Tulen taas riippakiveksi varmistamaan että vauhti pysyy alle 26km :)
Printable View
Tulen taas riippakiveksi varmistamaan että vauhti pysyy alle 26km :)
Tammaravitkin tekee sitten Brobackan kierroksen alussa, mitä ei tuossa kartassa ollut. Se tekee n. 4 km lisää.
Kyselen vielä lopussa, ajaako joku Mankilta tuvalle, koska itse tosiaan haluaisin koukata jo siitä kotiin. Ketään ei kuitenkaan jätetä minnekään tuntemattomille seuduille, vaikka sellaista ei löytyisikään.
Aattelin tulla palauttelee ja nauttii kevät säästä. Mun kyydissä pääsee tuvalle takas. Sit ei saa ajaa kovaa!!!
Määpä voisin periaattessa yrittää viedä porukan Mankista tuvalle, joskin oon itsekin ajanut tuosta porukkalenkillä vaan pari kertaa… Oliskohan matkassa taas kokeneempia Espoon-kettuja, niin saadaan letka perille? Voin käydä Streetviewillä tuon läpi ja printata kartan taskuun, eiköhän niillä selvitä ;)
Siis siinä ei vetäjällä ole muuta huolehdittavaa kuin vauhdin pito alle 26, käsimerkit ja ajomudostelman valinta?
-Lauri
…aah, oli myöhässä. Mutta tosiaan koitan nyt tammaravailla torstaisin ja ainakin jatkossa voin olla käytettävissä, kunhan nyt saa hinkkailtua vähän lisää noita reittejä muistiin.
-Lauri
Me vähän ihmeteltiinkin kun ei letkan häntää näkyny "ylimääräisestä" Brobackan kiekasta ja bussia ojaan väistäneen ryhmän ihmettelystä huolimatta. Istuskelin maalissakin 12 minuuttia odottelemassa mutta ketään ei näkynyt.
Tammaravit jaettiin kahteen ryhmään, ensimmäistä veti Ari ja Lauri vähän reippaammin (vauhti sopi kaikille, ei uusia mukana). Keskari ryhmällä yksi 28 km/h. Jälkimmäiseen menivät näköjään kaikki tuoreemmat ajajat, ja sitä lähtivät vetämään kp ja Tommi mitä ilmeisimmin huomattavasti hitaammin, koska ryhmä ei saavuttanut meitä edes alkumatkasta pidetyn pienen tauon aikana. Hyvä näin, että toiset ajoivat hitaammin:) Meidän ryhmässä vauhdin sopivuutta varmistettiin (ilmeisesti jopa ärsyttävän) tiuhaan, joten se varmasti oli kaikille ok.
Mukava lenkki ja kiva reitti. Jonkin verran ikäviä kuoppia. Olikos siellä ojaanväistämisessä muuten sattunut jotain? Porukka näytti ainakin olevan ihan ok meidän ajaessa ohi?
Ensi viikolla helatorstaina ajetaankin Porkkalaan jo klo 11 (näillä näkymin), jossa pidetään jätskitauko. Matka on vähän pidempi, taitaa tulla n. 80-90 km. Katsotaan saataisiinko vielä toinen ryhmä ajamaan lyhyempi lenkki, jos tuo matka tuntuu pitkältä. Eli ensi viikolla ei tammaraveja klo 18-lähdöllä.
Torstaina 24.5. olen estynyt itse tulemaan paikalle, joten sille päivälle tarvittaisiin sitten joku vetäjä.
Nyt kävi niin että vauhti ei lopulta sopinut vetäjälle itselleen :D Loppui nimittäin täysin yllättäen energiat siihen yhteen ylämäkeen, oli pakko ottaa loppumatka vähän rauhallisemmin ja pitää pari taukoa. Ensi kerralla patukoita taskuun.
Mutta kiitokset hienosta lenkistä hyvässä kelissä!
-Lauri
Joo kakkosryhmä ajoi ilman ongelmia noin 25.7 keskarilla, ku vetäjät oli ikäloppuja äijänkäppänöitä eikä päästy lujempaa vaik ihan täpöillä tuupattiin.. Mut kiva lenkki ja sää + porukka ajo ilman sen kummempia häröilyjä eli kiitos kaikille. Lopussa vedettiin muuten perinteinen kökkelin mäkikiri.
Tilastointia varten, paljonko oli raveissa väkeä yhteensä?
Bussi tuli vastaan siinä 90 asteen mutkassa keula pitkällä meidän puolella. Kaksi viimestä kuskia joutui väistämään ja eivät enää pysyneet tiellä, koska mutkassa oli myös leveästi hiekkää asvaltilla. Toinen tokkurainen äijä suostui menemään ambulanssilla terveyskeskukseen tarkistettavaksi ja toinen ajeli takaisin Veikkolaan.
Kolotusta ainakin lonkassa ja käsissä tänään äijillä.
Muutama varmaan tuli vielä mukaan, sillä laskin ykkösryhmään lähtevän 10 kuskia ja kakkoseen jäävän n.13-14 jä tämän todettuani lähdin ykkösen perään toisen vanavedessä eli ykkösessä oli lopulta 12 kuskia ja kakkosessa n.11-12 ja siihen vielä VP+, niin kokonaismääräksi saadaan vähintään 25 ajajaa.
Kiitos vielä hyvästä lenkistä. Alussa speksejä kovempi vauhti hiukan tuntui, mutta vauhtiin päästyä kaikki sujui täysin ongelmitta. Vastaisuudessakin mikäli porukkaa on riittävästi kahteen ryhmään ja vetäjiäkin löytyy, niin voitaisiin mennä samalla tavalla.
Helatorstain jätskilenkki 84 km lähtö klo 11
Jos sää on kohtuullinen (http://www.yr.no/sted/Finland/S%C3%B...idsvarsel.html) niin lähdetään tekemään Porkkalan kierros:
http://g.co/maps/rcxuj
Jos hyvin käy, saamme kokoon lyhyemmänkin reitin ajavan ryhmän, joka mahdollisesti ajaa hiukan hitaamminkin kuin pidempi ryhmä (meidän tarkoitus ajaa n. 25-26 km/h). Tuossa kartassa ei ole hahmoteltu lyhyempää reittiä, mutta ennen Porkkalantietä varmaan kannattaisi tämän ryhmän ajaa.
Huom. lenkki on säävarauksella. Jos sataa tai on erittäin vahva sateen uhka, ei lenkkiä ajeta. Itse en pääse helatorstaina ajamaan kuin tuolloin päivällä, mutta illallakin voivat toki innokkaat ajaa lenkkiä:)
Jos torstaina on poutaista, on tiedossa vetäjä sekä pidemmälle että lyhyemmälle matkalle. Tällä kertaa lyhyemmän reitin ajajat menevät aavistuksen hitaampaa kuin pidemmän.
Toivotaan siis säiden paranemista, nythän torstaille ennustetaan vielä sadetta.
Sinänsä ihan hyvä vinkkihän tuo on, mutta, kun tarkoituksena on ollut kuitenkin ajaa normaalia tammaravia n.tunnin pitempi lenkki kunnon kahvitauon kera, niin arki-illan lenkkinä tuo voisi kärsiä osallistujapulasta (toki pyhäpäivä torstaina toisaalta auttaisi monia lähtemään pitemmälle lenkille jo keskiviikkona).
Ainakin Forecan ennusteet näyttää vain huonontuvan torstain osalta. Jos Porkkala jää nyt ajamatta, niin ehkäpä sen voisi ajaa samoilla spekseillä joskus myöhemmin esim. jonakin lauantaina, sunnuntaina tai ehkäpä jopa kesäisempään aikaan torstaina.
Hyi, onpas tosiaan harvinaisen bebasta olevaa säätä luvassa torstaille… Pieni sadehan ei haittaa, mutta jos koko matkan sataa kaatamalla niin siinä on jo sairastumisriskikin kun kylmyys iskee. Harmi, toisaalta voi vääntää sitten senkin edestä gradua.
-Lauri
[QUOTE= Jos Porkkala jää nyt ajamatta, niin ehkäpä sen voisi ajaa samoilla spekseillä joskus myöhemmin esim. jonakin lauantaina, sunnuntaina tai ehkäpä jopa kesäisempään aikaan torstaina.[/QUOTE]
Kun tavoitteena on pitkä sosiaalis-munkkinenkaffitauko (S-MK) upeassa satamakahvilassa, niin kannattaa varata aikaa ja mennä sinne aurinkoisella ja suht lämpimällä kelillä. Porkkalan tie on niin taaas muutenkin niin hieno, et sen voi ajaa vaik sateellakin.
Joo, näyttää siltä, että lenkki siirtyy. Mietin Giron ja Pirkan välistä viikonloppua, eli kesäkuun ensimmäistä viikonloppua (2. tai 3.6.). Sen voisi ottaa seuraavaksi tavoitteeksi. Joka tapauksessa Porkkalan lenkki ajetaan vielä tänä kesänä. Tuleva viikonloppu sopisi muuten, sunnuntaille on luvattu mukavaa säätä, mutta itse ajelen silloin näillä näkymin pidempää matkaa muualla. Toki jos joku haluaa toimia vetäjänä, niin voihan tämän reitin vetää mikä viikonloppu tahansa, vaikka nyt.
Ennustukset ovat huomisen aamun osalta kohentuneet ihan kohtuullisiksi, olisiko lähtijöitä kuitennii, vaikka klo 9?
Siirretäänpäs sitten tavoitepäiväksi sunnuntai 3.6. Toivottavasti silloin paistaa aurinko ja on lämmintä:) Onneksi eilen pidensin työmatkaa ja polkaisin hakemaan itselleni kaksi jätskiä, kun nyt huominen jätskilenkki jää väliin.
eli helatorstain klo 11 lenkki peruttu. Uusi yritys sunnuntaina 3.6. klo 11.
Ensi viikolla 24.5. tammaraveja on lupaillut vetää Pekka Sirkiä, koska itse olen jumissa "työhyvinvointipäivässä".
Jos tammaravailette vielä juhannuksen jälkeenkin ja uusi tulokas on tervetullut mukaan niin laittakaahan tänne viestiä (tai mulle privana). Totaalisen talvilevon jälkeen mun keskivauhti lienee 25-30 km/h lenkin pituudesta riippuen.
Tammaraveja on merkitty ajettavaksi 30.9 saakka eli toki juhannuksen jälkeen ajetaan ja kyllähän sinne aina uudet on tervetulleita ja ennenkaikkea naispuoliset ajajat, joita on nykyään selvä vähemmistö.