Lainaus:
Tufo
Osta jotkut täällä suositellut 25 mm. Ja pumppu jolla saat niihin sellaisen 7–9 bar jos olet normaalipainoinen.Lainaus:
21 mm
Printable View
Olen tavannut tehdä samaa, aina silloin tällöin pikaliimaa vekkeihin niin eivät ainakaan repeä enempää. Mutta toisaalta on tullut ajateltua asiaa myös siltä kantilta, että jos kovaksi kuivuva liima ei vulkanoidu kumiin tehokkaasti, se voi periaatteessa kuivua "kivensiruksi" renkaaseen ja sitten aiheuttaa juuri niitä ongelmia joita alunperin yritettiin torjua. Että ehkä sillä on merkitystä minkälaista liimaa käyttää, mutten osaa yhtään sanoa mikä olisi paras.
Onkos arvon foorumilaisilla hajua, mistä sprinttereitä saisi tällä hetkellä edukkaimmin. 36e tais olla Bike24:ssa. Jos vetelis perinteiseen tyyliin kisat competitionilla ja muut ajot sprinnttereillä. Revosealia edelleen luikku sisällä. Kisan jälkeen saa sitten compet jäädä käyttöön ja kevät vedellään viime vuoden varastolla :D
Bike24:ssa hinta on muuten 34,90€. Hintatakuu pitää huolta siitä, että kilpailu tyrehtyy. Esim.
https://www.bike-components.de/de/Co...chreifen-p655/
https://www.rosebikes.de/artikel/con...fen/aid:158948
Siinä se.
Tohon liima-asiaan sen verran että eikö Cascon Liquisole ole enää mitään? Muutama vuosi sitten se oli kaiken maailman renkaan korjauksiin The Liima josta täälläkin vouhotettiin vähän joka rengastopicissa.
Mulla on myös hyviä kokemuksia Contin Sprinter tuubeista, edessä olen käyttänyt pääosin perus sprintteriä (22mm) ja takana Sprinterin Gatorskin-versiota (22mm), joka on mitattuna tosin lähes 25mm leveä.
Täksi kesäksi otin taakse perus Sprintterin 25mm kokoisena, kun niitä oli tullut myyntiin. Rengasrikkoja ei ole tullut näiden kanssa vielä yhtään, vaikka renkaita olen nyt kuluttanut loppuun 3 tai 4 kpl. Mielestäni tosin tuo perus sprintteri on siinä mielessä parempi, että siitä on tuo blackchili-kumi, mikä kerää mielestäni vähemmän kiviä ja viiltoja itseensä kuin tuo Gatorskin-versio. Lisäksi mun fiilis on se, että tuo blackchili kestää enemmän kilometrejä.
Takana oleva gatorskin rupeaa olemaan nyt aika lopussa, joten tuuttasin sinne kevään ajoihin nyt esimmäistä kertaa litku valmiiksi, muuten mukana on kulkenut vain CO2-patruuna ja notubesin pikkupullo (+ varatuubi).
Luulempa, että tuosta 25mm + 22mm sprinter kombosta tulee oma uusi suosikkini. Avokeikkoja ei ole nyt ajossa enää oleenkaan, sen verran mukavasti näiden tuubien kanssa on pärjännyt, että näillä menee nykyisin kaikki maantieajot. Mitään kisoja tms. en aja, mutta kyllä näiden hiilarituubikeikkojen kanssa on fiilis, mukavuus ja nopeus niin kohdallaan, että niiden kanssa on kiva nauttia koko kesä.
Onko muuten olemassa jotain todella kevyttä ja fiksun hintaista tuubia varatuubiksi. Tufolla on jotain versioita, mutta niiden hinnat on aika törkeitä 60-70€.
Aikaisemmin tullu teipattua tuubit, mutta nykyiset tuubit liimattu ja rupes mietityttää toi varatuubin kanto lenkeillä. Kerkeääkö tuollaisen valmiiksi voidellun tuubin liima reagoimaan ollenkaan vanteen liimoihin jos muutamaa minuuttia enempää ei anna kuivumisaikaa vai pysyykö rengas lähinnä paikoillaan vain rengaspaineilla?
Minulla tuli ensimmäinen tuubirengasrikko pari viikkoa sitten ja tietysti koko lailla pahimpaan hetkeen. Monta tuntia oli tullut kaatamalla kylmää vettä ja oltiin aivan jäässä. Siis totaalisen jäässä. Juuri ennen takarenkaan repeämistä ajattelin, etten välttämättä selviä perille kun olin niin jäässä. Samassa kaatosateessa nopeasti uusi tilalle ja patruunasta ilmaa sisään.
Hyvin kesti paikoillaan vuoristolaskutkin vaikka painetta oli kämpillä mitattuna vain 1,9bar. Revennyt rengas oli teipattu ja varatuubiin olin syksyllä laittanut liiman valmiiksi. Ja itsekin lämpenin kyllä seuraavan päivän helteessä.
Kuinka leveä tuubirengas istuu optimaalisesti 23mm leveällä vanteella, vai onko kysymys tuubien kohdalla ylipäänsä relevantti? Kyselen tyhmiä, koska arvon Contin 22 ja 25 millisten mallien välillä, ja aiempaa kokemusta on vain avokiekoista ja -renkaista.
Otat 25 mm joka tapauksessa niin ei oo väliä. Alle 24 mm ei kannata ajaa missään koskaan.
22mm sprintteriä ollu tommosella vanteella ja hyvin on istunut. Tulee donitsiefektiä, jos otat leveämpää contia 23mm vanteelle. On kokeiltu ihan henkilökohtaisesti ja harmiteltu jälkeenpäin, ettei tullut vaan rohkeasti otettua kahta kapeampaa. Varatuubiin mäkin oon läästrinyt liimaa, vaikka teipillä muuten ne kiinnittelenkin.Lainaus:
Otat 25 mm joka tapauksessa niin ei oo väliä. Alle 24 mm ei kannata ajaa missään koskaan.
Huomasin juuri, että contin attack/force setti vaatisi kohta vaihtoa ja mietiskelen mitkä seuraaviksi tuubeiksi. Tekisi ehkä mieli koittaa jotain latexi sisurillista eli esim corsa cx:ää, mutta olisiko jollakin jotain suosituksia heittää? Ajot vai hyvällä kelillä ja leveyttä saa olla 25mm. Zippin 303 kiekoille tulossa.
Uudet Vittorian graphene+ on olleet kyllä hemmettin hyvät. Ainoa miinus hinnasta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Uudet vittoriat kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Nyt vaan pohdin otanko 25mm taakse ja 23mm eteen vai molempiin päihin saman kokoiset...
Mulla odottelee edelleen Schwalben onet 24 mm leveänä alle laittoa. Vaihtoehtona olisi ollut ostaessa 26 mm mutta se tuntui liian hurjalta (silloin pari vuotta sitten). Nyt saattaisin valita ehkä ne. No oli miten oli, ajanen vielä tämänkin kesän näillä nykyisillä 23 mm Veloflex Carboneilla, kun tuntuvat vain kestävän ja kestävän.
edit. jahas, Schwalbe on uudistanut malliston ja nykyään tarjolla onkin 22, 24 ja 25 mm. Minun ostaessani oli 22, 24 ja 26 mm.
Mielenkiintoisesti 24 mm väitetään painavan 300 grammaa ja 25 mm leveän 290 grammaa.
Muistelen omien painaneen noin 285-288 grammaa kun ne uutena punnitsin.
Ehdottomasti 25 mm molempiin päihin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kenelläkään kokemuksia S-Works Turbo Tubular Allround 2:sta ja mistäköhän tuota saisi tilattua tai ostettua kivijalasta? Pari pk-seudun Spessu-liikettä on tsekattu eikä kummallakaan ole ko. tuubia hyllyssä (eivätkä vaikuttaneet innokkailta tilaamaan).
Vittorian Pave (mustakylkisenä) vai Veloflexin Arenberg?
Eikä ole aikaa vanhentaa - heti alle ja ajoon.
Ajattelin takakehälle vaihtaa uuden 25mm tuubin ja päällä olevan hiukan kulahtaneet 22mm:sen siirtää varalla. Continentalilla vaihtoehdot taitaa olla lähinnä em. Sprinter Gatorskin, Competition ja milliä kapeampi Force? Miten noissa menee paino, rullaavuus ja kesto käytännössä?
Onnistuin liimaamaan tuubeihin kyhmyt / kohoumat venttiilien kohdalle, eli rengas ei ole pyöreä. Heittoa on muutamia millejä ja sen huomaa selvästi ajossa, ikävällä tavalla.
Sanokaapa vinkkejä liimaukseen, jotta en toista samaa virhettä, olen tuubinöösi. Venttiilin kohdalta rengas pitää varmaankin saada jotenkin puristettua paremmin kiinni vanteeseen.
Rengas on Veloflex Roubaix ja vanne Campagnolo Bora.
Kun aloitat renkaan laittamisen vanteelle, pidä kiekko pystyssä maata vasten, venttiilin kohta ylhäällä ja kisko samalla tuubia voimakkaasti sivuille ja alaspäin.
Lisäksi kun laita paineet päälle niin painele vannetta maata vasten venttiilin kohdalta. Tarpeeksi liimaa venttiilin ympärille tuubiin ja vanteeseen.
Roubaix on ollut mulla aika hyvin asettunut, tufot on saanut pomppiviksi liikkeen tuubiasentajatkin.
Joku laittanut myös elmukelmua venttiilin kohdalle ennen täyttöä jonka siis pitäisi puristaa tuubi paremmin kiinni vanteeseen, en ole kokeillut.
Ei mennyt yhtään pieleen. Compe on hyvä rengas. Tänään kävin ulkoiluttamassa niitä vesisateessa ja kertaakaan ei pelottanut painaa syheröisiin mutkiin ja liikenneympyröihin.
Compe rengas parin hintaerolla halvempiin ei käy edes paikkauttamassa asfaltti ihottumaa Mehiläisessä, jos siis lähtee sateessa pito alta.
Rullaus ominaisuudet kuivalla saattavat (?) olla ihan toinen tarina.
Hyvä tietää :) . Vähän sellaista GP4000SII tyylistä jokapaikan höylää hainkin (harmi että niitä ei saa tuubeina kun 22mm:nä). Ei tartte olla se kaikista nopein aika-ajokumi, ja kulutuksen ja pistojen kestävyydelläkin on painoarvonsa.
Kiitos liimausvinkeistä. Nyt toisella kerralla onnistuin paremmin, ehkä kolmannella tulee sitten oikeasti hyvä. Uudella oikein tasaisella asfaltilla alkoi taas pomppiminen häiritsemään, pitää ehkä ajella huonompia reittejä :D