Riippuu varmaan renkaista.
Printable View
Tuli Kemiztin fillaria kattoessa ekaa kertaa reiluun vuoteen olo, että tahtoo uuden täpärin..
https://youtu.be/3OmEf9k0XWQ
Huikean hieno videorevikka Evolink 140:sta
Ja tekstiä..
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ar...e-crowd-48036/
Ja omasta pikku päivityskuva, tarravelho teki mulle stealth/flash decalit keulaan.. isossa kuvassa ilman salamaa, pikkukuvassa salamavalolla.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...g=eyJpIjoidCJ9
Missäs tommonen velho asuu? Voisin haluta omaanikin moiset...
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13914137/p5pb13914137.jpg
Uusimmassa 6/2016 Fillarilehdessä oli juttu Polen Evolink 140 ja 150 koeajoista. Hyvät arvostelut saivat. Valtavirrasta poikkeava geo vaatii tottumista mutta vastaavasti koeajajan mukaan mahdollisti kokeilemaan sellaisia ajolinjoja jotka hän olisi normaalisti hylännyt liian isoina riskeinä.
Lopussa todetaan että Suomen Enduro-sarjassa ajavat kuskit ovat pärjänneet hyvin suurempia merkkejä vastaan. Ja vuonna 2018 on tarkoitus pukata myyntiin ensimmäinen hiilikuiturunkoinen Pole.
Kannattaa lukea juttu niin saa objektiivista tietoa Polen Evolinkeista.
Mukavaa että Suomessa on pystytty luomaan tuote joka toimii ja menestyy.
What Mountain Bike -lehdessä näytti olevan kans juttu. Nettilehti maksoi vajaa 5 euroa. Hyväksi kehuivat, 4,5/5 tähteä. Toki moni muukin sai vastaavia tähtimääriä, mutta kuitenkin.
Loppukaneettina:
"The pole isn't perfect. We wish the 348mm bottom bracket was a bit lower when riding steep, twisty terrain, and we wish the suspension's support continued to the end to prevent bottom out without making the mid stroke too firm. Nevertheless, despite access to all the latest and greatest bikes, this has been our tester's weekend weapon of choice for months now. And really, that says it all."
Suomimaastoon luulis, että keskiö on sopivalla korkeudella. Itellä ainakin taipumusta paukuttaa polkimia kiviin nykyisellä 340mm keskiönkorkeudellakin. Facebookissa Polen sivuilla oli maininta -17 malleihin päivitetystä iskarin tunesta. Auttaisiko kenties tuohon arvostelijan pohjaamisongelmaan. Täytyy olla kova ajomies, kun mä oon kuullu vaan päinvastaista kommenttia tosta takaiskarin toiminnasta. :D
Minulla sattui lojumaan kaapissa CC DBA ja vielä sopivan kokoisena, joten vaihdoin sen 2 ajokerran jälkeen tuon vakiona tulevan RockShockin tilalle. Ei se ehtinyt tosin pohjata vielä kertaakaan silloin, mutta kun sitä ei voi oikein muuten säätää kuin tunkemalla niitä muovilepareita sinne iskarin sisälle. Säätöruuvien pyörittely on mielestäni helpompaa:)
Hyvin tuo Cane Creekki tuohon miun Evolink 150 sopii, ei pohjaa, "mid stroke supportista" saa sellaisen kuin haluaa ja paineetkin voi pitää kohtuu alhaisena, nyt taittaa olla 100 Psi, joten ei halkea niinkuin Foxin X2:).
Mutta jos iskarin säätäminen ei kiinnosta niin kyllä tuolla alkuperäisellä iskarillakin ajelee.
https://farm6.staticflickr.com/5516/...6aeba9_k_d.jpg
Tulihan tää nyt hommattua. Testit huomenissa ja odotukset korkealla.
Hieno musta möllöttäjä, muutaman ajokerran jälkeen huomaat sen ylittäneen ne odotuksesi, on se sen verran hyvä :).
Jätän tän oman Evolink 140:n myös tänne. Keula tullee vaihtumaan pidempään kesään mennessä, mutta hyvin tuo kulkee yhden lenkin perusteella poluilla niin tasaisella kuin ylä- ja alamäessäkin (10 mm lyhempi keula jyrkentää keulakulmaa noin 0,5 astetta). Pyörä säilyttää vauhdin hämmästyttävän hyvin kivikoista läpi ajettaessa.
Valitsin koeajoje perusteella S-kokoisen rungon, vaikka 175 cm minun pitäisi Polen mukaan ajaa M:llä. 50 mm stemmillä ajoasento on tasapainoinen ja keulalle saa sopivasti painoa mutkiin.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...e96d77c4f3.jpg
Hieno on tuokin. Miulla ei ole vielä omassa tuota takana olevaa lokasuojaa, minkä merkkisiä nuo teillä olevat muovilepareet on?
Thanks, toivottavasti :-) Saakeli, oon Etelä-Espanjassa ja fillari mukana mutta vettä tulee niin ettei pääse koittamaan. Yritin, mutta kaikki kamat ihan märkänä ennen kuin pääs lähellekään traileja. Syö vähän miestä.
Mucky Nutz lärpäke meikäliselläkin tossa takana on. Sama se on kuin toi etulokarikin.
https://farm1.staticflickr.com/713/3...9edb4b_k_d.jpg
No nyt pääsi oikein kunnolla testaamaan. Joo, onhan toi kyllä oikeasti aika tosi jees laite. Luo kyllä sellaista luottoa omiin kykyihin että uskaltaa ottaa linjoja jotka muuten ois saattanut jäädä ajamatta, pitoa tuntuu olevan enemmän käytössä kuin mihin on tottunut ja huolimatta pyörän koosta, ei tunnu kuitenkaan kömpelöltä ajossa. Tietty testit on olleet alamäkipainotteista joten perus poljettavasta lenkkiajosta en osaa vielä sanoa. Vaatii vähän totuttelua painopisteen ja ajotyylin suhteen mutta polkupyörä tääkin on kuitenkin. On tässä silti selkein ero jos aikaisempiin täpäreihin vertaa, vaikka on niissäkin ollut rengaskoossa, jouston määrässä ja geossa selkeitä eroja (kuitenkin ns. am/enduro täpäreitä).
Huh. Minä pysyn espanjan lomalla kiltisti maantiellä. Löysät lurahtaisi pöksyihin, jos safarin vetäjä ajattaisi tuollaisia polkuja.
Siinähän menee selkeä ajolinja tuossa keskellä :-) Tää oli kyllä melko tekninen polku ja joutui vähän etukäteen katselemaan että mistäs sitä pystyy ajamaan. Noissa louhikoissakin oli kyllä hyötyä siitä että keula on tosi loiva ja fillari pitkä.
Kivan näköistä kivikkoa:). Täällä kotomaan kamaralla ainakin keskemmällä suomea on tällä viikolla ollut jo koiran ulkoiluttajien avustuksella tehtyjä tamppautuneita lumipolkuja, jotka on kuin tehty Evolinkille:). Fat Freddiellä varustettuna pito ei lopu sitten millään vaan kurveihin voi ajaa kuin olisi keskikesä. MRP:een keulakin on toiminut vielä ihan kohtuullisesti näissä 0-10 asteen pakkasissa.
Talvella on paljon helpompi huomata, jos pyörän ominaisuuksissa on jotain kummallisuuksia ja ainakaan vielä ei tuosta Evolink 150 ole sellaisia löytnyt. Takarengas ei ylämäessä lipsahtele vaikka polut paikoitellen jäisiä ovatkin. Samoin eturenkaan pito todella hyvä eikä etupäätä tarvitse paimentaa edes kohtuullisessa lumipöpperössä.
No joo, ei tota nyt ihan ensipoluksi voi suositella 😄.
Älyttömän siistiä kyllä oli päästä koittamaan heti kättelyssä kunnon rynkytyksessä. Lomareissu oli varattu jo aiemmin mutta sattui nyt natsaamaan tämänkin kanssa passelisti. Huomenna taas takaisin kotosuomeen vähän eri olosuhteisiin. Täytyy nyt miettiä laittaako tähän jonkun talvisetupin vai meneekö talvi jäykkäperällä kuten yleensä. Hyvä kuulla kuitenkin että talvipoluillakin toimii kivasti.
Tässä tämä miun Evolinkkini talviversiona eli Läski Freddiet ja MRP:een 29 keula. Kesäksi on sitten DVO Diamond 27.5.
http://pic.useful.fi/992-uqm70l.jpg
^törkeen hieno. Väri!!!
Hyvännäköinen peli! Onko toi MRP minkä mittainen?
Vähän miettinyt josko pitäisi vaihtaa kehät leveämpiin niin voisi plussia tässäkin käyttää. Nyt Arc 27:t mutta jos vaihtaisi Arc 30:een tai Arc 35:een niin toimisi plussilla ja tavan 2.3-2.5 kumeilla yhtälailla.
Mulla on Spankin 30mm sisäleveät, on kyl imo erittäin hyvä "yleiskoko" koska siinä toimii plussat ja pienemmät ihan tasapäin.. Nyt alla 2,8" RR ja NN.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...66a1ac6925.jpg
Juu, 30-35 sisäleveys ois ihan jees. Pitää vaan miettiä että tartteeko sitä plussaa vai ei. Jotkut 2.5 kumit menee noilla 27 leveillä ihan hyvin kuitenkin. Jäykkis mulla on plussa ja siitä tykkään mutta tän kanssa vähän kahden vaiheilla. Painoa kuitenkin tulisi jonkinkin verran lisää kun suht järeää kumia saisi olla.
Nuo minun vanteet on niinkuin kuvasta näkee Arc30 ja hyvin niihin tuntuu sopivan 2.35-3.0 kokoiset renkaat. Voihan olla että nuo 3.0 toimisivat jotenkin (kertokaa joku miten:)) paremmin leveämmillä vanteilla. Tilasin viime viikolla Kiinan pojilta hiilikuitukehät, jotka on jotain 33 mm luokkaa sisäleveydeltä saa nähdä miten toimivat kunhan nyt joskus tulevat ja saan ne kiekoiksi asti jotenkin kasattua.
Tuo Mrp on 150 mm joustolla ja DVO on 160 mm versio. Mrp a2c on noin 5 mm korkeampi, joten yhden spacerin pois jättämisellä pyörän ajoasento pysyi suunnilleen muuttumattomana. Nuo läski freddiet ovat niin korkeat että "low" tuo pyörä ei nyt taida olla:). Kesäksi tilaan sitten taas NN2.8 sillä apex kyljellä, jos ne vaikka pomppisivat vähemmän kivikossa kuin ne snakeskin versiot.
Hyvin sopii niinkuin tuosta kuvasta voi päätellä:). Tuohon MRP 29 sopii kyllä kaikki 2.8x27.5 ja ainakin tuo Fat Freddie 3.0 kokoisena. Tuosta kuvasta näkyy tuota jarrukaaren ja renkaan väliin jäävä tila renkaan yläpuolelta ja sivuilla on n. puoli senttiä kummallakin puolen.
Hei, tuli hankittua tollanen Evolink 140 uuteen kotiin. Oisko kellään neuvoja jousituksen säätöihin? Edessä MRP ja takana RS monarch debonair.
Jotain perusasetusta olisin vailla, mistä lähteä säätelemään oman mielen mukaiseksi. Painan 68kg. Ootteko käyttänyt takaiskarissa montaa spaceria?
Hei
Minulla on MRP:ssä nyt talvisäädöt eli painetta noin 65 psi ja compressoita yksi naksu ja reboundia 4 naksua. Nämä siis auki asennosta laskettuna ja rampup on myös kokonaan auki. Nuo säädöt toimii talvella kohtuullisesti, koska pakkanen jäykistääpi noita öljyjä jonkin verran. Kesän varalle on ole vielä ehtinyt siihen asetuksia etsiä ja enkä taidakkaan koska vaihdan kesäksi siihen sen DVO:n. MRP:n paineita säätäessä kannattaa tehdä se paineen tasaus negatiivisen ja positiivisen jousen välillä niinkuin ohjeessa neuvotaan.
Takaiskarin säätöihin en osaa sanoa mitään koska minulla on tuon Rockshokin tilalla DB Air.
Laitoimpa omaan evolink 130:een 29-konversion kokeeksi..
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2017...7ac4e50bbc.jpg
Kiekoista vielä decalit pois ja vähä rengas speksailuita, kai toi iha jees..
Menipä kummaan paikkaa tuo teksti vaa jos sen sieltä ymmärtäs :D
M-koko, keula on 140mm Yari, tykkään takajousituksen toiminnasta ex.VPP kuskina, ei mitään pahaa sanottavaa.
Uudessa Enduro magazinessä oli Evolinkki 140:en koeajo. Ipadilla tai Androidpuhelimella voi ainakin lukea sen jos lehtikioskista tai app storesta sovelluksen asentaa. Polen omistajille mukavaa luettavaa, jos tarvitsee itsetunnon kohotusta ostoksensa osalta:).
Evolinkin takajousitus toimii oikein hyvin. Minulla on ollut muutama vpp, yksi DW-linkku ja yksi horsti ja ihan samaa luokkaa toiminnaltaan se on noin muiden ns. short linkkujen kanssa.
Ehkä niiden välille saa jotain eroa jos oikein tarkkaan niitä kesknään vertailee mutta ehkä Polen ja DW-linkun keskialueen supportti on parempi kuin VPP:een. Nyt talvella kannattaa käydä pyörä koeajamassa jos ostamista suunnittelee, koska talvella huomaa jousituksen toimivuuden/toimimattomuuden helpommin kuin kesällä edellyttäen että pakkasta ei ole kovin paljon.
Pole ei juurikaan notku poljettaessa. Satulasta eikä putkelta polkiessa en huomaa liikettä, jos en katso alas iskariin. Jousitus on silti aktiivinen. Tämän huomaa, kun voi polkea kivikoissakin... Mielestäni aika hyvä balanssi on tuon polkemistehokkuuden ja jousituksen aktiivisuuden välillä :)
On tosi jees! Heitä ny parin lenkin jälkeen vähä omia mietteitä 29 vs 27,5+ kun nyt kerta molemmat vaihtoehdot löytyvät. Aina kiva lukea omakohtaisia kokemuksia.
Melkein missasin tämän kun ei ainakaaan vielä ollut nostettuna enduro magazinen etusivulle. Yleensä tulee sieltä tsekattua artikkelit eikä ladattua tuota lehtä. Pitää vissiin omia tapoja muuttaa. :D
Itse arvostelu oli kyllä hyvä ja selkeesti arvostelija oli Polesta tykännyt. Mistäköhän sitä saisi 5k ylimääräistä? :cool:
Kaikki näkemäni Polen arvostelut ovat olleet tuosta 140:stä, joka lienee hieno pyörä enduro-ajoon. Itse olen enempi xc-henkinen kuski, joten kiinnostaisi lukea arvosteluja myös 110-mallista. En ole vaan niitä vielä nähnyt. Kiinnostaisi tietää, että miten ne soveltuu esim. Korso mtb:hen, tahkolle tai finlandiaan.
Näyttääpä hyvältä 29" kiekoilla tuo keltainen 130.
http://ep1.pinkbike.org/p5pb14361173/p5pb14361173.jpg
Itse hankin justiinsa käytettynä tän 140 EN, koossa S. Tuntuu kyllä tosi passelilta koolta mulle, oon 168cm tappi.
Sellanen kyssäri tietävämmille, että minkälaista hintaa noista Ryde Edge 7 kiekoista vois pyytää 2,8" Wtb Trailblazereiden kanssa? Haluaisin vaihtaa 29" kiekkoihin ja pienempiin renkaisiin.
En tiä hintapyynnistä, mutta tuolta: http://www.superstarcomponents.com/e...build-deal.htm saa tän kuun loppuun koodilla MEGA50 -50% pois jo muutenkin edullisesta ja hyvän tuntusesta kiekkosetistä.. (samat siis kun itellä tuossa keltuaisessa nyt) ja shimanon xt11-pakka toimii hyvin sram-11 vaihtajalla (tota settiä saa siis vaan shimppa vaparilla)