Katohan! Joo tuosta on tilanne huonontunut ainakin mulla.
Ei sulla sattuisi olemaan linkkiä tallessa kyseisiin holkkeihin, niin pistän saman tien tilaukseen?
Printable View
Katohan! Joo tuosta on tilanne huonontunut ainakin mulla.
Ei sulla sattuisi olemaan linkkiä tallessa kyseisiin holkkeihin, niin pistän saman tien tilaukseen?
Maltoin nyt 400km jälkeen jo laittaa renkaat tubelessiksi. Mielenkiintoista tuossa 7.0 että takana oli teipit valmiina ja edessä ei.
Onko linkuston laakerien numeroista kellään haisuu? Laakereita taitaa olla kahta mallii ja Toinen laakeri taitaa olla 6801 . Toisessa laakerissa näyttäisi olevan joku olka ja ne on ilmeisesti chainstayn laakerit. Onko näin? 1300km täys ja eka holkin vaihto ei niin paha ominaisuus kun luulin.
Tuossa on melko kattava osaluettelo -18 ja 19 Spectralonin runkoon: https://www.emtbforums.com/community...-on-pdf.14011/
Toivottavasti linkki toimii ilman kirjautumista EMTB foorumiin...
Toi räjäytyskuva on hyvä ja selkeä! jos joku kuka on noita puslia vaihtanu jo niin voisiko numeroida ks osat? siis osais vähän ite tilata ja seurata missä ja milloin alkaa itellä menemään vaihtoon.
Kuluvat puslat on no.23, 2kpl
Shimanon 12speed vaihtaja toimii hyvin myös sramin vivulla, ei sitä ole pakko vaihtaa.
Tilasin: clamp (closed) eli black/clamp / 11-46
En tiedä miten tuolla Sramin vaihtajalla olisi toiminut ja kun tuossa Kit´ssä tuli vaihtaja mukana, niin tietysti se paikalleen.
Ja siinä on ainakin nuo multitoiminnot; ”Instant Release, Multi Release (pull: one gear, press: two gears), 2-Way Release.”
Pääsekö tuon holkin nro 23 vaihtamaan irroittamalla nuo sen pultit ainoastaan, vai pitääkö purkaa enemmänkin?
Ei, myös 2kpl no.19 pultteja siitä vierestä pitää avata että saa tukivarret käännettyä pois edestä.
Rupesin tässä pohtimaan 6.0 Spectraliin originaali-SRAM:ien tilalle Shimanon tuoreempaa M8100, mutta kaatuuko tuo siihen, että takanavan pitäisi olla Micro Spline -yhteensopiva? Hieman menee kokemattomalla rämpimiseksi näiden erinäisten standardien kanssa...
Eihän tuolla microsplinellä ole mitään tekemistä vaihtajan kanssa, jos haluat käyttää shimanon 12speed pakkoja niin sitten pitää vaparin runko olla microspline. Shimanon vaihtaja toimii sramin vivulla. Minä vaihdoin aikoinaan NX vaihtajan tilalle Shimanon SLX vaihtajan enkä mitään muuta. Vaijerin kuorta joutu vähän nykimään pidemmäksi vaihtajan päästä, siinä kaikki.
Joo ei se vaihtaja tiedä onko shimanon tai sramin pakka. Toiset on sitä mieltä että shimanon pakka pelaa paremmin shimanon ketjuilla mutta vaihtaja tuskin huomaa mitään eroa. Minulla oli siis SLX vaihtaja Sramin ketjuilla, pakalla ja vivulla.
Täähän olikin mielenkiintonen tapaus. Tilasin Canyonilta uuden sramin korvakkeen ja samaten shimanon korvakkeen. Vanhan sain oikaistua, pysty suunnassa oli aikalailla heittoa. Sram vaihtaja kävi osina, vaihtaja takaisin paikalleen, rajotusruuvit kohdalleen ja eikun testaamaan. Mitä hittoa? Täähän vaihtaa aivan eri malliin, kuin ennen kaatumista. Ei ruksuta eikä pauku ja vaihteetkin vaihtuu heti. Tuli vaan mieleen, että oisko tuo pyörässä ollut korvake jo valmiina vinossa? No pitää kuitenkin ajaa tuo NX:än pakka ja ketju loppuun ja laittaa tuo shimano tilalle.
Pari viikkoa sitten puri sähkötäpärikärpänen allekirjoittanutta pahasti! Viikonlopun ajan tuli käskytettyä Specializedin Turbo Levoa ja oli kyllä erittäin positiivinen kokemus.
Tuon vklp jälkeen alkoi intensiivinen netin selailu ja foorumien lukeminen, koska sähköpyörä piti ehdottomasti saada.
Spessun ja Trekin malleja ensiksi katselin, mutta hinnat pakotti etsimään huokeampia vaihtoehtoja..
Etsinnän jälkeen päädyin ostamaan Spectralin:ON 7.0 mallin. Vuosimalli on 2019, koska oli niin hyvässä alessa. Monta kertaa ostoskorissa oli kyllä tuo 2020 malli (hieno!), mutta nuukuus iski kalkkiviivoilla. Toivottavasti ei tullut säästettyä väärässä paikassa.
Vielä ei ole ilmoitusta tullut, että olisi lähtenyt paketti Saksasta tulemaan. Toivottavasti ei pitkään menis että tulis! :)
Hyvä valinta on myös -19 malli, kun tilasit niin katsoitko että on varastossa? Muistaakseni:L kokoa oli vielä yks päivä.
Itse tilasin alkuvuodesta eka 6.0 ja sen toimitus olisi kestänyt tyyliin 2.5kk mutta sitte peruin sen ja otin 7.0 joka tulikin nopeasti tyyliin viikossa.
Ai sitä ilon ja riemun hetkea kun kuski soitti että tänään ois tulossa paketti:)
^Kyllä oli varastossa ja L koon tilasin minäkin. Toivottavasti ei muuten ole liian iso.. M koon olisin ottanut, mutta ei ollut enää saatavilla
Toimitusajaksi ilmoittavat seuraavaa:
"Odotettu toimitus
toukokuuta 11, 2020 - toukokuuta 15, 2020"
Mutta tarkoittaako tämä, että tehtaalta pitäisi lähteä tällä viikolla. Tuskin sentään tällä viikolla pyörä minulle asti kerkeää.
Seurannassa lukee ainoastaan, että tilaus on vahvistettu.
Odottavan aika on pitkä! 🙂
Tuohon tulokseen tulin itsekin viime keväänä. Vaihtajan korvakko oli pakko olla mutkalla jo kuljetuspaketista otettaessa. Aloin tuota tarkistamaan, kun täällä kerrottiin miten paljon paremmin vaihtaa Shimanon vaihtajalla. Oikaisun jölkeen vaihteet vaan napsuu päälle eikä ole tarvinnut enää säätää.
Elämäni ensimmäistä kertaa säädin nuo H ja L rajotin ruuvit kohdilleen Youtube opeilla ja minkäänlaista hieno säätöä ei muka tarvinnu tehä.. 200km jo polettu ja taitaa tuo Srammi saaha vielä jatkoaikaa. Täytyy vaan ihmetellä, että miten tuo NX vaihtaja voi pelata kun se tuntuu niin pirun rimpulalta. Kiinnityspultissa mulla on aikalailla väljyyttä. Harmi kun ei tullut uutena tutkittua tuota vaihtajaa, että minkälaiset välykset siinä on jo uutena. Ei jaksa liikkeesenkään mennä hiplaileen noita vaihtajia :)
On niissä väljyyttä. Ehkä tuossa on haettu kalashnikovimaista toimivuutta vaikeissa olosuhteissa reippailla välyksillä siinä missä sillä ei suurta merkitystä ole?
Hissitolpan ympärillä ei ole kiristyspantaa, vaan etupuolella on ainoastaan tassu joka painaa putkea taaksepäin. Siis susi jo syntyessään.
Hissitolppa ei joko laskeudu itsekseen kun etutassu on riittävän kireällä pysty putkessa, jolloin hissitolpan toiminta tahmoo, tai sitten riittävän löysä ja hissitolppa runko alkaa vajua itsekseen pystyputkessa. PAstoja on kokeiltu jo kolmea (lue 3) erilaista ja momenttiavainta käytetty asianmukaisesti ilman apua.
Canyon bikes originelli ratkaisu oli lähettää minulle uusi Kashima pinnoitettu hissitolppa 🙄
Minulla taisi hissitolpan kanssa parhaiten auttaa se, että otti takaiskarin vaimennusta pehmeämmälle naksun tai pari. Kiristäminen ei auttanut vaikka veti reilusti yli ilmoitetun momentin. Hissitolppakaan ei kyllä alkanut tahmoa vaikka ruuvin veti niin kireälle kuin näppimomentti sanoi olevan terveellistä. 2020 malli.