http://omglol.kerrolisaa.com/1/818.jpg
Printable View
Silloin kun joku ohittamani pyöräilijä on tarttunut mukaan, olen suhtautunut siihen tilaisuutena ajaa yhdessä ja haastella mukavia. Toisaalta minä (lähes aina) huikkaan jotain tai vinkkaan hanskalla, kun olen ohittamassa, ja on aivan totta, että jos ohittaja "ei ehdi" tervehtiä millään lailla, sitä voi pitää varmana merkkinä siitä ettei häntä erityisemmin taida kiinnostaa pyöräilyn sosiaalinen puoli ainakaan sillä lenkillä.
No, ehkei kuitenkaan, sillä tähän ikään mennessä on oppinut muistamaan että oma palauttava vauhti on omaa palauttavaa, vaikka mummot työntäisivät rollaattoreitaan ohi. Samoin olen oppinut, että aina löytyy joku joka ajaa kovemmin, oli matka mikä tahansa. Last but not least, olin edellisenä päivänä ajanut arvatakseni ainakin vähän kovempaa (kuin kanssapyöräilijän petraamakin vauhti), mikä riitti minulle.
Mistä tunnistat sä foorumilaisen?
Laittaisin heti otsaan fillarifoorumitarran jos semmoinen olisi! hömph!
Siitä vaan kehittelemään foorumipaitaa, nimimerkki selkään.
Sellainen päällä ei ehkä liikenteessäkään törppöile kovin herkästi.
Mikä vika vedenkestävässä tussissa on? Se on kevyempi ja lähtee puhdistusspriillä veke helpommin, kuin vinyylitarran jättämät liimat. Vai ootko sitä porukkaa joka joutuu jatkuvasti kompensoimaan omaa kykenemättömyyttään setelirahalla?
Foorumitarra, tai mikälie sitten onkaan valittu tapa, on kutakuinkin idiootin polttomerkki, joskaan ei yhtä pysyvä. Helpottaisi se tietty vastaantulijoiden lokerointia huomattavasti.
Mikäs 6 hengen (?) porukka oli joskus ennen kuutta menossa Porvoontietä jossain siellä Söderkullan ja SIWAn välimaastossa? Yksi tuttu naamakin taisi olla joukossa.
Syötteen luontokeskus 29.07. 2011. 4 herrasmiespyöräilijää kahvitauolla.
https://lh3.googleusercontent.com/-U...%252520148.jpg
ketäs oli ja oliko foorumilaisia Syötteellä kiertämässä lauantaina Scotilla ja Spessulla?
ketäs ajoi Kuusamontietä ennen Pudasjärviä maantiepyörillä pohjoseen päin tuossa la iltana klo 18-19 välillä ?
Tuossa joskus kello 14-15 välillä tuli parinkymmenen maantiekuskin joukkio vastaan Metsäkyläntiellä ja laskivat parhaillaan kohti tietä 130 moottoritien ylitse. Taisi olla niitä semmosia yhteislenkkejä tai jotain. :eek:
Ja kenet ohitin sitten joskus kello 17 pintaan Palojoella Klaukkalaan päin ajellessa? Hyvä oli taagi kun siellä perässä tulit kokoajan ja watit ei kuitenkaan olleet mitkään olemattomat itsellänikään kun yritin räpistellä siellä parisataa metriä karussa...
Oravin - Savonlinnan välissä oli ehkä kymmenen maantiepyöräilijän joukko ja huoltoauto perässä eilen. Olikohan foorumilaisia?
Olikohan foorumilta henkilö, joka Lampren asussa viiletti iltapäivällä jossain kohtalaisen lähellä Oulun lentokenttää? En sitä seutua sen tarkemmin tunne, mutta bussin ikkunasta bongasin. Täytyy sanoa, että Lampren värimaailma ainakin erottuu (edukseen) harmaasta massasta. Pyörää en nähnyt. Lienikö Wilier? :cool:
Valkoisella Audilla Tampereen suunnasta kohti Helsinkiä punainen Felt telineessä auton perässä.
tänään aamupäivällä tuli Karkkilan ja Vihtijärven välissä kaksi maantiepyöräilijää pitkässä mäessä vastaan. toisella celeste Bianchi aika-ajotangolla varustettuna. Oliko iloiset tervehtijät foorumilaisia?
30.7 noin. klo 20.30 Vantaan hiekkaharjussa 2 naismaantiepyöräilijää käänty metsätähdentielle aseman kohdalta. Foorumilaisia? Ite tulin autolla risteykseen :)
Pe 29.7 n. klo 19.20 tuli pari kilsaa Ylivieskan eteläpuolella Sievin suunnasta herra vetäjänä ja neito peesissä minua vastaan. Vetäjä moikkasi reippaasti.
Vähän myöhemmin about Ylivieska-Sievi-reitin puolivälissä ajeli neito retkipakkaukset pyörän päällä vastaan Ylivieskaa kohti. Olin juuri hetkeä aiemmin tullut leikkuupuimuri+peräkärry-yhdistelmän ohittamaksi ja vielä sen peesissä enkä sieltä takaa nähnyt vastaantulijoita ennen kuin kohdalla, joten moikkaamatta jäi.
Tunnistiko joku itsensä?
Tänään aamupäivällä Haukiputaalla Ukonkaivoksen risteyksessä kaksi mieshenkilöä(?) crossareilla. Mietin juuri notta pian olen peesissä ja jään hetkeksi juttelemaan, kun sieltä Jokikylän suunnasta tulin, mutta käännyitte juuri parahiksi..
Porvoon keskustassa oli lippispäinen spurgu liikkeellä uudenkarhealla Nishiki Cross Roadilla. Hän kylläkin talutti sitä, klossikengät olivat ilmeisesti jääneet kotiin.
Meinasin kysyä ko. ördääjältä, mihin cyclocross-tapahtumaan on menossa, mutta en sitten viitsinyt.
OK. Pahoittelen jos kyseessä olikin vain eksentrinen alan harrastaja, kenties jopa Fillarifoorumilainen. Ei pitäisi leimata ihmisiä. Jotenkin vaan sain heti sen vaikutelman, että pyörää ei ole hankittu paikallisesta Intersportista.
En muista nähneeni vihreää muovikassia. Vaakaputken alla oli pitkä pumppu, ja pulloteline oli virtaviivainen.
Tänään kuuden maissa Halikon Kokkilassa meni ohi kaksi maantiepyöräilijää. Olivat ilmeisesti tulleet Kokkilan lossilla juuri Kemiönsaaren puolelta. Tuolla lossirannassa oli kuntorastitapahtuma ja sinne muutamat olivat pyörillä tulleet, mutta nämä kaksi oli niin provermeissä eikä ollut reppuja selässä, että tuskin olivat rasteilla juoksemassa. Pyörän merkkiä ja muuta oleellista en ehtinyt katsoa, kun olin pysähtyneenä tutun kanssa juttelemaan. Miehiä kuitenkin olivat (tärkein huomattu? :) ), toisella punainen asu ja toinen taisi olla sinivalkoinen.
luultavasti sini09 ja Bianchi bongattu viherlaakson kohdalla valoissa ja lienee matkalla kohti bembölen kahvitupaa :)
minut tunnistaa hyvin amatööri "maantievarustuksesta" :D
Eilen 21 aikoihin Lehmijärventiellä mustalla CanyonNervellä vastaan? Matkassa 2poikaa, sitä ajamisen riemua oli ilo katsoa!
Lauantaina (30.7.) ajelin iltapäivästä reitillä Ruotsinkylä - Myllykylä - Seutula - Klaukkala - Lakisto - Kunnarla - Bodominjärvi - Bemböle.
Muutamia yksinäisiä susia (kuten siis minäkin) tuli vastaan ja hyvin moikkailtiin. Oliko siis foorumilaisia liikenteessä?
Itse olin kokomustissa fillaria myöden. Fillarina 26" hybridi (kuva täällä) ja kypärässä lippa :)