Voi rähmä! Hakkasin puita niin innoissani, et unohin ajankulun. Lähen täst tuleen ja seuraan teen jälkee sit jonneki.
Printable View
Voi rähmä! Hakkasin puita niin innoissani, et unohin ajankulun. Lähen täst tuleen ja seuraan teen jälkee sit jonneki.
Kävin tänään Palomäessä vähän flunssan jälkeen kattelemassa, siellä oli läskin jäljet, liekkö Kapu käynyt. Mää voisin Mutanaama Sunnuntaina lähtee, just sain nastat litkutettua alle. Mihin tuun?
Sompiontie 13. Tää on nippa nappa vantaan puolella. SE-Mäkisen kohdalla vanhan tien toisella puolella syväojan kyläpahanen
nro on 050viisnolyks4o3o
Selviäisköhän siellä läskillä ilman nastoja.. Onko lumen alla miten jäätä? Ei ole pariin viikkoon tullut ajeltua joten vähän hakusessa polkujen kunto..
Ainaskii motoura Mäntyslosta Syväojan suuntaan on paha. Muutamassa paikassa valumisvesiä jäätynyt koko uran leveydeltä niin että kiertäminenkin pyörää kantaen on hankalaa. Ny kaik' lumen alla niin olkaahan varovaisia! Jos on ihanan sileä ja helpon näköinen spotti niin luultavimmatusti se on ansa.
Ei niist nastoist haittaa oo, mut mä ainaski lähen ilman nastoi. Ottaa vaa sit iisisti. Eikä Syväojal kai oo ku loivii alamäkii?
Mä ehkä tulen moikkaamaan teitä Mutanaaman pihaan. Katsotaan jatkot siitä tulenko ankkuriksi vai omille poluille.
En kerkeä mukaan
Täytyy vähän peruuttaa. Siitä tänään aamusta ajelin eikä ollut onkelmaa. Liekkö lumi tahmauttanut jään tai jtkn :) Mönkkäriura Vanhalta 3-tieltä oli helpompi kuin kesällä. Iisoja lätäköitä jotka on helppo ajaa kunhan jättää turhat kevätjuhlaliikkeet pois ja menee vain ihan suoraan.
Pari aikaa sitten bongasin uutta ajettavaa Mäntysaloseuran laavun lähistöllä. Olis vähän polkukeijuilua niin vielä paranee. Nyt rohkeana ajelin ojia. Välillä ritinä säikäytti, mutta kantoi silti. http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...377683&lang=fi
No mä jo hetken mietin, notta kuka läskillä ja syväojalla :)
Dänks kaikille ajoseurasta, mulla kilsat loppujen lopuksi karvan päälle 13 :), mutta silti tuntee ajaneensa.
Jeps, kiitti kaikille tasapuolisest ajoseurast ja Mutikselle spesiaalitänksit kaffeest ja tekniikkaoppitunnist. Ilmaa riitti hyvin kotia saakka, joten iha hyvält vaikuttaa :rolleyes:
Ollos hyvä. Käyn ens viikolla hakemassa bead sealanttia jostain rengasliikkeestä, niin voidaan fiksata toi vähän paremmin. Ei nyt ihan 100% luotto tuohon ole, ja samalla vois tehdä teippauksenkin kerralla siistiksi
Jesh kiitoksia täältäkin ja Mutanaamalle erityis kiitos kahvista. Keskiviikko olis vapaapäivä, oisko silloin jotain ajojuttuja?
Vahva ehkä keskiviikolle. Jos toteutuu niin mun lähtö on pauttia 09.30 Mänkkäristä.
Kiitos safarinjohtaja Mutikselle lenkistä ja tarjoilusta. Ajoseurakin oli silkkaa eliittiä!
Keskiviikon ehkäily vahvistuu. Toni kattoi äskön mua silmiin telkkarissa ja lupasi että ke ja to on hrrrrrr-kylmää. Mää niin vilukissa et alle -10 alkaa tuntua jo oikeasti pahalta. Seuraillaan tilanteita.
Joo -18 lupailee Ke aamuksi.
Tänään oli lenkillä kuumottava välikohtaus. Ajattelin oikaista Mäntysalon pellon laidalta pienen peltokaistaleen läpi sähkölinjoille. Keskellä peltoa oli vanhempi mies lastaamassa puita traktorinsa peräkärryyn. Paikka: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...377131&lang=fi. Olin ajamassa miehen ohi, kun hän huomasi minut ja nappasi pyörästä kiinni. Käski nousemaan pyörän selästä ja palaamaan takaisin. Läksytti, että ei ole mitään asiaa toisten pelloille ja vetää turpiin, jos vielä näkee minut siellä. Pahoittelin ja kerroin luulleeni, että talvella on ihan ok pyöräillä satunnisesti pellon läpi. Eihän siitä mitään vauriota pitäisi pellolle syntyä. Että kannattaa varoa, miehellä tuntui olevan ns. liipasin herkässä.
Tuossa ei nyt vaikuta olevan kaikki intiaanit kanootissa. Koskaan kukaan missään ikinä ole talvella valitellut, jos pellossa ajetaan.
Ah tämä aihe on aina niin ihana, mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Tuossa on lyhyt kokoava teksti oikeuksista: http://www.ym.fi/download/noname/%7B...8E544%7D/57648
Tuolla seisoo: "Viljelyksessä olevilla pelloilla ja muilla vastaavilla alueilla ei saa liikkua, koska siitä voi aiheutua vahinkoa. Talvella pellon yli voi kulkea."
Onkohan tämä herra ollut sama kaveri joka asuu tuossa yläpuolella 'Mattila' tekstin peltojen oikeassa reunassa..
Ei muuta kuin syyte vapaudenriistosta, jos estänyt sinun liikkumisen kiinnipitämällä (<-- nyt ei sitten saa ottaa tosissaan tätä, iso lataus huumoria tähän kylkeen).
Oon tavannut saman ukon. Sanoi vetävänsä turpiin jos vielä näkee mut latonsa lähellä. Aika iso mies niin että en painissa pärjäisi. Mopopojat on hälle paljon riesaa ehkä aiheuttaneet ja on kestokireällä pinna. Pellon toiseen reunaan hää on raahaillut puita polun tukkeeksi. Säälittävä ihminen.
Ei olis tosiaan tullu mieleenkään ryhtyä käsirysyyn herran kanssa. Sen verran isot oli raamit. Sinänsä jo väkivallalla uhkaamisesta voisi ilmoittaa poliisille. Osoitti vielä nyrkillä leukaan ja sanoi "vetävänsä tohon", jos vielä näkee mut pellollansa. Vähän harmittaa, että vaikka mies on asiassa väärässä, taidan kiertää paikan jatkossa, kun ei turpiin saaminen napostele.
[offtopic]
Käydääs joukolla ottamassa selkään, voidaan silti huudella täällä, että oltiin oikeassa ;)
[/offtopic]
Mukana. Milloin mennään? Ostin just cittarista 3€ bambumikälietekokuitukypärämyssyn, se päässä on hyvä ottaa pataan.
Kuutio tuli eilen kotiin kuutiokorjaamolta ja tämän aamun parituntisen jälkeen rullaa mukavasti. Mitenkäs tuossa maanantaina alkuillasta olisi porukalla intressiä lähteä johonkin Klaukkalan suunnalle ajelemaan. Pääsisin itse viimeinkin kokeilemaan miten tuo uusi lamppu valaisee maastossa.