Joo, itsellä ei ollut kun ekaa kertaa vietiin. Sen jälkeen hommasin het vakuutukset kuntoon! Seuraavan kohalla ei sitten niin korpee kun saa uutta tilalle eikä tartte alkaa nollasta taas säästelemään.
Printable View
Joo, itsellä ei ollut kun ekaa kertaa vietiin. Sen jälkeen hommasin het vakuutukset kuntoon! Seuraavan kohalla ei sitten niin korpee kun saa uutta tilalle eikä tartte alkaa nollasta taas säästelemään.
Jep, soitin Falcille, mutta ottavat vain (ilm. korttien) sulkuja nyt ja vasta arkena toimii näiden juttujen kirjaaminen.
Mulla on cyclo kotona, mutta toista ei kertakaikkiaan mahdu, joten pakko säilyttää varastossa. Sieltä ei ihme kyllä ole kai pyöriä minun aikana viety, vaikka jopa 3 krt alavarastoihin murtautuivat ja saivat niin rauhassa touhuta, että irroittivat lekalla lukot joka komerosta ja tyhjensivät ne. Nyt on koodilukot niin ei ihan yhtä helposti olevinaan pääse, mutta mikäpä päättäväistä varasta estäisi.
Ulos jätän lukittuna pyöriä vain lyhyiksi ajoiksi, kaupassa käynnin, syömisen tms ajaksi, mutta jos siellä on varkaat valmiina bostaamassa milloin pyörä tulee sopivasti pihaan niin eipä siinä lukot auta. Uskon, että tämä oli suunniteltu juttu, sillä se oli pihassa niin lyhyen aikaa, ettei muuten mahdollista, että varkaat "sattuvat" paikalle juuri silloin. Ehkä joku, joka asuu lähistöllä ja hoksannut, että tossa ois kiva varastettava. En tiedä, mutta uskoisin näin, sillä aika oli tosi lyhyt. annoin koiralle ruoan, söin ja vaihdoin treenikamat.
Miksihän ihmeessä ne sen hajotetun lukonkin ovat vieneet?
Ei jää sormenjälkiä...
Ainiin, joo kai siihen tulee sorminkin koskettua. Miten muuten käytännössä vakuutusyhtiölle todistetaan, että pyörä oli lukittu, jos ei ole enää pyörää, eikä lukkoa?
Voin kertoa, se riittää kun sanoo. Vakuutuyhtiötä ei kiinnosta paskanvertaa, pyöriä varastetaan paljon ja sinun fillari on yksi niiden joukossa.
Joo, voi olla. Lienee aika perusmenoa niille.
Pitää kyllä miettiä pitäisikö toistaiseksi luopua cyclosta, jotta saisi sen korvaushärvelin sitten sisälle ainakin pitemmiksi säilytysajoiksi. Ei sekään satavarma tapa ole, sillä sisälläkin säilytettäviä pyöriä jätetään välillä lukittuna myös kauppojen eteen ym, mikä nyt vaan on tarpeellista välillä. Ei se auta kai nykyään kun lukita pyörä mahd. turvalliseen paikkaan aina ja hommata vakuutuksellinen pyörä. Ainakaan minun tuloillani ei muuten uusia pyöriä varastettujen tilalle hommata.
No ei taida kyllä varkaat avaimilla aukoa lukkoja. eiköhän niillä ole ihan muunlaiset avausvälineet niihin. :D Milläs avaimella ne minun lukkoni avaisivat?
Muoks. sekava pääni tajusi vasta nyt, että tarkoittanet, että avaimilla todistetaan vakuutusyhtiölle, joo, no ne on onneksi tallessa.
Itselläni ainakin aiemmassa tapauksessa vaativat vain, että molemmat avaimet ovat tallessa. Nykyään fillarissa tämä käytössä. Lisäksi löytyy vielä vaijerilukko mukaan, jos oikein luottamuspula iskee.
Voi hyvin olla, ettei niitä kiinnosta edes pyytää mitään. Multa kerran varastettu jotain reissussa, viimekesänä kamera ja kävin Malagan poliisiasemalla tekemäs rikosilmoituksen heti ja kaikki paprut talteen, eikä niitä lopulta edes tarvittu kun korvaus tuli muutenkin.
Voi olla, että jos niitä varkauksia osuu saman ihmisen kohdalle kovin tiuhaan niin vaativat tarkempia selvityksiä, mutta esim minä en ole ikinä joutunut matkavakuutustani käyttämään ennen viimekesää.
Mä en näe järkeä liian montaa tai överi-isoa lukkoa kuskata mukana kun liikenteessä. Kauheita rohjakkeita kantaa ja jos varas on päättänyt sen pyörän viedä se vie sen siitä huolimatta. Siksi ehkä kuitenkin parempi hommata vain esim tavallinen u-lukko reissuja varten ja yöksi, jos kellarissa, u-lukko + vaijerilukko tms
Esim noihin runkokokoihin, mitä itse käytän ei saa runkoon kiinnikkeitä, joten voit kiinnittää ajaessa sen lukon korkeintaan ohjaustankoon tai sitten roudaat sitä repussa.
Tuontakia pitää olla erikseen harraste ja kauppapyörät.
Laiskana mulla salin eessä Abusin järee lukko vakkariin. Siellä se on valmiina. Duuniin oon kans vieny lukon. Oon niin autisti et ei tuu ex-temporena jätettyä mihkään.
Pitkäaikaiseen pyörävarastosäilytykseen on noin viiden kilon ketjulukko ja normaaliasiointiin on edullinen, mutta tavallista paksumpi vaijerilukko. Ei niitä kukaan vie ja olen aika varma että perusnisti ei saa tuota voimapihdeilläkään poikki. Ei ne ole mitkään jeesustyökalut jotka katkoo mitä vaan. Joutuu olee riski äijä ja jos se äijä löytyy niin se on selvästi ansainnu mun filon.
Vakuutuksista massit kotiin. Kai siinä hyvän tappion tekee kuitenkin, mutta onpahan syy hommata uus tsygä.
Ei noita nykyajan U-Lukkoja pisteta palasiksi millään voimapihdeillä. Noi munkin U-Lukot on kumpikin sellaisia, että niiden murtamiseen tarvitaan rälläkkä ja niin kuin kaikki tietää rälläkästä lähtee hemmetin moinen ääni. Aika varas täytyy olla jos rupeaa päiväs aikaan vilkkaasti liikennoidyllä kadulla vetelemään lukkoa auki rälläkällä. Tuo rälläkkä olisi saanu jäädä kyllä keksimättä aikoinaan pitää sellaista meteliä, että alta pois. Itsellä ne lukot kulkee joko repussa tai sitten ohjaustangon kummallakin puolen. Ei edes häiritse ajossa mitenkään pitää niitä ohjaustangolla.
Joo, kyllä se lienee paras tuo U-lukko hommata, ei sitä kovin helposti päivällä viedä. En tosin luota siihen, ettei varkailla olisi senkin varalle joku jippo päiväksikin, mutta parempi on kuin paksuinkaan vaijeri. vaijerit katkaisee, paksuimmatkin muutamassa kymmenessä sekunnissa, max.
mut siis jos yötä miettii niin jos voi lekalla hakata lukot ja saranat paskaksi kellarissa niin voi siellä varmasti käyttää yhteen lukkoon rälläkkääkin.
En oo keksiny mitenkä ripustais ton vaijerilukon (ei mikään pitkä, pelkkä ympyrä vaan) pyörään ilman että se rikkois maalipintaan, joten pidän sitä kaulan ympärillä. Ajatella, jos se jäis onnettomuudessa johki kiinni. Se on muuten pää irti.
Nykyisin taitaa olla hydraulisia leikkureitakin jo olemassa, niillähän katkeaa sitten jo aika järeekin tavara. Meinaan että voi olla ihan rimpula kaveri asialla ja silti saa paksun touvin poikki helposti.
Lukon saa aika kätevästi kun poikkiputken alapuolisen putken alta, ihan ohjaustangon päästä pujottaa ja sitten ala- ja yläkautta ohjaustangon yli. Minulla ylsi lyhyempikin lukko näin juuri ja juuri ja jäi silleen sopivasti, ettei mahtunut heilumaan.
Itsellä käytössä reilun kilon painoinen Kryptoniten KryptoLok series 2 Standard - U-lukko ja siihen lukon mukana Kryptoniten KryptoFlex-teräsvaijeri. Pääasiallinen pyörä Canyon Nerve ES 6 on vuosimallia 2008 eli sen verran vanha ettei pyörän varkaustapauksessa korvata yhtään mitään. Fillarissa on pikalinkut korvattu linkulla jonka saa auki vain 6kulma-avaimella jossa on reikä keskellä, joten satula ja renkaat eivät lähde perus sekakäyttäjän matkaan, ellei löydy sopivaa avainta.
Pisin aika mitä uskallan aiemmin mainitusta huolimatta pitää esim kaupan edessä on 15 minuuttia ja silloinkin pysyvään tolppaan kiinnitettynä. Muuten pyörä viihtyy olohuoneessa.
Syyskuussa tulee läski ja sillekin löytyy paikka olohuoneesta. En ole tässä talossa ainoa joka säilyttää pyöräänsä asunnossa. Terveiset sille hiilikuitu Ibis Mojon omistajalle Yliopistonkadulla ; ) Onneksi asun toisessa kerroksessa joten se pyörän kantaminen ei ole iso juttu, verrattuna aikaan jolloin tyttöystävä asui viidennessä kerroksessa ja vanhassa talossa pyörä ei mahtunut hissiin.
Onhan esim. palokunnalla oikeat työkalut, mutta ne on massiiviset ja huomiota herättävät. En tiedä onko rosvoilla jo tommosia kannettavia malleja ja mitenkä hyvin ne puree? Luulis että jos siinä on kahden miehen voimat takana niin joka rosvolla olis takataskussa aina mukana. Osoittaa vain pyörää ja vie pois.
Aflakorppi, hyvä että muistutat korvauksen pienenemisestä vuosien myötä. Vanhasta tavarasta ei kannata maksaa uuden vakuutusmaksua.
Mä luulen, että ihan perus u-lukko on riittävä, sillä niitä ei saa noin vaan rikki ja jos varas saa sen rikki siinä kaupan edessä, sillä on sitten semmonen väline jolla aukeaa mikä vain u-lukko, vaijerilla tai ilman. Ymmärrän silti erittäin hyvin miksi on monen mielestä helpompi rauhallisemmin mielin käydä kaupassa jos lukko super tukeva
korvauspyörä pitäisi ostaa samasta liikkeestä kuin tuo, mutta mitä jos niillä ei ole kokoja? Ei kai sitä joudu niin kauan odottamaan, että seuraavat tulevat ties milloin?
Tällä https://www.karkkainen.com/verkkokau...-ketjuleikkuri leikkurilla pitäisi katketa 4 - 16mm paksu ketju. Tuohan ei fyysisesti kovin iso kooltaan ole. Ja juu, ne palomiesten käyttämät on sitten ihan eri kaliberisia laitteita.
Joo ne lukot on ihan pelkästään sitä varten, että on rauhallisempi mieli ja ettei nyt ihan jonkun juopon mielijohteesta lähde mukaan. Siihen ns. "hyvään" lukkoon on turha rahojaan hassata...jos joku oikeasti haluaa pyörän viedä niin kovinkaan kummoisia työkaluja ei tarvita, että saa lukot poikki. Tavallisilla pulttisaksilla tekee jo paljon.