Kyllämää tiän että sä tiät. :D
Kärry onkin semiläski, reNkaat vaihtuis muuten mutta mahtuu tollasena just kivasti varaston ovesta sisään. ;)
Hulluksi noteeraamisen otan kohteliaisuutena. ;)
Printable View
Hullu saa olla, kunhan ei ole työhullu:) Ennen tallissa maantiepyörä, etujousto 29, Hiilaritäpäri 29. Nykyään tallissa maantiepyörä, AluLäski, HiilariLäski. Vuoden päästä ehkä jotain muuta, ei voi tietää?
Just oon lähdössä 100km maantielenkille Läskillä, eikä ahista yhtään!
Ei kai vaan nopeiden pyörien omistajat ala halveeraamaan hi-taa-mil-la välineillä varustettuja ?
Mun mielestä ne ite on sellasia joista puhutaan mediassa joka päivä eli Racesteja.Just niitä jotka heittelee pulloja teiden varsille.Onneksi yksikkään sytyttänyt tulipaloa vaan jäi suutariksi.
Sitten niillä on lisäksi jengivaatetus kaikenmaailman tekstityksillä.ajavat liikkenesäänöistä piittamatta isoissa porukoissa.
Katsoin kauhuissani Eurosportilla moista menoa ,villitsivät kaiken lisäksi teidenvarsilla olevia ihmisiä.
Poliittiset/rikolisuuteen viittavat tunnukset liimattu pyöränrunkoon esim. BMC (epäilen että liittyy muihin "kerhoihin" jotka käyttävät MC lyhennettä)
Joku Seniili niminen tyyppi vieläpä ylisti näitä yli-ihmisiä kovaan ääneen.
Sanokaa mun sanoneen että tämä ei hyvin pääty.
Fätälismi?Onko sitä?Sairaus, uskonto vai muoti-ilmiö?
Mä en uskalla liittyä ääri Racestiseen pyörägendreen joten nopeet&kapeet jää ostamatta.
Anteex jo etukäteen.
Dänks, päivä alkoi paljon paremmin :D
Mites tollanen plussapyörä? Itse ajoin koko talven 29 maasturilla ja syysrenkailla ilman ongelmia. Kovatkin sohjokelit menee kevlillä todella näppärästi ja aina voi tiputella maasturin paineet sinne barin paikkeille jos kaipaa lisäpitoa. Nyt vasta sunnuntaina oli maasto niin jäistä ja märkää Tampereella että olisin todella kaivannut nastoja. Iso osa aktiivisesti käytössä olevista poluista pystyy koko talven ajettavissa perusmaasturillakin kun ei mene heti 20cm lumisateen jälkeen vaan venaa pari päivää niin lumi tamppaantuu kovaksi ja nopeasti ajettavaksi. Jos läskin hankkii niin eniten siitä saa hyötyä sitten kunnon nastarenkailla talvella. Kysymys kuuluu onko talviajo sinulle tärkeää? Aika moni pyöräilijä polkee talvella todella vähän ja vain foorumin kovakalloisimmat fanaatikot polkevat läpi talven. Paljonko sitä läskiä sitten tulisi oikeasti ajettua?
Itse olen ainakin huomannut, että ajamisen määrä on merkittävästi kasvanut, kun kalusto on monipuolistunut. 29 jäykkäperä kulkee todella näppärästi, mutta parin tunnin kovan maastolenkin jälkeen ei kunto ainakaan vielä riitä mennä seuraavana päivänä tekemään vastaavaa lenkkiä maastoon. Jäykkäperä syö liikaa keskivartalon voimaa ja toisena ajopäivänä ei tekniikka pysy kasassa tuntia kauempaa. On tosi jees mennä kovan lenkin jälkeisenä päivänä ajamaan esim rauhallista hyötyajoa ( tänään vähän kaupoilla cyclolla +30km ), ja venytellä siihen kunnolla päälle. Tarkoituksena oli sanoa, että yhdelläkin pyörällä pärjää, mutta useampi pyörä tarjoaa paremmat välineet aktiiviseen harrastamiseen ja harvemmin tulee jäätyä kotiin välineiden puutteen tai huonon kelin vuoksi. Itsellä ainakin aikaisemmin suomen vähäluminen kesä söi suuren osan kauden maantiepyöräajelusta. Sateisella kelillä ei viitsinyt lähteä kurastumaan ja ajokausi oli suhteellisen lyhyt (touko-syys).
Täh? Eikö nykyään läskilläkään pärjää ilman nastarenkaita, mä olen näköjään ajanut 4 ja puoli vuotta väärin, onneksi ostin juuri itteleni nastarengasaihiot.
^^^Mulla taas ajamisen määrä on kasvanut reilusti läskin hankkimisen ja muun kaluston hävittämisen myötä. :)
Niin kesällä kuin talvellakin.
Mä taas katsoisin että omaan makuun kalusto on monipuolistunut nyt, kun on vain yksi pyörä. ;)
oon kokeillut läskiä nastarenkailla ja en löydä kehvelimpää yhdistelmää varmaan... sillä ei pääsyt edes 5 cm lumessa eteneen
seppo_taalasmaalle:
Mainitsemasi pari päivää lumisateen jälkeen tampatuille poluille kapeakumimaasturilla ajelemaan pääsy onnistuu vain siellä missä on paljon niiden polkujen käyttäjiä. Esimerkiksi omilla kulmilla menee huomattavasti enemmän aikaa että voisi kapeakumilla suhailla. Sen verran vähän on reippaita koiranulkoiluttajia, suuri osahan ei metsään asti viitsi kävellä. Läskillä ei tarvi samalla tavalla odotella.
Ja en minä nyt sanoisi että talviajo mitään fanaattisuutta vaatii. Kuten Mutanaama sanoi, varustekysymys, ja vähän reipasta mieltä.
No kyllä tuolla läskillä pärjää pelkästään. Tänään kellotin toiseksi parhaani ajan työmatkalla 8km 27.5km/h keskinopeudes. Vähä pumppaa enemmän ilmaa (0.8bar) niin hyvin liitää. Suositeltavaa kyllä on hankkia kuravaatteet. (lokarit vie uskottavuuden)
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Voitko kertoa mitä ne on, niin tälläinen yksinkertainenkin Savolainen tietäisi että minkä virheen tein kun möin 29 etujouston ja 29 täpärin pois.
Meillä päin just Läskipyöräilijät piti talvella polut auki myös muille kulkijoille, muut satunnaisset kulkijat jopa kiitteli siitä kun jaksettiin pitää polkuja auki jotka muuten olisi ollut ummessa koko talven.
Mitä tekemistä tällä asialla on sen kanssa, soveltuuko läskipyörä ainoaksi pyöräksi vai ei. Jos itsellä olisi edelleen läski (jonka tietyistä ominaisuuksista en pitänyt, vaan taloon jäi 29" täpäri ja 29" HT), niin ajelisin polkuja auki muiden iloksi (niin kuin tein silloin läskiaikaan itsekin).
Jos pitäis yksi pyörä jättää talliin yleispyöräksi niin kyllä se läski olisi. Siksi että läski taipuu yleispyöräksi parhaiten, sillä pääsee liikkumaan joka vuodenaika ja on huoltovapaampi (täysjäykkä läski) ei iskareita eikä linkustoja.
Itse lähtisin siltä kannalta liikenteeseen että joku kisakiree kilpapyörä olis täysin soiva ainoaksi pyöräksi ympäri vuoden. Ajaa sen ajan rainerilla sisällä mitä ei asfaltti oo sulaa, ja sit kun on sulaa, ajaa ulkona jos haluaa. Pääsee pitemmälle ja nopeemmin kuin läskillä. Kunhan alla tuota ah niin ihanaa asfalttia.
Tunturi Amiraali on paras ympärisvuotinen pyörä. Voi jättää kuukaudeksi juna-asemalle, yön yli työpaikalle pihalle ja keskustaan. Lisäksi pystyy ajamaan pidempiäkin matkoja ja kukaan ei varmasti varasta.
Mulla on puolen vuoden pelkän läskittelyn jälkeen polvet hellinä. Oon vetänyt tasamaata sekä sprinttiä putkelta mäkiä ylös. Yrittänyt siis ajaa kuten maantiepyörällä. Soveltuu muuten h*lvetin hyvin kyseiseen ajamiseen :rolleyes: Varsinaista maastoajoa 0 km. Kaikki harjoittelu läskillä on tähdännyt siihen, että nakkikumipyörät suorastaan lentää kohta Pispalan mäkeä:rolleyes: Yleispyöräksi ei..maastoajoon varmasti loistava peli:D
Heihachiro Togo oli muuten mun suosikki Amiraali kun olutta vielä sai :p
http://seura.fi/wp-content/uploads/2...-2014-Togo.jpg
Eihän tässä saanut keskustella siitä mikä on paras yleispyörä vaan siitä onko Läskistä yleispyöräksi. Jokuhan alkoi määräillä siitä äskettäin ja vastausvaihtoehtojakin on vain yksi.
Kysymyskin on sinänsä aiheeton ja vastaus ilmiselvä, sillä mikä tahansa pyörä on kelvollinen yleispyöräksi silloin kun se on kysyjänsä ainoa pyörä.
Maantiepyörä on kaikein kehvelein yleispyörä:seko:
Tässä kun mainittiin mm. talvi, niin pakko kommentoida että läskistä ei kuitenkaan ole kovin paljon apua jäisellä pinnalla, ellei käytä nastoja. Toki leveämpi pinta-ala saattaa hieman auttaa, mutta kyllä se läski liukuu yhtä pahasti mustalla jäällä kuin 2" renkaat, vai mitä mieltä olette?
Samaa mieltä. On kyllä pirun liukas ajaa ilman nastoja jäisillä teillä, varsinkin hiekkatiet on usein peilijäässä. Vaatii kyllä melkeinpä nastat, jos meinaa sujuvasti ajella etelän talvessa läskillä päivittäin. Sempä takia ajelenkin talven työmatkat pääosin tunturilla, jossa nastat :cool:
Juu samaa huomannut mut silti hehkutan sitä edelleen. .✌☺
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Jos "autotiet" olis yhtä huonolla talvikunnossapidolla ku "pyörätiet", ni varmaan moni ajaiskin traktorilla. :D
Niin joo onhan se ihan kauheeta jos joku fillarigende saa ihmiset iloitsemaan pyöristään ja niillä ajamisesta aidosti.
Kandee ehdottomasti dissata moisia hörhöjä mahdollisimman monessa topiikissa,Mä taidan ostaa jonkun hienon kapearenkaisen maastoon sekä maantielle jotta voin pilkata fläsiä ja samaistua pyöräilyn eliitti-ihmisiin..
No en vitussa osta rimpuloita ,ne on nähty jo aikoja sitten.Eilen möin läskin ja uutta jo speksaillaan.Viva El Fat.:)
Fätälisimi on !