Käy yläfemmassa sovittamassa ja ostamassa samalla kun katsot ajolaseja. Alamäkipaidat on väljiä mitoitukseltaan mutta kyllä panssari (rintasuoja, selkäsuoja, olnatoppausta, kyynärit) tavallaan pidentää käsiäkin niin paljon, että iso koko vaaditaan. Jos yleensä käytät L paitaa voi Xl olla tarpeen suojien kanssa. Itse olen t-paidoissa yleensä M (esim adidaksen tai puman t-paidat) mutta ulkoilutakeissa tarviin L koon jotta hihat riittää (185 cm pituutta). Ajopaidan suojien kanssa oltava vähintään L mutta todennäköisimmin XL. Ilman suojia olis naurettavan iso ja löysä.
Ajolaseja voi käydä katsomssa myös Motonetin mp-osastolla. Itse löysin foxin lasit sieltä edukkaasti. Ja mulla oli sovittamisesta hyötyä. Osa laseista tulee fullface kypärän kanssa liian alas ja tukkii nenän. Kypärän otsaosa siis estää laseja nousemasta nenääni nähden tarpeeksi korkealle. Mulla on samaa ongelmaa joidenkin laskettulasien ja kypärien yhdistelmässä. Tiedän että toisille tuntuu sopivan mikä vain lasien ja kypärän yhdistelmä. Riippuu siis siitä kuinka syvällä kypärän istuu päässä ja kuinka alhaalla nenä on suhteessa päälakeen. Kun meikäläisellä ei ole tuuheaa tukkaakaan enää välissä kohottamassa kypärää korkeammalle otsalla.
Edit. Joku keskitumma linssi varmaan paras. Moniin laseihin linssin voi kuitenkin helposti vaihtaa ja joissain tulee vakiona 2 eri linssiä mukana. Tai vaihtolinssejä voi saada parilla kympillä. Parkkia ei taideta ajaa koskaan pimeällä (tai Nuuksiossa oli yhden kerran spessutilaisuus omilla ajovaloill) niin kirkasta ei tarvii ainakaan ainoana linssinä. Liian tumma voi olla pimeä jos metsäpätkä synkkänä pilvipäivänä.