Ei ehkä kannata yleistää vaikka pankkisi on turannut homman.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi
Hyvin ja nopeasti on itselläni EU-maksu toiminut eikä kuluja centtiäkään.
Printable View
Ei ehkä kannata yleistää vaikka pankkisi on turannut homman.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi
Hyvin ja nopeasti on itselläni EU-maksu toiminut eikä kuluja centtiäkään.
Kuin myös. Ja hoituu näppärästi tästä ihan omalta koneelta.
Minusta se on aika outo pankkimaksu, johon ei voi laittaa viitenumeroa, sen perille meneminen kestää tosi kauan ja sen jäljietettävyys on heikkoa.
Olen tehnyt "onnistuneesti" näitä maksuja, mutta......
Bike-Componentsin etusivulta:
NEW !!! We have bank accounts in the following countries: Austria, Finland, Switzerland !!! NEW !!!
Eipähän enää tarvitse arvuutella mihin rahat menee ja odotella päiväkausia. Mielestäni aika hienoa palvelua.
Kivakiva. Miksei se voinut ilmestyä etusivulle pari päivää sitten? Prkl.
Jep, huomasin tuon onneksi ennen kuin kävin maksamaan Saksaan. Eivät tosin olleet laittaneet maksutietoihin tuota Suomen tilinumeroa, joten nyt odotellaan, josko mailitiedusteluun vastaavat. Tosin eipä se raha viikonloppuna kulkisi muutenkaan.
No niin nyt voi siis täältäkin tilata jotain!
Maksoin tilisiirrolla ostokseni Bike-Components.de:lle 26.10. Vieläkään ei ole kuulunut yhtään mitään liikkeen puolelta. Pitäiskö jo huolestua? Toki, siihen tilisiirtoon menee aikansa, mutta eis... näin kauan? :seko:
Älä huoli, ottaa äkkiä viikonkin. Kyllä noi puljut on luotettavia.
No, minä maksoin laskun 25.10, kun mitään ei kuulut spostasin heille tänään ja kyselin tilaukseni perään. Kaikki on muuten ok, mutta odottelevat, että satula saapuu, niin tilaus lähtee heti sitten. Vastaus tuli muuten alle kahdessa tunnissa...
Lisäys:
Niin, olisihan he voineet spostata tiedon, että rahat ovat saapuneet ja tilaus lähtee heti, kun loput tavarat saadaan valmistajalta....
Ihmeellistä toimintaa.Tiedustelin tilannetta sähköpostitse ja sain tietää, että tavara X on nyt loppu, pistetäänkö paketti tulemaan vai odotatko? Miksi tätä ei kerrota asiakkaalle automaattisesti? Perkele. Kaiken lisäksi on mielenkiintoista saada kaikki viestit saksaksi... :D
Jep, outoahan tuo on. Sama juttu kävi miulle bike-discountin kanssa.
Taitaa olla ihan yleistä nettikaupoissa...myös nimeltämainitsemattomissa kotimaan kaupoissa.
Keväällä kun tilasin tavaraa Roseversandista niin lähettivät viestin, jossa kysyivät haluanko jonkun korvaavan tuotteen, vai pistävätkö tilauksen tulemaan, kun osa saapuu (arvioivat vielä ajankin...) Pyysivät tosiaan vielä vahvistusta ja olivat pahoillaan, että tuote oli päässyt hyllystä loppumaan. Eli on noita päinvastaisiakin esimerkkejä. Ja tilaus tuli melko tarkkaan silloin, kun lupasivatkin sen tulevan.
Prkl...
1. viesti: tilaamasi osa saapuu tällä viikolla (saksaksi)
2. viesti: tilaamasi osaa ei saadakaan hankittua (lontooksi)
Pyysin kirjoittamaan englanniksi. Seuraavassa viestissä oli kaikki saksaa, mutta lopussa luki: best regards. Pitäisikö ottaa -tuiluna... :D
Miten porukalla on toiminut rahojen palautus vastaavissa tilanteissa?
Mistään en koskaan ole rahoja takaisin saanut, toisaalta en ole niitä myöskään pyytänyt.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti fleGsuz
ekaa kertaa, kun lähetin bike-componentsiin viestin, niin ne vastas saksaks. Kun pyysin niitä kirjoittamaan saman englanniks, niin ne vastas mutta sian-saksaks. ja siitä eteenpäin on tullut ihan englantia, josta jopa minä saan selvää. :eek:
Kolmisen viikkoa sitten pistettiin tilaukseen Misukan pro racet ja SKS :n airbase- pumppu, toimitus tuli ongelmitta.
Suurin haaste oli maksun hoitaminen, Visa ei käy ja Nordean netistä maksaminen on pientä tuskaa IBANeiden ja muiden kanssa.
Hinta oli varsin kohtuullinen Misukat 25e kpl ja airbase 45e luokkaa, suomessa pelkästä airbasesta pyydettiin 109e Helsingisssä. Kaupat suomesta kuolee mutta noilla hintaeroilla mun eurot menee siltikin saksaan.
Myös postikulut olivat kohtuulliset, 16e koko setistä.
Mitäs ongelmia noissa IBAN ja muiden kanssa on ollut...tiedot saat e-mailina tilauksen jälkeen ja ainakin Osuuspankin verkkopankissa EU-maksutoimeksiannon teko on yksinkertainen. Muutaman kerran porukassa on tilattu, jos on puutteita ollut,rahat on saanut takaisin kun on lähettänyt heille oman tilinsä IBAN jne. tiedot.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Succis
?? Ainakin mulle tulleessa tilausvahvistuksessa oli ihan suomen Nordean tilinumero jonne rahat tälläsin ja paketti lähti muutaman päivän päästä siitä tulemaan kohti suomenmaata. Saa nähdä milloin tulee.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Succis
Lisäys: Ja vastailivat vielä maileihinkin, ja aivan englanniksi. Kämmäsin tilauksen kanssa niin tunnin viiveellä tuli emaililla vastaus että onnistuu onnistuu mitä halusin. Sitten kiittelin siitä ja maksoin tilille rahat niin taas tuli maililla englanniksi vastaukset että hyvä homma ja terveisiä vielä suomeen toivotettiin ! Eli tähän mennessä täydet pojot ko puljulle !
Lisäystä vielä edelliseen. Ei näytä ko putiikin seurantakoodi toimivan. Pari päivää myöhemmin Bike-Discountista tilaamani paketin seurantakoodi (molemmat DPD:llä) näkyy jo nätisti ja juppi-sidit on jo Tanskassa tulossa kotia kohti :D Toivottavasti B-compnentsin valospecificpakettikin on tulossa :) samaa tahtia vaikka seuranta ei mitään näytäkkään. Ärsyttävän hidas tuo DPD kyllä on... Miten nykymaailmassa saa viikon uhrattua paketin matkaan Saksasta tänne. Tietysti suomessa suomen posti saa saman ajan melkein hukattua parin lähikaupungin välille mutta anyway :D Hupaisaa oli kun aikaisemman harrastuksen kamaa tilasin aina HongKongista niin paketti tuli siitä hetkestä kun iskin ORDER namiskaa webbikaupassa niin ~1.5 - 2 päivää Hesa-Vantaalle ja jos paketti meni siitä postin haltuun niin kesti jotain 3-4 päivää Postin siirrellä pakettia Hesa-Vantaalta Kehä ykkösen sisälle. Posti rules ! Jes. Sorry. Hiukan offtopiccia tuli mutta kirjoitussormi oli herkässä niin piti naputella...
Paketti on kyllä lähtenyt, mutta seurantakoodi näkyy suomen postin lähetysseurannasta, kun paketti on kirjattu suomeen tulevaksi. Mulle paketti tuli 7 päivää lähtöpäivästä.,
T:Mika
Näköjään B-components lähettää paketit jollain "economy" statuksella, mikä kait viedään suoraan postiin. B-Discountin paketti tulee "keltainen kuljetus 14" statuksella eli tuodaan kotia asti. Kummatkin silti tulee DPD:llä suomeen asti. Tiedoksi vain jos jotain kiinnostaa...
Tänään pitäs olla molemmat paketit kait postissa noudettavissa iltapäivällä :cool: Eli yhtänopeesti ne tuli tarkalleen vaikka toinen tulikin "pikana". Postikulueroja oli muistaakseni 4e B-componentsin eduksi. Eli B-discountin kotiinkantoyritys maksaa 4e lisää.
Edit: Ja paketit oli postissa eilen. Valot on varsin siistit :cool: Ainut että ainakin minulla toi Sigman laturi pitää aivan jumalatonta ääntä ladatessaan !! Lamputkin viritelty jo. 5W pyörän tangossa, 10W kypärässä.
"Tarjouspyyntö" jätetty sähköpostin välityksellä 15.12.2005 klo 0300.
Kattotaas miten sujuu.
Tilasin rungon. toimitusaika 12 päivää. mielestäni ookoo toimintaa. Tulen jatkossakin tilaamaan.
kyllähän putiikki toimii muuten ihan ok, mutta yleensä (ainakin mulla) jos tekee tilauksen, niin vähintään 20% kamoista ei löydy eli sit pitää keksiä joku varavaihtoehto ja ehkä jopa varavaihtoehdon varavaihtoehto. Eikä koskaan kannata luottaa siihen vanhaan virteen: "tuote on loppu nyt, mutta saadaan ensi viikoksi" ...ei pidä koskaan paikkaansa!!
kerran odotin jotain kampia pari kk, kun lupasivat, että on tulossa ihan kohta. lopulta, kun kevät koitti, peruin tilauksen ja ostin kammet suomesta.
Kyllä mulle ainakin jäi kaupasta ihan hyvä kuva, tosin tavaroiden tulemisessa meni kaksi viikkoa, jossa tosin oli joulu välissä. Mutta halvat hinnat antaa kuitenkin paljon anteeksi ja se että sivut ovat osittain englanniksi. Saksaa kun en osaa yhtään.
Valitettavasti sivuilla on kuitenkin viesti, että kauppa lopettaa:mad:, joten taisi olla hyvästä vaikutelmasta huolimatta ensimmäinen ja viimeinen tilauskerta.
Tarkoitatko tuota mainintaa, että kauppa on kiinni ensi lauantaina? Niin minä sen tulkitsisin, ainakin englanninkielisen version.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti J.M
Olisko tämä tarkoittanut fyysistä kauppaa. Että siellä ei ole ketään lauantaina.
Tel : 0241/920 45 66 0
Fax : 0241/920 45 66 6
Neupforte 2D
52062 Aachen
Öffungszeiten:
Mo-Fr: 10:00-18:00 Uhr
Sa : 10:00-16:00 Uhr
Olis aika ikävää jos lopettais, mul on nimittäin viel rahat siel sisällä, samoin kun tilaus. :confused: ;)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti J.M
Ihre Bestellung bei BIKE-COMPONENTS.DE wurde heute versendet.
Eli toiminta jatkuu. Tosin juhlia pitäisi kai vasta kun osat on kädessä. ;)
pistin tilauksen menemään ja varmistuksen jälkeen tuli uusi viesti, jossa oli tarvittavat tiedot maksamista varten. Nyt maksaessa internet palvelu ilmoittaa että viite numero ei kelpaa.. Mistä on kyse?
-voiko viite numeron laittaa viestiksi?
-onko mahdollista että tilaus on vanhentunut (viestin saapumisesta on n.viikko)?
-vai missä mättää?
Ei mulla ainakaan mitään viitenumeroa ollut, laitoin tilausnumeron varmuudeksi viestikenttään.
Ne bike-componentsin viitteet on sellaisia kirjain- ja numerosörsseleitä, jotka eivät ole kelvollisia suomalaiseksi viitenumeroksi. Ne laitetaan viestiksi.
Suomalainen viitenumero on hieno keksintö, mutta kuten muutkin suomalaiset hienot keksinnöt (astiankuivausteline, lämpöeristetty talo, kaukolämpö, sauna), se ei ole kovin suosittu maailmalla. Itse asiassa etelänmaalaiset eivät yleensä edes ymmärrä mitä pointtia suomalaisissa hienoissa keksinnöissä on.
juu kiitoksia, näin arvelinkin. Itselle kun vielä nuo pankkiasiat ei ole tulleet niin ajankohtaiseksi että olisin välittäny sen tarkemmin tutustua.
Parempi vaan tarkistaa ettei mene rahat hakoteille:)
Maksoin Nordean kautta.
Laitoin tiedonanto(viesti)kenttään tuon koko rivin, Aufrtragsnummer: 'xb...x'.
Tavarat tuli viikossa postiin.
Olivat bulkkitavarana uudelleenpakattua, ei retail-laatikoita.
Mulla oli suunnilleen sama juttu tämän kaupan kanssa.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Marsusram
Nordean kautta maksu, tuli viesti sen numeron kanssa ja sit 5:n päivän päästä työnsin sen Suomen postin lähetysseuranta juttuun netissä ja sit siinä kerrottiin, että lähetys oli lähi postissa :D
Kaikki tuli mulle oikeissa retail laatikoissa, iiiiiiihanat Avidit on nyt pyörässä kiinni :)
Tännään laitoin tilauksen päivällä, mutta vieläkään ei ole tullut laskun tietoja, pelkkä tilausvahvistus...Kestääköhän tämän tulo yleensä pitkään?
Okei olen ehkä hieman malttamaton:D
Mulle on tullut tarpeelliset laskun tiedot aina tilausta seuraavana päivänä.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti hannibaali
Okei, kun viime kesänä tilattiin discountilta niin kaikki tuli tyyliin tunnin sisälle...eikun odottelemaan:o
Jesh olen köyhempi, nyt odottelemaan uutta palapeliä saksasta....
Päivän siis kesti minulla toi tilausvahvistus!