-
Taitaa olla aikas normaalia. Noi renkaan leveydet riippuu pitkälti käytetystä vanteesta. En tiedä millä vanteella noi *paljon kirosanoja* continenetalin cycloXkingitkin on mukamas 42mm:n leveyteen venytetty, itellä oli samat gummit 35mm kapeat. Taisi Flow Ex vanteella venyä peräti 38mm:n mutta kaukana ollaan mun mielestä luvatusta...Mulla meni Continentalin fillarinrenkaat boikottiin, autoon voi vielä harkita ko. merkkisiä,jos tästä hirrmuisesta kusetuksesta joskus vielä lepyn, ehkä...
Panaracer Firecross 45mm oli lähellä ilmoitettua, mutta valitettavan pieni-ilmatilavuuksinen kuitenkin. Toimii hienosti tubeleksina Flow Ex-vanteella. Hyvät renkaat poluille mun mielestä, asfaltille jotkut aivan muut.
-
Nää on kohtalaisen muhkut, eli Surly Knard 700x41 Mavic Crossride -vanteella (oisko sen sisäleveys 19 mm). Toistaiseksi on ollut kivaa alustasta riippumatta (soralla kivintä), mut saas nähdä miten suupielet kääntyy kun syksy saa...
https://farm4.staticflickr.com/3912/...da5e9052_z.jpg
Toi on siis kumin suurin leveys, nappulasta nappulaan n. 39 mm. Ja käytössä ovat venyneet nyt pari viikkoa eli eivät enää varmaan tuosta kasva.
Tiaroks vielä et mun taittuvat versiot painoivat 441 g ja 457 g, eli noiden kohdalla ilmoitettu leveys oli alakanttiin, ja ilmoitettu paino yläkanttiin. :D
-
Ritcheyn Shield WCS 700x35 renkulat on Stanin Alpha 400 -vanteella n. 38 milliä leveät ja 38 mm korkeat ilman sisuria asennettuna. Hyvin toimivat Hesan keskuspuiston juurakkopoluilla ja viime syksyn Kivikko-VPCX:ssä.
-
Sinänsä jännää tää vanteen leveys, ihan uteliaisuuttani laitoin Contin Speed-renkaan mummiksen vanteelle, mitä lie 21,6mm sisäleveys. Eipä tuo Conti nimellismitastaan juuri muuttunut, aika saman levyinen kuin Campan Ventolla.
-
Surlyn Knardit tai Schwalben Smart Samit piti laittaa, mutta On-Onen Gravel Road B.S.C. Type 1 Folding kumekset tarttui tarjouskoriin sopivassa 40mm leveydessä. Onko noista kenelläkään kokemuksia täällä kotosuomessa, vai kaivanko pioneerin viitan jostain kaapin perältä?