyöräilyhommissa.
XXL:stä tänään Fenix 3 HR Silver hintaan 348,- Piti laittaa tilaukseen kun olen tuota jonkun aikaa kytännyt.
Juoksukaupassa 334€ HR malli, pitihän se nyt vihdoin ostaa pois.
Ja sieltähän tuli forerunner 235 eikä fenixiä. Achtung! Ja vaikka juoksukauppa.fi on suomenkielinen, niin palautuslomakkeen tietyt kohdat oli tanskaksi! No katsotaan tuleeko sieltä uutta tilalle, nettikaupassa ei ainakaan enää ollut silver mallia, josko tulisi safiiria. No minun tuurilla tuskin :(
Pikakyssäri...onko Fenix 3 HR ledisensorilla mitään virkaa, toimiiko, onko siitä mitään haittaa? Meinasin viimein ostaa ton kellon ja puntaroin C$700 titaanimallin ja C$650 HR kumirannekemallin välillä. Näissä olisi molemmissa safiirilinssi.
Ihan perusmalli olisi vain C$500, ilman safiiria...matalampi hinta houkuttaa.
Kannattaa aluksia lukea tätä ketjua ainakin muutama kk taaksepäin ja sitten lukea aikanakin dcrainmakerin arvostelu.
Itse en ole ainakaan huomannut, että tuosta HR-sensorista olisi ainakaan mitään haittaa. Joissakin lajeissa se toimii hyvin ja joissakin huonosti. Itsekin olen tarinoinut, noista tähän ketjuun jo aikaisemmin vähän laajemmin. Mullr itselle se korvaa sykevyön ehkä ~50% ajasta, mutta ei todellakaan riitä aina.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Jokos porukka on päivittänyt 4.30 versioon?
Itsellä meni kyllä lopullisesti fiilikset tähän kelloon. Korkeusmittavirhettä ollut toki alusta asti mutta nyt päivitys sai sen taas vetämään aivan minne sattuu. Samoin lämpötila näytti -50 - -30 astetta koko päivän...toimistossa.
Äsken kävin pikkaisen metsässä juoksentelemassa -> tallennus näyttää matkaksi 0.0km ja nousumetrejä reilu 30000. Lähtiessä kalibrointi korkeuden vielä manuaalisesti kohdalleen. Huoh. Kiva kello jossa pirusti ominaisuuksia. Kumpa vaan toimisi
Sent from my iPhone using Tapatalk
Huomenna pitäisi juosta HCR ja laite on käytönnössä tiiliskivi.
Vaihtaskohan Garmin tuon jollain välirahalla vitoseen?
DOA tämä on ollut ainakin omasta mielestä
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itse päivittelin tuohon tänään päivällä, eikä mulla kyllä mennyt itsellä tässä HR versiossa sensorit tuolla tavalla sekasin. Kotona ollessa korkeus on tosin vaeltanut hieman normaalia enemmän (joitan metrejä), mutta toisaalta myös ilmanpaine on nyt myös heitellyt, joten kellon voi olla vähän vaikea arpoa "todellinen" korkeus kohdilleen. Tämän päiväisen lenkin perusteella korkeus näyttää tallentuvan ihan normaalisti, kuten myös lämpötilat.
Ainakaan HR-version change login mukaan noihin sensoreihin ei ole tehty nyt muutoksia, mutta empä yhtään yllättyisi vaikka joku olisi niitäkin käynyt taas "hieman" sormeilemassa.
http://www8.garmin.com/support/downl...s.jsp?id=10012
Lainaus:
Changes made from version 4.20 to 4.30:
- Improved the accuracy of step counting while walking fast.
- Fixed an issue, where cadence settings in a workout were cut by half after being transferred to the device.
- Fixed an issue, where the stride length average was not being calculated correctly.
- Fixed a potential issue, where the device could crash if one were to change the dog tracker settings while an asset search was active.
- Fixed a potential issue, where one might see a large descent value when starting a Ski activity.
- Fixed an issue, where step goal updates on the Garmin Connect Mobile App were not syncing with device right away.
- Fixed a potential issue, where the device might lock up when in a XC Ski activity, Row or other paddling activities.
Mitä kannattaisi tehdä Fenix 3:lle josta lakkasi bluetooth toimimasta? Mikään kännykkä ei löydä laitetta. Pehmeä resetti on jo tehty, auttaako tehdasasetuksille palautus vai pitäisikö kiikuttaa huoltoon?
Kiva lukea näitä, kun oma on vasta tulossa. Toivottavasti se toimisi.
Niin monta resettiä tälle jo tehty että en enää pysy laskuissa :)
Kumma kyllä eilen kohti helsinkiä ajaessa laite hieman virkistyi.
Lämpötilat alkoi näyttämään järkeviä ja korkeuden sahaus lakkasi. Näytti kyllä edelleen täysin poskelleen mutta nousumetrit jne näytti ihan asiallisilta. Toki aikamoisella offsetilla :)
Sent from my iPad using Tapatalk
Ainakin Fenix 3 HR kellon kanssa reittien siirtäminen toimii joko:
- GC:n nettisivulla suunnittelu -> GC:n mobiili appi -> Josta BT:n yli kelloon
- Tietokoneella esim. basecampissa suunnittelu -> USB-piuhaa pitkin kelloon.
Tuon dwMAPsin ideana taitaa olla se, että reitttejä pystyy vapaammin hakemaan/suunnittelemaan suoraan kännykällä, josta ne saa sitten tiputettua suoraan kellon dwMAPsiin. Pitänee testailla tuota tarkemmin, vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.
Olisi muuten ihan pirun hienoa, jos Garminin omassa GC-mobiilisovelluksessa voisi suunnitella edes yksinkertaisia reittejä vaikkapa OSM-karttojen päälle. Tämä olisi todella hyödyllinen, mm. pidemmilä reissuilla, kun teltassa piiretelee seuraavan päivän etappia. Pitänee testata jos tuo dwMAPs paikkaisi juuri tätä puutetta.
p.s. Mulla toimii edelleen kaikki sensorit ja ominaisuudet ihan täsmällisestä tän 4.30 version kanssa, joten ei tämä nyt ihan täysin mädältä vaikuta.
Testailin tuota dwMAPsia nopeasti, mutta eipä se nyt juuri vakuuttanut. Kyseessä onkin applikaatio-tyyppinen sovellus, joten data screenejä ei pysty muokkamaan tämä appin sisällä haluamakseen. Käytännössä tuo dwMAPsi näyttää kartta muutamassa eri muodossa sekä treeninin perustiedot, mutta itse jäin kaipaamaan omia data screen -näkymä, jotka olen asettanut kelloon treeni kohtaisesti.
Tuosta vois olla hyötyä, jos kyseessä olisi data field -tyyppinen IQ sovellus, mutta tuollaisenaan en kyllä oikein keksi tuolle käyttöä. Rettien siirtäminen onnistui kyllä todella kätevästi https://dynamic.watch/ sivun kautta, muta tällaisenaan tämä ei ole minulle itselle kovin toimiva ratkaisu. Pitänee kuitenkin jättää tuo kelloon, jo vaikka joskus reissuun päällä tulee tarvetta tuolle ad hoc reitin suunnittelulle.
Mullakin korkeusmittari sekaisin. Tämä mun office oli eilen -250 arvossa koko päivän, nyt tänään -350. Tosin näköjään työmatkan ajalta kyllä mittaus oli toiminut ylös/alas about normaalisti, tuo taso vain on sen 400m tms liian alhainen kokoajan.
^^En tiedä, mutta siis aamulla autolla duuniin tullessa korkeus vaihteli normaalisti ajon aikana välillä kotiovi-työpaikanovi mutta kokoajan on silti muutaman sata metriä väärässä arvot.
Tottakai ne on paineistettuja, jos on ilmastointi. Ja vaikkei ole ilmastointia, niin kyllä sisällä on eri paine kuin ulkona. Avaa ikkunaa ja totea itse, että siitä tulee ilmaa sisään tai menee ulos.
edit: ja se barometrihän pitää itse synkronoida silloin tällöin (aina kun sää muuttuu eli käytännössä joka päivä, jos haluaa tarkan korkeuslukeman). Kello määrittää korkeuden paineen ja lämpötilan avulla. Ilmanpaine riippuu lämpötilasta, eli jos sisällä ja ulkona olisi sama paine, niin pitäisi kai olla sama lämpötilakin(?)