Ei ole F5 noissa kuvissa.
Printable View
Joo eri runko ja eri keula. F5 on alumiinirunko ja alukeula, toi kuvien pyörä oli muovia.
Mutta mä mittailin että kyl takahaarukkaan pitäis mahtua ihan ookoo ja keulaankin ihan minimivaroilla korkeussuunnassa. Siinä kun on se ihmeellinen "lisätuki" joka ei kyllä mitään tue ku lokasuojan kiinnikkeeks käy korkeintaan.
No ajetaan ensin sileeks noi parturinatsit ja mietitään sit talveks niitä bud lou renkaita kun sellaiset tossa nastoitettuna odottaa.
Millaisia lokareita olette virittäneet Farley 5:een eteen?
Geometriat ovat samat noilla pyörillä, joten suuri todennäköisyys on, että sopii Bud/Lou myös F5 alle.
SKS Fatboard voi olla yksi vaihtoehto lokasuojaksi, toki takalokari tulee samaan kauppaan. Omat on vielä Postissa, mutta voin kertoa kokemuksia ensi viikolla.
Etuhaarukan rakenne näkyy esim. alla olevassa kuvassa. Tuohon saa siis Grand D.A.D.:n asennettua? Liikkeen myyjä nimittäin epäili sitä.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08...87e1c4e8fa.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...5d85e52bde.jpg
Hyvin saa asennettua [emoji106]
Lähetetty minun LG-D855 laitteesta Tapatalkilla
9.6:n geotauluja olen ihmetellyt, onko 17.5":ssä todella matalampi standover kuin 15.5":ssä?? Varsinkin jos näin, niin 177/83 mittaiselle 17.5" lienee oikean kokoinen?
Kuulostaa erikoiselle, tosin noissa vaakaputki on kaikkea muuta kuin vaaka, että saa kait siitä mitattua sellaisen korkeuden kuin haluaa.
Jokatapauksessa hyvin pitkälti samoilla pituusmitoilla mä otin 19,5" kokoisen farley 5 ja suunnilleen samanpituisella kaverilla on 17,5" kokoinen F5 ja molempien mielestä toi isompi on parempi. Se 15,5" kokoinen on pakko olla ihan superpieni.
Mitä mieltä F5:sen omistajat ovat orkkispenkistä? Itellä alkaa hieman ahterissa tuntua kun parituntia ajaa maastossa, pitäs koittaa jotain toista ja pehmustehousuilla ajan.
http://www.singletracks.com/blog/mtb...the-farley-ex/ täpäriläskiextraplussamonsteri.
Itellä orgispenkki vaihtui saman mallin pykälän parempaan ja leveämpään penkkiin. evoke 1.5->evoke 2.0
Uusi vapaaratas tulee takuuseen farleyhyn. Onko kukaan vaihdellu nuita, tarviiko jotain spesiaalityökalua? Sramin pakanhan saa irti normi pakka-avaimella?
^ vetäsemällä irtoaa ei tarvi työkaluja. Edit siis vapaaratas irtoaa näin. Sramin pakasta ei tieto miten irtoaa. Talvella hommattuihin jackalopen kiekkoihin vaihdoin shimanon vapaa rattaan vain.
Kai ne siellä liikkeessä sen takuuseen vaihtaakin?
Ovat ilmeisesti sössineet 15.5" ja 17.5" standover-mitat päittäin, eli 15.5" pitäisi olla 75.0 cm ja 17.5" 76.4 cm. Nyt tämä juuri vanhaksi jäänyt versio (2016) :) 9.6:sta lähtisi aika edulliseen 2250 € hintaan. Enää pitää löytää kanttia painaa ostonappulaa...
Ei toi hinta enään kanttia vaadi, jos 9.6 oikeasti on ostamassa. 17.5" on sinulle ehdottomasti oikea koko.
Minä tuossa vajaa kuukausi sitten mietin, mutta 2750€ hinta ja 27.5" vanteet. Ostatti Duden, no oikeen mieleinen on ollut ja M koko osui siinä paremmin omaan makuin, kuin Farleyn M tai L. Olisin silti luultavasti kallistunut L koon 9.6 tuohon rahaan silloin.
Hupikulma (Fun-corner.de) tarjoaa tuohon hintaan. Lähtöhinta 2999 €, josta 500 € alennus. Pyörän kun laittaa koriin, niin tulee vielä -5% Fatbike alennus 249.90€. Tavallista parempi VIIDEN prosentin alennus! ;) En tiedä onko jossain kohtaa joku bugi (muukin kuin tuo prosenttilasku), mutta kun kysyin mailitse tarjousta pyörästä ja polkimista, niin tarjottiin yhteishintaan 2449 €. Suoraan nettikaupan hinnoilla maksettavaa jäi 2334 €. Ei paha. Painoin siis rohkeasti (vaimon matkustellessa) osta-nappulaa!
Näyttää olevan Trekin Suomi sivuillakin 9.6 ja 9 tarjous 2699€ http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/po...p/1068000-2016 .
Siitäkin, jos saa sen 15% vielä jälleenmyyjiltä, niin ollaan lähellä. Noita oli paljon jäljellä Trekillä, kun kyselin, että ei ihme, että poistavat niitä, kun uudet painaa jo Elokuussa päälle ja uuden 9.6 hinta on 2799$, jos vaikka on euroina sama. No Fun cornerilla ainakin on. http://www.fun-corner.de/en/suche?co...submit_search=
^10% lisä alen saa vissiin vielä 3 päivää fatbikeistä.
Siinähän sitä olisi sopivaan hintaan hyvä läskipyörä, mutta harmi kun nuo vanhat 26" nastarenkaat ei siihen sovi. Kuitenkin aika paljon rahaa kiinni niissä. Melkein tekisi mieli käydä potkimassa renkaita. Ei sinänsä jää jostain satasesta kiinni vaikka pyörän ostaisi paikallisesta pyöräliikkeestäkin.
Onko tuollainen 27.5" kapea läskirengas enää niin hyvä lumella mitä 26" 4.7-4.8" rengas? Vai saisko tuohon samaan hintaan jotenkin vaihdettua 26" vanteen ja kumin mukaan?
Moni ajoi oikein tyytyväisenä talven läpi noilla orggis renkailla. Runkoon kyllä mahtuu leveääkin.
Käy ihmeessä koeajolla ?
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
^^Kovilla talvi poluilla toimii kaposempikin. Sitten, kun kelit sössööntyy saatetaan kysytään leveää/järeämpää kumia. Kesä kivikko/juurakko polut saattaa kaivata enemmän ilmatilaa. Nämä on niitä kuuluisia maku-asiota. -17 9.6-> malleissa on 27.5"/4.5" tämä IMO parempi, mutta nehän voi parilla sataa päivittää -16 malliinkin, kun tulee saataville.
Osa on myynyt F-torilla Farleyn kumit/vanteet noin 500€ pois ja ostanut 26" vanteet tilalle, nyt kun isommat 27.5" kumit tulee en itse möisi. Toiseksi 26", jos kokee tarvitsevan.
Aiai, ei olis pitänyt tätäkään lukea, olen niin herkkä syttymään uusien vehkeitten hommaamiseen:) Eihän tuossa nykyisessä(Dude) varsinaisesti mitään vikaakaan ole jos väriä ei lasketa mukaan!
Mitä etua on haettu 27,5 kiekoilla? Mullahan jäisi Dudesta(jos myisin) 26" MCarbon kiekot jotka sopis suoraan Trekkiin joten olis erilaisia kumejakin mitä käyttää.
^Menee helpommin esteiden yli. Sen huomaa jo hyvin, kun vaihtaa 4" - 4.8" 26" vanteilla. Painava settihän tuo on kiekot 3 kiloo ja kumit 1.3kg luokkaa, kun Duden orkkikset 2250g ja kumit 1.1kg. Isoillakin JJ ollaan paljon alle. Niin paljon, kun Duden vihreää on mollittu, niin minusta se näyttää nykyään ihan hyvältä.