Nyt on oma lite-läski toimitettu. Kerkeääköhän viikonlopuksi.
Printable View
Nyt on oma lite-läski toimitettu. Kerkeääköhän viikonlopuksi.
No niin laski "Lada" white 2fat pro tilattu parisen tuntia sitte, koossa M.
Piti laittaa jo kalustoa myyntiin että talliin sopisi uusia tulokkaita.
Cyclorossikin ois tarpeessa vaan saanee odottaa kevättä ;)
Tuota minäkin arvelin, minkä takia en hosu asian kanssa. Ei nuo kuitenkaan mitään epänormaalin halpoja ole. Pikemminkin terveesti hinnoiteltuja. Tonni täysjäykästä on kuitenkin kohtuu iso summa. Sinänsä positiivista, että harvinaisuus alkaa olla historiaa ja noita alkaa olla asialliseen hintaan
Ne maksaa jotka haluaa ajaa :)
Ja joilla on rahaa....[emoji57]
Eiköhän se hankintapäätös ole käytettävissä olevan rahasumman ja haluamisen tason yhdistelmä. Tärkeintähän meille jotka jaksaa odottaa on, että noita kalliimman ostajia on mahdollisimman paljon. Missä liikkuu raha, siellä tuotekehitys, joka taas poikii normaalihintaisempaa ja parempaa tavaraa maailmalle. [emoji3]
Omalla kohdalla hankintapäätöstä on rajoittanut kaikista eniten se fakta, että tallissa on jo viisi fillaria. Ihan rehellisyyden nimissä, täytyy jo niiden kohdalla miettiä onko kaikille ihan oikeasti tarvetta. No, ans kattoo ny, mille lauantaina tuntuu...
Asialla on monta puolta. Nyt on ollut 2 kesää niin kuivaa, että 29 jäykkäperällä on pärjäillyt oikein mukavasti. Niin loistava yleispyörä, että jarruttaa muita hankintoja.
Jos olisi rahaa, niin hakkisin varmaan samantien kevyen lyhytjoustoisen 29 hiilaritäpärin, pidempojoustoisen 29 täpärin, konvertoisin nykyisen 29 jäykkäperän monstercross henkiseksi työmatkapeliksi, hiilikuituläski hiilarikieoilla ja vielä maantiepyörä kaveriksi. Ai niin, johonkin nuo pitäisi mahduttaa nykyisten lisäksi, päälle tietenkin vielä talli. Kai tuohon settiin 100 k€ riittäisi, mutta kun ei ole sitä löysänä :D
Nastat näytti olevan aika arvokkaita läskiin, joten puolet talviajoista jäisi ehkä kuitenkin 29:lle. Toki tietyillä keleillä olisi aika juhlaa ajella ihan kelveilläkin läskillä. 3 viimeisestä vuodesta 2 on sellaisia, että läski olisi ollut loistava kulkupeli. Viimetalvi oli taas että 29 oli miltei joka käyttöön optimi. Toisaalta lämpimäna ja vähälumisena läskillä pääsisi hyvin metsässä, mutta aika hyvin viime talvena meni 29:lläkin. Sit jos tulee märempää, niin läskiä tarvittaisiin talvenkin mutiin. Kaikella on puolensa.
Tän läskiladan osalta saatan odotella siihen, että XXL aukeaa naapuriin. Pääsee potkiin renkaita, mutta paperilla näyttää ainakin asialliselta kokonaisuudelta.
Mulle läski on vasta neljäs fillari jäykkäperämaasturin, maantiepyörän ja vanhasta maasturista säädetyn "kaupassakäyntipyörän" rinnalle. Sen verran piti askarrella, että tein telineen seinälle, johon maantiefillari nostetaan. Kävi väliin mielessä sen pois myyminenkin, kun kyllä se vaan on maasto ja huonommat tiet mikä maistuu, mutta kun ei siitä juuri mitään kuitenkaan saisi ja kyllä nyt pari kertaa kesässä tulee pidempi asfalttilenkki, niin roikkukoon tallin seinällä ja käytetään tarvittaessa. Mutta neljä on kyllä max. Jos jotain pitää päivittää, niin entistä lähtee alta pois.
Vaikea vielä sanoa millaisen siivun ladaläski omissa ajoissa saa, kun tallista löytyy jo pari maantiepyörää, tempopyörä, crossari, 26" täyjousto, hybridi ja jopo. Tallissa on jo melkoisen täyttä, kun laskee vielä puolison pyörät mukaan, niin 18kpl on tällähetkellä talliin sullottuna.
Uskoisin, että läski lisännee talviajoa ennemmän, kuin syö maastolenkkeilyä.
Asialla on monta puolta, ja monenlaisia on mieltymyksiä. Läskillä ajamiseen ei tarvita märkää keliä. :D
Omat mieltymykset puoltaa läskin käyttöä kaikessa ajossa+kaikenlaisessa säässä.
Niin on loistava kulkupeli ja omaa hyvin korkean hauskuus-/nautintokertoimen!
Jos mulla olisi rahaa, tallissa olisi muutama laatuläski. Ei muita rimpuloita. :)
18 kpl on jo kunnioitettava saavutus. Meillä talleissa on yhteensä "vain" 11 joka kuulemma sekin on ihan liikaa... Vaimo kilahti ihan totaalisesti tänään aamulla kun kuuli, että olen lauantaina menossa "ihan vaan kokeilemaan..." läskipyörää. Kokemuksen tuomalla varmuudella ymmärsi, että nyt ollaan hyvin lähellä ostopäätöstä... Antoi erittäin kuuluvasti ymmärtää, että jos läskiä haluan niin alan vaan syömään paketin voita päivässä eikä kuulemma tähän talouteen tule ENÄÄ YHTÄÄN polkupyörää jos jotain ei tallista lähde pois. Ihan normaalit rituaalit :)
Jos tässä nyt lada tulee ostettua, niin sen verran perää noissa vaimon sanoissa oli jotta esimerkiksi cyclo on ihan joutava, koska mielummin hyppään 29" täpärin selkään ja näin on käynytkin. Sen verran tässä on nyt kuitenkin pahimman kiiman lakipiste laskenut, kiitos vaan foorumitoverit, että kyllähän se on ihan totta, että tonnin hintaluokassa tulee olemaan varmasti keväällä runsaasti. Toisaalta, se on myös aivan totta, että optimaalista ostohetkeä punnittaessa asioille täytyy antaa myös käyttöarvo. Pyörällä ajetaan, ei netissä speksaamalla.
Itse ajattelin odotella sitä halvempaa ku yks osasarja on tuol laatikossa odottamassa pyörää. Taitaa vaan meitillä olla sellai et pyörät lisääntyy vaan. Ja jos/kun joku naiseläjä ilmestyy taloon ni sit lisääntyy taas pyörät. Toisinaan kuka tällaisen huolii, joka viettää aikaa pyörien kanssa aamista iltaan.
Sopiva pyörien lukumäärähän on tunnetusti n+1, missä n=tämän hetkinen pyörien lukumäärä. Meidän taloudesta löytyy 9 pyörää joista nyt 5 omia ja 4 vaimon. Tosin vaimokin taitaa ostaa pirkkaläskin eli sit ollaan taas tasoissa :D En tiedä onko tuo hyvä vai huono, että vaimokin harrastaa... Ei hermostu niin helpolla mutta toisaalta kaikkea pitää olla aina 2kpl. Meillä kaikki maasturit on 26'' renkailla, ja kun pitää olla molemmille se normaali 5 sarjaa kun pistää kuivan-, kostean-, talvi yms. kelin renkaat niin niitä renkaita on se 20kpl mikä on jo ihan komea kasa :D
Ainahan pyörät vähän syövät aikaa toisiltaa mutta tällöin onneksi myös yksittäisten pyörien huollon tarve vähenee kun ajoa tulee maltillisempia määriä. Itsellä ainakin pyöräily on mukavampaa kun vaihtelua tarjolla ja siihen käytetty kokonaisaika on nousussa kun pyöriä tulee lisää.
Onks näillä ollu kuinka pitkä toimitusaika?
Minulle taisi oma tulla reilussa viikossa. Norjasta taisi paketti tulla.
Pari kolme päivää meni rakentamiseen ja loppuaika postin kulkemiseen.
Ruotsissa on kuulemma XXL:n varasto eli sieltä mahtavat tulla.
Viime viikon lauantaina tilasin, ennen puolta päivää ja heti tuli tilausvahvistus. Maanantai-aamuna tuli toimitusvahvistus ja samalla seurantakoodi. Eilen Whiten lite-läski saapui lähimpään postiin puolen päivän jälkeen. Nopea oli ison paketin toimitus. Ruotsista Örebron varastolta lähti paketti.
Mä tilasin sunnuntaina ja eilen sain seurantakoodin. Toimitus taitaa venyä maanantaille, kun ei Turkuun ole vielä saapunut.
Paketin nro ja lähetystunnus päättyi mulla 'no', josta päättelisin, että mun tulee Norjasta. Viime lauantaina tilattu, tänään saapunut Suomeen ja jos oikein haaveet kävis toteen, niin huomenna pe pääsisi jo hypistelemään.
:)
Minä ykkössarjaisen FatPro:n omistaja tuon ja Pirkka-läski nimen taisin lanseerata tai ainakin ekan postaukseni jälkeen tuo nimi jäi elämään foorumilla.
Edelleen tyytyväinen nimivalintaani, vaikkei mulla koskaan Ladaa eikä muutakaan itäautoa (edes sellaisen jälkeläistä Octaviaa) ole ollut :)
Pitäiskö laittaa oikein galluppi pystyyn siitä, missä näitä Walkosia oikein on ? Jos vaikka perustettais merkkikerho :)
Minä siis vaikutan Lohjalla (kaupungista 25 kilsaa korpeen eli Koisjärven kupeessa lähellä Saukkolaa)
Vaasaan odottelen omaa M koon PRO:ta.
Raisiossa yks PRO
Tampereelta löytyy yksi kappale, ennen pitkään varmaan kaksi saman katon alta jos vaimokin hommaa oman.
Kuten noista profiilitiedoista näkyykin, niin oma Proni liikkuu aina silloin tällöin Joensuun suunnilla. Muita Whiteja ei ole näkynyt, mutta muita paksukaisia on jokunen täälläkin liikenteessä.
Saattaa hyvinkin olla todennäköistä, että sellainen rantautuu etelä-karjalaankin.
Pro bongattu tänään aamusella Meilahden sairaala-alueella. Liekö foorumilaisia?
Onks mikään muu pyörä aiheuttanut tämmöistä ever fillarifoorumin historiassa? Pakonomaista päivitystä postin seurannasta jne...
:D
Mun on jo Vantaan logistiikkakeskuksessa, vkonloppua kohden olen toiveikas...
Minkäkokoinen Euroshopperläski soveltuu 180cm, inseam 83cm? M-koko vissiin?
Muistelisin, että Haro Meöri aiheutti jotain liikehdintää taannoin.
Näin on oma läski tilattu, nyt on hymy herkässä, varsinki ku kuvittelin että opiskelijalla ei mitään saumaa saada tämmöstä mutta yllättäen vanhemmat suostuki hiukan avittaan ;)
Minkähän aikaa pyörän toimituksessa kestää? Ei mitään hajua mitä luokkaa toimitusajat on..
Raumalle näit on tullut/tulossa 5kpl...
Pari kuvaa neitsytmatkalta Raumalle vast´ikään eksyneestä Litestä:
http://i6.aijaa.com/b/00014/13499047...6a6eb9f375b2df
http://i3.aijaa.com/b/00892/13499046...b52d1acad6978b