Siinä on se 600e Trek-lisää :)
Printable View
Minkä kokoisen otit? Olen itse lähes samoissa mitoissa eli 178/82.
Toinen asia mitä olen tuumaillut on, että meneeköhän tuohon 29:n kiekot ja Ice Spiker Prot? Minulle tuo tulisi kuitenkin lähtökohtaisesti talvipyöräksi. Tähän optimi olisi itselleni kolmituumaiset nastat, mutta niitä ei vielä saa. Oletettavasti kuitenkin jossain kohtaa tulevaisuudessa.
Jaa tulleekohan tuota koko runkoa. Rahat kelpasi ja sen jälkeen ei ole mitään kuulunut. Tää on niin tätä ja maksoin vielä suoraan tilille kun kauppias niin halusi.
Joo, takanahan on boost napa joten se täytyisi vaihtaa.
Katselin tuota geometriaa ja päätyisin itse melkeinpä valitsemaan L:n. Vähän hankalaa kun ei ole reach eikä stack lukuja. Samaa näyttäisi Marinin koko taulukko suosittelevam, mutta jo 175 cm:selle kuskille suositus olisi M. Jos ajattelee että tuolla intoutuisi ajamaan paljonkin retkiajoa jonkinlaisessa kuormassa, niin onko parempi valita aavistuksen pienempi vai aavistuksen isompi?
Mitän kovaa polku kaahausta ja kikkailua tuolla tuskin tulisi ajettua.
Nyt kun oma jäykkis-keula on tulossa tuolta Carbon Cyclesiltä ja kaverilta lainattu RF 30-piikkinen eturatas on jo vaihdettu valmiiksi, niin kysymys välityksistä.
Millaisilla ratastuksilla nämä teidän kuvissa olleet pyörät oikein on? Nyt minulla on 11-34 XT 9-pakka ja hiukan arveluttaa riittääkö se tuon yhden 30 piikkisen etulehden kanssa.
Itsellä on ollut edessä 32T, 34T sekä nyt tuo AB oval 32T (30-34T) tuntuu fiksuimmalta omiin tarpeisiini. Varmasti myös perus 30T ajaisi asian, mutta ei ole tullut koskaan hankittua. Takana on vaihdellut kokoonpanojen suhteen suurin 34-40.
Tällä hetkellä edessä siis tuo ovaali 32T ja takana XT 11-36T , ihan ok, voisin ottaa taakse isommankin.
Itse haen mielelläni sinne kevyeen päähän reserviä mahdollisimman paljon, yläpäästä riittää se että fiksulla kadenssilla pääsee +30km/h, kyseessähän on maastofillari ja talvipyörä, jolla en henkilökohtaisesti aja missään olosuhteissa kovempaa.
^^^ Käy lenkillä, huomaat sitten. Ajele niitä mestoja, mitä ajelet muutenkin. Hae ääripäitä, nopeita siirtymiä ja jyrkkiä mäkiä. Totuus on tuolla ulkona.
No, tämä nyt on tällaista sairaslomapäivän viettoa tässä sohvalla. :)
Tarkoitus oli pitää budjetti asoissa, mutta jos nuo nykyiset 9-välitykset käyvät liian raskaiksi niin välitysten keventäminen keventää myös lompakkoa. Eli uudet 11 pykäläiset XT romppeet Bike24:lta kustantaa jotain 250-300 euron väliin.
Mutta tuolla nykysetillä jatketaan ja katsotaan kuinka paljon joutuu tunkkaamaan. ;)
Itse ehkä kirjoitin ehkä liian pitkästi, OjanJaska hiukan lyhyemmin, mutta lyhyesti vielä KOKEILEMALLLA :)
Itse myös samoissa tunnelmissa, paranemisiin.
Katselin myös noita 1x11 settejä, mutta pidättäydyin 1x10 vaihteistossa, sen verran on varastoissa noita vanhoja laatukampia, etten nähnyt mitään järkeä ostaa koko osa-sarjaa, eikä yksittäisiä ollut vielä tarjolla.
Ja minua kiinostaisi pysyä vanhoissa XT 9-osissa niin kauan kuin niitä riittää. Joku vanhan miehen jääräpäisyys. :)
Varmasti pärjää, uutuudet ehkä laajentavat tässä tapauksessa välitys skaalaa, mutta tarvitseeko sitä henkilökohtaisesti ja oikeasti? :)
^itellä maastojäykkiksenä Tampereen maastoissa toimi On-one Scandal saman fiman monocoque keulalla. Edessä 34t ja takana 11-34 9spd.
Yksikään mäki ei jäänyt kiipeämättä välitysten vuoksi. Mukavasti tuolla vielä 100km lenkkejä heitteli. Joustokeulapäivityksen jälkeen tosin huomasin, kuinka hakattu olo sitä lenkiltä palatessa oli ollut.
Vanhat 9spd osat ajan minäkin ensin loppuun 34 eturattailla. Tuntuu itselle parhaalta.
Am jäykkäperään laitoin 30t etusen ja 11-36 10spd pakan. Keveintä välitystä ei Espoossa ole toistaiseksi juuri käytetty. 32 olisi tuohon ollut varmaan parempi, tai sit ovaaliratas.
Mulla Ninerissä edessä 36NW ja takana 9 lehtinen 11-34. Jos joku mäki ei ajamalla nouse, niin voihan sitä aina jalkautua:)
Mulla on 28 piikkinen edessä 11-36 takana metsää varten ja työmatkat menee 34 / 11-32 väleillä.
Tähän tietysti tuo helpotusta kahdet kiekot ja XX1 eturattaat.
Omalta osalta projekti kuopattu. Seuraava askel lienee rikosilmoituksen teko.
Ei helevetti. Kotimainen kauppaaja?
On kotimainen juu.
Ja toivottavasti epärehellisistä toimijoista saadaan nimet tapetille. Dealereita oli kuitenkin valmistajan sivujenkin mukaan useampia Suomessa.
Totaalisen offtopic, mutta lueskelin eilen MTBR:n sivuilta Niner MCR & 27,5+ keskutelua/hehkuttelua, hmm... Ottakaa haarukan leveys huomioon runkoja hankkiessanne.
Olikos muuten se Iglumiehen highball kuitua vai alumiinia? Hieno peli!
Alumiinilla täällä mennään, ainakin vielä:rolleyes:
Alunperin tosta piti tulla ihan vaan ympärivuotinen työmatkapyörä, joka se on tietysti vieläkin, yhä useammin vaan jää Nomadi kotiin lenkille lähtiessä.
Voitte olla varmoja että nimi on taulussa jos asia ei ala selvitä.
Mistäs Ninereita kannattais yrittää ostaa. Jos siis ilmeisesti suomalaista jälleenmyyjää ei ole, niin mieluummin Eu-alueella toimiva luotettava nettikauppa kuin jenkkilässä oleva.
Sen luin. Virolaista ei enää ollut ja sieltä toisesta sai vain rungon. Eli lisää vinkkejä kaivaten.
^Tarkoittaako tuo, että kauppiaalla Virossa ei ole haluamaasi tuotetta vai nettisivut eivät toimineet?
Itse olen viime aikoina useasti extrom:n sivuilla vierailleena, että sivut tai oikeammin palvelin voisi olla stabiilimpi.
Oh, jaa viro ei enää dealaa, ihan googlaamalla antaa esim uk:hon http://www.stif.co.uk/brands/0/niner/0/all/247/6/ saksaan www.rider-store.de ym.
^ihan täll viikolla tiedustelin runkoa ja sain asiallisen vastauksen, joten jäitä hattuun. Kysykää nyt edes, jos edullisesti pyörän haluatte ostaa.
Minä siirryin 29 hankinnassa siinä mielessä eteenpäin, että laitoin myyntiin toisen maantiepyöristäni ja työmatkakäytössä olleen 26 rengastuksella olevan maasturin. Jos molemmat saan myytyä niin voin hyvällä omalla tunnolla ostaa yhden uuden pyörän. Tosin aika hauska tuolla takajäykällä 26 rengastuksellakin olevalla maasturillakin oli ajaa, kun palautin sen maastomoodiin eli vaihdoin maastonakit alle ja poistin lokarit.
Juuri sain paikalleen Carbon Cyclesin jäykän alumiinikeulan ja kävin lyhyen testilenkin heittämässä.
Nopeus putosi varmaan puoleen entisestä ja sama tuntui käyvän ajotaidoillekin, tai ainakin siltä se tuntui.
Mutta poikamaisen hauska tuolla oli ajella. Testailut jatkuu. :)
Jaa niin, juuret ja kivet alkavat olemaan aika liukkaita näin syksyiltaisin. Vielä kun ei ole Fox rauhoittamassa etupään pomppimista. :rolleyes:
https://farm6.staticflickr.com/5733/...1f78a520_z.jpg
Okei nämä esimerkit eivät ole täysjäykästä mutta kysymyksen luonne ei silti muutu.
Eli mikä piru tässä Ninerin sir 9 pyörässä painaa niin paljon, että xt-setillä, arc-kehillä jne. pyörä painaa 13,5 kg. Steal is real ja Niner on toki suuremmalla sielulla kuin saksalainen postimyyntipyörä mutta yli 3,5 kg painoero esim. Canyonin edullisempaan, toki kuiturunkoiseen, 29-pyörään on järkyttävä. Kilo-puolitoista ok mutta tämä pistää kyllä miettimään.
http://www.wrenchscience.com/mountai...+XT+Bike/2015/
ja esim. tämä Canyon 9,7 kg (oli pyörän koko mikä tahansa tai polkimet mukana tai ei) 2500 €. https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-...f-slx-9-9.html
^en mä tuota Ninerin painoa käsitä, oma 2x10 täysjäykkä MCR teräskeulalla painaa 10,5kg (paitsi että kasauspunnituksen jälkeen olen siirtynyt RalliRaneissa Snakeskin-versioihin EVOjen hajotessa, siitähän tulee muutama satagrammanen lisää, ja SLR TT hajos, nyt on SLR XC). Todella pitkän tähtäimen spekuissa on keventää alle kymppiin, keinona hiilarikeula ja 1x10.
Onhan tuossa Canyonissa kaikki palikat aikas kevyttä verrattuna tuohon Ninerin perussettiin, mut silti.
Rehellisyys? Valmistajan ilmoittamiin painoihin kannattaa suhtautua samoin kuin käytettyjen autojen myyjien lupauksiin. Paino on niin tärkeä valintaperuste niin monelle ihmiselle, etenkin kahta muuten samankaltaista pyörää vertaillessa, että monet valmistajat antavat ihan höpöhöpö-lukuja. Varmaan punnitsevat jotain XXXS-mallia... kuussa. Jos osalista ja rungon materiaali viittaavat tiettyyn painoluokkaan, niin sitä se sitten oikeasti on, vaikka valmistaja sanoisi mitä.