Joo hyvää keliä luvassa. Jotenkin arvelluttaa että läskillä tullaan olemaan korkealla.. Arvelluttavaa
Printable View
Joo hyvää keliä luvassa. Jotenkin arvelluttaa että läskillä tullaan olemaan korkealla.. Arvelluttavaa
Juu läskillä kyllä menee kovaa kun on jalkaa...itellä ei oo nii menee retkeilyks toi reissu.
Ei numeroa ilman kilpailua! Ei ajanottoa ilman kilpailua! Ei tuloksia ilman kilpailua! Inhoamaani kuntosarjaan on alentuminen, jos uudet suunnitelmat toteutuvat...
Monelta on viimeinen mahdollisuus jälki-ilmoittautua puolikkaalle ja minimaralle?
^Siis mihin aikaan? Ja puolikkaalle... Toinen sairastui eilen illalla hotellilla (Tampereella). Nyt mietimme lähdemmekö ollenkaan pelkän apukuskin takia Ikaalisiin vai takaisin kotiin:(
Hyvää:
+++reitti(oikeasti parempi), paljon vähemmän hiekkatietä ja enemmän kärripolkua ja polkua . Samalla hitaampi
+++ huolto jälleen
+++ kylpylä hintaan
++ kylpylän ruoka
+++ kanssakilpailijat
Huonoa:
------ merkkaus. Itselläkin kaksi pummia porukalla ja n. 3 kilsaa harhailua. Mm. Alun n. 7 km tieosuuden jälkeen uudella reitillä ohjaus metsään yhdellä nuolella. Hiekkatien yli ei mitään nauhoituksia edes maassa jne. Vedettiin porukalla reilusti pitkäksi. Jämillä 30 km kohdalla harhaili porukka oikein kunnolla. Ilmeisesti kilpailun kärki ei kuulemma kuulopuheen mukaan käynyt edes Jämi-keskuksella. Joku tietää paremmin, mutta kovemmat ajat kuin viime vuonna uudella reitillä ja tämän päivän säässä varmaan puoltaisi tätä.
------ pyörän pesu, megalomaaniset jonot kolmelle kusiletkulle.
Itse ajoin kärjen takana ajaneessa ryhmässä. Jossain kohti tuli "kuulopuheita" että kärjessä ajanut mopo olisi vetänyt kärkiryhmän harhaan. Jämillä tuli tieto että meidän ryhmä oli kärjessä. Tämän jälkeen ei uutta tietoa tullut mutta kärkimiehet oli jo maalissa kun sinne päästiin. Ehkäpä virallinen taho antaa toivottavasti jotain tarkempaa infoa asiasta.
Meidän porukka pysyi reitillä mutta olihan siinä merkkauksessa paikoitellen puutteita. Kylpylä, ruoka yms. Aivan loistoluokkaa[emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mä olin siellä kuvaamassa ja jotakin hämminkiä siellä oli.
Siihen tuli kolmen kisaa seuranneen ihmisen porukka jotka sanoi nähneensä että mopo ja sitä seurannut porukka tuli ihan väärästä paikasta ja liian pian.
Totesin siihen että tuo mätsäsi omaan aiempaan ihmetykseeni siitä että eka porukka jonka näin tulevan (ja oikeasta suunnasta) oli se jossa myös Sini Alusniemi oli mukana.
Tekstiviestin ja kameran kuvien aikaleimojen perusteella arvioin että ennen tuon ryhmän tuloa olin ollut Jämiltä tulevan uran varrella jo noin 30min, eli jos mopo ja kärki oli ehtinyt ennen mua niin heidän olisi täytynyt olla jo tuossa vaiheessa noin 30min edellä tätä Sini&co porukkaa. Lisäksi kun tulin Jämiltä tulevaa uraa se näytti olevan jotakuinkin koskematon, ei näyttänyt siltä että siitä olisi menny mopo ja useampi pyöräilijä.
Joten ihmetykseni oli suuri kun yhtäkkiä sieltä ei tullutkaa mopoa vaan tämä edellä mainittu porukka.
Tosiaan, mä en itse nähnyt mopoa ja tätä kärkiporukkaa missään vaiheessa tuolla, mutta nämä toiset katsojat kertoivat tarkemmin mitä olivat nähneet kun olivat olleet mua aiemmin paikalla jossa Jämille menevä ja tuleva ura meni aika läheltä toisiaan.
-K
Ok. Itse ajoin juuri tuossa Sinin porukassa. Ei sillä...virheitä sattuu ja kärki olisi ollut todennäköisesti sama ilman tuotakin mutta toivottavasti asian laita ilmoitetaan virallista kanavaa pitkin niin jää turhat foorumispekulaatiot pois[emoji4].
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onneksi ei ollut tänään mono syönnillä. Muistomitalia olin hakemassa ja olisi harmittanut jos se olisi jäänyt saamatta kärjen vajaamatkan takia
Tosi kova juttu olisi jakaa se gps-jälki esim .gpx muodossa etukäteen myös.
Oli hieno ja hyvin järjestetty kisa kelistä ja allekirjoittaneen täydellisestä sulamisesta huolimatta. Kaipa voisi ottaa Jämin taas mukaan kisakalenteriin ainakin jos maalissa tarjolla kylpylää (vs. aikaisempien vuosien hiihtoputken kylmä suihku). Merkkaus oli semmoinen että varmaan "selvin päin" ihan hyvä, mutta hämärän rajamailla ei.
Olin mukana näissä molemmissa harhailuissa itsekin. Tämä oli neljäs kerta Jämillä ja en ole eksynyt kertaakaan aiemmin. Tuntui että lippusiiman kanssa oli säästelty turhan paljon ja tämä näkyi nyt siinä että moni ajoi harhaan useammassa kohdassa.
Niin ja muuten komppaan että reitti oli hyvä ja fasiliteetit loistavat!
Juupa juu. Stravaa kun katsoo niin on kyllä monta kellä kilometrejä tullut alle 80. Joillain jopa vain 75km. Näkyy selvästi että looppia Jämikeskuksen lähellä ajeltu harhaan.
Järjestelyt oli hyvät mutta tosiaan reitin merkkaaminen aivan syvältä.. hyvä tapahtuma pilataan pienellä.. ☹
Merkkaus oli kyllä paikoitellen ala-arvoista. Itsellekin tuli kokonaismatkaa vajaa 86km pienten harharetkien takia. Paljonkohan se reitti oikeasti oli? Muuten kyllä kaikki toimi ja fasiliteetit oli kunnossa. Porukassa ei tuntunut olevan vetohaluja niin aika paljon joutui tiepätkiä puskeen yksin
Kansainvälistä tasoa oleva reitti. Ainakin puolikkaalla. Tänään kulki hyvin, mutta... maalissa oli ainakin yksi ennen minua, jonka ohitin jo ennen puoliväliä. Myöhemmin kuulin, että vahingossa oli oikomisia tapahtunut joillakin. Sitten tuloksissa ei näkynyt meikäläistä ollenkaan... se olikin pantu täydelle matkalle:) Yritin lähettää muutaman kerran sen tuloksissa olevan virheraporttilomakkeen, mutta eihän se mihinkään lähtenyt.
Anyway, jos olit ajelemassa Jämi84:ssa ja (vapaavalintainen) reittisi vei kamerani eteen niin saatatpa olla kuvissa joita löytyy mun webbisivun kautta. Eli suunnaksi www.kimmovirkki.com - sieltä on joku ~450 kuvaa jaossa.
Mielestäni puolikas ainakin oli merkattu melko hyvin. Kaikilla juottorasteilla tuli käytyä ja se terävä harjukin noustua eli ei taatusti oikomista. Ymmärrän kyllä, että kohdissa joissa reitti hipoo itseään on kohdat umpeen nauhoitettava. Pelkät nuolet eivät riitä. Ilmeisesti jotkut olivat menneet jo juottopaikalla käyneiden perään ilman nousu-urakkaa luullen, että tuonnehan se reitti menee kun selkiä näkyy vasemmalla tms. Joka tapauksessa, vaikka tulokset ovatkin virheelliset ja epäoikeudenmukaiset, yritän tulla ensi vuonna uudestaan. Reitti oli tämän kesän kisoista paras, sillä leveällä ja nopealla baanalla on mukavaa taktikoida peesausten ym. kanssa: Vauhdin hurmaa kuten yhteislähtöisissä maantiekisoissa, mutta turvallisemmin! Turvallinen rata kiinnitti erityisesti huomioni. Lisäksi maisemat olivat kauniit! Kiitos järjestäjille suuresta urakasta!
Tulokset tulee muuttaa useammasssakin sarjassa. Palkintopalli menisi uusiksi monessakin sarjassa. Myös itse olisin kolmas omassa sarjassa, jos 10km vähemmän ajaneet poistettaisiin tuloksista...joku pieni muisto asiasta olisi kiva saada. Saanko oikaisua asiaan? Stravahan asian paljastaa armottomasti. Ihmetyttää vain pikkasen kuljettajien oma moraali tämmöisessä asiassa, että ei nosteta kättä pystyyn virheen merkiksi..
https://www.strava.com/segments/15852822?filter=overall
Eipä ole kovin montaa aikaa tallentunut tuolle kisareittiä pitkin menneelle segmentille...
'Hauska' tarkastella muutenkin Stravan fly by'siä kuka veti mistäkin oikoiseksi ja vältti harjun tai muuten vain sai 10 km edun oikomalla jostain. Oma nimi onneksi näkyy ^segmentillä :).
Eipä löydy omakaan nimi tuolta kyseiseltä segmentiltä, vaikka sykemittari näyttää eilisen kokonaismatkaksi 84,20 km. Tuo alue oli sellainen, missä isommalla ryhmällä pariinkin otteeseen risteyksessä mietittiin, että minnehän päin lähtisi, kun toisessa kohtaa reittimerkit olivat tulkinnanvaraiset ja yhdestä risteyksestä ne puuttuivat täysin. Pyöriteltiin sitten aikamme sellaista metsätieosuutta, missä merkkausnauhoja ei näkynyt pitkiin aikoihin ja muutaman kanssa olimme jo valmiit lähtemään jotain reittiä pitkin kotia kohti, mutta onneksi joku ohi ajanut mies tiesi ohjata meidät lopulta oikeille jäljille. Matkan kokonaispituus kertonee siitä, että kovin suurta ylimääräistä ja alimittaista koukkua tuskin tuli tehtyä, vaikka epäilen, että olisimme ihan oikealla reitillä pysyneet yhdessä kohdassa.
Hyvä reitti, kivat kisatoverit ja puitteissa oli potentiaalia. Hieman tulospalvelu ja reitin merkkaus latisti kokonaistunnelmaa.
Ja tietenkin tuo on pitkä segmentti ja pieni gps heitto tarkoittaa ettei aika kirjaudu. Ei siis todellakaan ole mikään absoluuttinen totuus. Enemmänkin linkkasin näyttämään osviittaa kun muuten segmenteille kirjautunut tänä vuonna päälle 80 ajajaa.
Enkä usko että kukaan välittäisi jos oiotaan jotain minuutin kahden juttuja. Tuossa nyt vaan näyttää siltä että kärkijoukoista aika moni tehnyt sellaisen mukavan Jämi76 kisan.
Positiivista kisassa oli paikoin tosi hieno reitti, mahtava huolto (urheilujuomapullot iso plussa!) ja erinomaiset peseytymis-ja ruokailufasiliteetit. Ja kivaa vaihtelua 50-60km normimarakisoille.
Tuolla segmentillä ajettiin Jämin kentän jälkeen laskussa oikealle kääntynyt risteys pitkäksi ja seikkailtiin hetki eksyksissä. Siinä porukassa taisi olla joku kymmenkunta henkeä ja kun löydettiin oikea reitti niin muutama saatiin huutelemalla oikealle polulle.
Yksi kärkimiehistä ainakin sanoi että he ei käyneet edes Jämillä
Katselin omasta Strava datastani syytä segmentin näkymättömuudelle ja kertoo syyksi juuri tuon pitkäksi ajetun risteyksen segmentin kohdassa 59%.
Why it Did Not Match
Your Activity seems to have deviated from the Segment at 59%. We could not complete the match.
Ihmetyttää että järjestäjät ovat julkaisseet tulokset ja ne on mm uutisoitu kestävyysurheilu.fi:ssä. Kyllä tuloksien oikeellisuudesta vastaa ensi sijassa järjestäjä.