Ei kai sitä keskiötä tarvitse, saako pelkkää ratasta?
Printable View
Ei kai sitä keskiötä tarvitse, saako pelkkää ratasta?
Kiitokset tiedoista, tätä olinki jo pyöritellyt tuolla nettisivustoilla mutta piti hakea täältä varmistus. Alkuperäinen näytti olevan joku nimetön ratas missä tais olla pelkkä nw34T leima.
^Siis alkuperäinen ratas Shimanon koneessa nimetön? Onko se kenties vaihdettu kertaalleen jostain syystä? Pitäis olla alunperin kylläkin ihan Shimanon tekele FC-E8000.
Ei oo vaihdettu, uus pyörä jolla nyt ajettu 200km. Ainakaan omasta en muita leimoja löytänyt kuin tuon nw34T
Onko kukaan kokeillut mahtuuko esim. Cake Eater 27.5x4.5" pyörimään takana? Johnny 5 olisi ehdolla kesärenkaaksi, mutta kun sen saatavuus on niin ja näin niin mietin olisiko Cake Eater melkein sama rengas?
Tuommosen laitoin. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0c3ef445fa.jpg
Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Toi näyttää hyvältä, pitää joskus tehdä paremmin. Gorilla on vain yllättävän toimivaa.
Gorillalla laitettiin kaverin pojan moposta moottori kiinni, kun metsapolulla tippui kone, korvakot poikki. Meni parimetriä tankin ympäri. Piti kuulemma ajaa raahallisesti ku kone heilahti helposti ja ketju pois paikaltaan. Ois ollu tympiä taluttaa ku moottori laahaa perässä pensaletkun ja kaasuvaijerin varassa.
Olisi pari kysymystä Tunskan (vm.2020) omistajille tai muuten asiasta tietäville;
- saakohan eMaxin kiinni Thulen Velocompact 925 kuljetustelineeseen ?
- mahtaako runko koko 40cm (S) olla liian pieni 175cm pituiselle ?
S kokoa ei ole koeajettavana täällä päin...
En tiä tuosta thulen mallista mut ite väsäsin as.auton perään thulen fatbike adaptereista kuvan mukaisen systeemin.
Jätin vakio remmit muita pyöriä varten.
Ite oon 175 ja pyörän koko M on ku nakutettu. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f4b80c7a5b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...44c4357c06.jpg
Minulla on tuo 43 cm ja olen 175/81. Vaikea sanoa mikä sopii, onko sinulla pitkät kädet?
Käsi 55cm ja jalan sisämitta 83cm. Eli kädet on suhteessa lyhyet pituuteen nähden. M koko olisi varma valinta, mutta 2. kuskille liian iso.
Moroo! Olen tässä enduropärrän jälkeen ostamassa sähköfättiä ja tutkimusteni mukaan alan kallistumaan Tunturi eMaxin puoleen. Itselläni ei ole kokemusta sähkö- eikä läskipyöristä ja siksi teiltä kyselen. Oletteko olleet tyytyväisiä hankintaanne? Voitteko suositella tälläiselle 171cm/73kg rookielle eMaxia?
Vaihtoehtona minulla oli tuo Cuben nutrail hybrid 500. Siinä ilmeisesti jonkun lähteeni mukaan laadukkaampia osia?!? Tosin taas Tunturin leveämmät renkaat kiehtovat enemmän. Shimanon ja boschin gen2 eroista varmasti jokaisella on omat mielipiteensä?! Lisäksi Cubessa satulahissisysteemimikäperkele.. Sitä en näe tässä vaiheessa itselleni tarpeelliseksi, olenko täysin väärässä?
Kiitos jeeseistä
Voin suositella. Tuo on kiva pyörä, ja isoimmatkin läskirenkaat mahtuvat jos joskus lunta olisi. Sinulle tuo 40 cm eli S lienee oikea koko. Hyvä että tähän on tullut enemmän vaihtoehtoja 43 ja 48 cm sijaan.
Omaan laitoin BrandX Ascend II hissitolpan, maksoi vähän päälle satasen. Olen myös vaihtanut jarrut Maguran MT5/MT4:ään ja eteen 203 mm levyn. Ostin pyörän jäykkäkeulaisena, ja vaihdoin siihen 120 mm joustavan Mastodon Pron. Helpommalla olisi näköjään päässyt tuolla Cubella, siinä on vissiin Magurat ja Mastodonit omasta takaa. Mutta Boschia en halunnut koska se on niin suljettu järjestelmä (Shimanoa pääsee säätämään vähän), ja tuohon Cubeen ei taida taakse mahtua 4.8" leveät kumit nyt 2XL:ästä puhumattakaan.
Minulla oli aiemmin Haibike Fatsix, mutta se oli minulle vähän liian iso (50/L) ja siihen ei mahtunut edes 4.8" jumbo jimit kunnialla taakse. Pyöri kyllä, mutta hipaisi chainstaytä.
Tunturiin saa rahalla osia (todella halpaa touhua verrattuna autoharrastamiseen, arvatenkin myös moottoripyörien osat maksavat aika paljon. Esim Magura trailsport jarrut eteen ja taakse paloineen letkuineen ilman levyjä ~130 €) mutta Cubeen ei saa isommat renkaat mahtumaan edes rahalla.
tori.fi:ssä taitaa olla GZR Advantag-e myytävänä. Se on käytännössä sama pyörä kuin Tunturi mutta shimanon vaihteilla. Sitä saa uuten verkkokauppa.com:istä, ja niitä on näköjään nyt varastossa taas. Siihen malliin on näköjään päivittynyt 203/203 mm levyt.
muokkaus: Cubessa on 177 mm taka-akseli, ei jatkoon.
Tilasin 45cm (M) koon eMaxin. Tunturin saatavuus on aika heikkoa, jos haluaa S koon rungolla, niin pitäisin kiirettä. Yksi vaihtoehto, jota itse katselin on Haibike Fatsix 8.0, jota myydään saksalaisessa verkkokaupassa ~3000e hintaan kun Suomessa se on FS Tunturin hintainen.
Haibike Fatsixissä sama ahtausongelma takahaarukassa.
Suosittelen kans. Mulla on tallissa boshin ja shimanon voimalinjaisia vehkeitä (ja pari bafang:) Ja suosikki nuo shimanon vehkeet, osa syy just tuo kun pääsee säätään ja päivittään ihan puhelimella.
Tuo tunturin sramin tuntui aluksi oudolta, varsinkin kun pykälää saa vain yhden vaihteen yhdellä naksulla vaihdettua. Joskus tulee tiukkaa mutkaa ennen jyrkkää nousua niin tottunu shimanissa vaihtaa kerralla muutama vaihde, mut ei se iso ongelma. Tuossa emaxissa on hissitolppa ja tulossa muihinkin pyöriin, sen verran mukava laite, verraton maastossa. no ehkä tasasen alustan pyöriin en tuota laita.
Ja ota tosiaan etujousto malli, et tule katu aan.
Hämmästelin itse asiassa myös tuota eGX tai GX-e vaihtajanvipua. Haibikessa oli NX-vipu jolla pystyi ainain kaksi vaihdetta kerralla näpyttämään. Luin sitten jostain että SRAM:in takuuehdoissa on jokin vaatimus että sähköpyörässä saa vaihtaa vain pykälän kerrallaan, siksi näissä tällainen vaihtajavipu.
Se voi olla että tuo ratkaisu säästää vaihteita, välillä aika isot voimat menossa takarenkaalle ja siinä ylämäessä kun paat vaihteet rutiseen...
Tilattu etujoustollinen eMaxi kokoa S👌. Kiitos teille👍😎
No niin, nyt ajokokemusta eMaxilla 28km ja pari huomiota;
- avustus toimii hienosti, ECO modea pääasiassa käytetty, kerran antoi W013 virhekoodin joka poisui 2. uudelleenkäynnistyksellä
- M koko on just sopiva, S olisi ollut ainakin maastoon liian pieni, koska reach on M koossakin aika pieni (fiiliksen mukaan)
- avustuksen tullessa mukaan tuntuu nytkähdys voimansiirrossa, ilmeisesti tämä kuuluu asiaan ? KTM freezessä en samanlaista huomannut...
- etujarru vaikuttaa hieman tehottomalta, ilmeisesti en saanut tehtyä vielä kunnollista sisäänajoa
Minkälaista lukkoa suosittelisitte ? Runkoon ei taida saada kiinni isoa U-lukkoa ?
Kiinnikkeet juomapullotelineelle puuttuvat, miten olette ratkaisseet sen ? Juomareppua en hommaa :)...
Nytkähdykseen voi auttaa softan päivitys.
Omasta mielestäni 180 mm etujarru on liian pieni. Hanki adapteri ja 203 mm levy.
Mun pyörässä on pullotelineen ruuvit satulaputkessa. Mutta pärjään kyllä ilman pulloa parin tunnin lenkit, akustisella kaipaa kyllä enemmän juomaa mutta ilmankin pärjää.
https://www.bike-discount.de/en/buy/...adapter-457928 tuommonen itellä kolmion sisässä pystyputkessa, riippuen telineen korkeudesta niin menee myös 0,7 pullo. https://www.bike-discount.de/en/buy/...-adapter-39553 tämmönen sitte pitemmillä lenkeillä satulaputkessa. Tämä jälkimmäinen ei passaa kolmion sisään koska tulee niin ulos että pulloteline osuu akkuun.
☝️ tämä siis L koon rungossa
Kiitti tiedosta.
Pitää varmaan itsekin muotoilla ne pyörä kourut, jotta pyörän asento olisi parempi.
Huomasin Thule 925 kanssa, että se "pystypuomi" ottaa kiinni takahaarukkaan :mad:, koska se lyhyempi koura pakottaa pyörän niin lähelle telinettä. Hommasin kyllä tuon 982 frame adaterinkin, jos se vaikka auttaisi, ettei tulisi jatkossa jälkiä runkoon.
[QUOTE=WhiteFatOwner;2965690]No niin, nyt ajokokemusta eMaxilla 28km ja pari huomiota;
" Minkälaista lukkoa suosittelisitte ? Runkoon ei taida saada kiinni isoa U-lukkoa ?"
Lukittaessa kannattaa muistaa aina poistaa akku koska se on niin kallis osa, että varas ei sitä tule ostamaan ja näin ollen varkauspäätös:) saattaa lykkääntyä.
Jos on vain yksi lukko kannattaa lukita etupyörä ja runko kiinni kaiteeseen tms takapyörän varastaminen on huomattavasti vaikeampaa.
Akkukulmahiomakoneen (Ryobi) ylpeänä omistajana voin kertoa että yön yli ei kyllä kannata lukitsemattomassa tilassa lukittuakaan sähköpyörää säilyttää, KAIKKIEN lukkojen katkaisu on 20 sekunnin homma timanttilaikalla.
Lukitessa on aivan sama onko kysymyksessä 5 kiloa painava U mallinen Lukko vai vaijerilukko tai ketjulukko, rälläkkä hoitaa kaiken.
Tärkeintä on että vaijeri(ketju)lukko on niin tiukalla tai hankalassa paikassa että väliin ei saa metrin mittaista kevyt rautakankea jolla pyörittämällä sitten varas saisi helposti napsautettua vaijerin tai silmukkaketjun hajalle.
P.s. Hanki ihmeessä Stunlocker ohjelma ja lisenssi, sitten saat säätää aivan kaikkea ja siirtää pyöräsi henkisesti USAhan (maksimiavustus siellä 25 mailia eli 32 km/h) Canyon Spectral.on muuttui aivan eri laitteeksi sillä.
P.s.s kannattaa muuten säätää maksimiväännöt mahdollisimman pienelle kaikissa muissa avustuksissa paitsi BOOST, sillä lailla 11 T ja 13 T rattaat ja ketjut kestää paljon pitempään (2573 km perusteella)
En menisi takuunalaista säätämään virityssoftilla jos ei halua välttämättä vian ilmetessä ostaa esim tonnin moottoria omilla rahoillaan. Läskipyörälle kun 25kmh on ihan sopiva vauhtikin.
Ei tuo mikään virityssofta ole. Se asetus on ihan valmistajan tuotos, ja moottori on suunniteltu toimimaan silläkin. Vian sattuessa on minun vaikea uskoa että tuon asetuksen asento vaikuttaisi yhtään mihinkään.
Se on muuten 20 mailia joka on 32 kilometriä.
Ai joku venäläinen appi on valmistajan tekemä? Noinkohan. Mitä veikkaat jos moottoriin ei saada enää yhteyttä ja on käytetty jotain kolmannen osapuolen softaa, hyväksyykö valmistaja takuuseen.
Miksei hyväksyisi? Kolmannen osapuolen softia ei ole estetty.
Se asetus on siellä valmistajan moottorissa, ei missään venäläisessä softassa. Tuon muutoksen voi tehdä shimanon softallakin.
Valmistaja ilmoittaa selkeästi ettei tuotetta saa modata muuten, kuin ohjekirjassa mainitulla tavalla. Luuletko, että venäläinen appi on valmistajan ohjeiden mukainen tapa? Jos sen tekee shimanon softalla, se ei varmasti lopeta takuuta, mutta sitä ei kukaan pysty tekemään, joten jos se on tehty, tiedetään kyseessä olevan virityssofta ja takuu evätään. Virittäminen, poislukien valmistajan omat ”virityssoftat” poistaa takuun kaikissa laitteissa, autot mukaanlukien. Myös kaikki vastuulliset virityssoftan tarjoajat ilmoittavat tämän nettisivuillaan, poislukien toki venäläisen opiskelijan tekemä softa, josta ei tiedetä mitä muuta se sinne laitteistoon ajaa.
Suosittelen että et hanki ko. softaa etkä muuta pyörää millään tavalla, ellei käyttöohjekirja salli.
En hanki ko. softaa, en muutenkaan lataa mitään kyseenalaista puhelimelleni, useamman tonnin pyörään, saati sitten autoon. Pyörä löytyy, mutta kiinnitin eniten huomiota siihen, että täälläkin suositellaan virityssoftia mainitsematta sitä, mikä niiden haittapuoli (=takuun menetys) on. Pidän hulluna sitä, että pääsisin 7kmh lujempaa, mutta riskinä olisi, että joutuisin omilla rahoillani ostamaan esim moottorin takuuaikana. Viritysihmisille vaan jostain syystä aina menee ihon alle se, kun joku mainitsee homman laittomuudesta tai takuusta.