Ei oo täsä muistanu käyä täälä voorumeilla.. :)vois alkaa ottaamaan enemmänki kuvia nuilta lenkeiltä. Syyslomalla joku päivä ajeleen! tännään käytiin voson kans pyöräileen tuola Ollinsaari-hiihtomaja-korkelonkangas sektorilla.
Printable View
Ei oo täsä muistanu käyä täälä voorumeilla.. :)vois alkaa ottaamaan enemmänki kuvia nuilta lenkeiltä. Syyslomalla joku päivä ajeleen! tännään käytiin voson kans pyöräileen tuola Ollinsaari-hiihtomaja-korkelonkangas sektorilla.
Löytyikö uusia polkuja:D
Mutta noita kuvia voisi kyllä räpsiä enemmänkin, ja tämä suhtnormaali haluaisi kuvata elävääkin kuvaa. Pitää vaan keksiä joku vauhdikas ja näyttävä pätkä, missä voidaan ajella ja kuvailla. Oikeastaan lomalla voisi käydä parikin lenkkiä jos oikein innostuu.
Ja pitäis olla joku videokamera, tuolla digikameralla ei kannata videota kuvata. Siinä on vaan digitaalinen zoomi ja seki on tosi hidas, ei sillä tee mitään. Suhtnormaalilla ois vissiin joku videokamera, onko muilla? sais olla joku aika näppärän kokonen. Ja ehkä kuvausreissut kannattaa tehdä erikseen kö ei semmosen isomman kameran kans voi ajaa kunnolla.
Tuo digikamera tullee näppärästi mukana tankoon kiinnitettäväsä laukussa ja sen saa siitä nopiasti pois. Sitä voi kyllä pitää mukana aina.
Oisko muuten kellään ylimäärästä takavaihtajaa? Ei mitään väliä kuin huono, kunhan kiinnitys on samanlainen ku tavallisesti. En oo ihan varma soppiiko tuohon muut ku srammit mutta vois kokeilla.
Kyllähän me hyvejä kuveja saadaan pointti on oikeassa kuvakulmassa. http://www.pinkbike.com/photo/1518645/ Tuossakin pikku droppi shoren päästä mutta hyvä kuvakulma ja a'vot.
Ei kyllä ole ylijäämävaihtajia. Käy hakemassa Kesportista Nexave ja säädä sillain, että käyttää seitsemää pienintä ratasta. Sitten kun saat uuden x-9:n niin voit pistää nexaven sinkulaprojektiin ketjunkiristäjäksi.
Kävin koittaan deoren vaihtajaa tulla sramin vivulla ja ei toiminu. Hommasin ridefreeltä X5:sen väliaikasesti, se aiko laittaa sen huomenna postiin. Eli joskus ens viikon puolessa välissä se vois olla täälä.
Ne Mattiperäreissun kuvathan oli ihan jees..
Pystykkö jusSsa ajaan sillä focuksella, jos käytäs vaikka maanantaina jonkulainen lenkki. Ketkä pääsis mukaan? Reitti ym. vielä ihan auki, mutta pitää tässä katella :)
Ite en oo viikonloppuna kotona, mutta sitte seuraavan viikon ilmeisesti, eli vois sitte käydä useemmankin lenkin. Pitäs muuten käydä yks valopäälenkki kans, niin nähtäs onko siitä Miragesta mihinkään.
Viikonlopun poissa pelistä, mutta maanantaina palaan kehään. Voin myös ehkä alkaa askarrella lamppua, niin voisin lähteä valopäälenkille. Suunnitelmat on jo selvät, toteutusinspiraatiota odottelen. Useampikin (2-3?) lenkkiä on kyllä kannattamisen arvoinen ajatus, varsinkin jos ei käydä kaikkia samalla polulla, tai poluttomalla ex-pellon laidalla.
maanantaista en oo ihan varma, mut sillon vois käyä sen valopää lenkin..?
Mää pääsen maanantaina... vois olla ihan rento käyä testaan niitä lamppujakin.
Mulle tuli tännää saksasta jotain krääsää... XT:n pakka(deore on 450g ja tuo 270g... heh ) semmonen sks:n pumppu, XT ja XTR ketjut ja 4 xtr:n vaihevaijeria. Nii ja kammen ulosvetäjä ja sisuskumiki tuli. Tuolla ulosvetäjällä saa melkeen kaikki kammet irti, paitsi niitä hollowtech kakkosia. Sillä bilteman härvelillä sai vaan nelikantit...
Ilmoittakaa sitte ku ootte lahdössä pyöräileen nii mä lähen messiin! :)
..(tarkempaa tietoa odotellessa)..
onko suhtnormaalilla muuten valoja millä näkis mehtässäki?
:D
Mulla kävi semmonen hassu jutska että sain myytyä tuon foxin. Pitää tilata relevation viimestään ens kuun alussa(parin vk:n päästä) kun tulee vähän lisää rahaa. Koitan selvitä tuolla focuksella siihen asti.
No joo, pitäskö sitä huomenna sitte käydä päivällä vai illalla?
Jos vaan passaa niin mun mielestä ois parempi huomenna (+ viikonloppuna) käydä päivällä vähän pidempi lenkki, ja sitte keskellä viikkoa vähän lyhempi kiekka pimeellä, niin ei tulis kahta pitkää peräkkäin. Jos huomenna vaikka mentäs tekarille makkaraa paisteleen. Jaksasittekko vetää sen 50km lenkin?
11.30 vois olla kyllä hyvä...mun pitää kyllä vähän miettiä vielä sitä reittiä, ku jotku polut on niin heikossa kunnossa sateiden jäljiltä. Pitää kattoa myös se lähtöpaikka silleen, että tulee kunnolla ajettua ennen sitä makkarataukoa. Laittakaa infoa muutkin jos olisitte lähdössä. Pitäs kans sopia, kuka ostaa makkarat.
On kyllä kauheeta spekulointia tää homma :)
Kattelin ton reitin, niin siitä tulee sellanen +-50km, vähän riippuu, mitä polkuja ajellaan. Jos niitä makkaroita sille Altaalla paistellaan, niin siinä tulee varmaan tunnin tauko, joten lähetään jo 11.00, että kerkee ennen iltaa pois. Reitti on muutenkin melko hidas ja tekninen. Lähtöpaikka on tällä kertaa mielenkiintoinen... Museo :)
Voin soitella Laukalle jos nekin lähtis. Entä polkup. ja suhtnorm.?
Mä lähden ainaki!
huomenna klo 11 museolta?.. ja makkaraa mukaan?
Hieno homma!
Jos suhtnormaali ottasit yhden 4kpl paketin, niin siinä ois vaikka sulle ja jusSsalle makkarat. Mää voin järkkäillä ne loput makkarat sitte sen mukaan, ketä lähtee. Niitä ei kuitenkaan liikaa kannata mukana kanniskella. Varmaan vois ottaa myös vähän muuta evästä (suklaata, leipää) ja juomista mukaan. Ja klo 11 Museolta.
eihän ois pienintäkään mahdollisuutta muuttaa tuo lenkki tiistaille??
:seko: ois huomena vaikka mitä muutaki ja muina päivinä ei oo sitte mitään. mutta jos ei pysty niin en kyl sitte pääse mukaan.
Voin tulla mukaan, aivan sama kumpana päivänä. Eiköhän se 50km onnistu vaikka tässä onkin tullut urheitua melko paljon. Mutta katsellaanpa tarkemmin kun pääsen kotiin.
Määki pääsen tiistaina mutta ehkä mieluummin lähtisin huomenna.
Pysytään siinä aikasemmassa suunnitelmassa, eli huomenna mennään.
Harmi vaan ku kaikki ei pääse, mutta näitähän sattuu. Pitää käydä sitten keskiviikkona illalla, niin pääsee vissiin kaikki lämppumiehet matkaan.
Tarkotattahan te nyt sitä museota joka on sielä rannassa? Etten mee väärään paikkaan...:o
Onko muuten kellään ylimääräsiä vaihdevipuja? Tai jompaakumpaa. Semmosta misä ei oo jarrukahvoja samassa. Sais vähän tuunattua tuota focusta.(spessun kiekot ja jarrut)
Juujuu, juurikin se museo :)
Mää voin ottaa kameran ja yritän ettiä lisää akkuja ni ei ainakaan tarvi niistä huolehtia. Miten se makkarahomma tehhään? Määki voin ostaa niitä jos tarvii.
Eikö se nyt mennyt niin, että qwozo ja suhtnormaali tuo makkarat, minä tai qwozo, jäi epäselväksi kumpi, tuo puukon ja sinapin, ja minä tuon iskaripumpun että saadaan suhtnormaalin Kettuun henkeä.
Ei vissiin tarvi, jos suhtnormaali käy hakeen. Mää otan kans paketin. Sitähän voi sitte ostaa matkan varrelta Ollinsaaresta, jos ei oo tarpeeksi.
Nyt mää kyllä laitan koneen kiinni ja meen nukkumaan (kohta)...koko päivä tullu täällä roikuttua :o
Sääennuste näyttää vähän uhkaavalta, mutta toivottavasti ei ala satamaan.
suunnitelmat muuttu pääsen sitteki mukaan mut joudun ehkä lähtemään kesken reissun..
:(
Tän päiväseltä lenkiltä muutama kuva:
http://jusssa.pinkbike.com/album/Porukkalenkeilt/
Ei oikeen onnistunu nuo kuvat. Iso osa oli aika pimeitä, pitäis olla parempi kamera.
Ja tuosa pinkbiken kansiosakin on joku vikana kun ei voi vaihtaa albuumin nimeä. Tuli pieni kirjotusvirhe...
joo eihän se koko reissu oikeen onnistunu:D
monelta sitä mennään keskivikkona sinne valopää lenkille ja minne?:seko:
Mulle tuli tännään se takavaihtaja mutta siitä puuttuu pari osaa eikä sitä saa toimimaan. Myyjä tais olla joku huijari, pitää antaa vähän palautetta. Saattohan ne vahingosakin jäähä pois, en tiiä. Eli ei tuu spessu kuntoon ainakaan vielä syysloman aikana:(
Mää pääsisin keskiviikon lenkille hyvällä tuurilla joskus 6 jälkeen. Mulle passais parhaiten joskus 7 aikaan, eikö se ois aika sopiva? Ois jo kunnolla pimiä.
Juu, ei taida tulla mun ajeluista mitään tällä viikolla. Palellutin itseni viikonloppuna hiihtoputkessa, ja nyt on sitten 38 ja risat kuumetta, enpä sitten lähtenyt Ouluun ostamaan koolia tai valopäävarusteita:mad:
Säätiin sen miragen molemmat lamput kypärään kiinni. Ei niin näppärä eikä hieno kuin pelkkä pitkä valo. Tuo painaaki aika paljon.(saattaa alkaa tuntuun niskasa jos kauemmin pitää) Ehkä laitan sen pelkän pitkän tuonne pottaan.:seko:
Onko sinne lähösä sitte kettään? Mistä ja minne lähettäs? Mulle sopis kylmäniemi mutta jos te viimeks olitte sielä niin ei ehkä sitte...
Lasse ja minä lähetään ainaki.Vois käyä kylmälläniemellä ja sit ollinsaaressa niitä muutamia. pittää soittaa tuolla organisointi päällikölle jos se on suunnitellu jonku reitin:rolleyes:mut seiskalta ois hyvä lähtöaika.
Huom! Valopää lenkki tännään 19.00 ja lähtö ollinsaaren siwalta! nimim. "soitin"