Itselläni tuli juuri postissa Free Aero Race mallia olevat housut kokoa M. Takasinhan ne lähti postiin..vaihtuu kokoon L. Mittani on 177cm 71kg,ja kyllä ne juuri päälle sai,mutta pienet oli.Löfflerin Hot Bondit on itsellä kokoa M50,juuri sopivat.
Printable View
Itselläni tuli juuri postissa Free Aero Race mallia olevat housut kokoa M. Takasinhan ne lähti postiin..vaihtuu kokoon L. Mittani on 177cm 71kg,ja kyllä ne juuri päälle sai,mutta pienet oli.Löfflerin Hot Bondit on itsellä kokoa M50,juuri sopivat.
Kävin kans Signaturessa kokeilemassa näitä paljon kehuttuja Castellin ajohousuja, mutta koot ovat kyllä auttamatta pieniä.
Nykyiset Löfflerin hot bondini ovat kokoa 54/xl, mutta noi castellin pökät olivat jopa koossa xxl ihan hiton piukat. Näyttäisi olevan saatavilla myös kokoa
xxxl, mutta ei kokeilematta ainakaan uskalla ostaa. Löflereitten hyvä puoli on paljon joustavampi kangas joka venyy meikäläisen tolppareisien
päälle. Täytyy ottaa Castellit tavoitehousuiksi jos sitten ens kesänä. Ja mittani ovat 183cm ja 115kg.
Olis kyllä luullut, että M olisi ollut sopiva.Mulla kans L ja painan 15 kg enemmän ja 6 cm pidempi. Koititko ajaa niillä? Jos olet lukenut viestiketjun alusta, niin tedät mun sekoilut kokojen kanssa ja siitä kuinka säämiskä on hiukan väärässä paikassa.
Tilasin Castellin pitkät housut http://www.wiggle.co.uk/castelli-fon...ded-bib-tight/ aamukylmille, kun sai/saa vieläkin edullisesti.
Otin L kokoa myös nämä ja tuntuivat kyllä aluksi todelta pieniltä, mutta ajossa hyvät. Ainoa,mistä tuntui alussa ahdistavan, niin nilkan ympäriltä, mutta tuntuisivat hiukan venyvän käytössä. Muutenkin housut todella venyvät, kun ei ole mitään windstopperia. Lueskelin nettikauppojen asiakaspalautteita, niin jotkut ostivat näitä kaksi kokoa isompina, kuin muita kamoja.
Jep,kyllä luin viestiketjun ja pääasiassa sen mukaan nuo housut tilasinkin. En niillä edes yrittänyt ajaa,empä tiedä olisko ne venyneet ajastaan,mutta ei niitä kyllä voinut päälläkään pitää. Kangas ei ole juurikaan venyvää mallia.Yhdet Italialaiset Parentinit minulla on kokoa M ja ne on ehkä aavistuksen pienet myös,mutta olleet jo kolme vuotta ja venyneet,sekä niissä kangas aivan erilaista.
Tilasin myös Castellin irtolahkeet kokoa M ja ne on juuri sopivat,inseam mulla on 86cm.
Kokeillaan nyt niitä L kokosia,kunhan saapuvat, niin voin sitten kertoilla miltä ne vaikuttaa...
No joo, jos ne selkeesti ahdistaa, niin pienethän ne sitten ovat. Oiskohan malli sitten hiukan muuttunut viime vuodesta?
Kyllähän niitten malli näköjään on muuttunut viime vuodestakin,tämän vuoden malleissa on käytetty 20% enemmän nylonia ja 20% vähemmän polyesteria,spandexia on sama määrä molemmissa.
Valmistusmaitakin on Castellilla ollut useita aikasempina vuosina ja koko vissiin muuttuu vähän maiden mukana.
Että kyllä nämä melkeen sovituksen vaatii ennen ostoa..suosittelen kivijalkaliikettä, vaikka nämä itsellekin Wigglestä tulee...
Nyt on muutama sata kilsaa istuttu satulassa Castellin Free Aero Raceilla. L-koko on sopiva 181cm/69kg mitoille, joskin napakan kankaan takia istuvat aika tiukassa. Paksun pädin takia haaroväli tuntuu seistessä ja kävellessä aika täydeltä, mutta satulassa ei ahdista yhtään. Itse pädi on aivan uskomaton, Löflerit ja Nalinit joilla olen aikaisemmin ajanut on jäänyt valovuoden kehityksestä. Satulassa pystyy istumaan tuntikausia ilman paikkojen puutumista. Yleensä mun on täytynyt pitää vähintään tunnin välein taukoja, mutta sunnuntaina meni kolme tuntia yhdellä istumalla ilman ongelmia. Suosittelen! Vielä kun raaskis noilla mennä maastoon:)
En ole mitannut, mutta voin illalla muistaessani mitata. Lahkeethan noissa on aika lyhyet jopa L-koossa. Väittäisin kyllä että M on sulle liian pieni, sen verran ahdistava toi L-koko on esim. Löflerin M-koon Hotbondiin verrattuna. Veljeni joka on mitoiltaan 176cm/68 kg ajaa myös L-koon housuilla ja on kokoon tyytyväinen. Voihan se tosin olla tottumiskysymys kuinka kireältä se housu tuntuu, itse olen tottunut vähän väljempiin bibseihin.
Nyt sain itsekin Aerot vaihdettua isompiin, eli tämän vuoden mallia olevat vaihtui M-koosta L:ään. Nämä on ehdottomasti oikean kokoiset itselle, mittani löytyy aikasemmista viesteistäni.
Pikku vinkkinä kaikille näiden erinomaisten Castelli ajohousujen ostajille: älkää lingotko, ainakaan 1400 kierrosnopeudella - minulla muutaman pesukerran jälkeen alkoivat ompeleet irtoilla pahemman kerran. Erittäin kevyttä linkousta suosittelisin tällä kokemuksella.
Olin jo aiemmin tilaamassa Velocissimo due-bibsejä xl-kokoisina, mutta jätin odottamaan kun oli Lontoon reissu tiedossa. Kävin Farringdon streetin Evansilla sovittamassa, ja xl oli auttamatta liian pieni, joten otin xxl: n kun saivat vielä tilattua oikeaa väriäkin liikkeeseen seuraavaksi päiväksi. Yllättävän pieniä ovat. Omat mittani siis 188 cm ja 84 kg, hoikka eikä reisilihaksillakaan pääse juuri kehuskelemaan.
Oho, mulla viime vuoden Aerot ja kokoa L (186cm/81kg), tietty kropan mittasuhteet vaikuttaa --> henkselit auttamatta lyhyet jos yläkroppa pitkä..
Pisti tällainen kommentti silmään tuolla ulkomaalaisella foorumilla. Ja linkki aiheeseen:http://forums.roadbikereview.com/gen...ng-269864.html
Three issues here:
1) the "American" problem - there's not meant to be room for a Big Mac and a side of fries in your bib shorts.
2) the other "American" problem: Cycling clothes aren't meant to flatter or have room. If they aren't spray-painted on, they're too loose.
3) Castelli sizing varies within their lines. Their high-end race gear runs a bit smaller than their more enthusiast-aimed lines.
At 6'1", 185(ish), 38 chest, 33 waist, size L works fine. Could have slightly longer bib straps, but not enough to bother over.
Kertokaapa viisaammat Castellin lyhkäsillä ajelevat, mikähän mahtaisi olla oikea koko noissa viime vuoden malleissa 181/83 mitoiltaan olevalle? Itse olen tämän ketjun kirjoitusten perusteella miettinyt XL:ää.
Laitetaas tänne vähän päivitystä kun tuli hommattua Castellin Free Aero Race Team -bibsit. L-koko on 181 cm/70 kg -kuskille sopiva, mutta ei kovinkaan tiukka. Uskoisin itse mahtuvani tässä mallissa jopa M-kokoon eli tilaa on ainakin painavammalle jos on tottunut tiukkoihin housuihin. Pituudessa voi tulla henkseleiden pituus vastaan, mutta ehkä noihin vähän pidempi voisi vielä mahtua. Team-mallissa kangas on ohuemman tuntuista eikä niin kompressoivaa kuin tavallisessa mallissa (joka sekään ei ole kovin kompressoiva). Myös lahje on, jopa huomattavasti, pidempi verrattuna normimalliin. Castellin mittataulukko suosittaa L-koolle 83 cm inseamia, itselläni on 85 cm inseam ja voisin vähän lyhyemmälläkin lahkeella ajaa. Muutenkin Castellin sivuilta löytyvä mittataulukko on kummallinen ja varmaankin tarkoitettu enempi suuntaa-antavaksi.
Noin kuukauden ollu trainer- ja talvilenkkikäytössä nämä Free aero racet. Olen 179cm / 74kg / inseamia en muista mutta housut on L-kokoa ja tuntuu istuvan aika mukavasti.
Edit: muistin koon väärin, housut on oikeasti L-kokoiset.
Jaa-a uskaltaiskohan sitä vaihtaa noi L-kokoiset pienempiin? Ne kun on Evansilta tilattu niin ei viitsisi moneen kertaan maksaa postimaksuja edes-takas. Voisitko mitata sun inseamin ja vyötärön tai lantion mitat? Testasin eilen vielä ajankanssa normi Free Aero Racea ja Team-versiota ja normimalli on kyllä selkeästi napakampi vaikka on jo yhden kesän ajetut. Lahje on team mallissa n. 2-3 cm pidempi.
^ Kiitos mitoista. Taidanpa kokeeksi testata M-kokoisia. Mahdun inseam-mittaa lukuunottamatta Castellin taulukon M-koon mittoihin ja jään aika monta senttiä noista sunkin mitoista. Kesäksi on tupannut vielä paino tippumaan muutaman kilon tän hetkisestä 70 kilosta eli senkin valossa M-koko voisi olla hyvä. Laitan tänne sitten infoa miten kävi.
Nyt on M-koon Free Aero Race TEAM bibsit tullut ja nopeasti treinerillä testattu ja kyllä M-koko istuu paremmin kuin L. Huomattavasti napakamman ja mukavamman tuntuiset ja etenkin lahje on nyt oikean pituinen. Onkohan mallia muutettu viime vuodesta vai miksiköhän toi Team-versio on erilaisella mitoituksella kuin viime vuotinen perusmalli? Castellin foorumilla on muuten Castellilta kommentoitu että kannattaa luottaa heidän kokotaulukkoonsa eikä valita kokoa isompaa niinkuin yleensä suositellaan. Heidän mukaansa ihmiset ajavat usein liian isoilla housuilla. Kait se on vähän tottumiskysymys, M-koon Löflereistä L-koon Castelleihin siirtyessäni pidin Castelleja tosi tiukkoina. Nyt M-koon jälkeen vanhat L-kokoisetkin tuntuvat vähän turhan löysiltä ja Löflereitä en suostu enää edes käyttämään:)
Onpa tosiaan tiukka malli tuo Free Aero Race. 173 cm/70 kg. M-koossa lahkeet on sopivan pituiset, mutta tosi tiukat . Lantion seudulta meinasi jäädä kiinni. Sovittaessa kalsarit jalassa joten se vaikuttaa asiaan vähän. Mietin jo, että pitääkö vaihtaa L-kokoon, mutta kyllä nuo jalkaan sai, mutta ovat tosi tiukat.
Joku toinen viime vuoden Castellin malli on M-koossa on napakka, mutta ei tiukka. Toisaalta meneeköhän säämiskö isoksi, jos tilaa L-kokoa.
No, ehkä sovitan noita ilman kalsareita, mutta sitten ei oikein kehtais lähettää vaihdettavaksi.
Juu, näin se just menee. Tämänkin threadin suositusten perusteella - Bibsit eivät ole oleskeluhousut. Itse tilasin joskus neljä vuotta sitten ekat Castellin (oisko ollut Velocissimo tjsp) pökät BobShopista ja suosittelivat tuolloin L-kokoa (179/67 mitoilla). Kyllähän noilla vielä uutena ajeli, mutta muutaman pesun ja paremmin istuvien Bibsien jälkeen, nuo tulee laitettu korkeintaan pitkien pökien alle, tai kotona trainerilla ajaessa. Eli mulle ehdottomasti M-koko.
Oletteko muutkin huomanneet tällaista ongelmaa, että muuten niin mukavat ja tyylikkäät Free Aerot eivät ole kovin kestäviä? Aika nopeasti alkoi säämiskät irtoilemaan. No, tein sen virheen että linkosin 1400 kierroksella... mutta Nalinin perusshortsit ovat kestäneet sitä kieputusta paljon kauemmin edelleen priimakunnossa. Olen hieman epävarma, viitsinkö ostaa uudet 150 euron ajosortsit, jos kerran puolet halvemmalla saa tuplasti kestävämmät - vaikkakaan ei yhtä tyylikkäitä...
Itsellä sama juttu. Uudet olen vielä pessyt koneessa aina ilman kuivausta eikä ajotunteja ja pesukertoja ole vielä hirveän suurta määrää. Säämiskä alkaa irtoamaan.