Tsekkaa vaikka Intensen free-gummeja, koot 2,35..
Printable View
Tsekkaa vaikka Intensen free-gummeja, koot 2,35..
Sama kokemus vanhemmasta Nokian X-track DH kumista.. aivan hirveitä liukuja jos vaan ajaa lähelläkin märkää kalliota saati sitten sen päällä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti kreal
Panaracerin Trailraker on ulkomailla kovasti kehuttu juurikin tuollaiseen, pitoa kuulemma löytyy, tiedä sitten. Tilailen varmaankin yhden kappaleen testimielessä takapäähän, ellei jollakulla täällä ole äärettömän negatiivisia kokemuksia kyseisestä rinkulasta. !!???
Brittien foorumeilla kehuvat Trailrakereita todellaksi hyviksi renkaiksi sikäläisiin oloihin, ehkäpä toimivat täälläkin. East coast tyypit mtbrässä taas kehuu räkäkumiversioita jostain Kendan renkaista.
No kunhan jotain uutta kummia laittaa alle niin märistä juurakoistakin saattaa selvitä hengissä... Nobby Nicit toimii kohtuullisesti märälläkin.
Maxxikselta tulee keväällä ulos Sauserin suunnittelema xc-gummi. Joutunee tyypittämään. Hypeä löytyy jo M:n sivuilta.
Luulisi, että keskikuvio menee helposti tukkoon???Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti VAHVA
Tuli tänään koekäytettyä Trailrakeria takapäässä. Hyvin pelittää ja pitoa on. Tottakai mahdottomissa tilanteissa tuli lipsuntaa, mutta puolijäistä puolimärkää kallionharjaa selvisi hengissä ja pystyssä pysyen ihan meikäläisenkin taidoilla... paikassa jossa aiemmat takarenkaani antautuivat hyvinkin nopeasti.. minua kovemmalla jannulla saattaisi pelittää Trailraker vieläkin paremmin.
Rengas on kyllä kapein ikinä näkemäni 1.95" ja siis selvästi kapeampi kuin Wildgripper XLS samana leveytenä. Kumi on todella pehmeää ja haavoittuu terävissä kivikoissa huonolla tuurilla ensimmäisellä ajokerralla jopa vainaaksi asti. Minä sain vain naarmuja ja lovia aikaiseksi, mutta se on tuurista kiinni se. Hiekoitussepeli tappaa Trailrakerin 99,999% varmuudella ja nopeasti, näin väitän.
Hyvä rengas, mutta ei kivikkoihin eikä soraan.. mutavellissä toimi myöskin paremmin kuin yksikään aikaisemmista renkaistani.. tosin oikeaa mutarengasta en ole käyttänyt.
NBX 2,3" on ollut pitävä mudassa ja myös lumessa. Ehkäpä se on tuon perusvarman nappulakuvion ansiota. Renkailla on ajettu paljon eikä mokomat meinaa ollenkaan kulua. :) Helpoilla poluilla ja asfaltilla toivoisi alla olevan vierivämmät renkaat.
Käytättekö täpärissä kapeampia renkaita kuin jäykkiksessä. Minulla on ollut 2,5 jäykkiksessä ja 2,1 täpärissä. Nyt on 1,9 nastoilla ja tuntuu kun maa on jäässä ihan riittävältä. Millaisethan olisivat maasturin kitkarenkaat?
Aika tasainen pitäisi jäätävasten tuleva osuus olla.
En muuten uskaltaisi jäisillä kallioilla ilman nastoja ajelle, joten rispektiä.
Eivät nastatkaan kyllä pidä jos kallion päällä on hyvin ohut jääkuori. Niin sippunen, että nastat eivät oikein pysty pureutumaan siihen.
Mitenköhän kestää isommalla miehellä????Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius
Kuulin joskus puhuttavan, että perus litessä ei olisi mitää muuta eroa vastaavaan tubeless renkaaseen, kuin kylkien paksuus????
Onkohan asianlaita noin?:seko:
http://www.cyclingnews.com/tech/2005...?id=wicks_kona
Ainakin Konan Barry Wicksillä, joka on suht' iso proffaksi.
Täytyypi koittaa!:rolleyes: Sopivasti tuntuisi olevan tarjouksessa kauppaveljillä. (Ei ole maksettu mainos)
Kaivellaas vanhaa.
Löytyykö sellaista rengasta joka rullaa yhtä hyvin kuin racing ralph, muttei kyljet hajoasi alle muutaman lenkin jälkeen ? Eli sopivasti ilmatilaa, matalanappulaiset, suht kevyet, mutta kestävemmät.
Painoa tulee tietty lisää, mutta se ei haittaa, kunhan ei mennä ihan UST painoihin, koska ne sisuskumitkin pitäisi laittaa vielä, eli noin 500-600g.
Hutsuja kattelin kaupassa, mutta ei niidenkään kyljet kovin vahvoilta näyttäneet. Mallit olivat ilmeisesti air lighteja..
Geaxeja jo tuossa aikaisemmin mainostettiin, niin onko niistä mihinkään ?
Arrojo, argo, barry ? Painoa niissä on ainakin piirun verran enempi, ja ainakin kuvassa näyttävät vahvalle teolle, mutta miten käytännössä. Missähän noita pääsisi hypistelemään ?
Välillä alle jotain muuta kuin NBX ;)
Hih. Mitkäs nykyisin on mietteet tästäkin hommasta kokeilun jälkeen ;)Lainaus:
On se ihan hyvä systeemi jos on varakiekkoja tiheässä tai tallikaverilla samat vehkeet ja sitten voi antaa kiekon matkalla tallikaverilleen ja jäädä itse taluttamaan. Rullaavuudeltaanhan toi on ylivertainen, eikä se ole niin vaikea saada tiivistymään vanteelle, kuin ehkä luullaan. Ehkä se paikkaa jonkun neulanpiston tai jonkun kaktuksenpiikit. Mut suomessa on kaktuksia vähän ja snakebitea se ei paikkaa.
Itselläni on ollut Vredestein Killer Bee 2,0 täpärissä ja 2,4 jäykkiksessä, pito ja rullaavuus on ollut huippua.
Märästä on vaikea sanoa kun ei oo satanut 4 viikkoon.
Nyt mulla on edessä upouusi Intense System1:n (2.0) ja takana Maxxis HardDrive 2.1. Aika hyvin rullaavat, maastopito Maxxiksessa kohtuullinen, Intense vielä korkkaamatta maastossa. Nappulointi Intensessä on 'väljä', joten päällepäin ei ainakaan vaikuta miltään ikirenkaalta?
Mulla on ollu (viimevuotiset?) Hutchinsonin Scorpion Gold Elitet, 2.3" edessä ja 2.0" takana. Punnitut painot oli n. 630 g ja 480 g. Ohuet kyljet, mutta hyvin on kestäneet, vaikka ajo on enempi FR-DH-linjaa kuin XC:tä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Tontsa
2.0" on erittäin leveä nimelliskokoon nähden. Leveys nappuloiden reunoista mitattuna / rungon reunasta reunaan:
2.3" - 61.2 mm / 53.9 mm = 2.41" / 2.12"
2.0" - 57.5 mm / 51.1 mm = 2.26" / 2.01"
(Kehänä Mavicin XM321 Disc, eli sisäleveys 21 mm.)
Pehmeää seosta ovat ja nopeasti kuluvat, mutten ole ajanut märällä vielä yhtä hyvin pitävillä renkailla. Välillä on menty kovillakin paineilla, mutta kun muut sudittelevat kalliolla niin nuo vetävät lipsumatta.
Tekisi mieli kokeilla uusia Scorpioneja, mutta onkohan niistä 2.3" kokoa... Vanhan 2.3":sta ei löytynyt edes myyntipaketin listasta. :eek: 2.0" siellä kyllä oli. Kovempi seos ei olisi pahitteeksi ja tuosta on varaa nostaa painoa
Mä olen huono sanomaan ruullaavuudesta, mutta hyvin nuo mun mielestä rullaa jäykkäkylkisiin NBX 2.3":siin verrattuna. Etenkin tasaisella ja kovalla pinnalla tuo matala kuvio ja pehmeä seos rullaa aika hyvin.
Sanoisin että märän kelin kisarengas. 2.0" on XC-käyttöön varmasti hyvä ja kevyt.
Tämä oli ensimmäinen kerta kun renkaan pito yllätti positiivisesti!:)
Uskallan liittyä Vredesteinin renkuloiden kannattajiin, jäykkäperässä on nyt muutaman viikon ajan pyörineet alla Tiger Claw:t 2.0-koossa ja tyytyväinen olen ollut. Vaikka tuota rengasta mainostetaankin märän ja mutaisen kelin renkaana, hienosti se toimii kuivallakin. Tiedä sitten, olisiko Killer Bee kuivalla vieläkin parempi... :seko:
Minä myösLainaus:
Alkujaan tämän lähetti o.j.
Vredesteinin Killer Bee UST 2.0" on ainakin parhaiten rullaava XC/maraton rengas jolla olen itse ajanut. Pito on yllättävän hyvä siihen nähden, että renkaassa on todella pieni kuviointi ja sivunappulaoita ei ole. Kuivalla kelillä toimii mainiosti ja märän kelin ominaisuudet ovat vielä kokeilematta, kun ei ole sadellut vähään aikaan. Paino luvattu 670g, todellinen 650g.
Siksipä 2.2 lite ust onkin erinomainen renkula ust-vanteen+litkun kanssa.. :)Lainaus:
Nokialla saisivat vähän tuunata tuota painopuolta. Nykyisellään aikamoiset jyrät nuo Nokian ust-renkaat..Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto
Juu, painavathan ne ovat, mutta toisaalta erittäin vaikea niitä on saada puhkeamaan...yritystä on ollut kovin. :D
No nopeimmathan nuo 2" Fast Fredit on. Ovat melkosen ohutseinämäiset myös kuvioalueelta ja onkohan tuo sitten osa syynä siihen, että kevyillä sisuskumeilla pakkaa puhkeilemaan... :rolleyes:
Misukan comp s:t ovat kevyet ja rullaavat ihan mukavasti, mutta märällä kelillä ovat todella liukkaat. Nokian NBX 2,2" litet pitävät hyvin ja muutenkin ovat melko varma rengas valinta. Miinuksena niissä on paino ja kuluvuuskestävyys.
Schwalben Racing Ralphit eivät pidä ehkä niin hyvin kuin noksut, mutta ovat kevyemmät.
2.0" lite s rullaa kyllä myös hemmetin hyvin...:rolleyes:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Kenttu
Mistäs tuon 2.0:n löytää ? Enpä oo nimittäin ennen huomannu, eikä oo edes Gazzatyresin sivuilla :seko:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto
Olisko tuo 2.0 S vielä testivaiheessa?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti PELTONEN
No perhana...siis Lite 2.0" :)
No, mää näin ainakin täällä Turuus tuollaiset Lite S:t ajossa yhres Nicolain pyöräss. Tiärä sit oliko testiajoo vai ei. Mun 2.2" litet alkaa oleen kans aika ÄSSÄ kunnossa, mut ei niitten kylkeen oo ilmestyny mitää uusia kirjaimia.:pLainaus:
Alkujaan tämän lähetti Mika Nieminen
Joo, kyllähän ne kantaa aika hyvin. Itseäni tosin hirvittää kallistaa pyörää mutkissa kun tuntuu, että ne kylkinappulat taipuu pois alta ja pito lähtee. Ei yhtään mukava tunne. Kun saan uudet kiekot niin lähtee Tiogat vaihtoon ja äkkiä!!! Eli pointtina ilmeisesti miettiä käyttötarkoitus huolella...Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti XC-guy
Ihan luulin, ettei Lite S:ää tehdä kuin 2.2 rungolle..?
Nyt tuli märät kelit ajettua viikonloppuna Nuuksiossa. Killer Bee2.0 kyllä on rautanen rengas märällä kalliolla ja juurakossa, vaikka kuvio on matala!!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti lippis
Otsikon mukaiset kumit tulivat pyörässä, ja näin kokemattoman mielestä tuntuvat aika hyvin pitäviltä (entiset kokemukset vanhoista Conteista, jostakin vuosituhannen vaihteesta ja 90-luvulla ajeltiin Misukoilla)
Onko hyvät kumit vai paraneeko pyörä renkaita vaihtamalla?
NBX 2,3" ei-taitettavia, näyttää saavan Foxcompista ja Kauppaveljiltä, ainakin nettisivujen perusteella, 17 ja 19 euron hinnoin. Onkos tuossa ei-taitettavassa versiossa jotain merkittävästi huonompaa taitettavaan verrattuna? Ilmeisesti vähän painavampi, eikä taitu kasaan, entäs kestävyys jne.?
Tää renkaiden valinta ei tosiaan tunnu olevan helppoa, oon tekemässä tilauksen Bike-Discountista ja kattelin noita Nobby Nicejä, mutta täällä olevien kestävyyskommenttien johdosta olen tullut vain entistä epävarmemmaksi.
Ajoni on ihan tyypillistä Suomen maastoa, kivikkoa, juurekkoa ja kallioita. Täällä Helsingissä joudun kyllä sitten aina olosuhteiden pakosta ajamaan maastolenkistäni asfaltilla noin 10-30 km, eli etsin rengasta joka hyvien maasto-ominaisuuksien lisäksi rullaisi edes kohtuullisesti asfaltilla, eikä kuluisi kovin nopeasti tämän tyyppisessä ajossa. Ilmeisesti melkoinen mahdottomuus, varsinkin jos hyvä märkäpito olisi näin syksyn lähestyessä toivottavaa.
Nyt on alla IRC Mythos XC II 2,1"set, jotka tuntuvat ihan ok:lta kun en ole muita kokeillut. Nuo Nokianit ovat kyllä kehuttuja, mutta rullaavuus asfaltilla ja nopea kuluminen mietityttää, ainakin tuossa 2,3" kokoluokassa. Pyörä johon nuo tulee on jäykkäperäinen, eli suuren koon tuoma vaimennus kyllä houkuttelee. Itse asiassa nuo Mythosit ovat olleet kiinni täysjäykässä maasturissani, josta nyt vaihdan juhlallisesti 65mm joustovaralla (Marsu Z1) varustettuun Gt Zaskariin, eli niukkaan vaimennukseen ollaan jo totuttu :D Tietenkin tohon hintaan voisi ostaa useamman Nokialaisen, ja vaihtaa sitten tarvittaessa taka-renkaan edullisesti.
Jos päädyn halvimpaan ratkaisuun, niin ostan muutaman edullisen taka-renkaan BC:stä esim: Continental Explorer 2,1" 8,99 €, Maxxis Ignitor 2,1" 16,90 €, noita IRC Mythosia ostaisin varmaan 14,90 € hintaan lisää mutta kaupassa näyttää olevan tällä hetkellä vain eturenkaita. Sitten parin kympin hintaluokasta ajattelin näitä: Continental Explorer 2,1" Pro Tection 19,90 €, Maxxis Larsen TT 2,00" 19,90 € (ja eXCeption malli 10 euroa kalliimpi, parempi kestävyys ja pito kuten valmistaja väittää?). Ja voisinhan noita Nobby Nicejä kuitenkin harkita, kun maksavat 24,90 €/kpl tai 48 €/pari.
Rengas-asioita mietiskellään täälläkin, ja suht samanlaista ajoa itselläkin. Aikalailla fifty-fifty menee ajokilometrit maastossa ja asvaltilla, työmatkat ja siirtymät polulta toiselle siis asvaltilla. Eli tavoitteena olisi saada 2.2" rengas hyvällä rullaavuudella, pidolla ja kestävyydellä. NBX Lite ilmeisesti täyttää muut paitsi viimeisen?
Niitä sais nyt kohtuu halvalla CRC:stä http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=2285
Mites tuo Lite toimii talvella?
Mitäs muita? Killer Beetä tässäkin kehuttu mutta miten noin matala kuviointi kestää asvaltilla ajoa?
Onhan ne keskinappulat melkoisen pienet. Itse ainakin vaihdan syksyn sateiden tullessa nbx lite 2.2 tilalle nbx 2.3 taittuvat ja ajenen niillä sitten myös muutamat satunnaiset talviajeluni. Ne toimivat lumipinnalla mielestäni hyvin isomman kuviointinsa myötä ja leveys puolestaan parantaa kantavuutta. Jääkelillä alla pitäisi luonnollisesti olla nastat.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti axe2000
Hyvin se kestää itselläni on ajettu noin etu 600km ja taka 300km asvaltilla ja maastossa lähes saman verran, eikä ole kulunut vielä nimeksikään. Killer Beetä ei tehdä 2.2" leveenä ja 2.0" on vain 47mm leveä, mutta renkaassa on iso ilmatila korkeus suunnassa.Lainaus:
Eilisen sateisen Sram-cupin perusteella voin sanoa, että jos meinaat syys-sateilla ajella, niin älä osta Killer Beetä se on kuivan ja kovan baanan rengas.
Itse ajattelin ostaa seuraavaksi renkaaksi nbx 2.2 liten.
Aivan loistavasti. Kovavauhtisessa polkukaahailussa pitoa riittää kantatessakin ja eipä oo tähänkään mennessä veto- tai jarrutuspitokaan kesken loppunut. Rullaa hyvin lumellakin ja 70 km maantienlaita/pyörätilenkit on kivoja ajaa. Kaks talvee oon nuilla ajanu ja eipä tee mieli mitään nastarenkaita. No, mulla onki työmatka/kaljapyörässä sliksit ympäri vuoden, ainaki takana.Lainaus:
Jeps, kaks talvea ajettu LITE 2.0 ja 2.2:lla. Pito aivan loistava lumipintaisilla poluilla - Puijolla ylä ja alamäkeen. Pehmeälle pinnalle - keväthangille - tuo 2.2 on varmaan parempi ku tuo kapeampi alkaa upottamaan. Ens talvi olis tarkoitus ajaa 2.2 LITE S:llä. Samalla siis millä ollaan menty tämä kesä. Odotukset ovat kovat sillä joskus 90-luvulla Contin Double Fighter teki vaikutuksen mäennousukyvyllään... siis lumisilla poluilla :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Liraren
Jäällä ainut pitävä vaihtoehto on nastarengas.
Kyllä noi LITE ja LITE S kestävät kulutustakin ihan hyvin kunhan ei tee lukkojarrutuksia kestopäällysteellä. Jaska tais ajaa samalla 2.2 LITE renkaalla n. 2 vuotta - myös kisat. No, kyllä se sit oli jo aika sliksi...
-Make
Taittuva versiohan on skinwall (SWA). Siinä on ohuet seinät, joten se on paljon veltompi. Iskee vanteelle helpommin ja seinistä tulee helpommin terävät esineet läpi. Tämä ei tarkoita sitä että se olisi huono, mutta renkaita raastavaan paukutteluun huonompi kuin jäykkäkylkinen veljensä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Seagull
Tuosta eXCeption mallista ei ole kokemusta, mutta tavis TT:stä on. Faija rullaillut 1400km viime kesänä (maastoa pääasiassa, mutta asvaltilla kilometrejä myös tullut) ja tossa keväällä vaihdettiin renkaat toisin päin (etu taakse) ja nyt on tullut 1000km lisää ja pintaa on vielä. Eli pitkään noilla ajaa jos haluaa. Pidosta... No sitä ei juurikaan märällä ole. Rullaavus on kyllä hyvä. Mut esim. jos mutaan tms. ajaa niin renkaan kuvio menee todella helposti tukkoon.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Seagull
Mulla oli kans tommoset käytössä, mut tykkään enemmän nykyisistä Racing Ralpheista, vaikka kuluvatkin selkeästi nopeammin ja kyljetkin tuntuu ohkasemmilta.