Tänään sain fillarin. Reilu 4 viikkoa kesti. Ei enää uudestaan kiitos.
Printable View
Tänään sain fillarin. Reilu 4 viikkoa kesti. Ei enää uudestaan kiitos.
Tarina jatkuu. :seko::seko::seko:
Soitin tunti sitten vittuuntuneena uudestaan asiakaspalveluun ja pääsin läpi. Eilinen kusipää luurin takana ei viittinyt tarkistaa mistä johtuu että paketti ei ole viikon odottamisen jälkeen lähtenyt vaan vakuutteli että kyllä se kohta lähtee. Noh tämä kenen kanssa puhuin äsken lupasi tarkistaa asian varastolta (kun ei itse näe missä ongelma), kertoi että luultavasti kuitenkin osa tavaroista on loppunut. Tunti puhelun jälkeen eikä ole kuulunut mitään vieläkään.
Tällä puljulla ei ilmeisesti ole mitään rajapintaa varastokirjanpidon ja nettikaupan välillä. 250e ajokengät 70e:lla kuulostikin liian hyvältä ollakseen totta. Suomen kesä on liian lyhyt ja ajoaikaa menee hukkaan tämmösen perseilyn takia...
Kukaan ei soittanut eilen, joten soitin taas tänään. Tämä alkaa menemään jo niin koomiseksi. Soitin siis uudestaan ja sama henkilö vastasi ja kertoi taas samat tarinat että tarkistaa varastolta ja soittaa. Sanoi vielä että ei tiedä kenen kanssa olen puhunut eilen. :rolleyes:
Mulla ei edelleenkään mitään tietoa tuleeko paketti vai ei. Rahat otettu pari viikkoa sitten. Eivät vastaa maileihin vaikka 3-4 kpl olen niitä laittanut. Tämä oli viimeinen kerta kun Bike-Discountista mitään tilaan. Olen tuhansia euroja vuosien saatossa tuonne maksanut, kymmenien tilauksien muodossa. Nyt saavat pitää tunkkinsa tästä lähtien. :mad:
Jättäkää muutkin tämä paska kauppa väliin niin oppivat. :mad: Harmittaa kun hyvä paikka muuttuu paskaksi, mutta onneksi valinnanvaraa on, voi äänestää jaloillaan, tai hiirellä tässätapauksessa kun nettikaupasta on kyse.
Joo, saksa on paska maa! Ei ne vastaise tai reagoi muutamaan viestiin lainkaan. Huomasin, että kun pistää kyseisen firman joka sähköpostiosoitteeseen noin 40 samaa sähköpostia niin hyvitysrahat on tilillä seuraavana päivänä. Ja vielä jotain hyvitysrahaa tuli ruhtinaalliset 5 euroa jos uskaltaa tilata vielä.
Tilaisisin chainreactioncyclesistä mut niillä ei oo mitään varastossa mitä tarvis.. täytyy vielä varmaan vielä kerran discounttiin tilaus pistää. Onneks hinnat on sentään halvat vaikka palvelu on perseestä.
Lukuisten soittojen jälkeen tavarat lähtivät tulemaan. Vikalla soitolla vannotin asiakaspalvelijan soittamaan mulle ja kyllä se hoitikin asian. Tilaamastani kengästä oli musta väri loppu ja se vaihdettiin titaanin väriin. Tämän takia odottelin 1,5 viikkoa. Ilman omaa aktiivisuutta tuskin olisi tapahtunut mitään. Ei muuta kuin puhelin käteen ja soittakaa sinne. Yhteenkään minun mailiin ei vastattu.
Pitäiskö noi rahat tulla automaattisesti takas tilille kun tilasin fillarin + polkimet + renkaat ja renkaita ei ollutkaan? Tossa kuitissa lukee vaan saksaksi toi osa, että mitä niiden ylimäärästen rahojen kanssa tehdään. Joku päivämäärä siinä on myös sille summalle mitä olen liikaa maksanut ja se on ollut jo aikoja sitten, mutta eipä rahoja näy tilillä.
Mulla oli visa laskussa hyvitys kans puuttuvista renkaista, eli oottele visalaskun tuloa jos sillä maksoit.
Ainiin, unohtu mainita. Maksoin tilisiirrolla.
Minun muutama viikko (enpä muista enää tarkemmin) tilaama tavara tuli eilen ilman lähtöilmoitusta. Mukana oli perumani tuote eli Topeakin hiilaritarakkaan laukku. Sitä tarakkaa ei ole kuulemma valmistajalta saatava vasta kuin syksyllä, ilmoitti toinen kauppa (Bikemarket). Jätin Bikemarketin tarakkatilauksen odottamaan syksyä ja pidän tämän laukun. Jospa joskus tarakka ja tarakkalaukku toisensa kohtaavat. Pitää vielä tarkistaa ovatko hyvittäneet Visaa tarakan osalta. Pyysin kyllä myös laukun hintaa takaisin, mutta se oli liian vaikeaa. Pistetään nyt Bike-Discount - Das Original boikottiin.:(
Mulle tuli eilen vihdoin oma pakettini. Mitään lähetysvahvistusta, seurantakoodeista puhumattakaan, en saanut. Kysyin 4 kertaa maililla mikä on tilanne ja viimeisessä mailissa sanoin jo että perun tilauksen ja laitan pankin asialle hoitamaan rahojen perintää --> ei mitään vastausta. :(
Kaikki kamat oli pakattu hyvin niinkuin pitikin, mitään ei uupunut vaikka oli tyyliin miljoona eri Powerbaria 5 makua sitä, 4 sitä, ja 6 tota jne... Myös tarakka tuli, alumiininen tosin kun annoin ekassa mailissani siihen luvan että laittakaa edes joku tarakka tulemaan.
Stani, jos jostain saat sen hiilaritarakan, laita infoa! Vaikka painoeroa ei ollut kuin se 300g hiilarisen eduksi, niin luulisin että olis silti PALJON paree. Tuo rapiat 600g tarakka tuntuu jo käsissä siltä että väkisin tulee helvetisti vääntöä satulaputkeen siitä. Pakkaankin kyllä sinne VAIN jotain ultimatekevyttä vaatetta, max 1-2kg. Jos tarakka pysyy tavaroineen alle 2 kilon esim, niin ehkä se ei vaikuta vielä ajettavuuteen.
Mutta takaisin aiheeseen, harmi tuo B-D:n nykyinen toiminta. Pitää harkita vieläkö sieltä uskaltaa koskaan enää mitään tilata. Tuskin. Tähän lienee hyvä lopettaa sen putiikin sponsorointi.
Paketti tuli Suomeen eilen tiistaina Vantaalle. Aika nopeasti, sillä paketti lähti tulemaan vasta perjantai iltana. Matkahuolto kuitenkin pitää huolen siitä että minä en sitä pakettia saa vielä tänään, vaikka asun Espoossa. Doh...vaikka hieman paska maku jäi suuhun bike discountista, niin luultavasti tilaan vielä jatkossakin, sillä kauppa on yksinkertaisesti niin halpa... Pitää vaan olla itse aktiivinen ja kysellä paketin perään.
Omat kokemukseni Bike-Discountista ovat olleet aikaisemmin erittäin hyviä ja kamaa sieltä on tullut tilattua porukalla ja paljon. Viimeisimmässä tilauksessa oli mukana 15 paitaa (tarkoitus oli ottaa firman joukkueen paidat sieltä). Laitoin tilaukseen erityismaininnan, että en ota paitoja jos kaikkia kokoja ei ole saatavana. Viikko tilauksesta laitoin asiasta uudelleen mailia, kun lähetysilmoitusta ei kuulunut. Ei vastausta. Sitten yritin soittaa sinne viikon ja laitoin joka päivä mailia. Ei vastausta. Sitten tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt, kaikki muuten OK mutta vain 7 paitaa kyydissä - ei mainintaa edes mitä kokoja. Kamat tuli toissa viikolla. En ole vieläkään saanut sieltä ketään maililla tai puhelimella kiinni ... No onneksi nuo paidat saa jaeltua ajokavereille, joten mitään ei jää käteen. Paitsi huono maku BD:tä kohtaan. Seuraavaksi tilaan jostain UK:n suunnalta, kun punnan kurssikin on kohdallaan ...
Suomen DPD:n ja Matkahuollon toiminta on ala-arvoista. Paketti tulee Saksasta Suomeen n. 3 päivässä. Nyt se on ollut toissapäivästä asti DPD:n/Matkahuollon varastossa Vantaalla. Liekö sitten DPD:n kautta kulkevien yksityispakettien määrä niin pieni, että Matkahuolto ei poimi niitä joka päivä tai edes joka toinen päivä.
Sitten kun lopulta paketti saavuttaa matkahuollon toimipisteesi X, niin sen jälkeen m-huolto lähettää saapumisilmoituksen postin kautta ja taas menee pari päivää ennenkuin saat saapumisilmoituksen käteesi ja sit joudut käymään sen paikallisesta hikisestä matkahuollosta joltain eläkeiän toisella puolella olevalta tätiltä -->
"Mulle olis tämmönen" *ojennan saapumisilmoituksen
"Olisko henkilöllisyystodistusta...tai no, sulla kun tää lappu jo oli niin olethan sinä tietysti tämä VesaP, ei tartte näyttää henkkaria..."
"ööö...kiitos" *kävelee monensadan euron paketti kourassa ulos*
DPD:n asiakaspalvelu auttaa myös sen paketin seurannassa. Kertovat kysyttäessä milloin ja mistä paketti on haettavissa. Ei tarvitse odotella sitä saapumisilmoitusta.
Juu olen ollut sekä DPD että Matkahuoltoon yhteydessä jo eilen. Eipä tuo nyt silti vakuuta, että tiistaina saapunut paketti on vasta ehkä tänään torstaina haettavissa. Lähden nyt katsomaan onko paketti Siwassa. Mitään ilmoitusta ei ole minulle tullut, mutta DPD:n eukko sanoi että sitä voi kysellä tänään 2 jälkeen.
Eipä tarttenutkaan koodia. Riitti että kerto nimen ja mistä paketti tuli. NAinen kaivoi ensin väärän paketin (oli siis joku muukin tilannut bike discountista ja paketti tuli tänään), mutta huomautin että nyt tuli väärä. Tavarat olivat mitä pitikin. Nyt fiilis on ihan OK. Kuinka loistava tuo kauppa olisikaan jos asiakaspalvelu ja nopeus olisi esim. CRC:n tai PBK tasoa.
Sitten he varmaan joutuisi maksamaan normaalin palkan ja hinnat nousisi. Hyvinhän tuo tuntuu toimivan pienemmilläkin kuluilla ja silloin on vara valituksiinkin. Kauppiaan kannalta kokonaisuus ratkaisee ja valituksiahan aina tulee.
Joo mutta kyllä jos aikoo hinnalla kilpailla, täytyy silti olla perusprosessit kunnossa ja toimia. Halvat hinnat vaatii suuren volyymin ja sitä ei saavuteta jos asiakas ei ole tyytyväinen. Spesiaali palvelua nyt on turha odottaa ja postimyyntifirmojen toiminta perustuukin siihen että asiakas tietää mitä ostaa.
Ite tilasin 29.6. iskarin jousen ja ilmaussarjan. Lähetysilmoitus ja seurantakoodi oli seuraavana päivänä sähköpostissa. Hyllytavara näyttää liikkuvan siis aika nopeastikin.
Tuotteet tulivat ovelle reilussa viikossa. Nopeasti kysyivät puuttuvan osan osoitetiedoistakin. Seuraavan tilauksen osalta yksi tuotevaihdos onnistui sekin heti. Kunhan nyt tämä viimeisin tilaus saapuu perille niin avot.
CRC:n tasoista palvelua ja osin parempaakin sähköpostien osalta.
Täällä kanssa näyttää ihan hyvältä: sain tällä kertaa jopa tilausvahvistuksen! Tänään siis kamat kuulemma lähteneet (11 eri objektia), tiistai-iltana vingutin visaa, joten ei nyt ihan maailman nopeinkaan suoritus. Noilla hinnoilla on varaa odottaa...
Toissaviikolla reklamaatio sisään kun tuli väärää tavaraa ja osa puuttui. Mitään ei ole kuulunut. Laitoin tällä kertaa myös tilinumeron mukaan jos vaikka nyt hyvittäisivät ne lähetyskulutkin, mitä ei ole aiemmin tapahtunut. Toisaalta jos vaikka se paketti on mennyt viikossa sinne perille, niin tuskin siellä päässä mitään tapahtuu alle kolmen viikon.:mad:
Viime tiistaina 30.6. iltamyöhällä tilaus, tänään hain paketin lähivaltsusta. SykkeListin vinkistä soitin aamulla Matkahuoltoon ja annoin oman puhelinnumeroni, alkuillasta jo saapui tekstari "paketti noudettavissa". Kaikki tuli mitä pitikin.
Tuli sitten sunnuntai-iltana bike-discount -sivustolta tilattua radoni ja vähän tarvikkeita. Vaikka vähän mietitytti kommenttien perusteella. Osuuspankin visa electron toimi suoraan maksuvälineenä. Tänään satuin tarkistamaan vielä sähköpostin spämmi-laatikon. Sielähän oli ilmoitus, että tarvikkeet oli tiistaina jo lähteneet. DPD:n sivujen mukaan illalla jo paikallisessa lajittelukeskuksessa. Enään vai odotan viestiä, että milloin se pyörä lähtee tulemaan :)
Tänään aamulla (klo. 8:25) toimitus kotiovelle, joten ei tarttenutkaan lampsia siwaan/valintataloon. Tavaroiden tarkistus sitten töiden jälkeen...
EDIT: ei valittamista.
Vajaassa kahdessa viikossa toimitus lähi-Valintataloon. Muutaman päivän kulututtua tilauksesta tuli ilmoitus että kenkää ei olekaan halutua kokoa, mutta puoli numeroa isompana löytyy. Vastasin sähköpostiin ja kengät (260€ ovh nyt 69€ - ja ne on upeat!) tuli polkimien kera ripeään. Eli joskus toimii tämäkin lafka.