No nyt on Movie Maker asennettu seiskaan .. ehkä kuitenkin pysyttelen Final Cut & Premiere Prossa ... :D
Printable View
Haulla "how to remove windows 10 installation pop up" löytyy seuraavia ohjeistoja:
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/wi...atory-3614204/
http://www.makeuseof.com/tag/get-rid...n-windows-7-8/
http://www.infoworld.com/article/298...-or-81-pc.html
http://www.extremetech.com/computing...download-files
Oleellista on poistaa kasa päivityksiä, erityisesti kb3035583, ja tilaa vievä asunnuspaketti. Jatkossa täytyy estää automaattipäivitykset, jotta voi käydä läpi kaikki tyrkytetyt paketit. Viimeisimmän tietoturvapaketin joukossa oli mukana windows updaten päivitys, joka taas olisi tuonut win10-uhkan.
Juuri tuskailin ton W10 pakkosyötön kanssa ja ryhdyin toimiin. Muutkin täällä tuskailleet näköjään saman asian kanssa. Ohessa oma ratkaisu ja oli ainakin helppo toteuttaa, aika näyttää toimiiko.
Lataa linkin takaa hjelmiston kovalevylle ja poista se puhdistuksen jälkeen (ettei mahdollisesti vaikka jäisi lähettelemään jotain, tai sitten vaan täyttämään suotta hakemistoa). Ohjelma poistui mukisematta Control Panel kautta. Avastin mukaan ohjelma oli puhdas.
http://www.timontietokoneapu.fi/wind...noksen-poisto/
https://lh3.googleusercontent.com/ak...f=w473-h650-no
Ton Disable Operating... jälkeen buuttaa koneen.
Vaihtoehto Clear Windows.. esittää jonkin kysymyksen ja kehotuksen käyttää nappia vasta jos WIN10 edelleen ahdistelee tjsp.
Vaikuttaako prossu ja muisti kuinka tuohon 10:n pyörintään? Mulla vanhassa perus-HP:ssä on 6 GB keskusmuistia ja 2.1 GHz taitaa olla kellotaajuus CCleaner ohjelman kertomana.
Toi kellotaajuus ei paljoa kerro .. mahtaako olla Athlon Atom Celeron Core 2 Duo i3 i5 vai i7 ja niitäkin on monta eri mallia :) .. mut kai 6GB kymppiin riittää .. oliko kymppi nopeempi kuin esim seiska
No mä asensin kympin viimeviikolla sitten lopulta. Mutta saapi nyt nähdä täytyykö palata takaisin seiskaan, kun läppärini verkkokorttiin ei näytäkään löytyvän Win10 ajureita vaikka se testisofta ennen asennusta luonnollisesti ilmoitti että on 100% yhteensopiva kaikki uuden 10:n kanssa. Ja paskat, nyt ei toimi WiFi kunnolla. Löytää about kaikki naapureiden wlanit mutta ei omaani... Täytyy yrittää viritellä ja kokeilla, mutta jos ei lähde toimimaan, täytyy palata takaisin seiskaan. Se kait on mahdollista hiiren klikkauksella kuukauden ajan tuon uutukaisen asentamisesta.
Edit: Tämä siis ei toimi Win10:ssa Asuksen läppärissä enkä tunnu googlen mukaan olevan ainoa jolla vastaavia ongelmia:
Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter
^ :D Emmä sitä luvannut että se kymppi silti toimisi.
USB:llä toinen wlan-kortti/mokkula/adapteru kiinni olis varmaan se helpoin ja rumin vaihtoehto, jatkovarrella vielä olis varmasti komean näköinen mitä tuoreemmassa koneessa on kiinni.
Tyypillistä läppärille on aikaajoin "ei yhteyttä"
Taitonetin poijjaat suositti tikun vaihtoa josko siinä olis jotain ..menin telefinlandin city-markertin pisteelle ja valittelin viasta
poika kaivoi esiin uuden Huawei Wifi mokkulan ja laittoi uuden sim-kortin mukaan minä kotiin ja laite auki ...mitä hemmettiä johan alkoi laahaan varsinkin internet pelit
Soitin operaattorille ja ilmoitin "laitan takasin 3g korttini mokkulaan" ja luvut mukaan
Ja ihme tapahtui vanha 3g kortti Wifi mokkulaan ja pätkiminen loppui siihen ja ei ole alkuunkaan ollut noin liukas liikkeissään kuin nyt kone ...suositelen lämpimästi operaatiota jos olet kyrsiintynyt pätkivään läppäriin:cool:
Mobiilit nettiliittymät eli mokkulat nyt ylipäänsä on selfie-idiootteja varten keksitty rahastusmuoto. Jos haluat vakaan internet-liittymän, se tulee kiinteästi joko kuparin tai kuidun kautta. Jos on pakko saada myös mobiilia liittymää niin jaa se älypuhelimella, se toimii lokaation myötä jos on toimiakseen.
On noissa langattomissakin ihan hyviä vaihtoehtoja. Naapuri just laittoi oikeasti hyvän 4G reitittimen ja sillä yhteys on koko ajan 20-30mb/s. Ei ollu mikään huawein taskumodeemi, vaan vähän järeämpi laite raudaltaan. Tais maksaa reilusti yli 200e. Mulla tulee kuparilla hikisesti 12mb/s. Kyllä tästä maasta löytyy paljon alueita, joissa ainoa nopea yhteys on saatavilla nimenomaan 4G verkkojen kautta.
Asiasta toiseen: Perkule, että otti taas vähän aikaa ja vaivaa päivitellä Maccia uuteen käyttikseen. Kotoa löytyy yks kahdella Xeon 3.0 4 core prossalla oleva macproo, joka mun mielestä olis ihan käypää rautaa tänäkin päivänä. Apple on eri mieltä ja haluaa, että se kärrätään kierrätykseen. Jotta rauta päätyisi nopeasti kierrätykseen, on tuetun malliston listaa rukattu niin, ettei tuotakaan sieltä enää löydy. Taas piti googlata, tonkia ja tutkia, mutta lopulta vaiva palkittiin ja El Capitan pyörii taas vanhassa rouskussa. Tuo temppu on kuitenkin sylettänyt sen verran, että ainakaan uutta maccia en tule ostamaan. Mielummin vaikka käytetyn. pääasia, ettei mun pennit mee suoraan rotten pineapplelle. Tuo sama veivaus on jo mutamaan kertaan tullut tehtyä ja tällä kertaa se vaati vähän enemmän ropaamista. Jos se siinä tovin hyrräis. Saa sälli taas pelata Countteria ja ties mitä muuta.
Mulla tulee mökillä ihan tavallisella 4G mokkulalla 30mb, 30€ maksoin siitä käytettynä.
Mielestäni peruskäyttäjän ei kannata turhaan pitkittää siirtymistä Win 7 -> Win 10. Luonnollisesti ennen päivitystä kannattaa varmistua hardwaren, oheislaitteiden ja ohjelmien yhteensopivuudesta 10:n kanssa. MS on muistaakseni luvannut 7:lle tuen vuoteen 2020 saakka, joten vielä ei paniikkia ole. Edellisessä suuremmassa muutoksessa kun XP:n tuki oli päättymässä pyydettiin uudesta käyttöjärjestelmästä rahaa, mutta tällä kertaa sen ei pitäisi olla syynä muutosvastarintaan.
Mulla on kaksi käyttöpaikkaa (kesät mökillä) ja langaton 4G tungettuna Huawein B593 tjps modeemi/WLAN-purkkiin. Tuosta tulee _jatkuvasti_ 40-50mbps huolimatta siitä kummassa paikassa se on ja sillä striimaa HD-kuvaa telkkuun ja surffailee samaan aikaan ihan kelvollisesti. Koko kauneus 14,90e/kk, joka on puolet 20M kiinteän hinnasta toiseen paikoista. Tuolla on nyt menty jo jokunen vuosi, enkä kiinteään aatellut enää palata.
Selfieitä en ole vielä ottanut, mutta pitäisköhän siis aloittaa... ;)
Mulla pöndellä sellaiset haasteelliset yhteydet (+noin metriset kiviseinät) . 4G-reititin parvella katon rajassa, ainoa paikka sisätiloissa jossa kenttää on suht stabiilisti. Sieltä WLAN jakoon ja jo toimii. Antenni tossa reitittimessä on eri luokkaa kuin puhelimessa.
Muuten kyllä samaa mieltä mokkulasta: jos läppäri mokkuloineen ja känny ovat 10 metrin säteellä toisistaan, mokkula on ylimääräinen.
Autuaita ovat tietämättömät.
Duuniläppärissä on 4G ja puhelimessakin toki 4G myös mutta on aika pirusti näppärämpää käyttää tuota läppäriä ilman yhteyden jakoja puhelimesta. Liittymä on jotain näitä firmasysteemejä joissa pari laitetta menee samalla hinnalla.
Mulla läppärissä paikka SIM-kortille...se on eri asia kuin mokkula ja siten hyväksyttävissä [emoji2] Mökillä se ei kuitenkaan auta, on kiivettävä parvelle ja silti pätkii...
No se tuossa naapurin astetta järeämmässä tukiasemassakin oli vissiin ideana, että kattaa takuulla koko kämpän pinta-alan ja osaa kätellä aika hyvin yhteydet takas pystyyn, jos niihin tulee katkoja. Käyttäjän näkökulmasta ei siis eroa perus WiFi-yhteydestä.
Uskotaan, mutta tolla ehkä saisi sen läppärin yhteydet toimimaan. Muut laitteet (tabletit, puhelimet) olisivat silti huonojen yhteyksien varassa, siksi käytössä aiemmin mainitsemani 4G-reititin ja sieltä WLAN jaossa.
Toisaalta taas läppäri on firman eikä siihen noin vaan mitään mokkuloita asennella...tai tarkemmin sanottuna mokkulan vaatimaa softaa.
Tuolla puhelinketjussa jo kyselin vinkkejä uuden tabletin hankintaan, kun tämä vanha Tab2 alkaa takkuamaan, esim Hesarin nettilehti buuttaa tämän jossain talousosaston kohdalla. Netistä malleja katselin ja käsittääksi tuo RAM muisti on se oleellinen juttu, tässä se on alle yhden gigan kun uusissa se on jo 2 gigaa.
Mutta sitten löysin nämä combi-sukset, nämä WIN10 softalla pelaavat tabletin ja läppärin yhdistelmät. Niin että millaisia ne oikein ovat? Korvaako niillä kotikäytössä tavallisen läppärin? USB porttikin niissä näyttää olevan, joten vissiin käskyttävät ulkoisia kovalevyjä ihan hienosti.
Mutta onko teillä käyttökokemuksia vaikkapa tällaisesta.
https://m.verkkokauppa.com/fi/produc...nettava-Win-10
Läppäri pitäs koulujuttujen tekoa varten hankkia. Eli käyttö ois wordin naputusta ja ehkä joskus ohjelmien kahtelua areenasta. Windows pohjanen sais olla. Kokoluokka on repussa kulkeva, eli varmaa n 15" näyttö tulisi kyseeseen. Budjetti n.300e. Mitäpä asioista tietävät nuilla spekseillä hankkis?
Mikä maksoi ton verran? Saan koulun puolesta office-paketin eli se ei ole pakollinen varuste.
En kyllä lähtis itse raahaamaan 15tuumasta joka päivä..
Jos tehot riittää niin tässä ois n.1kg painoinen 11.6" 200e.
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-bit-valkoinen
Mikäs toi janne68:n läppäri on ja mikä Office-paketti siinä on mukana? Officen hintoja nähneenä kuulostaa edulliselta...
Jos "wordin naputtelu" on perinteistä dokkarin kirjoittelua, säästäisin MS Officen suhteen...laittaisin koneeseen openofficen ja panostaisin rautapuoleen enemmän. Esim. liian kevyttä läppäriä en ole toistaiseksi mukanani raahannut vaikka välillä high-end -laitteita hallussa ollutkin. Tutuista merkeistä HP/Lenovo/ASUS -linjalla todennäköisesti menisin, mutta vaikkapa Aceria ei mulle tule. Kolmeensataan ei tietysti mitään huippulaitetta saa, tsekkaa noiden kolmen merkin tarjonta ja erityisesti tarjoukset. Nykykoneissa on kaikissa CPU-tehoa riittävästi office-työskentelyyn, sen suhteen voit olla huoletta. Muistia tulisi olla mielellään 4 GB. Ja muutama kymppi lisää rahaa jotta saat SSD-levyn, se tekee erittäin paljon hyvää sekä suorituskyvylle että akun kestolle.
Vantaan tammistossa sattuu olemaan useampi läppäreitä myyvä liike ja kohdalle osui sitten expert..tällä kertaa.Ja toisaalta en halua kaikkia rahojani laittaa näille isoille(gigantti,xxl jne.)Tämä liikkeiden läheisyys ilmeiseti aiheuttaa tämän kilpailun.Olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan.Edullista minunkin mielestäni,officen versiosta en tiedä,mulle se ei ole tärkeä,muijalle sitäkin enemmän.
Komppaan Mutterithukassa läppärin koko asiassa. Kävin aikuisena Insinöörikoulun ja olin oikein tyytyvinen miniläppäriin. Tosin loppuyön tein 15 tuumasella.
Kiitoksia jo esiin tulleista tiedoista. Näytön koko asiaa pitää tosiaan pohtia tarkemmin. Kuljetettavuus tärkeämpi kuin suuri näyttö. Ja officen tosiaan saan opinahjon puolesta. Pitää alkaa hieman perehtyä terminologiaan.
^Ari_H:ta kompatakseni: sitten kun lopputyötä tai muuta isompaa projektia kotona kirjoittelet niin erillinen monitori ja kunnon näppäimistö ovat mielestäni ehdottomia lisälaitteita.
^ja tallennus usein sekä hysteerinen varmuuskopiointi moneen paikkaan.
Ite kattoisin huutonetistä jonkun käytetyn T tai X sarjan Lenovon. Usein ovat olleet uuden veroisessa kunnossa, kun vanhoja leasing koneita ovat ja makaavat telakoissa pääosan ajasta. Usein myyjä kertoo akun kunnonkin, niin valkkaa semmosen mikä ei ole valmiiksi loppu.
Meniskö tollanen pahasti syteen mun spekseillä? https://m.verkkokauppa.com/fi/produc...nnettava-Win-8
Entäs tuo käyttis? 10:hän taitaa olla uusinta hottia, mut tolla 8:lla pötkii varmaan viel pitkälle?
Olisko tästä topikin auttajaksi?
http://cdn.smosh.com/sites/default/f...ows-95-vhs.jpg