Onko normaalia, että takavanne napsuu putkelta ajettaessa? Kiekoilla (Shimano WH-R500) ajettu n. 200 km. Vanteessa ei ole heittoa. Onko puolat vaan löysässä ja kiristäminen/ rihtaus auttaa, vai onko halpojen kiekkojen ominaisuus...
Printable View
Onko normaalia, että takavanne napsuu putkelta ajettaessa? Kiekoilla (Shimano WH-R500) ajettu n. 200 km. Vanteessa ei ole heittoa. Onko puolat vaan löysässä ja kiristäminen/ rihtaus auttaa, vai onko halpojen kiekkojen ominaisuus...
Uusi specialized rockhopper alla, tällaisilla renkailla:
Specialized Fast Trak LK Sport, 26x2.0", 60TPI, wire bead ja vanteet 559x17. Miten paljon pitäisi metsässä ajeluun olla paineita, maantiet vain siirtymiä varten. Näin vähäisellä kokemuksella tarvitsisi jonkun alkupaineen mistä lähteä sitten etsimään sitä omaa sopivaa :) Entäpä miten leveät renkaat tuolle vanteelle menee?
Pikakysymys.
Jos 20 km vauhdilla kilometri menee 3 minuuttiin ja 30 vauhdilla 2 minuuttiin, niinmiksi se menee 25 vauhdilla 2:24 eikä 2.30:o Sano nyt...
Kokeile, miltä kilon esine tuntuu kädessä. Sen jälkeen väännä sen kuusiokoloavaimesi varresta kymmenen sentin kohdalta niin, että tuntuu samalta. Tai 2kg ja 5cm.
Palataan tähän vaikka sitten, kun olet ensin kokeillut ykköseeron vinkkiä.
(Mutta jos vakavissaan kyselet, niin eivät ainakaan kuoritut viljanjyvät sellaisenaan suoliston läpi mene. Ja testiksi riittää kun jättää epäilemänsä ruokatarvikkeet pois ruokavaliosta pariksi päiväksi. Esim. kokonaiset pellavanjyvät kyllä voivat mennä suolen läpi, mutta niidenkin kuorien sisällöstä kyllä liukenee ravinteita kehoon, vrt. "pellavansiemenlima".)
Paineet riippuu kanssa siitä, millaista ajelua harrastat. Juurakkoa, kalliota, polkuja, droppeja jne..
Melko turvallinen painevalinta 2,5 bar.
@SS, jos ne valkoiset jotkut muistuttavat vähän riisinjyviä, olet todennäköisesti raskaana lapamadolle.
Pojan pyörästä (Islabike Beinn 26) vääntyi takavaihtaja (SRAM X4). Onko medium cage-vaihtaja tuohon oikea kun takana on 11-34 setti ja edessä pelkkä 32 rinkula? Vääntyneen häkin pituudesta ei tietoa...
Moi!
En saannut sitä vanhaan tacx fortiuksen ohjelmaa toimimaan windows 7 ja tilasin uuden ohjelman 2.0.5 ja yritin asentaan niin kone herjaa Please insert the disk?
Koneen pitäis riittää
Windows 7 home premium 64 bit
Amd athlon II x2 215 dual-core processor
DVD-super multi drive
500 GB HDD
4GB DDR2 memory
Alkaa jo pikkasen nyppiin tää homma ku ei ole mitään hajua näistä koneista.
Mun tuuria taitaa olla se levy paskana.
Kun katsoo sitä levyä tarkaan niin se sisäosa on vähän niinku levinnyt.
Tiedä häntä.
Täytyy käydä viellä kokeilemassa toisella koneella.
Pidättekö maastossa lukkoja kireällä vai löysällä (jos vaikka vertailukohtana shimanon m520-halpisten oletusasetus mikäli joku tietää:). Eli onko tärkeää saada kenkä nopeasti irti jos meinaa kaatua, vai että vauhdilla kun menee niin pysyy jalat polkimilla?
Aika päättäväisesti nää EggBeaterit saa vetästä pois, eli aika kireellä ne on, vaikkei mitään säätöä olekaan. Pyritään pitämään jalat polkimissa ja pyörä pystyssä.
Mulla on shimanon spd:eet melko kireellä, enemmän pelottaa, jos pläägät irtoo liian helposti.
@smu: Shimanolla toimii tossa tapauksessa myös lyhyt häkki. Jonkin verran vaikuttaa linkun sijainti ja jousto. Medium on melko turvallinen valinta.
Kymysys:
Voiskos Camelbakin pestä pesupussissa koneessa? Mun on jo monta vuotta vanha ja kaikki hihnat on melkoisen koppuroituneet ja selkäpehmuisteissa on jämiä litrakaupalla vuotaneesta adrenaliinihiestä.
Minä pesen ilman pesupussia.
Kaikki hihnat vaan kiinni ja kireälle. Ei kannata ehkä käyttää ihan mielettömän korkeita linkouksia, mut muuten ei ainakaan mulla ole ollut mitään ongelmia kyttyrän pesemisessä.
Ok, tänään koneeseen. 40° lienee sopiva?
40 graadia OK
Voiko TomTom One:lla mitata matkaa? En löytänyt valikosta mitään trippimittaria kun joskus sitä räpelöin... ei silti tarkoita ettei voisi?
Cascon pallerokypärä PBK:sta. Onko tämä tempokypärä, "tavallinen" tai ehkä combi-kypärä?
http://www.probikekit.com/_img_200x256/h0116.jpg
Kyllä tota Cascoa taidetaan vain radalla käyttää.
DHL:n paketti saapui eilen turkuun ja tänään aamuyöstä neljän jälkeen Helsinkiin lajittelukeskukseen. Kannattaako tänään vielä odotella ovelle, vai meneekö huomiseen :seko:
Menee huomiseen ja saattaa mennä pitempäänki :)
Kertokaas mulle mitä eroa on (5,88 mm pin lenght ja 6,2 mm pin lenght) ketjuilla. Teoriassa toki tuon ymmärrän, mutta käytännössä tarvittais vähän avitusta. Kyse on KMC:n ketjuista, joita olen ostamassa nettipuljusta. Viimeksi ostin tuota 5,88 settiä ja nyt on vain 6,2 päivitysellä olevaa tarjolla samassa hintaluokassa. Samat notuulit ( 1/2"x 11/128" 112 links) vain tuolla pin lenght erotuksella. Yht'äkkiä voisi kuvitella ostavansa valmiiksi vevynyttä ketjua mikäli tuon kuuskakkosen valitsee :seko: !?!?! Molemmissa paketeissa maininta soveltuvuudesta (Shimano,Campagnolo,Sram 10-speed. Osasarjana mulla on Campan Chorusta.
Ainakin Campan ja Shimpan 10-ketjut ovat noin 5,9 mm leveitä ja molempien ysiketjut tuon 6,2 mm. Kympille siis ehdottomasti tuo kapeampi. Mutta voimansiirron iän kannalta kannattaa käyttää ennemmin Campan ketjuja kuin muita.
Jaa, että meinaat tuon sittenkin tarkoittavan ketjun leveyttä. Eikö (length) sanan raaka suomennos nyt pituuteen viittaa !??!
Kymppiketju tosiaan taitaa olla juuri tuon verran kaposempaa....
Campan ketjuissa pännii ne tapit, jotka tavallaan on hankalia ketjua irroitettaessa. KMC.n yhdyslenkki kun on aika näppärä.
...mutta kiitos tiedosta kuitenkin
Renkaita menossa vaihtamaan naistenpyörään. (28" Nexus 7 tai 8) Jakoavain matkaan, mutta minkä kokoinen kiintoavain varalta? Kiekoille ja jalkajarrun längelle?
Kiekkojen mutterit on 15mm ja jarruvarsi yleensä 10mm. Muista myös kärkipihdit, joilla saat vaihdevaijerin helpoiten ujutettua irti navasta. Ei kannata löysätä siinä vaijerin päässä olevaa mutterimötikkää, vaan tosiaan ujuttaa se hahlostaan pois.
Löytyykö tankonauhaa metritavarana ? Mistä ?
Miksi pinkbiken kuvat ei aukea oikeaan kokoisiksi?
Saako mistään pitkiä (~38") säänkestäviä housuja?