itsellä yleiskäyttökrossari hankkimatta. Uusi Stavanger näyttää kyllä hyvältä, samoin Straggler ja tietty tuo Karen Pickenflick. Noista kyllä taitaisi parhaiten jokapaikanhöyläksi sopia tuo Straggler.
Printable View
itsellä yleiskäyttökrossari hankkimatta. Uusi Stavanger näyttää kyllä hyvältä, samoin Straggler ja tietty tuo Karen Pickenflick. Noista kyllä taitaisi parhaiten jokapaikanhöyläksi sopia tuo Straggler.
stagglerin omistajalta,ääni staglerille,vaikka palstalaiset suosittelee luultavasti kaikkia muita hienoja crossareita,niin omaani olen ollut tyytyväinen.
Pidän yleensäkin surlyn tavasta tehdä asioita(omistan myös KM:n),joten täysin objektiivinen en osaa rungon suhteen olla,mutta yritän.Geo on mielestäni toimiva.Numeroitten kautta en osaa asiaa valottaa,mutta mielestäni erittäin vakaa ajettava.Runko taipuu moneksi;Monster-cross,tilaa löytyy isommalle renkaalle,aina 2.2 ? tuumaiseen asti.Soveltuu esim.talviajokiksi kapeimmilla cx kumeilla,ja kuvittelisin,että mitä mainioin matka-ajokki.Takadropit mahdollistavat helpon muunneltavuuden sinkula/fix käyttöön.Levyjarrut,on itselleni se ainoa oikea.Tavarateline sekä lokasuoja kiinnikkeet.Keväisin ja syksyisin ei pyhähousut kastu,kun saa täyspitkät lokasuojta helposti kiinni.Steel is real..Lainaus:
Voitko yhtään avata mikä Stragglerissa on hyvää? Mistä löysit omasi?
Miinuksena;painava,ruma kapeilla kumeilla,suolainen hinta.
One bike rule 'em all,ajatuksella oman runkoni hankin.Tässä vaiheessa toiminut vielä ainoastaan työmatka/yleisenä liikkumis välineenä,mutta tulevana kesänä matkajoa ja mosnter-crossia luvassa.Poluille mennään sitten maasturilla.
Omani löysin singlespeed.nl:stä,ennen joulua ainoa paikka,josta oman -koon runkoa saatavilla(activesport.uk toinen,mutta asikaspalautteiden perusteella,singlespeed.nl veti pidemmän korren).
Kärsii,ja saa kysyä.Geo:a en osaa kommentoida numeroiden valossa.Istuintuntumalta 58 cm.n runko 182 cm:ä pitkälle kuskille,on juuri sopiva.Pidemmällä stemmillä 56 cm.n runko olisi varmaan ollut sopivampi,mutta kun 60 mm.n stemmi löytyi jo omasta takaa,joten isompi runkoko lähti tilaukseen(olin aluksi tilaamassa 56 cm.n runkoa,mutta viime hetkellä päädyin astetta isompaan kokoon).Lainaus:
Kärsiikö kysyä pyörän ja kuskin mittoja? Tuo geo kun näyttää vähän oudolta.
Runko ollut ajossa reilu kaksi kuukautta,ja vielä ei ainakaan ole käynyt harmittamaan sen hankinta :)
Mä olen 5cm pidempi ja oon miettiny 56cm ja 58cm välillä. Tarkoitus ois kyllä ajaa 100-110mm stemmillä. Mun mielestä crossariin kuuluu väh. tuon mittainen stemmi ja tykkään kompaktista rungosta joten tällä hetkellä valinta ois tuo 56cm.
Itse oon 180 ja 56 kokoinen Straggleri kiikarissa. Stragglerissä taitaa päteä geon suhteen samat säännöt kun Cross Checkissä, eli vaakaputken pituus ei saa kokoa valitessa olla kaikki kaikessa.
Olen 184 ja 58cm cross-check / straggler on just sopiva 110mm stemmillä. Vaakaputki ei tunnu käytännössä niin pitkältä kuin geometriataulukon perusteella voisi olettaa. 56 olisi pieni, joutuisi pitämään aivan järkyttävän määrän spacereita
^ selvennyksenä,ajan tällähetkellä riserilla.Droppi tulossa kesäksi,ja satula tulee vaihtumaan brooksiin,tällöin voi olla tarvetta stemmin pidennykselle..
Mulla pituutta 181cm, 83cm kinttua ja 54-kokoinen Straggler 90mm stemmillä just passeli. Maantielle kesäksi varmaan vaihto 110mm stemmiin. Spacereita tietty tulee emäputken lyhyyden vuoksi reilusti, toisten mielestä rumaa mutta mua ei haittaa, pääasia että toimii itsellä. 56-kokoinen olisi aivan liian iso, varsinkin talvi-/polkuajoihin (56- kokoisen Cross-checkin omistaneena). 2,1" eturengas saattaa hieman hipaista kengänkärkeä käännöksissä, ei kuitenkaan häiritsevästi.
Mulla pituutta 182, saman verran kinttua ja 54-kokoinen Straggler 90 mm stemmillä olisi aivan liian pieni ja matala. Tiedän sen koska ajossa on jo pitkään ollut 56-koon Cross-check.
^Makuasioita. Ajan itse paljon teknisiä polkuja pyörällä ja siellä isompi on liian kömpelö. Ihmettelen jos joku tekee kokovalinnan emäputken pituuden perusteella. Testata kannattaa mikäli mahdollista, geometria poikkeaa melko paljon monesta muusta krossarista.
^Löytyiskö sulta kuvaa omasta straggleristäsi? Nyt aloin tietty epäilemään omaa tulevaa kokovalintaa, turhaan, koska koeajolla siitäkin pulmasta selviää. CC on varmaan geoltaan riittävän vastaava että sellaistakin voisi koeponnistaa ennen stragglerin ostoa.
Eipä löydy valitettavasti tähän hätään kuvaa. Muistaakseni 4cm:n edestä spacereita itsellä ja 44cm leveä 3T Ergonova tanko kiinni.
Plääh. Olen aivoissani speksannut niin pitkälle Croix De Ferin ja miltä sen tulisi näyttää joten sellainen kai se on nyt ostettava.
^olekko löytänyt Winstanleytä edukkaampaa hintaa? Koko 58 mielessä?
Kävin eilen tsekkaamassa Karen Pickenflickin ja se oli kyllä hieno. Maantiekammet kahdella rattaalla ei tosiaankaan taida mahtua siihen. Karen 1x10 -setup vaikutti mielekkäältä, mutta ei taida toimia heikkojalkaiselle itselleni.
Alkoi tuntua lisäksi siltä, että koko voisi tosiaan olla XL. Sen takia itseä mietityttää josko Croix de Fer pitäisi olla kokoa 60 jos siihen päätyy. Hitto kun on vaikeaa päättää... Pickenflick vai Croix de Fer 725/931 vai Fugio vai Rapture/Crusade :seko:
En ole. 58 edelleen mielessä. En ole sitä Mikan pyörääkään ehtinyt käydä kokeilemassa. Pitäisi varmaan.
Ajattelin käyttää evansille price match kortin ja katsoa mätsäävätkö winstanleysin hintaan. Niillä noita näyttäisi olevan varastossa.
^ Oon mestoilla to-iltaan saakka eli pe-su taasreissussa. Ja muuten lähdössä illalla rautaristillä 2-3h lenkille. Jos olet kotosalla sopivalla suunnalla, niin voin pyörähtää pihassa ni tulee se fillarin livekäpistely ja koeajo hoidettua siin samalla.
Niin ja jos Pickenflikin koko sais olla XL, niin luultavasti Genesis sais olla sitten kanssa se 60cm luulen ma. Jää 58 nimittäin pieneksi tuolla geolla vertaamaan, jos alkaa..
Tänään vois ehtiäkin. Yritämpä ottaa yhteyttä iltapäivästä.
Niin, kumpi olis sitten "kivempi" 100 vai 120mm stemmi? Pickenflickin ETT:ssa eroa L:n ja XL:n välillä 20mm ja Croix de Fer (58 vs. 60) ETT:ssä vain 8mm(?).
XL Pickenflickin emäputki 180mm (L:160mm) ja 60cm:n Croixissa 165mm (58:155mm). Jotenkin olen pitänyt itsestäänselvänä, että Genesiksen koko tulisi olla 58 (110mm stemmillä), niinkuin noi suositteleenkin, mutta...
Ja mitathan oli 187/87, selkä vissiin(?) pidemmänpuoleinen suhteessa jalkoihin ja käyttö olis enempi GG kuin CX, joten pidempi vaakaputki voisi olla paikallaan? Korostan, etten ole kovin perillä, miten noita geometrioita ETT:n lisäksi pitäisi tulkita itselleen sopivaksi :)
Kun tässä nyt nälkä kasvaa syödessä niin tälläiseenkin törmäsin: Kinesis Decade Tripster ATR
Pitäisi vaan keksiä tuosta jotain ikävää, ettei tarvitsisi miettiä enempiä :p
Minäkin törmäsin tuohon viikonloppuna. Hintaa on onneksi niin paljon että vähän rajoittaa suurimpia kuumotuksia.
Mä olen yrittänyt verrata tuota Genesiksen geometriaa nykyiseen crossariini. 58:n efektiivinen vaakaputki on vähän pidempi joka onkin toivottua. Stack ja Reach ovat hyvin lähellä tuota nykyistä.
Mikan pyörä nähty ja kokeiltu lyhyesti. 58cm runko menee tilaukseen. Periaatteessa 60 senttinenkin kävisi ihan hyvin, mutta on se sen verran korkea, että omaan makuun passaa paremmin matalampi runko ja tuon pituussuunnan pienen eron voi tarvittaessa pelata stemmillä.
Mikalle iso kiitos vielä näin virtuaalisestikin sekä pyörän näyttämisestä että lenkkiseurasta.
Eipä kestä!
Mulla on varustautuminen ensi crossikauteen menossa. Mä olen laskenut viime kaudet menemään perus Challenge Grifoilla, mutta kiinnostaisi laittaa mutakelin kiekot, eli Challenge Limus tai Dugast Rhino. Rhino olisi varmaan parempi jokapaikanhöylä, mutta täällä suunnalla keli on joko kuiva tai sikaliukas. Vai pitäisikö laittaa kolme settiä...helpottaa tota pyörän tuunaamista kun crossipyörällä ajaa oikeastaan vain kisaa. Tai sitten voisi ostaa toisen Supercrossin varapyöräksi, mutta se taitaa mennä vähän liian wannabeeksi.
Mulla on ollu nuo Limukset viime syksyn ja talven yli käytössä ihan yleiskumeina krossiin ja soratielenkeille. Toimii ihan hyvin siiä hommassa eli on kohtuullisen nopia, pitää ok varsinkin hieman pienemmillä paineilla ja on kestänytkin ilman mitään ongelmia. Minusta siis ero Grifoihin on aika pieni.
Evans ei ollut kauppatuulella joten runko tilaamatta. Jotenkin jäi tuosta Winstanleysistä huono kuva kaverin viime kesän kiekkotilauksen perusteella. Kesti ja kesti ja lopulta kiekot tuli huolimattomasti pakattuna.
Miksi tuossa Fugiossa ei ole esitetty stack ja reach mittoja?
Kaikki nää tuntuu olevan korkeita ja lyhkäisiä. Mistä levarillinen pitkä ja matala cc-teräsraami joka nielee vähintään sen 38c kumin.
Tuli viime kesänä hankittua maantielle Feltin Ar5, joten vanha Z85 jäi nyt ikäänkuin työmatkapyöräksi. Nyt olisikin pieni hinku hommata cyclocross-runko ja muuntaa vanha pyörä paremmin työmatka-ajoon / huonoille keleille / talviajoon sopivaksi. Mitään kovin isoa budjettia en ole hommaan ajatellut, joten minkälaisia järkeviä vaihtoehtoja rungoksi on?
Planet-X:n kaupassa on joitain Guerciottin runkoja, mutta niistä edullisemmista on harmillisesti sopivalta vaikuttavat koot loppu. Yksi edullinen runko olisi tuo SUP:n cyclorunko http://www.supcycles.fi/cycles/x-mud-alu-105/ about 350e hintaan. Onko tuosta kenelläkään mitään kokemuksia?
Ebaysta löytyy myös joku brittiläinen Paul Milnes, mutta ei taida ainakaan oletuksena lähettää Suomeen vai onko tuolta joku tilannut?
Muita ehdotuksia?
Käyttötarkoitus olis siis työmatka-ajo (24km), talviajo ja saattaishan sitä innostua jotain huonompaakin maastoa koluamaan, jos pyörä siihen soveltuu.
E: Mielessä olis siis ensisijaisesti alumiinirunko kuituhaarukalla.
Feltin palat, nimimerkillä kokemusta on, istuu aivan erinomaisesti Poisonin Opiumiin. Täyskuituhaarukkakin on aivan edullinen ja ihan toimiva. Rapian 4000 kilsaa sitten lokakuun alun olen taivaltanut. Stack ja reach-mitat 54-senttisestä voin pyydettäessä ottaa. BB-drop on 63mm. Ja huomenissa pitää omaan maantiefelttiin tilata viimesinä osina uudet kahvat. Joutui riepu syksyllä ryöstön kohteeksi.
Tuosta pyörästä ei taida paljon löytyä tietoa muuta kuin saksaksi :D Minkälaiseen ajoon tuo on sulla taipunut? Ja miten helposti kävi rungon tilaaminen? Tuo 54 vois olla mullekin aika passeli koko, pituutta kun on 177cm.
Kinesis Crosslight 5T näyttäs kanssa ehkä yhdeltä mahdollisuudelta. Tosin siinä äkkisältään näytti hintaa tulevan aikalailla 500 euroa toimitettuna.
E: Tuossa Poisonissa taitaa olla joku paksumpi satulatolppa eli Feltin tolppa ei suoraan kävis...
Nox cyclesiltä löytyy kohtuu hintaista alumiiniraamia.
Vilumiini, njaah..
Mites Foxcomp Turusta All-City MachoManDisc? Hyllyssä olisi 58cm Orange/White 2013 629 EUR hintaan. Oulussa on itseasiassa yksi tuollainen ajossa kaverilla, joka asuu melkein sun naapurissa. On hieno peli hintaansa nähden tuokin :D
http://allcitycycles.com/images/bike...a823ffa_o1.jpg
Kysypä tarjous Orlowskilta. Columbus-kustomia Puolasta melkein tehdasrungon hinnalla. Saat juuri sellaisen kuin haluat. 1-vaihteen foorumilla on esitelty tuo alla oleva Suomeen hiljattain tilattu SSCX.
http://www.pedalroom.com/p/orlowski-sscx-15219_5.jpg
E: alempi on googlaamalla löytynyt kuva:
http://www.pedalroom.com/p/orlowski-...oss-9014_1.jpg
Naputtelinpa nuo Pickenflickin välitykset Mike Shermanin kalkulaattorin, eikä tuo nyt niin pahalta näytä vaikka 28T vähän hassulta kuullostaa. Olishan se sellainen pelastusrengas kevyessä päässä :)
Toisaalta tuo 42T yleisrattaana on itselle iso, mutta 29er -projektista jäi yli 38T ratas, voisikin laittaa sen tuohon neljäkakkosen tilalle. Reilua neljääkymppiä @95rpm, ei kai sitä kovempaa tarvitse crossarilla päästä? Ja jos kevyt pää tuntuu tarpeettomalta niin laittaa tiukemman pakan.
Onkohan tuollainen 28-hampainen isoin mahdollinen kaksirattaisen kampisetin sisemmäksi tarkoitettu 64BCD-ratas?
Yritän tässä perustella itselleni tuota Pickenflickiä :)
Sama täällä. Pienempi taas on aika matala. Joku 90mm stemmi on varmaan vähän höhlä?
Mä taas sitä neonvihreetä :p hyvä ettei ihan samanlaista sentään.Lainaus:
Mattamustaa Crusadea olen kyllä kuolannut pariinkin otteeseen.
Macho Manissa olis mitat aika hyvän kuuloiset, mutta mä en ihan kauheesti tykkää väristä enkä mallinimestä. Tottuis kai...
55 senttistä Macho Mania oon harkinnu joo. 58cm on liian korkea mun persjaloille.
Mä nyt oon n. 95% varma että saisin tosta 58cm Croixista sopivan ja mukavan pyörän mutta joku tässä taas on että pitää pitkittää speksausta.
Orlowski ei kyllä ihan vakuuta tuon yksivaihteen topicin perusteella ja ei mulla muutenkaan riitä tietotaito custom-rungon speksaamiseen.
Onko muuten kenelläkään tietoa Salsoista joko kotimaasta tai ulkomailta? Bike-components ei myy enää mutta esim. Warbird kiinnostaisi. Itselläkin tää speksaus menee jo melko naurettavaksi. Mietin oikein tarkkaan omaa käyttötarkoitusta ja pyysin paikallisista pari tarjousta. Tämän perusteella aikuisten oikeesti mun kannattas marssia Larunpyörään (10min) ja poistaa hiílari-focus Ultegroilla, lopettaa säätäminen ja lähteä lenkille.. Mutta ei. Tai ehkä.