Juu kiva juttu :) Mielellään tuun jossain välissä mukaan, kunhan saan kuntoa nostettua ja pääsen näistä fyysisistä vaivoista eroon. Starttipaikalleko voi vaan ilmaantua vai pitääkö ilmoitella jollekulle etukäteen?
Printable View
Juu kiva juttu :) Mielellään tuun jossain välissä mukaan, kunhan saan kuntoa nostettua ja pääsen näistä fyysisistä vaivoista eroon. Starttipaikalleko voi vaan ilmaantua vai pitääkö ilmoitella jollekulle etukäteen?
Ei tartte ilmoittautua, on kuitenkin hyvä varmistaa että muitakin on tulossa.
Tammaraveihin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen eli starttipaikalle vaan suoraan.
Ohhoh! Vastausvuoro olikin siirtynyt VPR:lle.
Yleisesti ottaen lähtijöitä löytyy kyllä aina hyvällä säällä, mutta sateessa on jäänyt kyllä ajot/ajoja ajamatta.
Varsinaisen vetäjän estyessäkin on ajot ajettu, jonkun muun vetämänä.
Juu, ei tarvitse ilmoittautua. Torstaisin kuudelta (mielellään paikalle vähän ennen) Bembölestä kahvituvalta.
Sateella tosiaan ei lenkkiä.
Tällä viikolla Pekka Sirkiän pitäisi olla tulossa vetämään tammaravit, itse en tosiaan pääse paikalle työesteen takia. Sää näyttäisi tämän viikon lenkkiä suosivan, eli varmaankin mukavat ajelut tulossa:)
Keväällä ajettuja lenkkejä:
http://maps.google.fi/maps/ms?msid=2...4d2e6b52&msa=0 Kylmälä 48 km
http://maps.google.fi/maps/ms?msid=2...11368,0.420914 43 km Veikkola-Kylmälä
http://maps.google.fi/maps/ms?msid=2...21092,0.420914 Rinnekoti 46 km
http://g.co/maps/wjuhf 55 km Vols
http://g.co/maps/rcxuj Tuosta voisi pätkäistä Porkkalan pois, niin siitä tulee jonkinmoinen arkilenkki
Jos Pekka S. ei pääse huomenna vetämään, löytyisikö joku, joka osaisi vetää esim. jonkun noista ajetuista tai vaihtoehtoisesti oman kiemuran huomenna kuudelta tammaravivauhtia, eli alle 26 km/h mielellään?
Ilmoittaudun huomisen varavetäjäksi alle 26 km/h -vauhtiseen parin tunnin lenkkiin. Kylmää merituulta pakoon kannattaisi suunnata.
19 ajajaa oli lähtöpaikalla. Pekka piti ryhmäajo-opastusta ja veti tammaravivauhtisen lenkin 10 ajajan kanssa Veikkolan ja Lapinkylän kautta. Mulle jäi tehtäväksi pitää 8 kuskia pois pahanteosta ja ajettiin vajaa 30:n vauhtia lenkki Klaukkalaan, Vantaankoskelle ja takaisin.
Molemmat porukat palasivat Tuvalle samalla minuutilla :)
Lenkkisää oli sellainen kesäisen kirpeä :)
Kiitos Tammaravien osallistujille ja Harrille (Tassulle), joka opasti ryhmäämme Veikkolasta eteenpäin. Tulipa ajettua eka 8-kymppinen lenkki (itäsiirtymineen) tällä kaudella (...kyllä, olin aika lailla väsähtänyt, kun pääsin kotiovelle). Muutama vuosi sitten olin useamminkin mukana Bembölen starteissa, mutta nyt on lenkkeily siirtynyt lähemmäs kotikontuja. Hienoa, että Espoossa oli niin runsas osanotto, parikymmentä kuskia :rolleyes: ...Esitän tässä (taasen) ammoisen ajatukseni kokonaan espoolaisen harrastepyöräilyseuran perustamimisesta. Mutta ymmärrän kyllä, jos ja kun haluatte "seuraa kevyemmän lenkkisysteemin". Ehkä seura on wanhanaikainen (lue. niiiiin "1900-lukulaista"...) ja netissä tehtävät lenkkijärjestelyt nykyaikaisempi, tai ainakin ominaisempi tälle "it-ajalle", ja Espoolle(kin) sopivampi :cool:
J.k. Aiemmin keväällä, tarkemmin 26.4. minulle tuli tasan 35 vuotta tätä pyöräilyharrastusta täyteen. Menneet vuodet ja vuosikymmenet ovat olleet pyöräilyn osalta joskus aktiivisempia, joskut passiivisempia - mutta yhtään kesää/ajokautta en ole sentään jättänyt fillaroimatta :rolleyes: Neljä vuotta harjoittelin ja ajoin kilpaa 1970- ja 80-lukujen vaihteessa*, ns. ekalla (seura)kierroksella, 90-luvun vietinkin sitten "enemmän sohvalla". -- Olen ollut sillä tavalla onnekas, että ehdin nähdä & osallistua 100 %:lla wanhaan & klassiseen "teräspyöräilyaikaan" (jonka sanotaan päättyneen vuoteen 1979) ja nähdä 1970- ja 80-lukujen kilpa-, kunto- ja retkipyöräilyinnostuksen (sis. Finn-pyöräily + Hämeen pyörärinki jne.). Ja nyt, 2000/2010-luvulla, olen nähnyt tietoteknologialla varustetut pyörät + ajajat + ns. tekniset ajovarusteet + pyöräilyn "uuden tulemisen" massaharrastuksena (TdH & co.). -- Aloitin pyöräilyn keväällä 1977, vielä pitkälti villa, säämiskä ja villa/akryylitekstiilien & varvaskoukkujen & klossien - joista ekat puolalaisissa ajokengissäni olivat "Jacques Anquetil" -merkkiset; valmistetut kahdesta metallista (pronssi + rauta) - aikana. Kilpailut ajelin sentään jo Adidaksen "Eddy Merckx" -kengillä, jotka olivat varsin nykyaikaiset (lue. muoviset). Samoin käytin muovista "Brancale" kypärää, kun muut kuskit ajoivat kisojakin vielä "hiusverkko"-kypärillä. Kilpailuissa minulla oli puuvillainen (!) Peugeot-ajopaita, joissa oli "henkselit" (!) sisäpuolella paidan venymistä (vettyneenä) estämässä. (Oli minulla parempikin Peugeot-paita, mutta kaukoviisaasti en käyttänyt sitä kisaillessa... :rolleyes:) Varhaiset, italialaiset lycra-housutkin, joissa oli aito säämiskä, varustekassista löytyivät (...kassi oli, btw, wanha keltainen Adidaksen "tohtorinlaukku"-malli, jossa on edelleen "Pohjoismainen pyöräilymaaottelu 1981"-tarra). Ohjaustankoon (!) oli kiiinnitetty pulloteline; taisi se olla siinä muutamassa kisassakin. -- Noista ajoista on nyt kulunut jo enemmän kuin yksi sukupolvi & paljon on vettä virrannut Vantaassa, kuten tavataan sanoa. --> Moni asia on pyöräilyssä (päällepäin) muuttunut, mutta pyöräilyn perustunnelma: kevät, linnunlaulu, pehmeän lämmin kesäilta vs. viileä sää, sade ja vastatuuli :p ovat pysyneet samoina (ja pysyvät). Jopa osa wanhoista ajokavereistä - terveisiä sinne eteläiseen Kymenlaaksoon!!! - on edelleen tämän terveellisen ulkoilmaharrastuksemme parissa. Ehkä ollaan vähän "ukkouduttu" ja muutama kilo tullut lisää, mutta se hyvä yhteishenki, joka tuolloin vallitsi seuraporukassamme (...osa kuskeista siirtynyt "pysyvästi tasaisille lenkkiteille", mm. Mika, Jukka, Jouko jne.) on mukana myös nykyajan ajoporukoissa, olen tämän ilokseni huomannut. Sama "fiilis" löytyy tältä "toiselta kierrokselta", kuten minulla on tapana kutsua 10-12 vuotta sitten alkanutta, uudelleen aktiivista lenkkeilyn & seurapyöräilyn aikaa HePossa. -- Kiitos näistä vuosista & monista muistoista, uudet ja wanhat harrastajat!!!
*Ks. kilpailuaikojeni wanhoja valokuvia omalla ja wanhan seurani muistosivulla.
En ole aivan varma huomisesta osallistumisestani lenkille, koska kurkku on ollut sen verran kipeä tänään, eikä muutenkaan ihan huippu olo. Jos olo paranee tai ei ainakaan pahene, niin tulen paikalle. Joka tapauksessa uskoisin paikalle tulevan lenkinvetokykyisiä.
Ehdotan huomiseksi lenkiksi tätä muutama viikko takaperin ajettua Rinnekoti-lenkkiä tällä kertaa Kunnarlantieltä aloittaen: http://maps.google.fi/maps/ms?msid=2...21092,0.420914
Lepsämänjoentie on kans ajettavassa kunnossa, sitäkin kautta voi joskus ajaa ettei aina mene Viljelystielle asti.
Katariina pääsee kuulemma huomenna vetämään lenkin, itse jään kotiin parantelemaan.
Hieman OT:ta, mutta itselläni yksi merkittävä motivaattori HePoon liittymiselle oli seuran koko ja sen suoma asema neuvotella poliitikkojen kanssa edistääkseen pyöräilyn asemaa. Minusta on parempi, että on yksi iso seura kuin joukku pienempiä. Näen HePon kuitenkin pk-seudun seurana.
Eilen oli 13 osallistujaa. Ajettiin Tipsun speksaamasta reitistä hieman sovellettu versio (myötäpäivään). Aika tasan 26 km/h oli keskari kumpareikkaalla reitillä. Nätissä parijonossa ajeltiin.
Tämä ei tainnut toteutua minun osaltani. Pahoittelut vielä Lahnuksentien kolarin toiselle osapuolelle. Toivottavasti vakavia kalustovaurioita ei tullut. Mikäli kuitenkin tuli, voi korvausvaatimuksen esittää vaikka tämän foorumin yksityisviestillä.
Anteeksi.
Oli joskus puhetta, että huomenna ajettaisiin Porkkalanlenkki, mutta en nyt itse oikein vieläkään ole pidemmän lenkin kunnossa. Eikä huomisen tuuliolosuhteetkaan ihan hirveästi houkuttele. Jätetään siis Porkkalanlenkki odottamaan nättiä ja aurinkoista lauantaita tai sunnuntaita. Ensi viikon sunnuntaina ajelen itse Pirkkaa Tampereella, mutta sitä seuraava viikonloppu voisi jo sopia hyvin. Tosin jos ensi viikon lauantaille sattuu oikein ihana sää, niin kyllä sitäkin voisi harkita.
Toivomuksia saa esittää:)
Krhm, ... Kestävyyskuntoilulajiin orientoitunut seura, jonka nimi lyhennetään EPo, saattaisi kyllä herättää hämmentynyttä huomiota.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä;1835753 ...Esitän tässä (taasen) ammoisen ajatukseni [I
Mukava lenkki oli. En ole Espoon lenkeillä mukana ollut kuin muutaman kerran aiemmin. Jari todellakin tiesi, missä näitä kumpareita oli.
Ja vinkiksi mukana olleille, voisimme kaikki ottaa mallia Jarista ja Katariinasta, miten lähellä vieruskaveria pitäisi ajaa, niin autoilijatkin olisivat tyytyväisiä.
Voi kiitos kehuista. Toivottavasti pääsen useimmin lenkin vetäjäksi, kesällä pitäisi onnistua useammin! Onneksi oli Jari mukana hoitamassa noi suunnistushommat, sillä olin kääntymässä ihan eri suuntaan pari kertaa. Tuulen halkominen kyllä sopii jatkossakin.Lainaus:
voisimme kaikki ottaa mallia Jarista ja Katariinasta, miten lähellä vieruskaveria pitäisi ajaa, niin autoilijatkin olisivat tyytyväisiä.
Siinä kävi onni onnettomuudessa, kalusto säilyi ajokuntoisena. Timon eturengas osui mun takavaihtajaan sen verran kevyesti ettei mitään vääntynyt tai mennyt rikki (ainakin vaihteet on toimineet normaalisti 100km tuon jälkeen). Vaijerin kuoresta lähti vähän pintaa, varmuuden välttämiseksi kuorenpätkä tuli vaihdettua tänään. Ei tuosta minun mielestä mitään korvattavaa tullut.
Lenkin vetäjille kiitokset, reitti oli hyvä ja vauhti speksien mukainen. Tämä oli itse asiassa ensimmäinen kerta kun olin yhteislenkillä, oli sen verran mukavaa että tulen varmasti uudestaankin.
Huomenna taas klo 18 lenkkiä, rauhallinen vauhti ja noin 50 km. Suunnataan todennäköisimmin Kylmälään joku peruslenkkireitti. Muistutan vielä, että tänne saa ehdotella omia kivoja reittejä:) Muuten ajallaan näitä mitä itse osaan, vaikka onneksi kivoja maisemia löytyy niiltäkin.
Kiitokset vetäjille, eka kertaa raveissa ja teknon puuttuessa meno oli oikein mukavaa. Hetken pohdin, että olisiko sittenkin pitänyt lähteä Veikkolasta nopeampaan ryhmään, mutta tuvalla kuullut tiedot vauhdeista vahvisti tehdyn päätöksen järkevyyttä. Edestä kun jäi pari kuskia pois läysin itseni keulilta opettelemassa sitäkin roolia. Täytyy laittaa torstaita kalenteriin, koska porukassa on vaan hauskempaa, kun juttu luistaa vieruskaverin kanssa niin kilsat kertyy vahingossa.
Viime viikolla oli noin 18 ajajaa, porukka jaettiin kahtia nopeampaan ja hitaampaan ryhmään Veikkolassa. Hitaamman vauhti oli aika pitkälle 26 km/h, itse jätin lenkin kesken.
Nyt vaikuttaa siltä, etten ole ajokunnossa tällä viikolla ehkä ollenkaan, eli jos löytyisi joku vetämään tammaravit torstaina noin 24-26 -keskarilla, niin olisi tosi kiva juttu:) Tulen mukaan, jos suinkin pystyn, mutta en pysty omasta ajokunnosta tosiaan lupaamaan yhtään mitään etukäteen. Päivä kerrallaan katsellaan.
Speksasin Espoon lenkkien puolella tammaravien lähtöön ensi viikoksi vähän pitemmän lenkin keskikesän kunniaksi.
Ehkä tammaravaajistakin joku voi lähteä kokeilemaan kuntoaan.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...33#post1846333
En näillä näkymin pysty ajamaan huomenna. Mukavaa lenkkiä paikalle pääseville!
Olikos eilen jotain 10 osallistujaa? Merkkasin tilastoon https://docs.google.com/spreadsheet/...pFc%20nc#gid=0
(lisäksi lähtöpaikalla olivat me viisi, jotka luokittelin Espoon lenkkiläisiksi)