Taitaa olla sylinterin kyljessä koska liittyy pakoaukon säätimeen.
Printable View
OK. Haen pyorän vasta ensi viikonloppuna, niin en ole päässyt käsiksi tohon. Mutta ilmeisesti se on ton alla olevan linkin kuvan sylinterin etupuolella, missä on toi pieni kansi Yamahan logolla. En viitsi laittaa kuvaa tähän foorumille kun se on niin pirun iso.
http://bikereview.com.au/wp-content/...eview-5191.jpg
Luulisin, että kahden sylinterin välissä on joku tanko tai vaijeri joka pitää ypvs:t synkronissa. Tarkista, että ei ole välystä jotta pakoaukko aukeaa molemmissa sylintereissä samalla tavalla.
Disclaimer: olen värkännyt vain yksisylinteristä yamahaa jossa on tuo YPVS pakoaukon säädin.
Tuon pyöreän jammun lokon alta löytyy servo moottorilta tulevat vaijerit, virtojen päälle laittaminen käyttää servon laidasta laitaan. Vaatii akun jossa virtaa.
Se vika herkkä osa löytyypi samalta linjalta pakoputkien lähtöjen välistä(yleensä sentti öljyistä töhnää päällä).
421cc tulee +4 iskua ja porausta. Huuhtelukanavien sovituksen tarvii lohkoon.
+7mm iskua tarvii kampikammioon lisää tilaa.
Täältä löytyy kans nelari kotari. 640 sixdays.
Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla
Pitää tehdä tiskit, imuroida, pestä lattiat, viikata pyykit ja sitten varovasti esittää vaimolle, että taidan viettää pääsiäisviikonlopun autotallissa. Taidan juottaa varmuudeksi pari lasia viiniä ennen kuin otan asian puheeksi.
Armeijakaverilla oli sininen 350RD vuonna -85, miekkosen nimi on jäänyt unholaan, asui Rovaniemellä... Pääsin kuitenkin tyypittämään ko. laitoksen pitkän mankumisen jälkeen, kun en ollut listan ainoa yrittäjä. Oli tuolloin aika raaka laite, eikä taitaisi nykyäänkään olla aivan mopoluokkaa.
Minulla on 2009 ostettu prätkä seisonut 5 vuotta tallissa ( 7000 km ajoa) pari kertaa käynnistänyt sen seisonnassa ollessaan. Olen kuullut, että nykybensat jotenkin "kiteytyy" pitkässä seisonnassa kaasariin ja ym. Pitääkö paikkaansa? Jos, pitää, niin riittääkö sen korjaamiseen, näin pitkän seisonnan jälkeen, tällainen aine jota mainostetaan polttoaineen sekaan sekaan lisättynä, avaavan ja puhdistavan polttoainejärjestelmää. Tuollaista laitan keväisin veneen tankkiin.
Jos on seisonut 5 vuotta starttaamatta ja samat bensat tankissa, niin kaasari voi hyvinkin olla tukossa ja siihen ei välttämättä puhdistusaine pure. Tai puhdistusaine, joka on nykymääräysten mukainen ei välttis tehoa. Hyvä syy hankkia ultraäänipesuri, niin saat kaasarin puhtaaksi ja fillarin voimansiirron sun muut pikkuosat putsattua. Hommaa kuuden litran malli tai isompi EDIT: Tsekkasin suomihintoja ja on aika hapokasta, ehkä 3 litran malli riittää useimpiin tilanteisiin.
Jos kanavassa yhtään pääsee soppa virtaamaan, niin puhdistusaineet hyvin usein tekevät tehtävänsä. Ensin tietysti vanhat bensat pois tankista ja uuden sekaan puhdistusainetta ja toivoo parasta. Riippuu kaasarin rakenteesta, mutta useimmiten tyhjäkäyntipiirissä kanavat menevät ekaksi tukkoon ja sitten on purku edessä.
Kolmen litran UÄ-pesuri tuli hankittua ja hyvä on ollut, mutta koko tosiaan vähän pieni. Olisi pitänyt kerralla ostaa iso. Juuri liian pieni, ettei saa kunnolla pestyä isompia osia, vaan täytyy käännellä ja ajaa kahteen kertaan.
Muistinkin juuri, että pitäisi toisen moottorisahan kaasutin purkaa ja laittaa pesuun.
Tosta kaasarista vielä. Jos lähdet avaamaan kaasaria, niin osta uudet tiivisteet ja suuttimet ennen kuin avaat yhtään ruuvia. On melko kypsää jos aloitat projektin, ja homma etenee, mutta joku suutin on liian tukkeessa tai tiivisteet haperoa ja joudut siinä vaiheessa venailemaan, että kusti polkee tarvittavat osat perille.
KTM kotiutui talvisäilostä ja käsisuojia asentaessa huomasin, että kytkimen kahva vaatii korjausta. No, onneksi KTM osat ovat tunnetusti edukkaita, kytkimen kahvan korjaussarja sopivat $70. Uskaltaakohan tohon koskea ennen kuin hajoaa täysin kun uusi kytkimen letku maksaa toista sataa ja varmaan hajoaa käsiin jos sitä alkaa hiplaamaan.
Toi KTM keula tarvii myos huoltoa. Onkohan tommonen 2007 WP keula itse huollettavissa? Ainakin youtube videot näyttää melko simppeliltä.
Seuraa hyvin tärkeä tiedote, ottakaa mukava asento nojatuolissa. Minulla on 1986 Yamaha RZ350 autotallissa.
Vaimo heitti hivenen erikoisen ehdotuksen ilmoille. Hänen mielestään mun pitäisi jättää ne nuhjaantuneet muovit sellaisekseen, koska ne näyttää kuulemma hienolta.
https://live.staticflickr.com/65535/...4f2d4675_k.jpg
Onnea uudesta moposta.
Jos WP:n huolto tarkoittaa vain uusia öljyjä ni ei ole vaikea homma. Taitaa olla yksikammiokeula tuo -07. Ruuvaat sisuksen irti, putsaat ja mittaat uudet öljyt sisään. Liukuputkien stefat kantsii kans vaihtaa säännöllisesti. Niinku totesit, juutuubista ohjeet.
Moottoripyöräkortti löytyy, mutta kevariaikojen jälkeen ei ole ollut omaa pyörää. Nykyään sitä kai saisi ajaa tehokkaampaa kuin 15 kilowattista :rolleyes:
Kyllä tosta OJ:n Jammusta nostalgisia fiiliksiä tulee, kun itsellä aikoinaan oli RD 125 ypvs kokokatteella. Aika saman oloinen vehje.
Taisin hommata sen kokokatteen siinä vaiheessa kun mopo oli korjaamolla-molla, sen jälkeen kun joku turkulainen Samaraurpo ajoi vasemmalta eteen ja mä sen kylkeen. Etuvanne, haarukka ja jotain pisteosia meni uusiksi siinä tällissä.
"Kuopio-kate"... Joku firma Kuopiossa noita teki.
Tuosta seisonnasta ja bensan hartsiintumisesta: isot pojat kertoo, että pienkonebensa auttaa huomattavasti. Ei siis hartsiinnu, jos jättää koneeseen, ainakaan talvikauden aikana.
Saa myos lisäaineita, jotka hidastavat bensan hartsiintumista tai vanhaksi menoa. Mä olen kyllä lumilingon, ruohonleikkurin ja painepesurin kanssa tehnyt niin, että laitan bensan kiinni tai irrotan bensaletkun ja annan koneen käyttää bensan syotossä oleva bensa loppuun. En tiedä onko toi hyväksi koneelle, mutta ainakin tähän mennessä on toiminut. Sitten kun on taas käyton aika, niin tankki täyteen uutta bensaa.
Piti fiilistellä juutuubissa kun on tää lockdown, ulkona -10 ja heittää taas lunta ihan sikana. Muuten mä tietty menisin kun tolla videolla...
https://youtu.be/xLQSzESPDBA
Komea retro-jammu OJ:llä! Alkaa oma -99 R1 olla kohta melkein samaa sarjaa :D Aika rientää, kun taitaa tulla kesällä jo 11 vuotta siitä, kun tuon hommasin. Kilometrejä ei kyllä oo mitenkään mahdottomasti kertynyt, mittarissa edelleen alle 70tkm. Viime kesänä ei tainnut tulla tuhatta enempää, kun ei ehtinyt ajella kuin elokuussa ja vähän syyskuussa.
Vuosien seisominen on kyllä varmaan eri asia, mutta mulla ei oo koskaan ollut bensojen kanssa ongelmia talven seisomisen jälkeen. Pyörä yleensä aina parkissa syyskuun lopusta toukokuun alkuun ja aina lähtenyt keväällä käyntiin ilman mitään ongelmia.
Saa nähdä, milloin sitä tänä vuonna sais prätkän ajoon. Ainakin niin kauan pitää odottaa, että Uudenmaan karanteeni loppuu, että pääsis edes teoriassa hakemaan. Pientä huoltoakin tarvis varmaan tän vuoden puolella tehdä, kun on ohjainlaakerissa alkanut tuntua pientä pykälää. Ei kyllä vaan houkuttele tommonen remontti yhtään, kun taitaa R1:ssä joutua purkamaan keulaa aika paljon, että saa mitään tehtyä. Lisäksi vois uusia ketjut, rattaat ja eturenkaan. Myös ehkä loput 3 kaasarin kalvoa voisi varuiksi vaihtaa; yhden vaihdoin jo pari vuotta sitten käyntiongelmien vuoksi.
Viimeisin hankinta Suzuki SV1000 -2004
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...feef3eae3f.jpg
Tämän lisäksi projektina tällä hetkellä Yamaha TZR250, jolla joskus aikoinaan ajettu Yamaha Cuppia 80-90 lukujen taitteessa. Valkokilpinen peli, mutta kauan seissyt ja paljon on tekemistä.
Sitten olisi myynnissä Suzuki RM125, jossa kone ja vaihteisto käyty vähän aikaa sitten läpi. Liian vähällä käytöllä nykyään. Sänkikrossia olen sillä ajanut, mutta kun ei taidot riitä piikkisen vinguttamiseen niin pitää laittaa kiertoon.
Sent from my iPhone using Tapatalk
TZR250....huh huh! Vaatii kuvia ja videoita!
Mutta ei menny tämä lauantai ihan harakoille ainakaan mulla. Kuvaa klikkaamalla videoon.
https://live.staticflickr.com/31337/...5f10ff17_c.jpg2
Kakstahdin ääni on ihana ja se haju. Oon altistunut niille 40 vuotta. Jos oisin rikas niin hakisin ruotsista 2t Saabin.
Nyt pääsee taas 7 vuoden tauon jälkeen ajelemaan moottoripyörälläkin.
Tuollainen pieni moottorinen, mutta vähän tuoreempi mitä tuossa aikaisemmin esitelty.
https://lh3.googleusercontent.com/y3...u=w770-h460-no
Onks toi KTM Adventure? Eiks toikin ole aika kevyt?
Nyt polttelee ihan sikana mennä touhuamaan talliin ton prätkän kanssa, mutta ehkä pitäis käydä lenkillä ensin.
Valkokilpinen kurapyörä olisi haavelistalla.
ZX10 Kawalla homma meni aikoinaan siihen, että ei huvittanut ajaa jos ulkona ei ollut vähintään +25. Joten se sai mennä.
Metsässä pysyy lämpö päällä vähän viileämmälläkin kelillä.
Kelkalla pääsee mukavasti enskafiilikseen. Ja muutenkin vauhdinnälkä lähtee vähäksi aikaa. Kelkassa on 160hv, mut luulen että 2-pyöräisellä riittäisi kevyesti neljäsosa siitä ja silti voisi olla luita rikki.
Mikä on valkokilpinen MP?
No tietysti tieliikenteeseen rekisteröity. Verot maksettu.
Ei se kurapyörän kohdalla mikään sääntö ole. Crosseja ei rekisteröidä ollenkaan, enskoista moni on ns. punakilpisiä.
Punakilpi tarkoittaa suurin piirtein siis että kilpailuissa sillä saa ajaa siirtymät yleisillä teillä, eli käytännössä siirtokilvet. Ei normaaliliikenteessä.
Mun haavelistalla on kans joku kuraorientoitunut dual sportti. Vaikka KTM EXC olisi kiva. Pieni miinus on niiden melko suolainen hinta. Mulla on tossa mun KTM:ssä just joku 40hv ja siinä on ainakin mulle ihan riittävästi ajettavaa. Appiukon kelkassa on joku 160-170hv ja sillä ajaessa pystyy laskemaan täkäläisillä reiteillä useinkin kaasu auki, mutta aika harvoin tulee avattua rossipyorällä edes niillä samoilla reiteillä. Ehkä se on enemmän setämies juttuja, että kaksipyoräisellä on ihan kivaa vaikka ajelee rauhallisemmin.
Täällä pitää rekisteroidä kaikki, jos haluaa ihan sääntojen mukaan poluilla ajella. Pitää rekisteroidä, että valtio saa verodollarit.
Tuo on 390 Adventure. Tuntuu vielä kevyemmältä mitä on.
Kuivapainoksi ilmoittavat 160kg.
Hyvin tuollakin kerkiää, vaikka on vain se 40hv.
Mulla oli eka enska Yammun XT350 ja oli tosi kiva kiipijä ja polku/metsätieseikkailija. Luotettava pötpöttelijä.
Sitten tuli mahdollisuus ostaa KTM300EXC ja niitä olikin sitten kaksi joilla ajelin aika huolettomasti vaihtaen männän 200h välein.
Aina valkokilpinen että pääsi kotoa ajamaan melkein minne vaan.
Ajopaikat pyydettiin paikallisilta maanomistajilta metsään sekä talvella pelloille spoorintekoon.
Paras enska mitä koskaan ollu.
Ostaisin heti uuden jos ois enää varaa.
Sen 300 vääntö ja kaasun ja kytkimen yhteistyö on jotain aivan mahtavaa 👍